היתרונות של קידום אורגני על פני קידום ממומן

היתרונות של קידום אורגני על פני קידום ממומן

עד שנת 1998 גוגל סיפקה אינדקס – רשימות של תוצאות לא על פי מדד או אלגוריתם כלשהוא. בשנת 1998 חברת גוגל סיימה לפתח את מנוע החיפוש הראשוני שלה, מנוע חיפוש שמונע על ידי אלגוריתם אשר יודע לזהות קישורים נכנסים לאתרים ובכך הוא מדרג את חשיבותם והרלוונטיות שלהם וממקם אותם בהתאם בתוצאות החיפוש. מהר מאוד הבינו כולם שההבדל בין מקום ראשון בתוצאות החיפוש ובין מקום 20 יכול להיות ההבדל בין עסק בנסיקה ובין עסק בנפילה וכך נולד לו תחום ה-SEO – Search engine optimization תחום שמספק לא מעט פרנסה ללא מעט מקדמי אתרים.

מהו קידום אורגני

קידום אורגני כשמו כן הוא – קידום "טבעי" של אתר מסוים במנועי החיפוש ובעיקר בגוגל. ולמה המונח "טבעי" עם מרכאות? מכיוון שברגע שמבצעים פעולות מסויימות לקידום טבעי הוא מאבד את הטבעיות שלו… לענייננו, הכוונה בקידום אורגני היא ביצוע מספר פעולות בתוך האתר ומחוץ לאתר, פעולות שיהפכו את האתר לרלוונטי מאוד בביטויי חיפוש מסוימים. ביטויי החיפוש הללו מוקלדים על ידי הגולשים כשאילתות במנוע החיפוש והתוצאות האורגניות אמורות להיות מהרלוונטית ביותר לזו שהכי פחות…

מה משפיע על קידום האתר בצורה אורגנית?

עבודתו של מקדם האתרים היא בלתי נגמרת, הן בתוך האתר והן מחוצה לו. לגוגל יש אלפי פרמטרים שלפיהם הוא עובד ורב הנסתר על הגלוי, כך שגם אתרים שמגיעים למקומות מכובדים בתוצאות החיפוש בביטויים רלוונטיים צריכים תחזוקה כל הזמן. יש כמה דברים (מאלו שידועים) שמשפיעים על קידום האתר והנה חלק מהם:

  • וותק הדומיין – דומיין שגוגל כבר מכירה ובעיקר אם הוא דומיין שהיה בעבר של אתר שאינו בעייתי מבחינת גוגל, הוא דומיין טוב יותר ומתקדם מהר יותר.
  • מבנה האתר – מבנה האתר צריך להיות כזה שגוגל יוכל לסרוק אותו ללא כל בעיה ולהבין את היררכיית התוכן שקיימת בו. ככל שהאתר בנוי בצורה נכונה יותר כך גוגל "מתגמל" אותו בקידום בתוצאות החיפוש. חלק מקידום אתר הוא יצירת SITEMAP, מה שמראה לגוגל מהם התפריטים ומהו מבנה האתר כמו גם החשיבות של כל דף ודף באתר.
  • תוכן רלוונטי – לתוכן משמעות רבה בקידום אתרים אורגני, וכמה שהוא יהיה רלוונטי יותר ובעל ערך רב יותר לגולש, כך הוא ישדר לגוגל איכות. גוגל בתמורה תקדם את התוכן הזה בכדי שיגיע לכמה שיותר גולשים.
  • תגיות: כותרת, תיאור, מילות מפתח, וכו'
  • קישורים חיצוניים -קישורים בונים את מדד ה-PG – PAGE RANK מה שמסייע לגוגל להבין האם אתר מסוים מומלץ על ידי הגולשים.

יש כמובן עוד פרמטרים רבים שחלקם ידועים וחלקם לא, בכל הקשור לקידום אורגני.

קמפיין ממומן (PPC)

קמפיין ממומן הוא האופציה השנייה שגוגל מציעה ולמעשה אופציה זו היא עיקר הרווחים של החברה. קידום ממומן כשמו כן הוא, קידום בתשלום על פי כל קליק. מה זה אומר בפועל? גוגל מקצה מקום לתוצאות ממומנות בדפי החיפוש שלה (בעבר כל העמודה השמאלית ו-3 התוצאות הראשונות היו ממומנות, והיום אין עמודה שמאלית אלא רק 4 התוצאות הראשונות מעל לתוצאות האורגניות) מחיר ההקלקה נקבע כמו במכירה פומבית בהתאם לביטוי המפתח ולביקוש שלו ובהתאם להצעות השונות על אותו הביטוי.

אז למה לבחור בקידום אורגני על פני ממומן?

מי שירצה לקדם את האתר שלו וירצה לראות כניסות לאתר שלו מהיום להיום יכול לעשות זאת עם קמפיין ממומן. קידום אתרים אורגני הוא אומנם משהו שנבנה ולוקח מעט זמן עד שרואים תוצאות אך יש לו יתרונות ברורים על פני קידום ממומן:

  • תוצאות לטווח הרחוק – היתרון המרכזי של קידום אורגני על פני קידום ממומן הוא תוצאות הקידום לטווח הרחוק. קידום ממומן מתחיל ונגמר בהקלקה על הפעלת הקמפיין או כיבוי שלו והתשלום הינו הן למנהל הקמפיין, אם יש והן לגוגל על ההקלקות על המודעות. קידום אורגני לעומת זאת הוא טיוב של האתר לאורך זמן, מה שימצב אותו בליגה של הגדולים ובעיקר של אלו הרלוונטיים. לאחר שהאתר עבר מיטוב, הוא יתקדם למעלה בתוצאות החיפוש וכל פעולה בקידום אורגני נשארת לעד, מה שאומר שהאתר יתקדם ויישאר במקומות טובים גם זמן רב לאחר מכן. אומנם צריך להמשיך ולתחזק את האתר מבחינה קידומית כל הזמן, אך עיקר העבודה נעשית בחודשים הראשונים.
  • רוב הגולשים נכנסים לתוצאות האורגניות – כפי שציינו יש את התוצאות האורגניות ויש את התוצאות הממומנות בדף החיפוש של גוגל, אך מבדיקות שעורכת גוגל כל הזמן עולה שכ-80% מהגולשים מקליקים על התוצאות האורגניות, מה שאומר שחשוב להשקיע דווקא שם בשביל להתברג למקומות טובים.
  • כל פעולה כשרה מקדמת – גם אם אתם מקדמים את האתר שלכם לבד ולא בעזרת חברת קידום אתרים, כל פעולת קידום שתעשו (הזנת תוכן רלוונטי, השגת קישור וכו') יכולים להוסיף ובטח שלא לגרוע, לא מהאתר ולא מהכיס שלכם. קידום ממומן לעומת זאת שמנוהל בצורה לא נכונה, יכול לגרום להפסדים כבדים. גם שינוי קטן יכול לגרום לכסף להתבזבז ולכן חייבים לעשות קמפיין כזה עם חברה מוסמכת.
  • הקלקות בחינם – בהמשך לפסקה הקודמת, ההקלקות בחלק האורגני של תוצאות החיפוש הן בחינם! בין אם אתם מקדמים בעצמכם ובין אם אתם מקדמים בעזרת חברת קידום, לאחר שתגיעו ליעדים שלכם (מקומות ראשונים בגוגל) לא תצטרכו לשלם על כל הקלקה והקלקה. היום יותר מתמיד זה רלוונטי יותר ומשמעותי יותר, מכיוון שהתחרות בביטויים רבים בקידום ממומן גבוהה, מה שאומר שעלויות הקליקים רק הולכים ועולים. זה בהחלט משמעותי הן לטווח הקצר והן לטווח הרחוק.

קידום אורגני – למתג את האתר כמומחה בתחומו.

קידום אורגני הוא מיתוג האתר כמומחה בתחומו. כך גולשים שמגיעים לאתר רואים בו מקור סמכותי ומבצעים בו פעולות מסוימות (השארת פרטים, הרשמה לרשימת תפוצה, רכישת מוצר וכדומה) וכך הם נשארים בו גם לא מעט זמן ומחפשים בו עוד ועוד מידע איכותי. גוגל מצדו "סופר" את כל זה ומחשיב אתרים אלו כרלוונטיים בתחום בו הם עוסקים והוא מתגמל את האתרים הללו על ידי קידום בתוצאות האורגניות.

קידום אורגני – לבד או עם חברת קידום?

אם חשבתם על חברת קידום וקיבלתם הצעה בנוסח של: "אם תעבדו איתנו, תוך שבוע כל מילת מפתח שנקבל נקדם למקום הראשון בתוצאות האורגניות" עדיף שתקדמו לבד. קידום אתרים אורגני יכול להתבצע לבד (לפחות ברובו) אך הוא מצריך לא מעט סבלנות ולא מעט זמן. הדבר הנכון הוא למצוא חברה מקצועית ועניינית שמגיעה עם רזומה עשיר ובעיקר עם הצעה הוגנת.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך