מה הן 20 הטעויות הנפוצות בעת קידום אתרים, וכיצד תוכלו להימנע מהן?
אתם צוללים לעולם הSEO ומרגישים קצת מוצפים?
אל דאגה, אתם לא לבד.
אפילו מקצוענים מנוסים יכולים לטעות ולכן, הנה סקירה של 20 טעויות נפוצות בתחום קידום אתרים, וכיצד להתחמק מהן.
1. הזנחת חוויית המשתמש (UX)
חוויית משתמש היא קריטית. אם האתר שלכם קשה לניווט או איטי, משתמשים יעזבו, ומנועי החיפוש ישימו לב. דמיינו שאתם נכנסים לחנות עמוסה עם צוות לא מועיל – הייתם עוזבים די מהר, נכון? אותו הדבר תקף לגבי אתרים. ודאו שהאתר שלכם קל לניווט, נטען במהירות, ומותאם למכשירים ניידים. כלים כמו Google’s PageSpeed Insights יכולים לעזור לכם לזהות בעיות מהירות, ו Google’s Mobile-Friendly Test יכול להבטיח שהאתר שלכם עובד היטב בנייד.
דוגמה: אם אתם מנהלים אתר מסחר אלקטרוני, ייעלו את תהליך הרכישה והפכו את קטגוריות המוצרים לקלות לניווט. אתר מסורבל ואיטי ישלח לקוחות ישר למתחרים שלכם.
2. מחקר מילות מפתח גרוע
להיכנס ל-SEO בלי מחקר מילות מפתח יסודי זה כמו להפליג בלי מפה. אתם צריכים להבין מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים. כלים כמו Google Keyword Planner, SEMrush, או Ahrefs יכולים לעזור לכם לזהות מילות מפתח רלוונטיות עם האיזון הנכון בין תחרותיות לנפח חיפוש.
דוגמה: אם אתם בעלי מאפייה בתל אביב, "המאפייה הטובה בתל אביב" עשויה להיות מילת מפתח תחרותית מאוד, אבל "מאפייה ללא גלוטן תל אביב" יכולה להיות נישה שבה תוכלו לשלוט.
3. התעלמות מאופטימיזציה למובייל
עם אינדוקס Mobile-First, גוגל משתמשת בגרסת המובייל של האתר שלכם לאינדוקס ודירוג. אם האתר שלכם לא ידידותי למובייל, אתם מפסידים. השתמשו ב-Google’s Mobile-Friendly Test כדי לראות איך האתר שלכם מתפקד במכשירי מובייל.
דוגמה: דמיינו בלוג טיולים שלא מותאם למובייל. מטיילים, שלעתים קרובות משתמשים בטלפונים שלהם, יעזבו במהירות אם לא יוכלו לנווט באתר בקלות.
4. התעלמות מתגיות מטא
תגיות מטא, כולל תגיות כותרת ותיאורי מטא, הן מפתח לקידום אתרים (SEO). הן הרושם הראשוני שמשתמשים מקבלים על האתר שלכם בתוצאות החיפוש. הפכו אותן למרתקות וכללו בהן את מילות המפתח שלכם.
דוגמה: עבור פוסט בבלוג על אפיית לחם מחמצת, תגית הכותרת שלכם יכולה להיות "איך לאפות לחם מחמצת – מדריך שלב אחר שלב", ותיאור המטא שלכם יכול להיות "למדו כיצד לאפות לחם מחמצת טעים בבית בעזרת המדריך הקל שלנו."
5. תוכן משוכפל
תוכן משוכפל עלול לבלבל מנועי חיפוש ולפגוע בדירוגים שלכם. השתמשו בתגיות קנוניות כדי לציין את הגרסה המועדפת של עמוד. כלים כמוScreaming Frog יכולים לסייע בזיהוי תוכן משוכפל.
דוגמה: אם יש לכם חנות מקוונת וכתובות URL מרובות עבור אותו מוצר (למשל, עם ובלי פרמטרים של מעקב), השתמשו בתגיות קנוניות כדי להפנות לעמוד המוצר הראשי.
6. דחיסת מילות מפתח
חלפו הימים שבהם דחיסת מילות מפתח לתוך התוכן עבדה. כיום, הכל עוסק באיכות. השתמשו במילות מפתח באופן טבעי והתמקדו ביצירת תוכן בעל ערך. זכרו, תוכן הוא קודם כל עבור אנשים, ורק אחר כך עבור מנועי חיפוש.
דוגמה: במקום לכתוב "המאפייה הטובה ביותר בתל אביב המאפייה הטובה ביותר בתל אביב המאפייה הטובה ביותר בתל אביב", אמרו, "מחפשים את המאפייה הטובה ביותר בתל אביב? בדקו את הבחירות המובילות שלנו למאפים טעימים ולחם טרי."
7. אי שימוש בניתוח נתונים
מעקב אחר מאמצי ה-SEO שלכם הוא חיוני. כלים כמו Google Analytics ו-Google Search Console מספקים תובנות לגבי הביצועים של האתר שלכם ועוזרים לכם לקבל החלטות המבוססות על נתונים.
דוגמה: אם אתם מבחינים בשיעור יציאה מדף גבוה בפוסט מסוים בבלוג, זה עשוי להצביע על כך שהתוכן אינו עונה על ציפיות המשתמשים. השתמשו בנתונים אלה כדי לשפר את התוכן.
8. התעלמות מקישורים נכנסים
קישורים נכנסים הם גורם דירוג מרכזי. התמקדו בהשגת קישורים נכנסים איכותיים מאתרים בעלי מוניטין.
הימנעו משיטות בניית קישורים ספאמיות, מכיוון שאלו עלולות להוביל לעונשים.
דוגמה: אם אתם מנהלים בלוג טיולים, פנייה לאתרי תיירות או פרסום אורח בבלוגים רלוונטיים יכולים להניב לכם קישורים נכנסים יקרי ערך.
9. אי עדכון תוכן באופן קבוע
תוכן ישן עלול לפגוע בדירוגים שלכם. עדכנו באופן קבוע את התוכן שלכם כדי לשמור עליו רענן ורלוונטי. זה חשוב במיוחד עבור נושאים המתפתחים עם הזמן, כמו טכנולוגיה או בריאות.
דוגמה: אם יש לכם בלוג טכנולוגי, ודאו שהמאמרים שלכם על הגאדג'טים האחרונים מעודכנים עם דגמים ותכונות עדכניים.
10. קישור פנימי גרוע
קישורים פנימיים עוזרים למנועי חיפוש להבין את מבנה האתר שלכם ולקבוע היררכיה. הם גם שומרים על מעורבות המשתמשים על ידי מתן תוכן רלוונטי נוסף.
דוגמה: אם אתם כותבים פוסט בבלוג על קידום אתרים, קשרו לפוסטים רלוונטיים אחרים באתר שלכם, כגון "כיצד לבצע מחקר מילות מפתח" או "חשיבותם של תגי Meta".
11. מהירות טעינת עמודים איטית
מהירות טעינת עמודים היא גורם דירוג ומשפיעה על חוויית המשתמש. השתמשו בכלים כמו Google PageSpeed Insights כדי לזהות ולתקן בעיות שמאטות את האתר שלכם.
דוגמה: דחסו תמונות גדולות, צמצמו קבצי CSS ו-JavaScript, והשתמשו במטמון דפדפן כדי לשפר את מהירות האתר שלכם.
12. אי שימוש בטקסט חלופי לתמונות
טקסט חלופי עוזר למנועי חיפוש להבין את תוכן התמונות שלכם ומשפר את הנגישות. ודאו שלכל התמונות שלכם יש טקסט חלופי תיאורי הכולל מילות מפתח רלוונטיות.
דוגמה: עבור תמונה של עוגת שוקולד באתר האינטרנט של המאפייה שלכם, הטקסט החלופי יכול להיות "עוגת שוקולד טעימה עם ציפוי מהמאפייה שלנו בתל אביב".
13. דילוג על תגי כותרת וסכימה
תגי כותרת הם קריטיים לקידום אתרים. הם אומרים למנועי החיפוש על מה העמוד שלכם. באופן דומה, סימון סכימה עוזר למנועי חיפוש להבין את התוכן שלכם טוב יותר.
דוגמה: תג כותרת לדף מתכון יכול להיות "מתכון לפיצה ביתית קלה – מדריך שלב אחר שלב", וסימון סכימה יכול לכלול פרטים כמו זמן בישול, רכיבים ומידע תזונתי.
14. אי שימוש ב HTTPS
אבטחה חשובה למשתמשים ולמנועי חיפוש כאחד. ודאו שהאתר שלכם משתמש ב-HTTPS כדי להגן על נתוני המשתמשים ולשפר את קידום האתרים שלכם.
דוגמה: אם אתם מפעילים אתר מסחר אלקטרוני, שימוש ב-HTTPS מבטיח שנתוני לקוחות, כמו פרטי כרטיס אשראי, מוצפנים ומאובטחים.
15. התעלמות מקידום אתרים מקומי
אם יש לכם עסק מקומי, אופטימיזציה לחיפוש מקומי היא קריטית. תבעו בעלות על הרישום שלכם בGoogle לעסק שלי, וודאו שפרטי ה-NAP (שם, כתובת, מספר טלפון) שלכם עקביים ברחבי האינטרנט.
דוגמה: עבור בית קפה מקומי, כללו את הכתובת, מספר הטלפון ושעות הפעילות שלכם באתר האינטרנט שלכם וודאו שהם תואמים לרישום שלכם ב-Google לעסק שלי.
16. אי ניצול מדיה חברתית
בעוד שאותות חברתיים אינם גורם דירוג ישיר, הם יכולים להניע תנועה ולהגדיל את טווח ההגעה של התוכן שלכם. שתפו את התוכן שלכם בפלטפורמות מדיה חברתית כדי להגביר את הנראות והמעורבות.
דוגמה: אם יש לכם פוסט חדש בבלוג, שתפו אותו בפייסבוק, בטוויטר ובלינקדאין כדי להגיע לקהל רחב יותר ולעודד שיתוף חברתי.
17. התעלמות מקידום אתרים טכני
קידום אתרים טכני כרוך באופטימיזציה של התשתית של האתר שלכם. זה כולל דברים כמו הבטחה שהאתר שלכם ניתן לסריקה, תיקון קישורים שבורים ואופטימיזציה של מפת האתר שלכם. ביקורות טכניות קבועות יכולות לעזור לזהות ולתקן בעיות אלו.
המלצה: השתמשו בכלים לסרוק את האתר שלכם ולזהות בעיות טכניות שצריך לתקן.
18. התעלמות מכוונת המשתמש
הבנת כוונת המשתמש היא המפתח ליצירת תוכן שעונה על צרכיו. בין אם מדובר במידע, ניווט או עסקה, וודאו שהתוכן שלכם תואם את מה שהמשתמשים מחפשים.
דוגמה: אם מישהו מחפש "איך לאפות עוגה", סביר להניח שהוא רוצה מתכון, לא לקנות עוגה. התאימו את התוכן שלכם לכוונה שמאחורי החיפוש.
19. אי אופטימיזציה לחיפוש קולי
חיפוש קולי נמצא במגמת עלייה, ואופטימיזציה עבורו כרוכה בשימוש בשפה טבעית ובמילות מפתח ארוכות זנב. ודאו שהתוכן שלכם עונה על שאלות נפוצות שהקהל שלכם עשוי לשאול.
דוגמה: אם אתם מנהלים מסעדה מקומית, בצעו אופטימיזציה עבור חיפושים קוליים כמו "איפה אני יכול למצוא את הסושי הטוב ביותר לידי?" על ידי הכללת ביטויים שיחתיים בתוכן שלכם.
20. אי התעדכנות במגמות SEO
SEO הוא תחום שמתפתח כל הזמן. הישארו מעודכנים במגמות האחרונות ובשינויים באלגוריתמים כדי להבטיח שהאסטרטגיות שלכם עדכניות. עקבו אחר בלוגים בעלי מוניטין בתחום ה-SEO, השתתפו בפורומים והשתתפו בסמינרים מקוונים.
המלצה: הירשמו לבלוגים בתעשייה כמו Moz וBacklinko כדי להישאר מעודכנים בפיתוחים האחרונים בתחום הSEO .
סיכום
קידום אתרים אורגני (SEO) יכול להיות תחום מורכב, אבל הימנעות מהטעויות הנפוצות הללו יכולה להציב אתכם על המסלול הנכון.
התמקדו בחוויית המשתמש, בצעו מחקר מילות מפתח יסודי, שמרו על רעננות התוכן ועקבו אחר המאמצים שלכם.
השארו מעודכנים וקבלו החלטות המבוססות על נתונים, כך תהיו בדרך הנכונה לשיפור הדירוג שלכם במנועי החיפוש.
לנוחיותכם: מילון מונחים מקצועי לתחום ה SEO