מילון מונחים SEO

מילון מונחים SEO - וובס פתרונות אינטרנט

מילון מונחים מקצועי לתחום ה SEO

יש לך אתר ואתה רוצה לקדם אותו? סטודנט שלומד את התחום?
מילון מונחים זה יסייע לכם להבין טוב יותר מאמרים מקצועיים וייתן לכם כלים להתנהלות שוטפת מול אנשי מקצוע בתחום.

קידום אתרים אורגני (SEO)

קידום אתרים אורגני כרוך באופטימיזציה של אתר אינטרנט לדירוג גבוה יותר בתוצאות מנועי חיפוש לא בתשלום. הוא מתמקד בשיפור תוכן האתר, המבנה ומבנה הקישורים.

PPC (Pay Per Click)

PPC, או תשלום לפי קליק, הוא מודל פרסום מקוון שבו מפרסמים משלמים עמלה בכל פעם שלוחצים על המודעה שלהם. זוהי שיטה לקניית ביקורים לאתר שלך, במקום לנסות להרוויח ביקורים אלו באופן אורגני. גוגל אדס היא פלטפורמה נפוצה לפרסום PPC.

קידום ממומן (SEM)

שיווק במנועי חיפוש (SEM) כרוך באסטרטגיות להגברת הנראות של אתר אינטרנט בתוצאות מנועי החיפוש באמצעות פרסום בתשלום. זה כולל פעילויות כגון מחקר מילות מפתח, הצעת מחיר על מילות מפתח ויצירת מודעות המופיעות בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP).

קידום אתרים מחוץ לדף (Off Page Seo)

אסטרטגיות אופטימיזציה המתבצעות מחוץ לאתר האינטרנט שלך כדי לשפר את דירוג מנועי החיפוש שלו. זה כולל בניית קישורים ושיווק במדיה חברתית.

קידום אתרים בתוך הדף (On Page Seo)

אסטרטגיות קידום המתבצעות ישירות בתוך עמודי אתר אינטרנט. קידום בתוך הדף כולל אופטימיזציה של תגי כותרת, תיאורי מטא ואיכות תוכן ותגיות לתמונות.

גוגל אדס (Google Ads)

גוגל אדוורדס, כיום ידוע כגוגל Ads, היא פלטפורמה לפרסום מקוון מבית גוגל, המאפשרת לעסקים להציג מודעות במנוע החיפוש של גוגל ובאתרי אינטרנט שותפים. מפרסמים מציעים הצעות מחיר על מילות מפתח, והמודעות מופיעות לצד תוצאות החיפוש, מה שעוזר להניע תנועה ממוקדת לאתרי האינטרנט שלהם.

קישור יוצא (Outbound Link)

היפר-קישור שמצביע מהאתר שלך לאתר חיצוני. זה יכול לעזור לספק ערך נוסף למשתמשים והקשר למנועי חיפוש.

מהירות דף (Page Speed)

מהירות הדף מודדת באיזו מהירות דף אינטרנט נטען. מהירות דפים גבוהה יותר יכולה לשפר את חוויית המשתמש והיא גורם משמעותי מאוד בדירוג במנועי חיפוש.

עיצוב רספונסיבי (Responsive Web Design)

עיצוב האתר כך שייראה ויפעל היטב במגוון מכשירים שונים עם גדלי מסך שונים. תצוגה המשתנה בהתאם לגודל המסך מביאה לשיפור חוויית המשתמש ודירוג קידום האתר.

סכמה (Schema)

סכמת נתונים מובנים עוזרת למנועי חיפוש לפרש את ההקשר של התוכן בדף אינטרנט, מה שמוביל לעתים קרובות ליצירת תוצאות עשירות.

מפת אתר (Sitemap)

קובץ המפרט את כל הדפים באתר אינטרנט ויוצר מעין מפת אתר, המסייעת למנועי חיפוש לסרוק את האתר בצורה יעילה יותר. מפת אתר יכולה להיות בפורמט XML או HTML.

SSL (Secure Sockets Layer)

פרוטוקול מאובטח המצפין נתונים המועברים בין הדפדפן של המשתמש לאתר אינטרנט, מה שמשפר את האבטחה והאמינות.

כתובת URL (Uniform Resource Locator) 

כתובת URL היא הכתובת המשמשת לגישה לדף אינטרנט ספציפי. היא מורכבת משם הדומיין ומידע נתיב נוסף.

חוויית משתמש (UX)

User Experience מתייחס לחוויה הכוללת שיש למשתמשים בעת אינטראקציה עם אתר האינטרנט. UX טוב כרוך בעיצוב אינטואיטיבי, ניווט קל ותוכן רלוונטי.

שגיאת 404

קוד מצב המציין שלא ניתן למצוא דף. שגיאה זו מתרחשת בדרך כלל כאשר הדף הוסר או שכתובת האתר הוקלדה בצורה שגויה.

B2B (עסק לעסק)

B2B מתייחס לחברות המספקות מוצרים או שירותים לעסקים אחרים, ולא לצרכנים פרטיים.

B2C (עסקים לצרכנים)

B2C מתייחס לחברות המוכרות מוצרים או שירותים ישירות לצרכנים פרטיים.

קישורים נכנסים (Links)

קישור נכנס הוא קישור מאתר אינטרנט אחד לאחר. זהו מעין "הצבעת אמון" ויכול להשפיע לטובה על דירוג האתר במנועי החיפוש.

שיעור נטישה  (Bounce Rate)

שיעור נטישה הוא אחוז המבקרים שעוזבים אתר אינטרנט לאחר צפייה בדף אחד בלבד. שיעור נטישה גבוה יכול להצביע על בעיות בתוכן האתר או בחוויית המשתמש.

פירורי לחם (Breadcrumb)

פירורי לחם הם סרגל ניווט באתר אינטרנט המציג את מיקומו של המשתמש באתר ביחס לדפים אחרים. מאפיין זה עוזר למשתמשים להבין את מבנה האתר ולנווט חזרה לדפים קודמים.

מטמון (Cache)

מטמון מתייחס לנתונים המאוחסנים המאפשרים לאתר אינטרנט להיטען מהר יותר עבור משתמשים חוזרים. דפדפנים ומנועי חיפוש משתמשים במטמון כדי לשפר את המהירות והביצועים.

תג קנוני  (Canonical)

תג קנוניקל משמש לציון הגרסה המועדפת של דף אינטרנט מבין מספר דפים עם תוכן דומה, מה שעוזר במניעת בעיות תוכן כפול.

שיעור קליקים (CTR)

CTR מודד את אחוז המשתמשים שלוחצים על קישור בהשוואה למספר המשתמשים הצופים בקישור. זה משמש בדרך כלל כדי להעריך את האפקטיביות של מודעות מקוונות ותוצאות חיפוש.

הסוואה (Cloaking)

Cloaking היא טכניקת קידום אתרים מטעה, שבה מוצג תוכן שונה למנועי חיפוש ולמשתמשים. זה יכול להוביל לעונשים ממנועי חיפוש.

טקסט עוגן (Anchor Text)

טקסט עוגן הוא הטקסט הניתן ללחיצה בהיפר-קישור, המשמש לעתים קרובות כדי לספק הקשר למשתמשים ולמנועי חיפוש אודות תוכן הדף המקושר.

Above the Fold (מעל לקפל)

Above the Fold הוא החלק בדף אינטרנט שגלוי למשתמש ללא גלילה. התוכן שמעל לקו הקיפול הוא קריטי מכיוון שהוא לוכד את העניין הראשוני של המשתמש.

כובע שחור (black hat)

טכניקות SEO המפרות את ההנחיות של מנועי החיפוש במטרה להשיג דירוגים גבוהים יותר. שיטות אלו עלולות לגרום לעונשים או להסרה מתוצאות החיפוש.

בלוג (blog)

בלוג הוא אתר אינטרנט או דף אינטרנט המתעדכן באופן קבוע, בדרך כלל על ידי אדם פרטי או קבוצה קטנה, וכתוב בסגנון לא רשמי.

גוגל בוט/ זחלן/ עכביש (Google bot /spider)

גוגל בוט ידוע גם בשם זחלן או עכביש, זוהי תוכנה המשמשת מנועי חיפוש לסריקה ואינדוקס דפי אינטרנט.

סמכות דומיין (Domain Authority)

סמכות מתייחסת לאמינות וליושר של אתר אינטרנט, כפי שנקבע על ידי מנועי חיפוש. אתרים בעלי סמכות גבוהה בדרך כלל מדורגים גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

CMS (מערכת ניהול תוכן)

CMS הינה פלטפורמת תוכנה המאפשרת למשתמשים ליצור, לערוך ולנהל תוכן אתר אינטרנט מבלי להזדקק לידע טכני נרחב. דוגמאות כוללות את וורדפרס, wix וג'ומלה.

CRO- Conversion Rate Optimization (שיפור יחסי המרה)

שיפור יחסי המרה (CRO) מתייחס לשיטות המשמשות להגדלת אחוז המבקרים באתר המבצעים פעולה רצויה, כגון רכישת מוצר או מילוי טופס. טכניקות כוללות בדיקות A/B, משוב משתמשים ושיפורי עיצוב אתרים כדי לשפר את חוויית המשתמש ואת ההמרות.

המרה (Conversion

המרה מתרחשת כאשר מבקר באתר אינטרנט משלים פעולה רצויה, כגון ביצוע רכישה או מילוי טופס יצירת קשר.

שיעור המרה (Conversion Rate)

שיעור המרה הוא אחוז המבקרים שמשלימים פעולה רצויה מתוך המספר הכולל של המבקרים. זהו מדד מפתח להערכת האפקטיביות של מאמצי השיווק.

סריקה

סריקה היא התהליך שבו בוטים של מנועי חיפוש מבקרים ומאנדקסים דפי אינטרנט. פעולה זו מסייעת למנועי חיפוש להבין את התוכן והמבנה של אתרי אינטרנט.

CSS (גיליונות סגנון מדורגים)

גיליונות סגנון מדורגים מהווה שפה המשמשת לעיצוב דפי האינטרנט, כולל פריסה, צבעים וגופנים.

ביטול קישור (Disavow)

זהו תהליך שבו מנהלי אתרים מבקשים ממנועי חיפוש להתעלם מקישורים נכנסים ספציפיים המפנים לאתר שלהם, לרוב בשל חששות מקישורים ספאמיים או באיכות נמוכה.

דומיין (Domain)

דומיין הוא הכתובת הראשית של אתר אינטרנט, כגון example.com. זהו גורם מפתח בזהות המקוונת ובמיתוג של אתר.

סמכות דומיין (Domain Authority)

Domain Authority הוא מדד שפותח על ידי Moz שחוזה עד כמה אתר ידורג גבוה בתוצאות החיפוש (SERPs). הוא נע בין 1 ל-100, כאשר ציונים גבוהים יותר מצביעים על יכולת גבוהה יותר לדירוג.

תוכן משוכפל (Duplicate Content)

תוכן משוכפל מתייחס לתוכן זהה או דומה המופיע בדפים מרובים. מנועי חיפוש עשויים להעניש אתרים עם תוכן משוכפל כדי להבטיח תוצאות חיפוש ייחודיות ובעלות ערך.

זמן שהייה (Dwell Time)

משך הזמן שמשתמש מבלה בדף אינטרנט לפני שהוא חוזר לתוצאות החיפוש. זה יכול להצביע על הרלוונטיות והאיכות של התוכן.

מעורבות (Engagement)

מעורבות היא מדד המראה כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם אתר אינטרנט, כולל זמן שהייה בדפים, שיעורי קליקים ושיתופים ברשתות חברתיות. מדדים אלה עוזרים להעריך את יעילות התוכן.

תוצאות עשירות (Rich Snippet)

אלו תוצאות חיפוש המופיעות בראש תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, ומספקות תשובה מקיפה יותר לשאילתת המשתמש. תוצאות עשירות יכולות לכלול קישורים, תמונות ותיאורים מורחבים.

גוגל אנליטיקס (Google Analytics)

Google Analytics הוא כלי למעקב ואנליזה של תנועה באתרי אינטרנט. הוא מספק תובנות לגבי התנהגות משתמשים, ביצועי אתרים ויעילות שיווקית.

גוגלבוט (Googlebot)

בוט הסריקה של גוגל שסורק ומאנדקס דפי אינטרנט עבור מנוע החיפוש. מכונה גם עכביש וזחלן.

כותרת H1 (H1 Tag)

תגית HTML המשמשת להגדרת הכותרת החשובה ביותר בדף אינטרנט. זה עוזר למנועי חיפוש להבין את הנושא העיקרי של הדף.

אלגוריתם (Algorithm)

אלגוריתם הוא אוסף של כללים או נוהל מקודד המשמש מנועי חיפוש לדירוג אתרים. הוא מעריך גורמים שונים כדי לספק את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר למשתמשים.

אינדקס (Index)

אינדקס הוא מסד נתונים של דפי אינטרנט המאוחסנים על ידי מנועי חיפוש. זה מאפשר אחזור מהיר של דפים להצגה בתוצאות חיפוש.

קישור נכנס (Inbound Link)

קישור נכנס הוא היפר-קישור מאתר אינטרנט חיצוני לאתר שלך. קישורים נכנסים איכותיים יכולים לשפר את הדירוג במנועי החיפוש ולהביא תנועה לאתר.

מילת מפתח (Keyword)

מילת מפתח היא מילה או ביטוי ספציפיים שהמשתמשים מזינים במנועי חיפוש. בתהליך קידום אתרים מתמקדים באופטימיזציה של תוכן עבור מילות מפתח רלוונטיות כדי לשפר את הדירוג בחיפוש.

מילות מפתח ארוכות זנב (Long Tail Keyword)

ביטויי מפתח ארוכים ומפורטים יותר, לעתים קרובות עם נפחי חיפוש נמוכים יותר אך שיעורי המרה גבוהים יותר.

דוח פעולות ידניות (Manual Actions Report)

פעולה ידנית היא עונש המוטל על ידי גוגל כאשר בודק אנושי קובע שאתר אינטרנט הפר את הנחיות של גוגל.

תיאור מטא (Meta Descriptions)

Meta Descriptions היא תגית מטא המספקת סיכום קצר של תוכן דף האינטרנט. זה מופיע לעתים קרובות בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPs) תחת כותרת הדף.

תגיות מטא (Meta Tags)

תגיות מטא מספקות נתונים אודות דף אינטרנט למנועי חיפוש ודפדפנים. תגיות מטא נפוצות כוללות את תגית הכותרת ותיאור מטא, המשפיעים על דירוג מנועי החיפוש ועל שיעורי הקליקים.

NoFollow

תגית המורה לזחלנים של מנועי חיפוש לא לעקוב לדף המקושר. משמש לעתים קרובות עבור קישורים בתשלום או לא מהימנים.

Crawl Budget (תקציב זחילה)

מספר הדפים שזחלן  מנוע החיפוש מקצה לסריקה באתר במהלך תקופה מסוימת, מה שמשפיע על תדירות ועומק האינדוקס של האתר.

יונק הדבש (Google Hummingbird)

יונק הדבש הוא עדכון אלגוריתם שנועד להבין את ההקשר והכוונה מאחורי שאילתות חיפוש, תוך שיפור הרלוונטיות של תוצאות החיפוש על ידי התמקדות בחיפוש סמנטי.

אלגוריתם פנדה (Google Panda)

פנדה הוא עדכון אלגוריתם שנועד להוריד את דירוגם של אתרים בעלי תוכן דל או באיכות נמוכה, תוך העלאת דירוגם של אתרים בעלי תוכן מקורי ואיכותי.

ארגז החול של גוגל (Google Sandbox)

ארגז החול של גוגל הוא תופעה משוערת בה כביכול אתר הוגבל באופן זמני בדירוג של גוגל עד לבניית סמכות ואמון מספקים.

גוגל סרץ קונסול (Google Search Console)

כלי חינמי המסופק על ידי גוגל לניטור, תחזוקה ופתרון בעיות באתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

htaccess

קובץ תצורה המשמש בשרתי אינטרנט המריצים את תוכנת Apache Web Server, ושולט בהגדרות שרת שונות, כולל הפניות והגבלות גישה.

HTTPS

גרסה מאובטחת של פרוטוקול HTTP, המשתמשת בהצפנה להעברת נתונים בין הדפדפן של המשתמש לאתר האינטרנט, תוך שיפור האבטחה והאמינות.

Keyword Cannibalization (קניבליזציה של מילות מפתח)

מצב שבו דפים מרובים מאותו אתר מתחרים על אותה מילת מפתח, מה שעלול לפגוע בפוטנציאל הדירוג הכללי עבור מילת מפתח זו.

מחקר ביטויי מפתח (Keyword Research)

תהליך זיהוי וניתוח של מונחי חיפוש שהמשתמשים מזינים במנועי חיפוש, המשמש לשיפור תוכן לאופטימיזציה של נראות בתוצאות החיפוש.

מיץ קישורים (Link Juice)

מונח סלנג המתייחס לערך או לסמכות המועברים דרך קישורים מדף אחד לאחר, ומשפיעים על דירוג דף היעד במנועי החיפוש.

עמוד יתום (Orphan Page)

דף באתר שאין אליו קישורים פנימיים המפנים אליו, דבר המקשה על משתמשים ומנועי חיפוש למצוא ולאנדקס אותו.

שאילתה (Query)

הטקסט שהוזן על ידי משתמש במנוע חיפוש, המייצג את כוונת החיפוש של המשתמש ומנחה את מנוע החיפוש בהצגת תוצאות רלוונטיות.

החזר השקעה  (Return on Investment)

ROI הוא החזר על השקעה, מדד המשמש להערכת הרווחיות של השקעה, המחושב על ידי חלוקת הרווח הנקי בעלות ההשקעה.

גלעד קמר
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו