כיצד תגיות ALT משפרות את קידום אתרים של תמונות בגוגל?

כיצד תגיות ALT משפרות את קידום אתרים של תמונות בגוגל

תגיות ALT (קיצור של Alternative Text או בעברית – טקסט אלטרנטיבי), הן פיסות טקסט הכלולות בקוד ה-HTML  של דף אינטרנט כדי לתאר תמונות. תגיות אלה אינן גלויות באתר עצמו, אך משרתות מספר מטרות מכריעות. בראש ובראשונה, תגיות ALT מבטיחות שמשתמשים לקויי ראייה יוכלו להבין את תוכן התמונות באמצעות קוראי מסך. כאשר קורא מסך נתקל בתמונה, הוא מקריא את טקסט ה-ALT  ומספק תיאור קולי של התמונה.

בנוסף, תגיות ALT נכנסות לפעולה כאשר תמונות לא נטענות עקב בעיות טכניות כאלה ואחרות. במקרים כאלה, הטקסט האלטרנטיבי יופיע במקום התמונה, וישמור על ההקשר והזרימה של התוכן. מעבר לנגישות, תגיות ALT ממלאות גם תפקיד משמעותי בקידום אתרים אורגני. על ידי תיאור תוכן התמונה, תגיות ALT עוזרות למנועי חיפוש כמו גוגל להבין במה התמונה עוסקת, ותורמות לרלוונטיות הכוללת ולדירוג גבוה יותר של דף האינטרנט בתוצאות החיפוש.

כיצד תגיות ALT משפרות את קידום אתרים של תמונות

מהי חשיבות תגיות ה-ALT?

שיפור הנגישות – תגיות ALT ממלאות תפקיד מכריע בשיפור הנגישות של אתרי אינטרנט. הן מספקות תיאורי טקסט של תמונות, ומבטיחות שמשתמשים לקויי ראייה יוכלו להבין את התוכן בעזרת קוראי מסך. על ידי תיאור מה שמתואר בתמונה, תגיות ALT הופכות את האינטרנט למקום מכיל יותר. אבל זה לא רק עניין של עמידה בחוקי נגישות, מדובר ביצירת חוויית משתמש טובה יותר לכולם, ללא קשר למגבלה כזו או אחרת.

סיוע למנועי החיפוש להבין תמונות – מנועי חיפוש כמו גוגל מסתמכים על תגיות ALT על מנת להבין את תוכן התמונות. מכיוון שמנועי חיפוש אינם יכולים "לראות" תמונות, הם משתמשים בטקסט החלופי כדי לקבוע מהי התמונה מייצגת. זה עוזר באינדוקס התמונות בצורה נכונה ומשפר את הרלוונטיות של תוצאות החיפוש. לדוגמה, אם יש לך תמונה של מכונית טויוטה לבנה, תג ALT כמו "מכונית טויוטה לבנה" עוזרת לגוגל לאנדקס את התמונה הזו בצורה יותר מדויקת.

כשאנחנו משתמשים בתגיות ALT בצורה יעילה, אנחנו לא רק עוזרים למשתמשים שלנו אלא גם מייעלים את מאמצי הקידום שלנו בצורה משמעותית. על ידי מתן תיאורים ברורים ותמציתיים, אנו מקלים על מנועי החיפוש לסווג ולדרג את התמונות שלנו, וזה בתורו יכול לשפר את הקידום הכולל שלנו ולהגדיל את הנראות של האתר שלנו בתוצאות חיפוש תמונות.

אם כן, תגיות ALT הן חיוניות גם לנגישות וגם למטרות SEO. הן עוזרות להבטיח שכל המשתמשים יוכלו לגשת בקלות ולהבין את תוכן התמונות שלנו, והן מסייעות למנועי החיפוש לאנדקס ולדרג את התמונות שלנו במדויק. על ידי מינוף תגיות ALT אנחנו יכולים לשפר את ביצועי האתר שלנו ולהגיע לקהל רחב הרבה יותר.

מהן השיטות המומלצות ביותר לכתיבת תגיות ALT?

כשמדובר בכתיבת תגיות ALT, הקפדה על שיטות מומלצות היא חיונית למקסום הן של הנגישות והן של יתרונות הקידום. קודם כל, תגיות ALT צריכות לספק תיאור ברור ותמציתי של התמונה. זה עוזר הן למשתמשים והן למנועי החיפוש להבין את התוכן ואת ההקשר של התמונה. שאפו תמיד לשמור על התיאורים שלכם מתחת ל-125 תווים, כדי להבטיח שיהיו קלים לעיכול.

שילוב מילות מפתח רלוונטיות באופן טבעי בתוך תגיות -ALT שלכם יכול לשפר משמעותית את הקידום של התמונות שלכם ברשת. עם זאת, חשוב להימנע מדחיסת מילות מפתח, שיכולה בסופו של דבר להזיק לדירוג החיפוש שלכם. במקום זאת, שלבו מילות מפתח בצורה חלקה ובאופן שמרגיש טבעי ואינפורמטיבי.

שיטה מרכזית נוספת היא להימנע משימוש בביטויים כמו "תמונה של" או "ציור של" בתיאורים שלכם. ביטויים אלה הם מיותרים ואינם מוסיפים ערך כלל. במקום זאת, עברו ישר לעניין, ותארו את התמונה באופן ספציפי ככל האפשר. לדוגמה, במקום לומר "תמונה של חתול", תוכלו לכתוב "חתול בריטי קצר שיער אפור יושב על ספה כחולה".

כל תגית ALT צריכה להיות ייחודית לתמונה המתאימה לה, זה הסוד. חזרה על אותו טקסט ALT עבור תמונות מרובות עלולה לבלבל מנועי חיפוש ומשתמשים כאחד. ודאו שכל תיאור מותאם לתמונה הספציפית שהוא מייצג.

על ידי הקפדה על שיטות מומלצות אלה, אנו יכולים ליצור תגיות ALT המשפרות הן את חוויית המשתמש והן את הנראות שלכם במנועי החיפוש.

כיצד תגיות אלט משפרות את קידום אתרים של תמונות בגוגל

למה אנחנו?

בחירה בחברת WEBS משמעה הפקדת האתר שלכם בידי מומחים המבינים גם את הניואנסים הדקים ביותר של עולם קידום האתרים, כמו במקרה של תגיות ה-ALT והשפעתן על קידום ה-SEO שלנו. אנחנו מבטיחים שכל תמונה באתר שלכם תהיה מותאמת לא רק לנגישות, אלא גם למנועי החיפוש, ושהיא תעזור לשפר את חוויית המשתמש עבור כל המבקרים באתר. הצוות שלנו מתעדכן בשיטות ה-SEO המתקדמות ביותר, ומבטיח שהאתר שלכם ידורג גבוה יותר בגוגל.

תנו לנו לטפל בפרטים הטכניים, כדי שתוכלו להתמקד במה שאתם עושים הכי טוב – ניהול העסק שלכם. צרו איתנו קשר עוד היום, ותוכלו לראות את ההבדל שקידום אתרים טוב יכול לעשות.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו