כיצד המעבר מ-FID ל-INP קשור לדירוג האתר בגוגל?

כיצד המעבר של גוגל מ-FID ל-INP קשור לדירוג האתר שלך בגוגל?

המאמצים המתמשכים של גוגל לשיפור חוויית המשתמש באינטרנט הובילו לעדכונים משמעותיים באופן שבו נמדדים ביצועי האתר.

שינוי מהותי אחד הוא החלפת מדד זמן התגובה הראשון (FID) במדד האינטראקציה (INP) בתוך מדדי הליבה של חוויית הדף (Core Web Vitals). מדדים אלו חיוניים להערכת המהירות והיעילות שבהן משתמשים יכולים ליצור אינטראקציה עם אתר אינטרנט.

מכיוון שמדדי הליבה של חוויית הדף ממלאים תפקיד חיוני בקביעת דירוג החיפוש של גוגל, הבנתם ושיפורם חיוניים עבור בעלי אתרים.

מאמר זה מתעמק בסיבות למעבר מ-FID ל-INP, מסביר את שני המדדים בפירוט ומדגיש מדוע שיפור מדדי הליבה של חוויית הדף הוא קריטי לקידום ונראות טובים יותר בגוגל.

מה זה Core Web Vitals?

Core Web Vitals הם קבוצה של מדדי ביצועים שהציגה גוגל כדי למדוד את חוויית המשתמש בדפי אינטרנט. מדדים אלה חיוניים להבנת האופן שבו משתמשים תופסים את המהירות, יכולת התגובה והיציבות החזותית של אתר אינטרנט. מכיוון שהם משפיעים על דירוג החיפוש, שיפור מדדים אלה חיוני לבעלי אתרים המעוניינים לשפר את הנראות של האתר שלהם בגוגל.

המדדים העיקריים של Core Web Vitals הם:

Largest Contentful Paint (LCP)

Largest Contentful Paint  (LCP) מודד את הזמן שלוקח לבלוק הטקסט או לאלמנט התמונה הגדול ביותר להפוך לגלוי בתוך חלון התצוגה. מדד זה חשוב מכיוון שהוא עוזר להבין באיזו מהירות נטען התוכן הראשי של עמוד. ציון LCP טוב הוא 2.5 שניות או פחות. שיפור LCP כרוך באופטימיזציה של זמני תגובת השרת, טעינת משאבים ותהליכי רינדור.

First INPut Delay (FID)

First INPut Delay  (FID) מודד את הזמן שעובר מהרגע שבו משתמש מקיים אינטראקציה לראשונה עם עמוד (כמו לחיצה על קישור או הקשה על כפתור) ועד לזמן שבו הדפדפן מגיב לאותה אינטראקציה. מדד זה מתמקד ביכולת התגובה של העמוד והוא קריטי עבור אתרים אינטראקטיביים. ציון FID טוב הוא פחות מ-100 אלפיות השנייה. ניתן להשיג הפחתה ב-FID על ידי מזעור ביצוע JavaScript ואופטימיזציה של פעילות תהליכון הראשי.

Cumulative Layout Shift (CLS)

Cumulative Layout Shift  (CLS) מודד את היציבות החזותית של עמוד על ידי מעקב אחר תדירות השינויים הבלתי צפויים של אלמנטים בזמן הטעינה. זה חשוב מכיוון ששינויים פתאומיים עלולים להוביל לחוויית משתמש ירודה. ציון CLS טוב הוא פחות מ-0.1. כדי לשפר את CLS, הימנעו מהכנסת תוכן מעל תוכן קיים וודאו כי יש מימדים מוגדרים עבור כל רכיבי המדיה.

Core Web Vitals

מהי חשיבותם של מדדי Core Web Vitals?

גוגל שילבה את מדדי הליבה באלגוריתם הדירוג שלה, מה שהופך אותם לגורם חיוני עבור קידום אתרים (SEO). אתרים בעלי ביצועים טובים במדדים אלה צפויים להיות מדורגים גבוה יותר בתוצאות החיפוש, מה שיוביל לנראות ותנועה מוגברת.

יתרה מכך, שיפור מדדים אלו לא רק עוזר לקידום אתרים אלא גם משפר את חוויית המשתמש הכוללת, מפחית את שיעורי היציאה ומגביר את מעורבות המשתמשים.

מהו מדד ה-FID?

מדד FID הינו בעל חשיבות רבה מכיוון שהוא משפיע באופן ישיר על חוויית המשתמש. FID נמוך יותר מצביע על דף אינטרנט תגובתי ואינטראקטיבי יותר, מה שעוזר לשמור על מעורבות המשתמשים. אם יש עיכוב ארוך לפני שהדף מגיב לקלט של המשתמש, הדבר עלול לגרום לתסכול ועלול להוביל לשיעורי נטישה גבוהים יותר, שכן המשתמשים עלולים לנטוש את הדף עקב ביצועים ירודים.

כיצד נמדד FID?

FID נמדד באלפיות השנייה ומתמקד באינטראקציה הראשונה לאחר שהדף מתחיל להיטען. זהו מדד שדה, כלומר הוא נאסף ממשתמשים אמיתיים בתרחישים מהעולם האמיתי, ולא מסביבות מעבדה מדומות. זה מבטיח שהנתונים משקפים חוויות משתמש בפועל. המטרה עבור ציון FID טוב היא פחות מ-100 אלפיות השנייה, מה שאומר שהדף מגיב כמעט באופן מיידי לקלטים של המשתמש.

מהן מגבלותיו של FID?

למרות תועלתו, ל-FID יש כמה מגבלות. בעיה מרכזית אחת היא שהוא מודד רק את האינטראקציה הראשונה. אמנם זהו גורם מכריע, אך הוא אינו מתחשב באינטראקטיביות הכוללת לאורך כל הפעילות של המשתמש. דף עשוי להגיב במהירות בהתחלה, אך עלול להפוך לאיטי יותר בהמשך עקב גורמים אחרים כמו סקריפטים כבדים או טעינת משאבים. בנוסף, FID אינו מספק תובנות מפורטות לגבי הגורמים לעיכובים, מה שמקשה על מפתחים לאתר ולפתור בעיות.

לסיכום, FID הוא מדד חיוני להערכת רמת התגובתיות הראשונית של דף אינטרנט. הוא מסייע בהבנת הרושם הראשוני של האינטראקטיביות שמקבלים המשתמשים, דבר המהווה גורם מכריע בשמירה על מעורבות. עם זאת, מגבלותיו הובילו לפיתוח מדדים מקיפים יותר כמו INP, שמטרתם לספק פרספקטיבה רחבה יותר על חוויית המשתמש.

מהו מדד INP?

מדד Interaction to Next Paint עתיד להחליף את מדד First INPut Delay (FID) במדדי Core Web Vitals של גוגל. שינוי זה נועד לספק מדידה מקיפה יותר של זמן התגובה של דף אינטרנט וחוויית המשתמש הכוללת.

INP מודד את הזמן שלוקח לדף אינטרנט להגיב לאינטראקציות של משתמשים, כולל לחיצות, הקשות והקלדות במקלדת. בניגוד ל-FID, שבוחן רק את העיכוב של האינטראקציה הראשונה, INP מעריך את זמן התגובה של כל האינטראקציות לאורך כל זמן השהייה של המשתמש בדף. גישה רחבה זו מציעה השתקפות מדויקת יותר של אופן חוויית המשתמשים בדף אינטרנט בזמן אמת.

כיצד פועל INP?

INP עוקב אחר ההשהיה של כל אינטראקציה מרגע התחלתה ועד הטעינה של הפריים הבא. בעיקרו של דבר, הוא מודד שלושה שלבים של אינטראקציה:

  1. עיכוב קלט: זהו הזמן בין פעולת המשתמש (כגון לחיצה) לרגע שבו הדפדפן מתחיל לעבד את האירוע.
  2. זמן עיבוד: זהו משך הזמן שלוקח לדפדפן לבצע את פונקציות הטיפול באירוע עבור האינטראקציה.
  3. עיכוב הצגה: זהו הזמן שלוקח לדפדפן לעדכן חזותית את הדף בתגובה לאינטראקציה.

מדד INP רושם את עיכוב האינטראקציה הארוך ביותר שנצפה במהלך ביקור המשתמש, ומספק אינדיקציה ברורה לתרחיש הגרוע ביותר עבור חוויית משתמש בדף זה.

מהי חשיבותו של INP?

הגישה המקיפה של INP עונה על מספר מגבלות של FID. על ידי התחשבות באינטראקציות מרובות ולא רק בראשונה, INP מבטיח שאתרי אינטרנט יהיו מותאמים לביצועים עקביים. זה חשוב במיוחד עבור דפים עם אלמנטים אינטראקטיביים רבים, כגון טפסים, לחצנים ותפריטים, שמשתמשים עשויים לתקשר איתם מספר פעמים.

גוגל ממליצה שאתרי אינטרנט ישאפו לערך INP של 200 אלפיות השנייה או פחות כדי לספק חוויית משתמש טובה. מדד זה חשוב מכיוון שהוא תואם את ציפיות המשתמשים לאינטראקציות חלקות ומהירות. מדד INP מחושב באחוזון ה-75 של טעינות הדפים, מפולח בין מכשירים ניידים ושולחניים, מה שמבטיח שהמדידה משקפת תרחישי שימוש אמיתיים.

כיצד לשפר את ציון מדד INP?

שיפור INP כרוך באופטימיזציה של כל שלבי האינטראקציה. תהליך זה כולל:

  • הפחתת עיכוב קלט: מזעור הזמן שלוקח לדפדפן להתחיל לעבד קלטים של משתמשים.

ניתן להשיג זאת על ידי אופטימיזציה של ביצוע JavaScript והימנעות ממשימות שחוסמות את תהליך העיבוד הראשי.

  • שיפור זמן עיבוד: הימנע ממשימות ארוכות וחלק אותן למשימות אסינכרוניות קטנות יותר במידת האפשר.
  • מזעור עיכוב הצגה: בצע אופטימיזציה של תהליך הרינדור כדי לעדכן במהירות את האלמנטים החזותיים של הדף. טכניקות כמו שימוש בתכונות CSS מודרניות ואופטימיזציה של אנימציות יכולות לעזור.

על ידי התמקדות בהיבטים אלה, מפתחים יכולים ליצור חוויה רספונסיבית וידידותית יותר למשתמש, ובסופו של דבר לשפר את ביצועי האתר שלהם בדירוג של גוגל.

המעבר מ-FID ל-INP מייצג צעד משמעותי לקראת מדידה מדויקת יותר של חוויית המשתמש. על ידי הבנה ואופטימיזציה עבור INP, בעלי אתרים יכולים להבטיח שהדפים שלהם יהיו מהירים, רספונסיביים ויספקו חוויה חיובית למשתמשים.

מדוע שיפור מדדי חווית משתמש חיוני?

שיפור מדדי Core Web Vitals הוא קריטי מכמה סיבות, במיוחד עבור אלו המעוניינים לשפר את ביצועי האתר שלהם ואת הנראות שלו בגוגל. הנה מדוע התמקדות במדדים אלו היא חיונית:

המטרה העיקרית של מדדי ליבה חווייתית היא לשפר את חוויית המשתמש. כאשר אתר נטען במהירות ומגיב בזריזות לאינטראקציות של המשתמש, הוא יוצר חוויה נעימה יותר. משתמשים נוטים פחות לנטוש אתר אם הביצועים שלו טובים, מה שמביא לשיעורי יציאה מדף נמוכים יותר ומעורבות גבוהה יותר. לדוגמה, ציון INP טוב, המודד את מהירות התגובה של אינטראקציות בדף, מבטיח שמשתמשים לא יחוו עיכובים מתסכלים כאשר הם לוחצים על כפתורים או מזינים נתונים.

google inp

למה חשוב לעמוד בקריטריונים של גוגל לדירוג?

גוגל הבהירה שחוויית המשתמש היא גורם משמעותי באלגוריתם הדירוג שלה. על ידי שילוב מדדי ליבה חווייתית בקריטריונים שלה לדירוג, גוגל מעודדת בעלי אתרים לייעל את האתרים שלהם לביצועים טובים יותר. אתרים בעלי ביצועים טובים במדדים אלו נוטים יותר להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. זה חשוב במיוחד עבור עסקים הנסמכים על תנועה אורגנית מחיפוש. דירוג גבוה יותר יכול להוביל לנראות מוגברת, יותר תנועה, ובסופו של דבר, יותר המרות.

אתרים הנטענים לאט או בעלי תגובתיות ירודה נוטים יותר לראות שיעורי יציאה מדף גבוהים יותר. משתמשים כיום מצפים לאינטראקציות מהירות וחלקות. אם דף אורך זמן רב מדי להיטען או להגיב, סביר להניח שמשתמשים יעזבו ויחפשו מידע במקום אחר. על ידי שיפור מדדי חווית משתמש, ובמיוחד מדדים כמו LCP ו-INP, בעלי אתרים יכולים להבטיח שהדפים שלהם ייטענו במהירות ויגיבו בזריזות, תוך שמירה על מעורבות המשתמשים והפחתת הסיכוי שיעזבו את האתר.

על ידי התמקדות בשיפור מדדי ליבת האינטרנט, עסקים יכולים לשמור על יתרון תחרותי ולהבטיח שהם עומדים בציפיות הגוברות של המשתמשים שלהם.

השקעה בשיפור מדדי ליבת האינטרנט אינה רק רווחים מיידיים. מדובר בבניית אתר אינטרנט חזק וידידותי למשתמש שיכול להסתגל לשינויים עתידיים בטכנולוגיה ובהתנהגות המשתמש. ככל שגוגל ממשיכה לחדד את האלגוריתמים שלה ולהציג מדדים חדשים, אתרי אינטרנט בעלי בסיס חזק במדדי ליבת האינטרנט יהיו בעמדה טובה יותר להסתגל ולשגשג.

מה חשוב לדעת על המעבר מ-FID ל-INP?

בניגוד ל-FID, שמודד רק את האינטראקציה הראשונה, INP מעריך את זמן התגובה הכולל של דף אינטרנט לאורך כל ביקור המשתמש. INP עוקב אחר זמן ההשהיה של כל האינטראקציות, מהקליק הראשוני ועד לפעולות הבאות, ומספק הערכה מקיפה יותר של חוויית המשתמש. ערך ה-INP הסופי נקבע על ידי האינטראקציה הארוכה ביותר שנצפתה, תוך התעלמות מערכים חריגים או אינטראקציות חריגות. מדד זה נועד להבטיח שמשתמשים יחוו אינטראקציות חלקות ומהירות באופן עקבי, לא רק בתחילת הביקור שלהם.

מהם היתרונות ה-INP על פני FID?

המעבר מ-FID ל-INP מציע מספר יתרונות:

  1. מדידה מקיפה: INP מספק מבט רחב יותר על אינטראקציות משתמשים, תוך איסוף נתונים מכל ההפעלה ולא רק מרגע בודד. זה עוזר לזהות בעיות שעשויות להתגלות רק לאחר אינטראקציות מרובות.
  2. הערכה מדויקת של חוויית המשתמש: על ידי התחשבות בכל האינטראקציות, INP מציע השתקפות מדויקת יותר של חוויית המשתמש. זה חשוב במיוחד עבור אתרים מורכבים עם תוכן דינמי ורכיבים אינטראקטיביים מרובים.
  3. תובנות אופטימיזציה טובות יותר: INP מאפשר למפתחים לאתר אינטראקציות ספציפיות הדורשות שיפור. גישה ממוקדת זו יכולה להוביל לאופטימיזציות יעילות יותר ולחוויית משתמש טובה יותר באופן כללי.

מהם האתגרים ושיקולים העולים במעבר מ-FID ל-INP?

המעבר מ-FID ל-INP מביא עמו גם אתגרים. איסוף וניתוח נתוני אינטראקציה מקיפים דורשים כלי טכניקות ניטור מתוחכמים יותר. בנוסף, אופטימיזציה עבור INP עשויה לכלול שינויים מורכבים יותר בקוד ובמבנה של אתר אינטרנט. עם זאת, היתרונות של מתן חוויית משתמש חלקה ומהירה יותר הופכים את המאמץ הזה לכדאי.

המעבר מ-FID ל-INP מהווה צעד משמעותי קדימה במדדי ביצועי אתרים. על ידי הצעת הערכה מפורטת ומדויקת יותר של אינטראקציות משתמשים, INP עוזר להבטיח שאתרי אינטרנט יספקו חוויית משתמש טובה באופן עיקבי. עבור מפתחים ובעלי אתרים, אימוץ INP פירושו תובנות אופטימיזציה טובות יותר ובסופו של דבר, דירוג גבוה יותר בגוגל.

כיצד נוכל לסייע לך לשפר את ציון מדד INP?

המעבר מ-FID ל-INP מסמן צעד משמעותי בשיפור חוויית המשתמש ברשת. על ידי התמקדות בטווח רחב יותר של אינטראקציות, INP מספק השתקפות מדויקת יותר של אופן חוויית המשתמש בדף.

שיפור מדד ה-INP הוא קריטי עבור דירוג גבוה יותר בגוגל וחוויית משתמש משופרת.

פניה לחברת קידום אתרים webs מבטיחה אופטימיזציה מקצועית המותאמת לצרכים הספציפיים של האתר שלכם. הצוות שלנו מומחה בשיפור מדדי הליבה של גוגל. באמצעות הגישה המקיפה שלנו, אנו מזהים ומתקנים בעיות ביצועים, ומבטיחים שהאתר שלכם יעמוד בתקנים העדכניים ביותר של גוגל. 

 

הכנו עבורכם מילון מונחים SEO מקיף ומעודכן לשנת 2024.

 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו