קידום סרטונים ביוטיוב – מדריך מקיף

קידום סרטונים ביוטיוב - מדריך מקיף

קידום סרטונים ביוטיוב יכול להיראות כמשימה מרתיעה, אך עם האסטרטגיות הנכונות, זה הופך לבר ביצוע ויעיל.

בין אם אתם בעלי עסק קטן, יוצרי תוכן או סתם מישהו שרוצה להגביר את הנוכחות שלו ביוטיוב, מדריך זה ינחה אתכם בצעדים החיוניים לקידום סרטוני יוטיוב.

 

הגדרת ערוץ היוטיוב שלכם

לקידום סרטוני יוטיוב יש יתרונות רבים, אבל לפני זה, חשוב שיהיה לכם ערוץ יוטיוב מובנה היטב. הנה כמה צעדים שיעזרו לכם להתחיל:

  1. יצירת ערוץ יוטיוב: אם אין לכם עדיין ערוץ, תזדקקו לחשבון גוגל כדי להגדיר אחד. ניתן ליצור חשבון אישי או עסקי, אך למטרות מקצועיות מומלץ להשתמש בחשבון עסקי.
  2. מיתוג הערוץ: ודאו שהערוץ שלכם משקף את המותג שלכם. זה כולל תמונת פרופיל מזוהה, תמונת באנר וערכת צבעים ולוגו עקביים. המיתוג שלכם צריך לתת מושג ברור על מה עוסק הערוץ שלכם ולעזור לו להתבלט.
  3. טריילר ערוץ: צרו טריילר קצר ומרתק למבקרים חדשים. זה אמור להציג את הערוץ שלכם ולהדגיש למה הצופים יכולים לצפות. שמרו על זה תמציתי, בסביבות 30 עד 60 שניות, תוך התמקדות בערך שמספק התוכן שלכם.
  4. רשימות השמעה: ארגנו את התוכן שלכם ברשימות השמעה. זה לא רק מקל על הצופים למצוא תוכן קשור, אלא גם שומר אותם מעורבים זמן רב יותר בערוץ שלכם. רשימות השמעה יכולות להופיע גם בתוצאות חיפוש, מה שמספק נראות נוספת.

 

אופטימיזציה של סרטונים

אופטימיזציה של הסרטונים שלכם היא קריטית לנראות. הנה כמה אלמנטים מרכזיים להתמקד בהם:

  1. כותרות: כותרת הסרטון שלכם צריכה להיות ברורה, תמציתית ולהכיל מילות מפתח רלוונטיות. שאפו לאיזון בין תיאורי וקליט. כותרת טובה יכולה להשפיע באופן משמעותי על יכולת החיפוש וקצב הקליקים של הסרטון שלכם.
  2. תיאורים: שני השורות הראשונות של התיאור שלכם הן קריטיות מכיוון שהן מוצגות בתוצאות החיפוש. כללו כאן קישורים ומילות מפתח חשובות. ספקו תיאור מפורט של תוכן הסרטון, כולל חותמות זמן עבור מקטעים שונים במידת הצורך. זה עוזר לצופים ומשפר את קידום האתרים שלכם.
  3. תגיות: השתמשו בתגיות רלוונטיות כדי לעזור ליוטיוב להבין את תוכן הסרטון שלכם. כללו שילוב של תגיות רחבות וספציפיות. חשבו על אילו מונחים הקהל שלכם עשוי לחפש והשתמשו בהם כתגיות.
  4. תמונות ממוזערות: תמונות ממוזערות מותאמות אישית יכולות להגדיל באופן משמעותי את שיעור הקליקים שלכם. ודאו שהתמונות הממוזערות שלכם מושכות ויזואלית ומייצגות במדויק את תוכן הסרטון. תמונה ממוזערת טובה צריכה למשוך תשומת לב ולתת מושג ברור על מה הסרטון.
  5. כתוביות ותמלול: הוספת כתוביות ותמלול יכולה לשפר את הנגישות ואת קידום האתרים, ולעזור לסרטונים שלכם להגיע לקהל רחב יותר. הם גם הופכים את התוכן שלכם למרתק יותר עבור צופים שמעדיפים לקרוא תוך כדי צפייה או לצפות ללא קול.

 

אסטרטגיות קידום

מדיה חברתית

שיתוף הסרטונים שלכם בפלטפורמות המדיה החברתית יכול להניע תנועה לערוץ היוטיוב שלכם. להלן מספר טיפים:

  • פייסבוק ואינסטגרם: פרסמו טיזרים או קטעים קצרים עם קישור לסרטון המלא. השתמשו בסיפורים ובפוסטים כדי להניע מעורבות ולהפנות תנועה לערוץ היוטיוב שלכם.
  • טוויטר: צייצו על הסרטון החדש שלכם והשתמשו בהאשטגים רלוונטיים. שתפו פעולה עם העוקבים שלכם על ידי שאילת שאלות הקשורות לתוכן הסרטון.
  • לינקדאין: שתפו סרטונים שרלוונטיים לרשת המקצועית שלכם. זה יעיל במיוחד עבור תוכן B2B ומדריכים מקצועיים.

שיתופי פעולה

שותפות עם יוטיוברים אחרים יכולה לעזור לכם להגיע לקהלים חדשים. חפשו יוצרים בנישות דומות והציעו רעיונות לשיתוף פעולה המועילים לשני הצדדים. סרטונים משותפים יכולים להציג את התוכן שלכם לקבוצה חדשה לגמרי של מנויים פוטנציאליים.

מודעות יוטיוב

יוטיוב מציעה פורמטים שונים של מודעות לקידום הסרטונים שלכם:

  • מודעות ניתנות לדילוג: ניתן לדלג על מודעות אלו לאחר 5 שניות והן נהדרות להגעה רחבה.
  • מודעות שאינן ניתנות לדילוג: יש לצפות במודעות אלו לפני שניתן לצפות בסרטון והן מוגבלות ל-15-20 שניות.
  • מודעות באמפר: אלו הן מודעות שאינן ניתנות לדילוג של 6 שניות, מושלמות להודעות תמציתיות.

ניתן למקד מודעות על סמך נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והתנהגות, מה שמבטיח שהתוכן שלכם יגיע לקהל הנכון.

 

מעורבות עם הקהל שלכם

בניית קהילה סביב הערוץ שלכם חיונית להצלחה בטווח הארוך:

  • מענה לתגובות: שתפו פעולה עם הצופים על ידי מענה לתגובותיהם ובקשת משוב. זה לא רק משפר את המעורבות אלא גם מראה לקהל שלכם שאתם מעריכים את התשומה שלהם.
  • פוסטים קהילתיים: השתמשו בכרטיסייה הקהילה של יוטיוב כדי לשתף עדכונים, סקרים ואינטראקציה עם המנויים שלכם. תכונה זו יכולה לשמור על מעורבות הקהל שלכם גם כאשר אין לכם סרטונים חדשים לפרסום.
  • שידורים חיים: אירוח מפגשים חיים יכול לעזור לכם להתחבר לקהל שלכם בזמן אמת.

 

תוכן בשידור חי ואינטראקטיבי

סשנים חיים של שאלות ותשובות, הדרכות או תוכן מאחורי הקלעים יכולים להיות תוכן שימשוך קהל רלוונטי. זהו גם תוכן שמעודד אינטראקציה עם מנויים קיימים ופוטנציאלים.

ערוץ ביוטיוב

קידום צולב

קדם את הסרטונים שלך בערוצים שונים:

  • הטמעת סרטונים: הטמע את סרטוני היוטיוב שלך באתר האינטרנט או בבלוג שלך כדי להגביר את החשיפה. זה יכול גם לשפר את קידום האתרים של האתר שלך.
  • שיווק בדוא"ל: שלח ניוזלטרים עם קישורים לסרטונים האחרונים שלך. שיווק בדוא"ל הוא כלי רב עוצמה לשמור על קהל מעודכן ולהניע תנועה לערוץ שלך.
  • שיתוף פעולה עם משפיענים: שתף פעולה עם משפיענים כדי להגיע לקהל שלהם. משפיענים יכולים לתת אמינות לתוכן שלך ולחשוף אותו לקהל רחב יותר.

 

ניתוח נתונים

הבנת ביצועי הסרטון שלך חיונית לייעול האסטרטגיה שלך ו  YouTube Analytics מספק תובנות חשובות:

  • זמן צפייה: משך הזמן הכולל שצופים בילו בצפייה בסרטונים שלך. מדד זה הוא קריטי מכיוון שהוא משפיע על האלגוריתם של YouTube בדירוג הסרטונים שלך.
  • שימור קהל: מראה עד כמה הסרטון שלך שומר על צופים. שיעורי שימור גבוהים מצביעים על כך שהתוכן שלך מרתק.
  • מקורות תנועה: מציין מהיכן מגיעים הצופים שלך (למשל, חיפוש, סרטונים מוצעים, אתרים חיצוניים). הכרת מקורות התנועה שלך עוזרת לך להבין היכן למקד את מאמצי הקידום שלך.
  • מעורבות: מדדים כמו לייקים, שיתופים ותגובות. שיעורי מעורבות גבוהים יכולים לשפר את דירוג הסרטון שלך ואת החשיפה שלו ביוטיוב.

 

לוח זמנים קבוע להעלאה

עקביות היא המפתח לבניית קהל. צור לוח שנה תוכן והיצמד ללוח זמנים קבוע להעלאה. זה עוזר לשמור על מנויים קיימים ולמשוך חדשים. הודע לקהל שלך על לוח הזמנים שלך כדי שידעו מתי לצפות לתוכן חדש.

יוטיוב

דוגמאות לאסטרטגיות יוטיוב מצליחות

מקרה בוחן 1: תוכן חינוכי

ערוצים כמו CrashCourse השתמשו בהצלחה בתוכן חינוכי כדי למשוך מיליוני מנויים. הם מתמקדים ביצירת סרטונים איכותיים ואינפורמטיביים שהם גם מרתקים וגם חינוכיים. לוח הזמנים הקבוע שלהם להעלאה והמיתוג הברור שלהם עזרו להם לבנות קהל נאמן.

מקרה בוחן 2: סקירות מוצרים

סוקרי טכנולוגיה כמו Marques Brownlee בנו קהלים גדולים על ידי מתן סקירות מפורטות וכנות של הגאדג'טים האחרונים באופן עקבי. הם מייעלים את הסרטונים שלהם באמצעות מילות מפתח רלוונטיות ושומרים על רמה גבוהה של מעורבות עם הקהל שלהם.

השימוש של מרקס בהפקה איכותית וניתוח מעמיק הופך את התוכן שלו לאמין וניתן לשיתוף במיוחד.

מקרה בוחן 3: בידור

יוצרים כמו PewDiePie צמחו בערוצים שלהם על ידי התמקדות בבידור ותוכן מונע אישיות. הם מקיימים אינטראקציה קבועה עם הקהל שלהם ויוצרים תחושת קהילה. התוכן ההומוריסטי והקרוב של PewDiePie עזר לו לבנות את אחת העוקבים הגדולים ביותר ביוטיוב.

 

טיפים מתקדמים לקידום סרטוני יוטיוב

השתמש במסכי סיום וכרטיסים

מסכי סיום וכרטיסים הם כלים שיוטיוב מספקת כדי לשמור על מעורבות הצופים בתכנים שלך. מסכי סיום מופיעים ב-5-20 השניות האחרונות של הסרטון שלך וניתן להשתמש בהם כדי לקדם סרטונים אחרים, רשימות השמעה או את הערוץ שלך. ניתן למקם כרטיסים בכל נקודה בסרטון וניתן לקשר אותם לסרטונים אחרים, רשימות השמעה או אתרים חיצוניים.

מינוף סיפורי יוטיוב

סיפורי יוטיוב (YouTube Stories), בדומה לסיפורי אינסטגרם, מאפשרים לך לפרסם תוכן קצר וזמני. השתמש בתכונה זו כדי לתת לקהל שלך מבט מאחורי הקלעים, עדכונים מהירים או טיזרים לסרטונים עתידיים. סיפורים יכולים להגביר את המעורבות ולשמור על עניין הקהל שלך בערוץ שלך.

מיטוב לצופים ניידים

מכיוון שחלק ניכר מתנועת YouTube מגיע ממכשירים ניידים, חיוני למטב את הסרטונים שלך לצפייה ניידת. ודא שהתמונות הממוזערות שלך ברורות ושהכותרות שלך תמציתיות. כמו כן, שקול כיצד פריסת הסרטון וקריאות הפעולה שלך יופיעו במסכים קטנים יותר.

השתתף במגמות ובאתגרים

מעורבות במגמות או אתגרים פופולריים יכולה להגביר את הנראות שלך. עם זאת, ודא שהמגמה תואמת את המותג וסגנון התוכן שלך. השתתפות במגמות יכולה למשוך צופים חדשים המחפשים תוכן קשור.

השתמש בבכורה של YouTube

בכורה של YouTube מאפשרת לך לתזמן העלאת סרטון וליצור דף צפייה ציבורי שבו צופים יכולים להגדיר תזכורות ולהשתתף בצ'אט חי לפני שהסרטון עולה לאוויר. תכונה זו בונה ציפייה ומספקת הזדמנות ליצור אינטראקציה עם הקהל שלך בזמן אמת.

 

כמה מילות סיכום

קידום סרטוני היוטיוב שלך בצורה יעילה דורש שילוב של אופטימיזציה, מעורבות וקידום אסטרטגי.

על ידי הקמת ערוץ ממותג היטב, אופטימיזציה של התוכן שלך לחיפוש ומעורבות פעילה עם הקהל שלך, תוכל להגביר את הנראות שלך ולהגדיל את בסיס המנויים שלך.

זכרו, עקביות ואיכות הם המפתח להצלחה ארוכת טווח ביוטיוב.

בהצלחה!

 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו