איך להגדיל את סמכות האתר שלך בגוגל? (DA)

איך בוחרים חברת לקידום אתרים

במדריך הבא אסביר לך מה זה סמכות אתר (Domain Authority), איך סמכות הדומיין משפיעה על הדירוג שלך בגוגל, ואיך תוכל להגדיל את סמכות הדומיין שלך ולשפר עבודת ה – SEO של האתר.

סמכות דומיין (DA ע"פ MOZ) היא שיטה לדירוג ולקביעת ציון סמכות האתר שלך. ככל שסמכות הדומיין שלך גבוהה, כך הסיכוי של האתר שלך לקבל דירוג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERPS) ולקבל יותר תנועה אורגנית – עולים. אז איך נקבעת סמכות הדומיין של האתר שלך, ובאילו דרכים אפשר להגדיל את הסמכות הזו.

בקצרה:

  • מה היא סמכות אתר בתחום מסוים?
  • איך מחשבים סמכות של דומיין?
  • מה ההבדל בין סמכות תחום לסמכות דף?
  • איך אפשר להגדיל את סמכות הדומיין שלך?
  • 3 דרכים שיעזרו לך להתחיל ולקבל סמכות באתר חדש.
  • 7 דרכים להגדלת סמכות הדומיין של אתר קיים.

 

מהי סמכות הדומיין (DA) של אתר אינטרנט?

סמכות הדומיין של אתר אינטרנט הוא ציון שבין 0 ל -100 (ככל שהגבוה יותר טוב יותר), המנסה לנבא כמה גבוה אתר ידורג במנועי החיפוש. חברות רבות פיתחו צורות שונות למדידת דומיינים, על סמך מספר גורמים. הרעיון של דירוג דומיינים על פי הסמכות שלהם, הוצג על ידי לארי פייג', ממייסדי גוגל, והוא משמש עד היום כדרך לדירוג חשיבותם של דפי אינטרנט ושל אתרים.

דירוג הדומיין אינו זהה לציון הדירוג בו משתמשת גוגל (PageRank), שיכול למעשה להשפיע על דירוג האתר שלך בפועל. חברות כמו Moz, וחברות אחרות, פיתחו מערכות שמנסות לדמות את אלגוריתם הדירוג של Google על ידי התחשבות בכל הגורמים הידועים שיכולים להשפיע על הדירוג, ולתת ציון לדומיינים, לצורכי ניבוי סמכות אתר והשוואה בלבד.

במילים אחרות, הדירוג המשוער של סמכות הדומיין שלך, תלויה בנתונים שיש ל – Moz או לכל אתר אחר, על האתר שלך, כך שלפעמים הנותנים אינם מדויקים, בטח לא כמו מה ש- Google יודעת על האתר שלך. 

יכול מאוד להיות שלדומיין תהיה סמכות נמוכה בתחום מסוים (עוד על סמכות תחום וסמכות אתר בהמשך), אך הוא ידורג גבוה בתוצאות החיפוש ב- Google.

 

כמה דברים נוספים כדאי לדעת על סמכות דומיין:

  • בדיקת סמכות הדומיין שלך, לא לוקחת בחשבון עונשים של Google. דומיין שנענש על ידי גוגל מאבד באופן טבעי את הדירוג שלו, אבל אם הנתון הזה לא אינו חשוף לאתר או לחברה בה הרצת את הבדיקה, אז סמכות הדומיין שלך יכולה עדיין להיראות כאילו שהיא גבוהה יותר ממה שהיא באמת.
  • אלגוריתם הדירוג של גוגל לוקח בחשבון מאות גורמים (אף אחד לא יודע בדיוק את המספר) בעוד שתוכנות לבדיקת סמכות דומיינים לוקחות בחשבון כמה עשרות גורמים בלבד.
  • לא קל לשנות את ציון סמכות הדומיין שלך. זה לא משהו שאפשר לעשות באתר ביום נתון ולראות את הגידול בסמכות הדומיין באופן מיידי.
  • סמכות האתר מבוססת על סולם לוגריתמי. המשמעות היא שקל יותר לשפר את ציון ה- DA שלך מ -20 ל -30, אך הרבה יותר קשה לעבור מ -70 ל -80. ככל שעולים גבוה יותר בסולם, כך זה הופך להיות קשה יותר.
  • סמכות הדומיין משתנה לעתים קרובות ולכן אין זה מדד קבוע לשימוש שיכול להעריך את ביצועי ה- SEO שלך לאורך זמן. מה שיש אלה מדדי אתר בהם אפשר להשתמש לצורכי השוואת דומיינים.

 

כיצד מחושבת סמכות הדומיין?

על פי אתר Moz, שכאמור מספקים שירותי חישוב סמכות דומיין, חישוב סמכות הדומיין נעשה על ידי התחשבות במספר מדדים (40 בסך הכל) הכוללים בין היתר:

  • מספר הקישורים הנכנסים אשר מפנים לאתר שלך.
  • איכות ורלוונטיות הקישורים הנכנסים.
  • איכות תוכן האתר שלך.
  • מדדים מרשתות חברתיים (Social Signals).
  • ביצועי ה- SEO של האתר שלך באופן כללי.

המדדים הללו הם פחות או יותר אותם מדדי בדיקה אותם תמצא גם בפלטפורמת – ahrefs אשר מתחשבת במדד שונה הנקרה DR, עליו נכתוב בהרחבה יותר בפוסט נפרד.

 

איך אפשר לבדוק מה ה- DA של האתר שלך?

כדי לברר את ציון סמכות הדומיין שלך, כל מה שצריך לעשות זה לבחור את הפלטפורמה בה תרצה לבצע את הבדיקה, להיכנס אליה, להקליד את כתובת הדומיין שלך ולהסתכל על התוצאה. הבדיקה הראשונית תהיה בדרך כלל בחינם, אבל היא תצריך הרשמה ותוצאות הבדיקה ישלחו אליך למייל:

Moz Open Site Explorer

 

מהי סמכות דף (Page Authority)?

סמכות דף אינטרנט (PA) דומה לסמכות דומיין (DA), אבל ההבדל הוא שבמקום לקחת בחשבון מדדים שבוחנים את הדומיין כולו, סמכות דף משתמשת במדדים ספציפיים עבור דף מסוים באתר אינטרנט.

הציון הנתון עבור דף אינטרנט, הוא חיזוי המעיד על העוצמה של אותו דף, ועד כמה גבוה הוא יכול להיות מדורג במנועי החיפוש. לאתר שיש לו הרבה דפים סמכותיים, יהיה גם ציון DA גבוה יותר (כלומר – סמכות בתחום מסוים).

 

3 דרכים לבניית סמכות אתר

1. צור תוכן מועיל ושימושי

גוגל מייחסת חשיבות גבוהה מאוד לתוכן. תוכן זה לא רק הבלוג של האתר שלך, תוכן זה כל מה שנמצא באתר שלך. תוכן זה מוצרים, תוכן זה תמונות, תוכן זה סרטונים, זה כותרות, פופאפים, טבלאות, תפריטים, כותרות, וכמובן הטקסט עצמו. 

התוכן לא חייב להיות ארוך

התוכן שלך לא חייב להיות ארוך מאוד, אבל הוא צריך להיות מדויק ולפגוע בדיוק במטרה לשמה הגולש הקיש את מילות החיפוש המסוימות בגוגל. זה לא אומר שצריך לפזר את מילות החיפוש עשרות פעמים בעמוד, אבל זה אומר שכדי להצליח להביא את עמודי האתר שלך למיקומים גבוהים בגוגל, ולצבור סמכות, התוכן צריך לתת לגולש את המענה אותו הוא מחפש.

התוכן צריך להיות רלוונטי לקהל היעד

כשרוצים ליצור תוכן איכותי לאתר, רלוונטיות היא המפתח. ביצירת תוכן לעסק מקומי, אחת הגישות היעילות ביותר היא לנסות ולהבין איזה תוכן ייחודי תוכל לספק לקהל היעד הספציפי של העסק שלך. אם תוכל לזהות את הייחודויות הזו, תוכל לספק באתר שלך תוכן שימושי לאותו קהל יעד ספציפי, מה שיכול להוביל להגברת סמכות האתר, ולקונים פוטנציאליים להגיע לתוכן שלך.

לדוגמה, אם יש לך חברת איטום, ודף מסוים באתר שלך עוסק בשירות איטום גגות, לא יהיה הגיוני לכתוב באותו דף כיצד לאטום כראוי את המרתף כדי להימנע מנזקי יסוד. למה? כי מי שהגיע לעמוד הזה ככל הנראה חיפש בגוגל את המילים 'איטום גגות' או 'איך לאטום את הגג', ולא את המרתף. את התוכן בנוגע לאיום מרתפים, תשמור לעמוד שמדבר על השירות הספציפי הזה.

במקום לנסות ולתפוס המון ביטויים בעמוד אחד (דבר אותו לא מעט בעלי אתרים מבקשים לעשות), עדיף ליצור יותר עמודי תוכן באתר, עם כתובות URL ספציפיות, ועם תוכן מותאם לכל אחד מהעמודים הללו, תוכן שאמור לסייע ללקוחות שלך לפתור את הבעיה הרלוונטית ביותר עבורם, תוך יצירת מודעות למותג שלך, במידה והם יזדקקו לשירותים שלך בהמשך.

זה הזמן להפיץ את הידע שלך לעולם כדי לחזק את המותג

בעולמות האינטרנט, סמכות היא מילה כמעט נרדפת למיתוג, ואת שניהם אפשר להשיג באמצעות העברת מידע רלוונטי ומיצוב העסק שלך כאוטוריטה בתחום. האתר שלך הוא המקום להעביר בו את הידע הרב שצברת מתוך הניסיון המקצועי שלך, ולהציג את עצמך כמי שמבין בתחום. בלי לדעת מה התחום המדויק של העסק שלך, אני בטוח שאם הייתי יכול להיכנס לחשבון הפייסבוק שלך, הייתי מגלה שהצטרפת ללא מעט קבוצות שמדברות על תחומי עניין מסוימים. 

שמת לב לדרך בה אנשים שואלים שאלות ומבקשים ייעוץ בקבוצות האלה? עשרות ולעיתים מאות אלפי אנשים, שואלים בדיוק את השאלות שהיית רוצה לענות עליהן – בעזרת האתר שלך, וזו בדיוק הדרך בה הם מעלים את השאלות שלהם כשהם מחפשים תשובה בגוגל.

בעלי מקצוע ובעלי עסקים רבים לא יודעים איפה להתחיל כשהם ניגשים לכל נושא התוכן באתר שלהם. מקום טוב להתחיל בו הן קבוצות הפייסבוק שעוסקות באותו נושא, וזה הזמן לחפש קבוצות נוספות ולא להסתפק בהשתתפות בקבוצה אחת או שתיים. 

יש לך דף עסק בפייסבוק? מעולה, אל תשתמש בו כשאתה מצטרף לקבוצה, השתמש רק בפרופיל האישי שלך. בדרך כלל לוקח לפייסבוק כמה שעות בודדות עד שהם מגלים שמישהו משתמש בדף הפייסבוק העסקי שלו על מנת לקדם מסרים שיווקיים בקבוצות של עשרות אלפי אנשים. (מה לעשות, הם רוצים שישלמו להם על פרסום, מודל מוזר כזה..)

בעת יצירת תוכן מיתוגי, חשוב לזכור את הכוונה והרלוונטיות, כך שהתוכן לא יהפוך למילוי חסר טעם באתר שלך בלבד.

 

2. בנה אסטרטגיית קישורים איכותית לאתר שלך

בניית קישורים חשובה לקידום אתרים בגוגל, שכן גוגל רואה את עצמה כמקור הידע הגדול בעולם, וקישורים נכנסים הם בעצם הערות השוליים של עידן האינטרנט. המגמה הברורה של מעבר מכמות לאיכות נכונה לא רק לתוכן האתר שלך, אלא גם  לאיכות האתרים שמקשרים לינקים מהאתר שלהם לאתר שלך. 

עד כמה זה חשוב? זה חשוב מספיק שגוגל יגידו את זה באופן ברור: “באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דרגת האתרים שלהם על ידי הגדלת מספר האתרים האיכותיים המקשרים לדפים שלהם.”

אם אתה מכוון להפוך את האתר שלך לגורם ידע גדול וסמכותי, סביר מאוד להניח שאתרים בתחום יקשרו לינקים אל האתר שלך באופן טבעי, אבל איך אפשר בכל זאת לבנות אסטרטגיית קישורים חיצוניים שנכנסים לאתר שלך?

  • פנה ישירות לאתרים בעלי סמכות
  • פרסם פוסט אורח באתרים סמכותיים
  • השתמש בעריכת מסמכים של google docs 
  • טכניקת החלפות קישורים
  • השתמש במדיה החברתית
  • צור תוכן איכותי ובנה כלים שימושיים באתר שלך

לאיכות העמודים ששולחים קישורים לאתר שלך יש תפקיד מכריע בדירוג האתר במנועי החיפוש. ככל שאיכות האתרים תהיה גבוהה יותר, כך גוגל תראה בהם יותר סמכות. לא תמיד תוכל למצוא אתרים בעלי סמכות שיסכימו לקשר את לינקים לאתר שלך, ובמקרים רבים תצטרך לעשות זאת בעזרת מומחי SEO מקצועיים.

 

3. שים דגש על חווית המשתמש של האתר

במהלך השנים האחרונות, חווית המשתמש באתר הפכה למרכיב חשוב להצלחת אתרים להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. חווית משתמש לא טובה, יכולה להוביל את הגולשים להשאיר ביקורת גרועה בדף העסקי שלך בגוגל, מה גם שעדכון הליבה האחרון של גוגל, מיצב את חווית המשתמש כאחד מהמרכיבים החשובים ביותר בדירוג האתר.

גוגל הודיעה באופן רשמי, כבר בנובמבר 2020, כי מנוע החיפוש שלה עומד לבצע עדכון אלגוריתם משמעותי הנוגע לחווית המשתמש בעמודי האתר. על פי העדכון, ועל פי התוצאות בשטח, נראה כי לא מדובר בניסוי זמני או בעדכון חולף, אלא בתפיסת עולם אותה גוגל מנסה להשריש לבעלי אתרים.

המדדים המרכזיים אליהם צריך להתייחס בכל הנוגע לחווית משתמש באתר:

  • זמן טעינת אזורי הצבע בעמוד.
  • זמן טעינת פעולות המשתמש.
  • יציבות ויזואלית.

 

7 טיפים מעשיים לשיפור סמכות הדומיין שלך

כעת, כשברור מהי סמכות הדומיין וכיצד היא מחושבת, אני אתן לך כמה טיפים טכניים וכמה טיפים הקשורים לתוכן האתר, שבעזרתם תוכל לשפר את סמכות הדומיין הקיים שלך.

1.  קידום Off Page של האתר שלך

כמו שכבר ציינתי קודם, אסטרטגיית הקישורים של האתר היא אחד המדדים החשובים ביותר לקידום האתר ולהעלאת סמכות הדומיין בעיני גוגל. אתרים בעלי פרופיל קישורים חזק יהיו בעלי דירוג DA גבוה יותר מאתרים עם פרופיל קישורים לא כל כך טוב.

מהו פרופיל קישור חזק?

  • אתר שיש לו קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים אחרים.
  • קישורים נכנסים מאתרים קשורים לאותו תחום.
  • אתר ללא קישורים באיכות נמוכה.
  • אתר עם קישורים ממספר דומיינים ייחודיים.

כיצד לשפר את פרופיל הקישורים של האתר שלך?

תהליך שיפור פרופיל הקישורים של האתר שלך (SEO Off-Page) הוא קשור לטכניקות בהן תוכלו להשתמש כדי לרכוש קישורים טובים שבסופו של דבר ישפרו את הדירוג שלכם.

פנייה לאתרים דומים ואפילו למתחרים

כדי להשיג קישורים איכותיים לאתר שלך, עליך לפנות לאתרים רלוונטיים בנישה שלך, ולעיתים גם למתחרים (גם להם יש אינטרנס לעשות את זה, ועוד על זה בהמשך). למרות הקושי, במידה ובניית הקישורים נעשית באופן נכון ומקצועי, אתה תצליח לבסס את האתר שלך כמקור סמכות תוך זמן קצר – מה שיעזור לאתר האינטרנט שלך להתאנדקס ולהתקדם בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל.

פניה לאתרים בעלי סמכות

הדרך הטבעית של פניה ישירה לאתרי אינטרנט בעלי סמכות בתחום מסוים, היא נקודת פתיחה טובה לקידום האתר שלך במנועי החיפוש. אחת הדרכים היעילות לעשות את זה היא תוך פרסום פוסט אורח באתרים סמכותיים (פוסט שיעלה לך כמה מאות, עד אלפי שקלים בודדים, תלוי באתר המפרסם).

החלפות קישורים

כאן נכנס האינטרס של המתחרה שלך להוציא לינק לאתר שלך, והאינטרס הוא שהוא מקבל ממך לינק לאתר שלו בחזקה. טכניקת החלפות הקישורים הייתה פופולארית מאוד מעבר. כשהכמות עמדה במרכז ולא האיכות, מספר האתרים שהיו מקשרים לינקים לאתר שלך היה משפיע על הדירוג (בלי קשר לסמכות האתר ולנישה שלו). התפיסה הזו עברה מהעולם, ואת מקומה תפס מלך חדש – איכות. החלפת קישורים יכולה להרים את האתר שלך למעלה, אבל יכולה גם לפגוע בדירוג שלו – אם עושים את זה לא נכון.

פרסם ברשתות החברתיות

אחת הדרכים היעילות לקבלת קישורים חיצוניים איכותיים לאתר שלך, היא הטמעה של קישורים לאתר בפרופילים שונים ברשתות החברתיות. כדי לעשות את זה, עליך ליצור פרופילים מלאים ועקביים בכל רשתות המדיה החברתית הגדולות, כולל Yelp, LinkedIn, Facebook, Twitter וכמו – TripAdvisor (אם רלוונטי לנישה של העסק שלך).

 

2. אופטימיזציה לקידום האתר  (On Page SEO)

השלב הבא בשיפור סמכות הדומיין שלך הוא לעבוד על ה – SEO של עמודי האתר שלך. אם אתה רוצה להבין איך גוגל חושב, נסה להבין קודם כל איך המשתמש חושב. השינויים שגוגל מבצע מעת לעת, כמו הגדלה והקטנת גופן תוצאות החיפוש, גודל התמונות המוצגות בתוצאות החיפוש, אורך הטקסט המוצג הם שינויים קוסמטיים, אבל המהות של גוגל הייתה ונשארה – לתת לגולש את התוצאה הרלוונטית ביותר לחיפוש שלו. יכול להיות שיש לך את התוצאה הזאת, אבל עכשיו צריך להציף אותה למעלה. איך עושים את זה?

נכון להיום גוגל מנסה לענות ישירות על שאילתת החיפוש המקורית, כך שהגולש יקבל את המידע הדרוש לו במהירות. התוצאה היא עיצוב או עידוד של התנהגות גולש שמחפש את התשובה מבלי שיצטרך להיכנס ללחוץ על קישור. כיום, בדפי תוצאות החיפוש של גוגל האלמנטים האלה נכנסים ויותר, מה שבעצם דוחק אתרים אחרים אל מחוץ לעמוד התוצאות הראשון.  

הבעיה מתחילה בכך שהתוצאה שבמקום הראשון מקבלת מספר מופחת של כניסות, והדפים בתשעת המיקומים האחרים נדחקים לתחתית עמוד התוצאות הראשון, מה שמקטין את המספר הכולל של גם גולשים שנכנסים אליהם.

ביצוע אופטימיזציה נכונה של תגית הכותרת ותגית התיאור למנועי החיפוש, וביצוע אופטימיזציה נכונה של הכותרות והתוכן של העמוד, היא הדרך שלך להילחם על המקום שלך בעמוד הראשון ולמשוך גולשים ללחוץ על התוצאה שאתה מציג עבור הביטוי אותו חיפשו ולהיכנס לאתר שלך.

 

3. עבודה על הצד הטכני שלך האתר

מחקת עמוד באתר שלך ולא ביצעת שום פעולה המודיעה לגוגל שהעמוד כבר לא קיים? יצרת עמוד 404! יש לך אתר ecommerce ומחקת 100 מוצרים שירדו מהמדף? יצרת 100 עמודי שגיאה 404. שינית כתובת URL של עמוד מסוים בלי לבצע שום פעולה נוספת? 404! 

עמודי שגיאה 404 פוגעים בסמכות האתר שלך, וכדי למנוע את הנזק עליך לבצע הפניות 301 לעמודים רלוונטים אחרים (ותקינים) באתר שלך. חשוב לדעת, במידה ויש לך אתר וורדפרס, ורכשת Yoast בגרסת פרימיום, כל שינוי URL שתבצע בעמוד יצור הפניה 301 אוטומטית מהכתובת הישנה לכתובת החדשה ויחסוך לך כאבי ראש מיותרים. זה אולי עולה קצת יותר, אבל אם יש לך אתר חנות או אתר דינמי אחר, כדאי לשקול את זה.

 

מעבר לזה, חשוב לוודא שחווית המשתמש באתר שלך תקינה. האלמנים אותם עליך לבדוק כדי להתקדם מבעלה סולם הדירוג של גוגל הם:

  • זמן טעינת אזורי הצבע בעמוד (LCP)
  • זמן טעינת פעילות המשתמש (FID)
  • יציבות ויזואלית (VLS)

 

4. וודא שהאתר שלך מותאם מובייל

עד כמה חשוב שהאתר שלך יהיה מותאם לגולשים במובייל? על מגזין הטכנולוגיה המוביל techjury, יותר מחצי ממשתמשי האינטרנט בעולם, עושים את זה באמצעות מכשירי מובייל. וודא שהאתר שלך מותאם וידידותי לניידים, זו כבר לא המלצה, זו דרישת סף של גוגל עבור אתרים שמכבדים את עצמם.

מעבר לזה, רוב המשתמשים מתחילים את החיפוש שלהם באמצעות הנייד ולאחר מכן ממשיכים למחשב. אי התאמה למובייל תגרור שגיאה בחשבון ה – Google Search Console שלך, גם אם מדובר רק בדף אחד.

אם האתר שלך עדיין לא ידידותי לניידים, הדרך הטובה ביותר להתחיל היא להיכנס למבחן ההתאמה לנייד של גוגל, ולהריץ בדיקה עבור הדומיין שלך.Google תיתן לך דוח מפורט עם המלצות כיצד להפוך את האתר שלך למותאם יותר לנייד.

5. שיפור מהירות האתר

אחד המדדים המוכרים ביותר של אלגוריתם הדירוג של גוגל הוא מהירות העמוד. לאתרים שנטענים מהר יותר, יש יתרון מובנה על פני אתרים איטיים יותר. שיפור מהירות האתר שלך לא רק ישפר את הדירוג שלך ואת סמכות הדומיין, הוא יהפוך את חווית המשתמש לטובה יותר מה שיביא ליותר מכירות, לידים וביצוע פעולות נוספות באתר.

לא תמיד קל להתמודד עם בעיות במהירות הדף. יש הרבה אלמנטים טכניים שלא את כולם ניתן לפתור ללא עזרה ממתכנת או ללא ידע טכני מתאים. אם אינך יכול להרשות לעצמך לשכור מפתח שישפר את מהירות הטעינה של האתר שלך, ניתן לבצע את הפעולות הבאות: 

  • הסר תוספים מיותרים מהמערכת שלך.
  • שדרג את מערכת הוורדפרס (במידה ויש לך מערכת כזו) לגרסה העדכנית ביותר.
  • צור קשר עם חברת האחסון שלך ובקש שימסרו לך דו"ח שמפרט את ביצועי השרת שלך. במידת הצורך, שדרג לשרת חזק יותר.
  • השתמש בתוסף מטמון וניקוי ראש כמו w3total cache.
  • השתמש בתוסף מתאים לכיווץ תמונות האתר.
  • השתמש בשירות סטרימינג (כמו YouTube) להטמעת סרטונים באתר.
  • השתמש ב- CDN (רשת אספקת תוכן) למקרה שיש לך קבצי CSS גדולים ותמונות רבות.

 

6. זה הזמן להתחיל ולהגדיל את הנוכחות שלך ברשתות החברתיות

למרות שגוגל רשמית הצהירה לא פעם כי נוחכות ברשתות חברתיות ולינקים שיוצאים לאתר שלך מהרשתות אינם מהווים חלק מאלגוריתם הדירוג גוגל, קשה להתעלם מהמתאם שבין דפים המדורגים גבוה בגוגל לבין הנוכחות שלהם ברשתות החברתיות.

לדפים פופולריים בגוגל יש הרבה לייקים, שיתופים וציוצים. צורך הגדלת סמכות הדומיין שלך מה שאתה צריך לעשות זה:

  • לעבוד על הדף העסקי שלך בפייסבוק ולנסות להגדיל את כמות העוקבים שלך.
  • לוודא שיש לך נוכחות פעילה ברשתות החברתיות כך שהתוכן שאתה משתף יקבל בוסט ראשוני (לייקים, ציוצים, שיתופים וכו').
  • וודא שיש לך כפתור קישור למדיה החברתית בדפי האתר שלך, כך שתוכל להקל על הקוראים לשתף את התוכן שלך.
  • בדוק שהתוכן שלך נראה טוב כאשר הוא משתף באמצעות השיתוף החברתי. אם יש לך אתר וורדפרס, ואת התוסף Yoast (אבל גם בתוספי SEO אחרים כמובן) תוכל להתאים תגיות Meta ספציפיות לרשתות החברתיות, כולל הטמעת תמונה ראשית שתופיע רק כשתשתף את התוכן בפייסבוק:

ובטוויטר (תגלול קצת למטה ותראה את זה שם):

 

7. סבלנות

הגדלת סמכות הדומיין שלך אינה דבר שניתן לעשות בין לילה. גם לסורקים החיצוניים כמו Moz ו – ahrefs, ייקח זמן עד שהם יסרקו ויעריכו את סמכות האתר שלך, וכל שינוי אותו תבצע יבוא לידי ביטוי רק אחרי כמה ימים, או אפילו שבועות. עבודה שיטתית על שיפור הדירוג שלך בגוגל תשפיע גם לטובה על ציון סמכות הדומיין שלך, אבל כדי לעשות את זה חשוב שתבין שאתה נכנס לתהליך של ניסוי וטעיה בעולם שמשתנה ללא הפסקה, ושכדי להגיע לתוצאות צריך לדעת מה עושים ובעיקר צריך סבלנות.

 

לסיכום

אל תהיה אובססיבי מדי לגבי ציון סמכות הדומיין שלך. בסופו של דבר זה רק מספר שמראה עד כמה הדומיין שלך חזק, בהשוואה לדומיינים אחרים הקיימים במסד נתונים מסוים. 

ציון DA נמוך לא אומר בהכרח שהאתר שלך לא יתפקד טוב ב- Google. ציון DA גבוה פירושו שאתה בדרך הנכונה, אך הוא אינו מבטיח שתקבל דירוג או תנועה אורגנית טובה יותר, זוהי רק תחזית. נסה תמיד לחשוב על התמונה הגדולה, כלומר, על בניית אתר אינטרנט שעם הזמן ישיג דירוג מוצק בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.

 עם עבודת קידום נכונה, עם שילוב נכון ועקבי של תוכן באתר, ועם עבודה טכנית שתתאים את האתר שלך לדרישות של גוגל, הסמכות של האתר שלך תגדל.

מעניין? שמחים לשמוע! רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו