איך להתחרות בתחום גדול עם עסק קטן או בינוני בגוגל

הכל מתחיל בתוכן. קודם כל, חשוב לדעת שהאתר שלך לא יגיע למקום הראשון בגוגל, וגם לא לעמוד הראשון, תוך זמן קצר – והדבר נכון יותר בייחוד כשאנחנו מדברים על אתרים בתחומים תחרותיים במיוחד (כמו תחום הביטוח או ההשקעות למשל). 

איך בונים עמודי תוכן חזקים שיכולים להתחרות בגדולים? מילת המפתח היא – 'קטגוריה' או 'עמוד' או בקיצור, היררכיה נכונה באתר, כלומר, עמודים ראשיים שמכילים בתוכם תוכן ותחתם עמודים נוספים המאפשרים לגולשים לקבל הרבה תשובות למה שהם מחפשים, במקום תשובה אחת שמתפרשת על פני עמוד עם גלילה אין סופית. אז איך זה, יקום החכם וישאל, שהעמוד שלפניך כל כך ארוך? התשובה היא שהעמוד שלפניך הוא חלק מהבלוג שלנו המכיל טיפים רבים בנושא של קידום אתרים ולכן הגולש מקבל מענה עבור הרבה מאוד תשובות לשאלות בנושאי SEO. אז איך אפשר לקדם אתרים קטנים ובינוניים בעזרת תוכן וכלים חינמיים שגוגל מציע? תשובות בפנים.

בקצרה:

  • עבודה עם ממשק נוח
  • שימוש בכלים יעילים לשילוב תוכן באתר
  • תכנון מבנה האתר והיררכיית העמודים
  • בחירת כתובת – URL
  • שילוב קישורים בצורה נכוכה
  • ביצוע מחקר תוכן לפני שכותבים
  • עבודה עם כלים חינמיים של גוגל

 

עבודה עם ממשק נוח (WordPress או WIX)

עבודה עם WordPress

WordPress היא בעצם פלטפורמה שמאפשרת לך לבנות אתרים בקוד פתוח, והוא אחד הכלים היעילים ביותר לקידום אתרים. נכון ל – 2022, וורדפרס מספקים את התוספים ואת הכלים היעילים ביותר שיש לקידום אורגני. וורדפרס מאפשר גם למקדמי SEO מתחילים, או לבעלי אתרים פרטיים, להתחיל לקדם תנועה אורגנית לאתר. 

החוקיות בנוגע לקידום אתרי וורדפרס לא שונה מהחוקיות של אתרים מכל פלטפורמה אחרת, אבל ההבדל הוא באיכות. בתחילת הדרך הפלטפורמה הזו לא חשבה SEO, ולא נתנה לבעלי אתרים יותר מדי אפשרויות, אבל עם הזמן קידום אתרי וורדפרס מתאים גם למי שאין לו ניסיון או רקע טכני עשיר. ניתן לבנות בוורדפרס אתרי חנות, בלוגים, פורומים ובעצם כל סוג אתר אפשרי.

בחרת ב – WordPress: זה הזמן להתקין Yoast SEO

Yoast SEO הוא אולי התוסף החשוב ביותר שצריך להתקין באתר וורדפרס מבחינת SEO. זהו תוסף SEO בו משתמשים הארגונים הגדולים ביותר שמפעילים אתר וורדפרס, והוא גם היעיל ביותר עבורך. בעזרת Yoast SEO, ניתן לערוך תגיות META, להגדיר מפת אתר (sitemap), לשלוט בקלות על כתובות ה – URL של כל עמוד ולבצע פעולות נוספות.

התקנת בילדר ב – WordPress 

אחרי שהתקנת Yoast SEO, זה הזמן להתקין תוכנה שתאפשר לך להוסיף תוכן לאתר שלך, גם בלי לדעת שפת תכנות. איך עושים את זה? בדיוק בשביל זה יש בילדרים, שהם בעצם תוכנות שמאפשרות לך להעלות טקסים כתובים, תמונות, סרטוני וידאו וסוגים נוספים של תכנים, בלי לדעת קוד. אז אילו בילדרים יש?

Page Builder

Page Builder נבנה בדומה לממשק בו בנוי WordPress עצמו, מה שאמור להקל (וגם מצליח להקל) עליך במהלך העבודה, ומה שהופך את הבילדר הזה לכל כך יעיל. אחד היתרונות הבולטים של Page Builder, מבית חברת SiteOrigin, הוא היכולת להוסיף אליו כל וידג'ט שמציע WordPress. הבילדר החזק הזה בעצם מחלק את העמוד שלך למספר חלקים, העבודה איתו היא קלה ומהירה מאוד, ועצם העובדה שלא צריך לגרור אובייקטים ולשחרר אותם במקום מסוים, הופכת את העבודה אתו לקלה באופן משמעותי, מה גם שהיא מאפשרת לך לשלב עיצובים שונים בעמודים שונים בלי להתחייב לאיזו שהיא תבנית מסוימת (בניגוד למה שנראה בבילדרים אחרים). 

הבילדר המעולה של SiteOrigin מאפשר לך ליצור דפי אינטרנט עם רספונסיביות גבוהה, מה שבמילים פשוטות אומר – דפים המתאימים את עצמם לפלטפורמה בה הגולש משתמש (גם זה בניגוד לכמה בילדרים אחרים שצריך להתאים באופן ידני לסמארטפון, לטאבלט ולמחשב). עם Page Builder, הרספונסיביות תהיה חלק אינטגרלי מהאתר שלך מרגע בו התקנת את הבילדר, כך שמהתעסקות בעניין הרספונסיביות הבילדר הזה נותן לך פטור.

Divi Builder

זהו בילדר המתבסס על טכניקת עבודה של גרירה ושחרור אלמנטים (Drag & Drop). התוסף Divi Builder מציע למשתמשים עשרות מודולי תוכן בסיסיים, והוא מאפשר לך לבצע פעולות רבות בעמודי התוכן ולהתאים אותם וצרכים הויזואליים המתאימים לך.

כדי להשתמש ב-divi builder לא צריך לדעת בקוד, והמטרה המרכזית של יוצרי הבילדר הזה היא להפוך את העבודה לכמה שיותר פשוטה, והעבודה אתו היא באמת לא מאוד מסובכת גם עבור מי שלא הקים מעולם אתר אינטרנט ולא מכיר את עולם בניית האתרים בכלל. מצד שני, הפשטות של הבילדר היא זו שהופכת אותו לפחות משוכלל מהאלטרנטיבות. אם חשבת להיות קצת יותר יצירתי ולשלב אלמנטים מסובכים באתר שלך, כנראה ש – דיוי בילדר והאתר שלך הם לא שידוך משמיים.

Visual Composer

הבילדר שפותח על ידי מפתחים ישראלים ושפועל גם הוא בשיטת ה-Drag & Drop, נחשב לאחד הבילדרים הנפוצים והמוערכים ביותר בשוק תוספי התוכן של אתרי WordPress נכון ל – 2022. Visual Composer מאפשר עבודה קלה ופשוטה למי שלא מבין בתכנות ובפיתוח, אך הוא יעיל גם עבור מתכנתים ומפתחים, מאחר והוא מאפשר גישה להרחבות ולקומפוננטות שונות שמסוגלות להביא את האתר שלך, לפחות פוטנציאלית, לרמות ויזואליה שלא הכרת.

VC מציע לך למעלה מ-50 תבניות עיצוב, הוא פשוט לשימוש ויעיל לעבודה, והוא מתאים לכל Theme באתר הוורדפרס שלך. הבילדר המוערך מאפשר לך לבחור את צבע ה-Theme של האתר שלך, הרספונסיביות שלו היא אוטומטית כך שכל שינוי שיתבצע באתר שלך יתאים את עצמו לכל סוגי המכשירים, והוא מאפשר גישה להרחבות פנימיות, מה שעל פי מפתחי הבילדר אמור לקצר את זמן העבודה באופן משמעותי ולהפוך את תהליך בניית אתר ושילוב התוכן למהיר הרבה יותר.

Elementor

בדומה לבילדרים אתרים, גם אלמנטור עובד בשיטת ה- Drag & Drop. זהו בילדר שנבנה על ידי מפתחים ישראליים מחברת pojo, שהחוזק העיקרי שלו הוא המהירות שלו. בעזרת Elementor ניתן לעצב את עמודי האתר שלך במהירות ולשנות את העיצובים בהתאם לצורך בקלות. אלמנטור יכול להתאים לאתרים דינאמיים, שכן אפשר להחליף את העיצוב בקלות וללא מאמץ. 

מעבר לזה, אלמנטור מאפשר שליטה מלאה על כל עמוד באתר שלך, כך שניתן לעקוף בעזרתו את העיצוב הגורף, ולפחות פוטנציאלית ניתן להגדיר עמודי עיצוב שונים לכל עמוד (עדיף שלא להשתגע עם זה כדי שלא להעמיס על הדאטה בייס של האתר).

Beaver Builder

בילדר פרימיום עם תשלום חודשי של כמה עשרות עד כמה מאות דולרים, בהתאם לחבילה שרכשת. Beaver מציע הפרדה בין עיצוב האתר לבין ה – Theme, מה שבעצם משחרר אותך מכבלי העיצוב של תבניות קבועות (למי שיצא לבנות בלי ידע טכני יודע שזה יכול לבזבז לך שעות). כנראה שזו הסיבה שמפתחי beaver builder טוענים שעם הבילדר שלהם ניתן לבנות אתרים תוך דקות.

עם למעלה ממיליון אתרים שנבנו בעזרת הבילדר, למרות שמדובר כאמור בבילדר בתשלום, ניתן להבין שהנוחות שהבילדר הזה מציע כנראה שווה את ההשקעה. הסוד של beaver builder הוא שרמת הדיוק של הנחת האלנטים על העמוד היא ברמת הפיקסלים הבודדים, ובמילים אחרות – אפשר לשים את האלמנט איפה שבא לך בעמוד (למי שבנה אתרים עם בילדרים אחרים יודע שזה חתיכת עצם בגרון).

 

הגדרת כותרות פנימיות

עוד דבר שוורדפרס וגם WIX מעולים בו הוא האפשרות שהם נותנים לך להגדיר כותרת H1 של דף באתר שלך. הגדרת כותרות פנימיות היא אחד הגורמים החשובים שאומרים לגוגל ולגולשים, בעצם במה הדף שלך עוסק. H1 היא בעצם הגדרת קוד, כך גם H2, H3, H4 וכן הלאה. 

מבחינת הגולש, ככל שהכותרת קטנה יותר או ככל שהיא מודגשת פחות, כך הוא רואה אותה כתת כותרת. הגדרת הקוד מעצם מספרת את אותו סיפור, רק לגוגל.

אם ה- H1 שלך הוא שם הספר, ה- H2 הם פרקים, כאשר H3 וכולי הם בעצם תתי הנושאים של הספר. כותרות דפים הן מקום מצוין לכלול את מילת המפתח של אותו עמוד בצורה טבעית. אחת השאלות שבעלי אתרים רבים שואלים היא האם אפשר 'לתפוס' גם ביטויים אחרים, באותו עמוד. התשובה הפשוטה היא – גוגל רוצה לתת ספציפיות עבור הגולש, זו הייחודיות שלו. ברגע שהוא יפסיק לעשות את זה, גולשים עלולים לחפש תשובות במקומות אחרים.

כותרת H1 היא כותרת חובה, לא פחות מזה, אבל עליך להשתמש גם בכותרות H2 – H6, כדי לשפר את ההיררכיה של התוכן בעמוד שלך ובאתר שלך. הוספת כותרות H2 – H6 לתוכן שלך בוורדפרס היא דבר פשוט מאוד, בטח אם יש לך תוסף לבניית אתרים, וב – Wix היא אופציה קיימת.

זה ייראה כך:

 

עבודה עם Wix

אם עשית את הבחירה החכמה והלכת על בניית אתר אינטרנט בקוד פתוח, אבל עוד לא החלטת אם לבחור ב – Wix או בוורדפרס, בשורה התחתונה – ההמלצה שלי היא וורדפרס. מתוך ניסיון אישי, לא נוח לנהל בלוג על-גבי פלטפורמת WIX ולהעלות לשם פוסטים, מאחר ומתקבלת תחושת "איטיות" בכל הקשור בביצוע התהליך, לעומת אתר וורדפרס.

עם זאת, ולמרות שהיו תקופות בהן אתרי Wix נחשבו לאתרים בעייתים ואפילו בעייתים מאוד לקידום אורגני אתרי Wix עברו עם השנים עליות ומורדות בכל הנוגע לדירוג שלהם בגוגל – קידום אתרי Wix בגוגל הוא בהחלט אפשרי והעבודה עם וויקס נוחה יותר מפלטפורמות בקוד סגור.

 

בניית עמודי קטגוריה לכל נושא גדול שרוצים לקדם

אז נכון, מה שאני עומד לכתוב כאן עכשיו זה לא מדע מדויק, אבל המידע הזה מתבסס על שנים של ניסיון בקידום מאות אתרים מכל תחום אפשרי, ועל בסיס ידע תיאורטי והצלבת מידע עם המוחות הגדולים בעולם העוסקים בקידום אתרים. אז מה הסוד? בקצרה – עמודי קטגורייה הם העמודים שגוגל מחפש כשהוא מציג תוצאה עבור שאילתת חיפוש מסוימת.

אני אתן לך כמה דוגמאות, הראשונה היא של אתר חנות. אם אני אכתוב בגוגל מילות חיפוש הקשורות למוצר מסוים, הרוב המוחלט של התוצאות שאני אקבל תהיינה תוצאות של עמודי קטגוריית מוצרים ולא של מוצרי קצה. לדוגמא: 'כסא משרדי': כל התוצאות האורגניות הראשונות בגוגל הן של עמודי קטגורייה. אני יודע את זה בלי שנאי צריך להיכנס לעמוד, רק מכתובת ה – URL המוצגת בתוצאה. בתמונה למטה אפשר לראות את החלק בכתובת ה – URL שמראה שמדובר בעמוד קטגורייה.

 

יהיה מי שיגיד לי – אוקיי, הבנתי אותך, אבל לי אין חנות, יש לי עסק שמספק שירותים. למה שאני לא אפתח עמוד רגיל לכל שירות שאני נותן ואתחרה עם העמוד הזה על התוצאות הראשונות בגוגל? התשובה שלי לאותו אדם דמיוני אתו אני מנהל כרגע דו שיח, היא – כי אין באמת הבדל. מה הכוונה, שאלת? אני אתן לך דוגמא, כתבתי בגוגל את השאילתה 'תיקון נזילה': התוצאה הראשונה היא עמוד מחירון, שהוא עמוד קטגורייה שמכיל לינקים לעמודים ספציפיים שכל אחד מהם מדבר על סוג נזילה ספציפית (נזילה בכיור, נזילה באמבטיה וכולי).

 

ומה לגבי שירותי היי – טק? בטוח יש הבדל בין אינסטלציה לבין פיתוח תוכנה מבחינת תוצאות חיפוש בגוגל, לא? אז זהו, שלא. אם אני אחפש בגוגל את הביטוי – 'פיתוח חווית משתמש', אני אגלה שגם כאן, התוצאות המובילות הן תוצאות שגוגל סורק כעמודי קטגוריה:

 

בחירת כתובת URL מתאימה לכל עמוד

כתובת ה – URL היא האלמנט הראשון שגוגל סורק כשהוא בוחן עמוד אינטרנט מסוים, והאמת היא שנכון לכתיבת שורות אלו, כתובת ה-URL היא הגורם החשוב ביותר להתאמת עמודי תוכן למילות חיפוש. כתובת – URL חזקה צריכה להכיל את הביטוי המרכזי שאותו היית רוצה 'לתפוס'. למשל, אם יש לך עסק לשיווק עפרונות ואחד הביטויים שהיית רוצה לקדם הוא  – 'חודים לעט עיפרון', אז מה שכדאי לעשות זה לפתוח עמוד קטגוריה שיכיל את כל מוצרי החודים לעט עיפרון שיש לך להציע, ושכתובת ה – URL שלו תיראה כך:

https://website.co.il/חודים-לעט-עיפרון

המטרה של יצירת עמודים כאלה ובניית – URL לכל עמוד ועמוד היא לנסות ולתפוס מילות חיפוש בעמוד אחד (דבר אותו לא מעט בעלי אתרים מבקשים לעשות), עדיף ליצור יותר עמודי תוכן באתר, עם כתובות URL ספציפיות, ועם תוכן שמתאים לכל אחד מהעמודים הללו, תוכן שאמור לסייע ללקוחות שלך לפתור את הבעיה הרלוונטית ביותר עבורם, תוך יצירת מודעות למותג שלך, במידה והם יזדקקו לשירותים שלך בהמשך.

 

מה לעשות כשרוצים לשנות כתובת URL?

מחקת עמוד באתר שלך ולא ביצעת שום פעולה המודיעה לגוגל שהעמוד כבר לא קיים? יצרת עמוד 404! יש לך אתר ecommerce ומחקת 100 מוצרים שירדו מהמדף? יצרת 100 עמודי שגיאה 404. שינית כתובת URL של עמוד מסוים בלי לבצע שום פעולה נוספת? 404! 

עמודי שגיאה 404 עלולים לפגוע בסמכות האתר שלך, וכדי למנוע את הנזק עליך להעריך האם יש צורך בביצוע הפניות 301 לעמודים רלוונטים אחרים (ותקינים) באתר שלך. לא אכנס במאמר זה לשיקולים עצמם אך חשוב בין הייתר לוודא שהעמודים שהסרת אינם מופיעים ב- SITEMAP ושמפת האתר מעודכנת ב- GSC. חשוב לדעת, במידה ויש לך אתר וורדפרס, ורכשת Yoast בגרסת פרימיום, כל שינוי URL שתבצע בעמוד יצור הפניה 301 אוטומטית מהכתובת הישנה לכתובת החדשה ויחסוך לך כאבי ראש מיותרים. זה אולי עולה קצת יותר, אבל אם יש לך אתר חנות או אתר דינמי אחר, כדאי לשקול את זה.

 

לוודא שמבנה ה – URL של האתר בנוי בהיררכיה נכונה

קודם כל חשוב לי להסביר שזה אולי נשמע מסובך, אבל הרעיון הוא מאוד פשוט. מהניסיון שלי למדתי שגוגל אוהב אתרים הבנויים בצורת פירמידה, כלומר: עמוד בית > עמודי קטגוריה > עמודי מוצר/ שירותים.

מה שחשוב לדעת זה שבקידום אתרים אנחנו רוצים, בין היתר, לעשות לגוגל את החיים כמה שיותר קלים. הדרך שלנו לעשות את זה היא לתרגם את ההיררכיה הזו למבנה של כתובות ה – URL של האתר (שזה כאמור, הדבר הראשון אותו גוגל סורק בעמודי האינטרנט שלך).

איך עושים את זה? המבנה הנכון של כתובות URL הוא כזה:

(היררכיה ראשונה) https://website.co.il

 (היררכיה שנייה) https://website.co.il/חודים-לעט-עיפרון 

 (היררכיה שלישית) https://website.co.il/חוד-שחור-גמיש-לבית-ספר-יסודי/חודים-לעט-עיפרון/  

המטרה היא לחזק עמודים בהם יש כמה שיותר פתרונות עבור הגולש (עמודי קטגוריה), כשעמודי הקצה (שירותים/ מוצרים) הם עמודים אותם עמודי הקטגורייה מכילים, וזו בדיוק הסיבה שכתובת ה – URL של עמוד המוצר/ שירות היא נגזרת של עמוד הקטגורייה מבחינת – URL.

 

להטמיע לינק פנימי מכל פוסט לעמוד הקטגוריה שלו

גם כאן לא צריך להיבהל, זה מאוד פשוט ומאוד הגיוני. דיברתי על היררכיה ועל כמה שהיא חשובה ומשפיעה על דירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל. זה נכון כשבונים כתובות url וזה נכון גם ביחס לתכנים ולקישורים באתר. 

מה הכוונה? נניח שיש לך עסק שמציע ייעוץ עסקי. אני מקווה שאני לא זה שצריך לספר שמדובר בתחום תחרותי מאוד ושמה שהעסק שלך צריך כדי לבלוט זה תוכן, הרבה תוכן והרבה חשיבה והיגיון מאחורי בניית התוכן באתר. אחד הדברים שחשוב לשים להם לב כשבונים אסטרטגיית תוכן לאתר שאמור להכיל הרבה מאוד תוכן, זה הטמעת קישורים פנימיים לעמודים אחרים באתר שלך.

ההסתכלות הנכונה על כל עמוד קטגוריה באתר מהסוג שנתתי כדוגמא, היא כבלוג נושא שעומד בפני עצמו. לצורך העניין ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, זה נושא נישה בתוך המסגרת הגדולה של ייעוץ עסקי, בו נמצא האתר שלך. מה שזה אומר זה שעליך ליצור עמוד קטגוריה ספציפי לנושא ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, ולכתוב פוסטים ייעודיים שיקושרו לאותו תחום, כלומר לאותו עמוד קטגוריה. 

בתוך כל פוסט שכתבת באותו תחום, יעזור מאוד לשלב קישור עם אנקור בצורה טבעית (מילת חיפוש), לעמוד הקטגוריה שלו. למשל, בעמוד קטגוריה שעוסק בסדרות מומלצות בנטפליקס, מכל פוסט שנמצא תחת אותו עמוד יוצא קישור לעמוד הקטגוריה. זה נראה כך: 

 

לפרסם פוסטים בתדירות קבועה

אחד הדברים שגוגל לא אוהב להציג למחפשים זה תוצאות מאתרים לא פעילים. לכן, חשוב לשמור על תדירות קבועה של פרסום תוכן באתר שלך. זה יעזור לך לשמור על רלוונטיות וזה יעזור לאתר שלך לקבל יותר חשיפה.

 

לשלב תמונות וסרטונים בפוסטים

אין הרבה מה להרחיב בעניין הזה. תמונות וסרטונים כבר הוכיחו את עצמם כאמצעים יעלים להורדת אחוזי נטישה (Bounce Rate), הם מקלים על הגולש את הקריאה, הם עוזרים לו להיחשף לתוכן האתר שלך בלי להתאמץ (אם יש לך ערוץ יוטיוב אליו האתר שלך מקשר), ובגדול – הם עושים את העבודה.

מה שחשוב לדעת זה שתמונות וסרטונים מכבידים על זמני טעינת האתר, מה שעלול לפגוע בדירוג האתר שלך בגוגל. אז מה אפשר לעשות? במערכות בקוד פתוח ניתן להגדיר את עמודי האתר כך שהתמונות והפוסטים יטענו רק כשהגולש מגיע אליהם בעמוד, מה שיעזור לך לוודא שזמני הטעינה של האתר לא יפגעו.

 

חשוב לבצע מחקר תוכן לפני שמתחילים לכתוב

מחקר תוכן זה אולי נשמע כמו מבוא לעבודת דוקטורט, אבל האמת היא שזה די פשוט. מה שצריך לוודא לפני שמתחילים לכתוב על נושא מסוים, כדי שהוא יגיע למקומות גבוהים בגוגל, זה שהנושא רלוונטי למה שאנשים מחפשים, ושבעמוד שלך הגולש ימצא את מה שהוא מחפש, אבל לא פחות חשוב, שהוא ימצא משהו שהוא לא ימצא בתוצאות האחרות. מה זה בעצם אומר?

ניקח שוב את הדוגמא של אתר שמציע המלצות צפייה בנטפליקס. נניח שאני רוצה להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל עם האתר הזה, למרות שאני יודע שאני מתחרה פה עם אתרים גדולים כמו Ynet, Mako, וכולי. מה שאני ארצה לעשות זה לתת לגולש את מה שהוא מחפש מבחינת תוכן, כלומר – המלצות צפייה, אבל לתת לו את זה בדרך שהאתרים האחרים לא נותנים. במקרה הזה, הדרך היא 'איכות'. במילים אחרות, אם נסתכל טוב נראה שהדגש אותו אתר הנישה הקטן שם הוא 'המלצות איכות של תסריטאי', כלומר – המלצות מקצועיות, שזה דבר שלא מוצאים בתוצאות האחרות, גם לא באלה של המתחרים הגדולים והחזקים שלו:

 

להשתמש בכלים חינמיים לקידום האתר בגוגל

בעקבות העדכונים שהוכנסו לאלגוריתם של גוגל, כיום מנהלי אתרים ואנשי קידום צריכים להתמודד עם אתגרים חדשים, על מנת לתת מענה טוב יותר לגולשים. 

קידום אתרים מצריך ידע ומקצועיות, יש לבצע תהליך שלם בדרך לקידום האתר, הבשורה המשמחת היא שגם בעלי עסקים קטנים המנהלים אתרים יכולים להגיע לתוצאות טובות בדירוג של גוגל, במידה והקידום ייעשה בצורה נכונה ועל פי הדרישות החדשות של גוגל.

יש כמה פעולות שתוכלו לבצע בעצמכם על מנת לקדם את העסק שלכם בגוגל. ראשית, עליכם לעקוב אחר הגולשים באתר ולהבין את הצרכים שלהם. 

פילוח קהל היעד הוא שלב חשוב כדי להבין מה מעניין את הגולשים ואיזה תוכן יוצר בהם עניין אפשר לבצע פילוח לפי גיל, מגדר, תחומי עיסוק ותחביבים. חשבון בגוגל אנליטיקס עם ידע בסיסי של עבודה עם הכלי הזה, יכולים לתת לך תמונה כוללת על הגולשים באתר.

באמצעות Google My Business  ניתן לייצר נוכחות באינטרנט, הכלי מאפשר לגולשים לקבל פרטים חשובים על העסק שלכם, כגון שם העסק, כתובת, מספרי טלפון, שעות פעילות, תמונות, מפה גיאוגרפית, דירוג וביקורות, עדכונים ועוד.

הפלטפורמה היא חינמית וכל אחד יכול לפתוח חשבון בקלות ובמהירות, באמצעותה תוכלו לבלוט מעל המתחרים ולאפשר לגוגל להציג את העסק שלכם באזור המפות בתוצאות החיפוש.

Google My Business מאפשרת לגולשים לאתר עסקים לפי המיקום שלהם, ללא תלות בדירוג האורגני של האתר. Google My Business מייצרת תחרות בין עסקים מקומיים. כדי שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להגיע לעסק שלכם, הם צריכים להקליד בשורת החיפוש את השירות שהם צריכים ואת המיקום הרצוי.  לדוגמא: "ריהוט משרדי בחיפה".

 

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה– SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו