איך לטרגט את הפלחים השונים בקהל היעד לקידום האתר שלך בגוגל?

מי קהל היעד של המדריך הזה שאני כותב כרגע? זו השאלה הראשונה שאני שואל את עצמי (ואת העזרים הטקטיים שמסייעים לי במלאכת הכתיבה) לפני שאני כותב ולו אות אחת על גבי המסמך הלבן. אני עושה את זה כי אני יודע שאני מדבר אל קהל, וכשאני מדבר אל קהל חשוב שאני אדע מי הקהל שאני מדבר אליו ומה הוא רוצה לדעת. 

 

קהל היעד של הכתבה הזו לצורך העניין הוא קהל מגוון. בין אלו שרוצים לדעת 'איך לטרגט קהלי יעד' נמצאים משווקים ומפרסמים, יזמים ובעלי עסקים, אנשי מכירות, מנהלי מוצרים, יוצרי תוכן ברשתות החברתיות ועוד. אז איך אני יכול לייצר תוכן שפונה לכמה שיותר סוגי קהלים בתוך קבוצת קהלי היעד שלי:

 

מחפש דרכים יעילות להניע את קהל היעד שלך לפעולה? אנחנו ב – Webs לא מסתפקים בלהביא את האתר שלך למקומות הראשונים בגוגל – אנחנו גם נעזור לאתר שלך להכניס עבורך כסף. השאר פרטים כאן >>

מי האנשים שמרכיבים את קהל היעד שלך?

אז השאלה הראשונה שאני רוצה לענות עליה כשאני ניגש לטרגוט של קהל יעד היא ממה מורכב קהל היעד שלי. הנטיה הראשונה של בעלי עסקים היא לראות את קהל היעד שלהם ככמה שיותר הומוגני וכמה שיותר כללי, שזה בסדר גמור, אבל בתוך קבוצת המתעניינים הפוטנציאליים הגדולה נמצאים תתי – קבוצות שמרכיבות את אותה קבוצה גדולה. לדוגמא, אם הגעתם לכאן אחרי שחיפשתם מידע על "איך לטרגט לקהל יעד" אז כנראה שאתם:

 

משווקים ומפרסמים: אתם שואפים כל הזמן לחדד את אסטרטגיות השיווק שלכם ורוצים לדעת לזהות את קהל היעד הנכון, להבין את הצרכים וההעדפות שלהם, ולעצב קמפיינים שיווקיים שיגיעו באופן יעיל לאנשים אלה.

 

יזמים ובעלי עסקים: אתם רוצים לזהות את קהלי היעד שלכם כדי להתאים את המוצרים או השירותים שלכם בהתאם, וכדי לייעל את מאמצי השיווק והמכירות שלכם.

 

אנשי מכירות: אתם צריכים להבין מי הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, מה הם רוצים או צריכים וכיצד להגיע אליהם בצורה הטובה ביותר.

 

מנהלי מוצרים: אתם רוצים להבין למי מיועדים המוצרים שלכם, אילו בעיות המוצרים שלכם פותרים וכיצד למקם ולשווק מוצרים אלה ביעילות.

 

יוצרי תוכן: אתם כאן כי אתם רוצים להבין את הקהל שלהם כדי ליצור תוכן רלוונטי שיהפוך לויראלי. זה חל גם על משפיענים ובלוגרים.

 

חוקרים וסטודנטים: אתם לומדים שיווק או ביצוע מחקרי שוק ואתם רוצים להבין את המושג הזה כחלק מהמחקר או מהלימודים שלכם.

 

ארגונים ללא מטרות רווח: אתם צריכים, לעיתים קרובות, לזהות את קהל היעד שלכם כדי להתאים את הקמפיינים הנכונים לגיוס כספים או להגברת המודעות.

מה המכנה המשותף בין כל סוגי הקהלים בתוך קהל היעד?

ללא קשר לתפקידם או לענף הספציפי בו הם נמצאים, אנשים שמחפשים מידע שיעזור להם למקד את קהלי היעד שלהם חולקים מטרה משותפת של רצון לתקשר טוב יותר את המוצרים, השירותים או התוכן שלהם ולהתאים אותו בצורה האופטימלית לקבוצות המרכיבות את קהל היעד שלהם.

 

מתוך אותו רצון משותף, משתלשלים כמה מכנים משותפים:

 

רצון להבין את הקהל שלהם: לכל מי שרוצה למקד לקהל ספציפי יש רצון להבין את הקהל שלהם טוב יותר. אתם מחפשים תובנות לגבי הצרכים, הרצונות, ההתנהגויות, ההעדפות והמוטיבציות של הקהל שלכם.

 

מוכווני מטרה: יש לכם יעדים ספציפיים שאתם מקווים להשיג על ידי מיקוד יעיל של התוכן לקהל שלכם. זה יכול להיות הגדלת מכירות, השגת עוקבים, העלאת מודעות וכו'.

 

יעילות: אתם שואפים להשתמש במשאבים שלכם (זמן, כסף, מאמץ) בצורה יעילה יותר על ידי התמקדות בקבוצה שיש לה את הסיכוי הגבוה ביותר להגיב למוצר, לשירות או לתוכן שלכם בצורה חיובית.

 

יכולת הסתגלות: אתם מכירים בכך ששווקים, מגמות והתנהגויות צרכניות משתנות עם הזמן, ואתם מוכנים להתאים את האסטרטגיות שלכם לפי הצורך.

 

ממוקדי לקוח: אתם מבינים שההצלחה נובעת מתוך מפגש עם ציפיות הלקוח. בין אם המטרה הסופית היא רכישת מוצר או שיתוף ברשתות החברתיות, הלקוח הוא המוקד.

 

אמונה בנתונים: אתם מעריכים את כוחם של נתונים וניתוח בהנחיית החלטות ובאופטימיזציה של תוצאות. אתם מעריכים מחקרי שוק, תובנות צרכנים וניתוח ביצועים.

 

פותרי בעיות: אתם רואים בהבנה ובהגעה לקהל היעד שלכם אתגר שיש לפתור. אתם מחפשים אסטרטגיות, טקטיקות וכלים שיעזרו לכם לעשות זאת בצורה יעילה יותר.

 

ללא קשר למידע הספציפי שאתם מחפשים בנוגע לטרגוט קהלי יעד, כל אחד ואחת מכם מנסים לחבר את התכנים ואת המסרים שלכם בצורה יעילה יותר עם אנשים אחרים. כולכם רוצים לוודא שהמסרים שלכם נשמעים, מובנים ומקבלים הערכה ראויה על ידי מי שהמסרים האלו מכוונים אליו, ומי שסביר ביותר להניח שהתכנים שלכם יעניינו אותו ושהוא יגיב אליהם בחיוב.

מה הדבר המרכזי שהרוב הגדול רוצה לדעת?

‏אז נכון, יש הרבה מאוד נושאים ותתני נוסעים בכל תחום. יחד עם זאת לכל תחום יש את השאלות המרכזיות שמוביל אותו ושם אחדות בעצם את המתעניינים סביבה דבר. לכן, קידום אתרים נכון מתבסס על היררכיה נכונה של עמוד בית, עמוד קטגוריה, ועמודים פנימיים בתוך כל עמוד קטגוריה. למה? ‏כי לכל תחום יש את ההתמחות הראשית ואת תתי ההתמחות. זה עובד ברפואה, אז זה עובד בכל מקום: 

 

כיצד לזהות את קהל היעד: הם רוצים ללמוד על טכניקות שונות לפלח את השוק ולזהות מי צפוי להתעניין במוצר, בשירות או בתוכן שלהם.

 

הבנת קהל היעד: הם רוצים לדעת כיצד לאסוף נתונים על הדמוגרפיה, הפסיכוגרפיה, ההעדפות, ההתנהגויות והצרכים של קהל היעד שלהם.

 

הגעה לקהל היעד: הם מעוניינים באסטרטגיות לתקשורת יעילה עם קהל היעד שלהם. זה יכול לכלול ערוצי שיווק שונים, סוגי תוכן ואסטרטגיות שיווק.

 

ניתוח קהל היעד: הם רוצים ללמוד על ניתוח הביצועים. זה כולל הבנת מדדים, כלי ניתוח וכיצד להתאים אסטרטגיות על סמך תובנות אלה.

 

בידול מהמתחרים: הם רוצים לדעת איך להתבלט אל מול מתחרים שמכוונים לאותו קהל.

 

כלים וטכנולוגיות: הם מעוניינים לדעת על כלים, טכנולוגיות ופלטפורמות שונות שיכולות לעזור להם לזהות, להבין, להגיע ולנתח את קהל היעד שלהם בצורה יעילה יותר.

 

כיצד אוכל לפלח את הקהל שלי? 

איך מתקשרים את המסרים שלי לקבוצות השונות בתוך קהל היעד? כשמדובר בהעברת מסרים לקבוצות שונות בתוך קהל היעד, המכונה גם ״פילוח קהלים״, אנשים בדרך כלל שואלים מגוון שאלות כדי להבין כיצד להתאים ולהעביר את המסרים שלהם ביעילות. הנה כמה שאלות נפוצות:

 

‏אנשים שרוצים לדעת איך לתקשר את המסרים שלהם לקבוצות השונות ‏בתוך קהל היעד, ‏בדרך כלל ירצו לדעת בשלב הראשון איך נכון עבורם לפלח את קהל היעד שלהם? מה זה בעצם אומר? אנחנו, כשמשווקים, רוצים להבין את הקריטריונים השונים כדי לפלח את הקהל, כגון דמוגרפיה, פסיכוגרפיה, התנהגויות, גיאוגרפיה וכו'.

 

‏למשל, אני מקדם אתרים בגוגל שרוצה, לצורך העניין, להגדיל את קהל הלקוחות שלי בתחום סוכני הביטוח. יפה. ‏אני רוצה לדעת איפה נמצא הריכוז הגדול ביותר של סוכני ביטוח, אני רוצה לדעת מה העדפות שלהם מבחינת צריכת תוכן מבחינת שימוש בפלטפורמות, ‏איזה מין סגנון חיים הם מנהלים, מה מעניין אותם, איך אני יכול ליצור איתם קשר האם בהודעות ישירות דרך הלינק דין או שהוא אולי הם מעדיפים הודעות במייל או ב sms או שהם מעדיפים לתקשר עם פוסטים כלליים בפייסבוק או ב-Instagram?

 

‏ברגע שיהיו לי תשובות על השאלות האלו אני אוכל לדעת טוב יותר איך לפלח את קהל היעד שלי בתחום מסויים, לצורך העניין סוכני ביטוח.

מהם המאפיינים הייחודיים של כל פלח? 

‏אחרי שאספתי את הנתונים הבסיסיים הודות קהל היעד שלי וקיבלתי איזה שהוא פילוח ראשוני על בסיס נתונים דמוגרפי, פסיכוגרפים וכו׳ עכשיו אני רוצה להבין מה מאפיין כל פלח בתוך קהל היעד שלי באופן מיוחד. אני רוצה לקחת את כל הפלחים, לחלק אותם יפה יפה לטבלה, ולשים כל פלח במשבצת משלו (כי מגיע לו משבצת).

 

ומה נשים בתוך הטבלה בצד? את התובנות שלנו אודות הצרכים, ההעדפות וההתנהגויות הייחודיות של כל פלח בקהל היעד. למה? כי זה יכול לעזור לנו להתאים להם מסרים בצורה יעילה.

 

‏למשל, אני מקדם אתרים במנועי החיפוש, ואני רוצה למצוא את ההעדפות ואת ההתנהגויות הייחודיות ‏מכל פלח מתוך קהל היעד הגדול שלי שהוא, נמשיך עם הדוגמה מהסעיף הקודם, סוכני ביטוח. ‏השאלה הכי חשובה שאני יכול לשאול בנקודה הנוכחית היא – ‏מה כל אחד מהפלחים רוצה להשיג ואיך אני יכול לעזור לו להשיג את מה שהוא רוצה להשיג? אם אני אדע איך הפלח הזה מתנהג ולאן הוא פונה אז אני מגדיל בכך את הסיכויים שאני אוכל לעזור לו בדרך שבה הוא רוצה לקבל עזרה.

כיצד אוכל להתאים את המסר הנכון שלי לכל פלח? 

‏אחרי שלב ‏הפילוח מגיע שלב הפיענוח. מה שזה אומר בפועל זה שכן אני רוצה לקחת את הנתונים שאסף תה עד כה ולהפוך אותם למסרים של ממש. המסרים האלו צריכים להתאים לכל אחד מהפלחים של קהל היעד שלי.

 

‏לצורך העניין, נמשיך עם הדוגמה שבה אני כמקדם אתרים פונה לקהל יעד רחב של סוכני ביטוח, ורוצה לשכנע אותם שקידום אתרים זה הדבר הנכון בשבילם ‏ושאני האיש הנכון במקום הנכון. איך אני עושה את זה? אני צריך להתאים את המסרים לקהל היעד הספציפי, כלומר לפלח אליו אני מדבר. לצורך העניין אם אני פונה לפלח של ‏סוכני ביטוח קטנים ומתחילים אני ארצה לתת להם את התחושה הנכונה שאני בהחלט עומד מאחוריה, שאם עבודת seo נכונה אפשר להגיע לעמודים הראשונים בגוגל ולהתחרות גם אם השחקנים הבחירים ביותר בשוק.

 

המסר המרכזי שלי צריך להפוך אותי לרלוונטי ומשכנע עבור כל פלח בנפרד.

אילו פלטפורמות תקשורת הן המתאימות ביותר עבור כל פלח?

באיזה ערוצים נכון לפנות לכל פלח בתוך קהל היעד? ערוצי מדיה שונים יתאימו לפלחים שונים, לדוגמא, קהלים צעירים יותר יגיבו טוב יותר לרשתות החברתיות, בעוד קהלים מבוגרים עשויים להעדיף דואר אלקטרוני או את ערוצי המדיה המסורתית.

 

אני אתן דוגמא נוספת מהעולמות המקצועיים שלי, בתור מקדם אתרים. נניח שאני רוצה לפנות לקהלי יעד צעירים שרוצים לקדם את האתר שלהם, כמו שחקנים מתחילים בתחום התיאטרון, הקולנוע והטלוויזיה. אני יכול לפרסם פוסטים בלינקדאין מהיום ועד שיבוא המשיח, אבל הסיכוי שהם ייחשפו לפוסטים שלי בפלטפורמה הזו הוא כמעט אפסי. לכן, אני אפנה אליהם בעיקר דרך האינסטגרם והפייסבוק.

כיצד הטון וסגנון התקשורת צריכים להשתנות עבור כל פלח?

טונים וסגנונות תקשורת שונים יכולים להיות מתאימים יותר לכל פלח. לדוגמא, טון רשמי יותר עשוי להיות יעיל לתקשורת B2B, בעוד טון רגיל יכול להיות טוב יותר לתקשורת עם צרכנים צעירים.

 

הטון וסגנון התקשורת שבהם אתה משתמש צריכים לשקף את הציפיות, ההעדפות והערכים של כל פלח בקהל היעד שלך מה למשל:

 

גיל: קהלים צעירים יותר, כמו דור Z ודור המילניום, ככל הנראה יגיבו בצורה הטובה ביותר לטונים מזדמנים, רלוונטיים ואותנטיים. לעתים קרובות הם מעריכים הומור, אימוג'י וסלנג. קהלים מבוגרים יותר, כמו דור הבייבי בום, עשויים להעדיף טון רשמי, מכבד וישיר יותר.

 

תַעֲשִׂיָה: B2B (עסק לעסק) קהלים מצפים לעיתים קרובות לטון מקצועי יותר, סמכותי ומונע נתונים. לעומת זאת, קהלים של B2C (עסק לצרכן) עשויים להגיב טוב יותר לטון אישי, מושך ורגיש יותר.

 

מקצוע או תפקיד: לדוגמא, אם אתה ממקד את מאמצי השיווק שלך לאנשי מקצוע, שימוש בשפה טכנית יותר ובטון 'בעל ידע' יכולים להתאים. אם אתה מכוון לאנשי מקצוע יצירתיים לעומת זאת, תוכל להשתמש בטון 'דמיוני' (imaginative) ומעורר השראה יותר.

 

תרבות וגיאוגרפיה: לתרבויות ואזורים שונים יש נורמות והעדפות תקשורת שונות. לדוגמא, תרבויות מסורתיות יותר נוטות להעדיף סגנון תקשורת עקיף ומנומס יותר, בעוד שתרבויות אחרות מעדיפות סגנון ישיר וברור יותר.

 

עניין וסגנון חיים: אם הקהל שלך הוא, למשל, בעל מודעות גבוהה לסביבה, אז נימה כנה ונלהבת לגבי קיימות עשויה לעזור לך לצבור נקודות בקרב הפלח הספציפי הזה. עבור חובבי כושר, טון שמעורר מוטיבציה ואנרגטי עשוי להיות יעיל יותר.

 

פסיכוגרפיה: בהתאם לערכים, אמונות, עמדות או תכונות אישיות של הקהל שלך, טונים וסגנונות שונים עשויים להיות יעילים יותר. לדוגמא, טון מרדני ואמיץ יכול לעזור לך עם קהל שמעריך אינדיבידואליות וחופש, בעוד טון של אכפתיות וחמלה עשוי עשוי לך עם קהל שמעריך קהילה ואדיבות.

מהן התקופות הטובות ביותר להגיע לכל פלח? 

עיתוי יצירת התקשורת יכול להשתנות בהתאם לפלח בקהל היעד שלך. העיתוי יכול להשפיע באופן משמעותי על האפקטיביות של המסרים שלך, והנה כמה גורמים שיש לקחת בחשבון בעת תזמון תקשורת עבור פלחים שונים בקהל היעד:

 

גיל: קהלים צעירים יותר, כגון דור Z או דור המילניום, עשויים להיות פעילים יותר ברשתות החברתיות בשעות הלילה המאוחרות או בשעות הבוקר המוקדמות, בעוד שקהלים מבוגרים יותר יהיו פעילים בשעות היום, כך שהסיכוי שהם יכנסו למייל או למדיה החברתית בשעות העבודה הרגילות הוא גבוה יותר.

 

מקצוע: הזמן הטוב ביותר להגיע למישהו יכול להיות תלוי בסוג העבודה שלו. לדוגמא, מחנכים עשויים להיות נגישים ביותר במהלך חופשות הלימודים, בעוד שלעובדי חברות תוכל להגיע בצורה הטובה יותר במהלך שבוע העבודה.

 

גיאוגרפיה ואזור זמן: אם הקהל שלך מפוזר על פני אזורי זמן מרובים, יהיה עליך לקחת זאת בחשבון. כלים כמו תוכנת שיווק בדואר אלקטרוני (email marketing software) לעתים קרובות מאפשרים לך לתזמן את שליחת המסרים לזמן מסוים באזור הזמן המקומי של כל נמען.

 

התנהגות צרכנים: הבנה מתי סביר להניח שהקהל שלך שוקל, רוכש או משתמש במוצר או בשירות שלך יכולה לעזור לך לתזמן את התקשורת שלך. לדוגמה, מסעדה עשויה לשלוח קידום בדואר אלקטרוני בשעות הבוקר המאוחרות, כאשר אנשים מתחילים לחשוב על אפשרויות לארוחת צהריים.

 

שימוש במדיה חברתית: לפלטפורמות מדיה חברתית שונות יש זמני שימוש שיא שונים, ואלה יכולים להשתנות גם עבור פלחי קהלי יעד שונים. ישנם מחקרים ומדריכים רבים שיכולים לעזור לך להבין את הזמנים הטובים ביותר לפרסום בכל פלטפורמה עבור סוגים שונים של קהלים. באופן כללי אפשר לומר שמשתמשי אינסטגרם פעילים ביותר בשעות הצהריים והערבים, ומשתמשי לינקדאין בשעות העבודה.

 

הרגלי דואר אלקטרוני: תזמון מסרים בדואר האלקטרוני תלוי בהרגלים ובדמוגרפיה של הנמען. באופן כללי, שליחת מיילים בימי חול ושעות עבודה יכולה להניב תוצאות פחות טובות, אבל זה לא תמיד נכון. לדוגמא, אנשי מקצוע עשויים לבדוק את המיילים שלהם לעתים קרובות יותר בשעות העבודה, בעוד שתלמידים עשויים לבדוק את המיילים שלהם אחר הצהריים או בערב לאחר השיעורים. גיל יכול גם לשחק תפקיד, כמו דמוגרפיה מבוגרת עשויה לבדוק את המיילים שלהם בבוקר, בעוד דמוגרפיה צעירה עשויה להיות סבירה יותר לבדוק בשעות אחר הצהריים או הערב. חשוב לזכור שמדובר בדפוסים רחבים, והפרקטיקה הטובה ביותר היא לבדוק זמני שליחה שונים ולנתח את שיעורי התגובה כדי לקבוע את התזמון הטוב ביותר עבור הקהל הספציפי שלכם.

 

עונתיות: עונתיות יכולה להשפיע באופן משמעותי על העיתוי והיעילות של התקשורת שלך. בהתאם למוצר או לשירות שלך, יתכנו זמנים מסוימים בשנה, בחודש או אפילו בשבוע בהם הקהל שלך פתוח יותר לרכישה. לדוגמא, אם אתה מוכר בגדי ים, ייתכן שתרצה להגביר את התקשורת שלך בחודשים שקדמו לעונת הקיץ, כאשר סביר להניח שאנשים מתכננים חופשות חוף. 

 

מצד שני, אם המוצר שלך קשור לחינוך, אתה עשוי לגלות שהעניין מגיע לשיאו בתקופות מסוימות של השנה האקדמית, כמו רגע לפני תקופות הבחינה או בתחילת שנת הלימודים.

 

בכל הנוגע לעסקים קמעונאיים, העניין גובר בעיקר סביב חגים גדולים או אירועי קניות, כמו חג המולד או  Black Friday. בקנה מידה קטן יותר, עסקים מסוימים עשויים לגלות שיש זמנים מסוימים בשבוע בהם הקהל שלהם פתוח יותר. לדוגמא, מסעדה עשויה לשלוח מבצעים לספיישל בראנץ' בסוף השבוע ביום שישי, כאשר אנשים מתכננים תוכניות לסוף השבוע.

 

שוב, אלה דפוסים כלליים, והפרטים יכולים להשתנות מאוד בהתאם לקהל שלך ולמוצר או לשירות שלך. כמו בכל אסטרטגיות השיווק, חשוב לבדוק, לנתח ולהתאים את הגישה שלך לפי הצורך על סמך התוצאות שלך.

כיצד אוכל לבדוק את יעילות התקשורת שלי עם כל פלח?

חשוב למדוד את יעילות התקשורת שלך עם קהל היעד, כדי להבטיח שהמסרים שלך מהדהדים עם הפלחים השונים. הנה כמה דרכים לעשות זאת:

 

בדיקת A/B: המכונה גם בדיקת פיצול. זה כרוך ביצירת שתי גרסאות של ההודעה שלך עם משתנה אחד שהשתנה (כמו שורת הנושא של אימייל, כותרת או אפילו הקריאה לפעולה) ושליחתן לחלקים דומים של הקהל שלך כדי לראות אילו ביצועים טובים יותר.

 

דוגמא לחברה שעשתה את זה נכון, Who Gives A Crap: חברת נייר טואלט אוסטרלית עם מודעת חברתית. הם בודקים כל הזמן את הגרסאות השונות של האתר שלהם ואת ההודעות שהם שולחים בדואר האלקטרוני כדי לראות איזה הודעות הן הממירות ביותר.

 

סקרים: הם יכולים לעזור לך לאסוף משוב ישיר מהקהל שלך על התקשורת שלך. אתה יכול לשאול על בהירות, רלוונטיות ועניין כדי לראות אם ההודעות שלך מתקשרת בצורה טובה ויעילה עם קהלי היעד שלך.

 

דוגמא לחברה שעושה את זה נכון, Surveys – Munchery: שירות משלוחי מזון תוצרת בית שבסיסו ביפן, משתמש באופן פעיל בסקרים של לקוחות כדי להבין את העדפותיהם ולבצע שיפורים בשירות שלהם.

 

מדדי מעורבות: בדוק כיצד הקהל שלך מקיים אינטראקציה עם המסרים שלך. זה עשוי לכלול מדדים כמו שיעורי קליקים, לייקים, שיתופים, תגובות או זמן בילוי בדף אינטרנט.

 

דוגמא לחברה שעושה את זה נכון, Supmi: שירות מנוי יופי דרום קוריאני קטן, עוקב מקרוב אחר לייקים, שיתופים והערות בפלטפורמות המדיה החברתית שלהם כדי להבין אילו מוצרים ופוסטים מייצרים את העניין הרב ביותר.

 

מדדי המרה: בסופו של דבר, מטרת התקשורת שלך עשויה לעודד פעולה מסוימת, בין אם מדובר ברכישה, הרשמה לניוזלטר או מילוי טופס. בדוק כיצד שיעורי ההמרה הללו מושפעים ממאמצי התקשורת שלך.

 

דוגמא לחברה שעושה את זה נכון, Showpo: קמעונאית אופנה אינטרנטית מאוסטרליה, מתמקדת באופטימיזציה של שיעור ההמרה. הם עוקבים אחר כל מאמצי השיווק המקוון שלהם ואחר שינויים באתר כדי לראות מה מניע את הלקוחות לבצע רכישה.

 

ערוצי משוב: פתח ערוצי תקשורת ישירים עם הקהל שלך כדי לקבל מהם משוב. זה יכול להיות באמצעות מדיה חברתית, קטעי הערות או תקשורת ישירה. עקוב מקרוב אחר ערוצים אלה והיה קשוב למשוב כאשר אתה מקבל אותו.

 

דוגמא לחברה שעושה את זה נכון,  Good On You: אפליקציית דירוג מותג אופנה אתית (גם כן מאוסטרליה), מעודדת באופן פעיל את המשתמשים לספק משוב באמצעות האפליקציה וערוצי המדיה החברתית שלהם, מה שעוזר להם לשפר את חווית המשתמש ואת התוכן.

 

תוכנת ניתוח: השתמש בכלים שיכולים לעזור לך לעקוב ולנתח את ביצועי התקשורת שלך. גוגל אנליטיקס, למשל, הוא כלי רב עוצמה להבנת האופן שבו משתמשים מתקשרים עם האתר שלך.

 

דוגמא לחברה שעושה את זה נכון, Ecofiltro: אז אחרי שהיינו באוסטרליה, נעבור לגואטמלה, לחברה שמוכרת מוצרי טיהור מים. היא משתמשת באופן קבוע בגוגל אנליטיקס כדי להבין כיצד משתמשים מתקשרים עם אתר האינטרנט שלהם ואילו מאמצי שיווק מניעים את התנועה והמכירות ביותר.

 

שיעורי שימור לקוחות ונטישה: עקוב אחר מאמצי התקשורת שלך עוזרים לשמור על לקוחות או להפחית את אחוזי הנטישה. אם אתה מבחין בעלייה בנאמנות הלקוחות או בירידה בשיעור הנטישה עם סוגים מסוימים של תקשורת, זה סימן טוב לכך שהמסרים שלך יעילים.

 

דוגמא לחברה שעושה את זה נכון, Ola: ועכשיו נעבור להודו, לשירות היסעים פופולרי אשר עוקב מקרוב אחר אחוזי נטישת לקוחות ומשתמש בנתונים על מנת לשמור עליהם. הם משתמשים בהודעות מותאמות אישית ובהצעות מיוחדות כדי לשמור על לקוחות ולהפחית את אחוזי הנטישה.

כיצד אוכל להתאים אישית את ההודעה שלי לכל פלח?

התאמה אישית של הודעות עבור כל פלח ופלח בקהל היעד שלך היא עבודה שמצריכה הבנה עמוקה של המאפיינים וההעדפות הייחודיים של כל קבוצה והתאמת המסר שלך בהתאם. כדי לעשות את זה אנחנו נצטרך להתאים את הטון, השפה, הוויזואליה ואת המסר הכולל שלך. 

דוגמאות לחברות שעשו את זה נכון:

Jumia (ניגריה): Jumia, פלטפורמת מסחר אלקטרוני באפריקה, מתאימה את המסרים שלה באופן אישי על סמך רכישות העבר של הלקוחות והיסטוריית הגלישה שלהם. התאמה אישית כזאת מבטיחה שהמבצעים שכל לקוח רואה יישארו רלוונטיים לתחומי העניין שלהם.

 

Ecoalf (ספרד): Ecoalf, מותג אופנה ספרדי, מעביר את המסירות שלו בכל הנוגע לאחריות סביבתית במסרים שלו. הם משתמשים באלמנטים חזותיים חזקים כדי לדבר בשפה של הקהל שלהם – צרכנים עם מודעות סביבתית גבוהה.

 

Booky (פיליפינים): Booky, אפליקציית אוכל ו – lifestyle בפיליפינים, יוצרת תוכן מותאם לאוהבי אוכל וחובבי כושר, עם רשימות של המסעדות ושל מכוני הכושר הטובים ביותר, כולל הצעות והנחות בלעדיות.

 

Flare Audio (בריטניה): Flare Audio, חברת מוצרי שמע קטנה, מתכננת את המסרים שלה על סמך עניין הקהל במוזיקה, טכנולוגיה או בריאות (מכיוון שחלק ממוצריהם נועדו להגן על השמיעה). הם מתאימים את הפרטים הטכניים, היתרונות והטון בתקשורת שלהם כדי להתאים את עצמם לאינטרסים של כל פלח בקהל היעד שלהם.

 

שיאומי (סין): שיאומי, יצרנית סמארטפונים מובילה, מבדילה את המסרים שלה לדגמים שונים כדי לפנות למשתמשי היעד, בין אם הם קונים מודעים לתקציב, חובבי טכנולוגיה או חובבי צילום. הם מתמקדים בתכונות הרלוונטיות ביותר לכל קטע בתיאורי המוצרים ובחומרי הפרסום שלהם.

 

חברות אלה הן דוגמאות לאופן שבו עסקים יכולים להתאים באופן יעיל את המסרים שלהם עבור פלחים שונים בקהל היעד שלהם. לא מדובר רק בשינוי נוסח ההודעה, אלא בהבנה מעמיקה מה כל קטע מעריך וכיצד הוא מעדיף לקבל מידע.

כיצד ניתן לנהל תקשורת מקבילה עם פלחים מרובים?

ניהול תקשורת עם פלחי קהל מרובים דורש גישה מאורגנת ואסטרטגית. זה כולל התאמת הודעות לכל קטע, בחירת ערוצים מתאימים, תזמון מסרים בזמנים אופטימליים, ומדידת האפקטיביות של כל תקשורת. הנה כמה אסטרטגיות:

 

צור פרסונות: בנה פרסונות מפורטות עבור כל פלח קהל כדי לעזור לך להבין את העדפותיהם וכיצד לתקשר איתם בצורה הטובה ביותר (בעצם, לדמיין לקוח אופטימלי מאותה קבוצה).

 

כלי פילוח: השתמש בפלטפורמות ניהול קשרי לקוחות ופלטפורמות שיווק בדואר אלקטרוני המאפשרות לך לפלח בקלות את הקהל שלך ולשלוח מסרים ממוקדים.

 

יומן תוכן: השתמש ביומן תוכן כדי לתכנן ולתזמן את המסרים שלך עבור כל פלח. זה יכול לעזור להבטיח שאתה מתקשר באופן עקבי עם כל פלח ולא מעדיף אחד על פני אחר.

 

ערוצים שונים: השתמש בערוצי תקשורת שונים בהתבסס על ההעדפות של כל פלח. למשל, דואר אלקטרוני, מדיה חברתית, בלוגים, וובינרים.

 

הודעות מותאמות אישית: כפי שהוזכר קודם לכן, התאם את המסר שלך לכל פלח קהל כדי להגדיל את הרלוונטיות והיעילות שלו.

 

בדיקה וביצוע התאמות: בדוק את האפקטיביות של המסרים שלך מול כל פלח והתאם את האסטרטגיות שלך לפי הצורך.

דוגמאות לחברות שעושות את זה נכון:

Xero (ניו זילנד): חברת תוכנה שמספקת שירותי הנהלת חשבונות מקוונת, התאימה את המסרים שלה לכל פלח בקהל היעד שלה, מבעלי עסקים קטנים ועד רואי חשבון, ומשתמשת בערוצים והודעות שונות כדי לתקשר ביעילות עם כל אחד מהם.

 

Canva (אוסטרליה): כלי עיצוב גרפי שכולם מכירים, מתקשר בצורה שונה עם משתמשים מזדמנים, מעצבים מקצועיים ועסקים, ומספק טיפים, הדרכות ותבניות מותאמות לכל אחד מהם.

 

Wix (ישראל): ויקס, פלטפורמת בניית אתרים, מתקשרת באופן שונה עם אנשים פרטיים, עסקים קטנים ומפתחים, מתוך הבנה שלכל פלח יש צרכים והעדפות שונות.

 

Airtasker (אוסטרליה): שוק קהילתי למשימות במיקור חוץ, מתקשר באופן שונה עם פוסטרים של משימות ומבצעים של משימות, עם מסרים שונים, ערוצים ואסטרטגיות מעורבות עבור כל אחד.

 

Safaricom (קניה): לחברת טלקומוניקציה יש מגוון רחב של פלחי לקוחות, מצרכנים בודדים לעסקים, והיא מנהלת ביעילות את התקשורת עם כל אחד מהם על ידי פילוח הקהל שלה והתאמת המסרים שלה בהתאם.

כיצד אוכל להתאים את המוצר או השירות שלי לכל פלח?

התאמת המוצר או השירות שלך לכל פלח כרוכה בהבנת הצרכים, ההעדפות ונקודות הכאב הייחודיות של כל קבוצה, ולאחר מכן התאמת ההצעה שלך בהתאם. הנה כמה אסטרטגיות שיכולות לעזור לך לעשות את זה:

 

משוב לקוחות: הקשב למה שהלקוחות שלך אומרים על המוצר או השירות. הם יכולים לספק תובנות חשובות לגבי מה שהם אוהבים, מה הם לא אוהבים ומה הם רוצים שהמוצר או השירות שלך יוכלו לעשות.

 

וריאציות מוצר: צור גרסאות שונות של המוצר או השירות שלך כדי לספק את הצרכים של כל פלח. זה יכול לכלול תכונות שונות, רמות תמחור או אריזה.

 

שירותי תוספות: הציעו שירותים נוספים המשלימים את המוצר או השירות העיקריים שלכם ומספקים מענה לצרכים של פלחים שונים. זה יכול לכלול דברים כמו תמיכה פרימיום, אפשרויות התאמה אישית או מוצרים משלימים.

 

חוויות מותאמות אישית: לספק חוויות שונות עבור כל פלח. זה יכול לכלול שירות לקוחות מותאם אישית, ממשקי משתמש או אפשרויות משלוח.

 

שיפור מתמיד: עליך לסקור ולחדד את המוצרים ואת השירותים שלך על בסיס המסקנות שעולות מהמשובים של כל פלח בנפרד, וגם של כל הפלחים יחד.

דוגמאות לחברות שעשו את זה נכון:

Grab (דרום מזרח אסיה): Grab התחיל כשירות נסיעה, אבל הם הרחיבו את ההיצע שלהם כדי לכלול משלוח מזון ותשלומים דיגיטליים, קייטרינג לצרכי משתמש שונים בתוך בסיס הלקוחות שלהם.

 

רייזר (סינגפור): רייזר, חברת חומרה מובילה בעולם למשחקים, מציעה קווי מוצרים שונים המספקים גיימרים מזדמנים, גיימרים מקצועיים ואפילו עסקים, עם תכונות ונקודות מחיר שונות.

 

BlaBlaCar (צרפת): בלבלקר, פלטפורמת נסיעה למרחקים ארוכים, הציגה את BlaBlaCar, שירות לנסיעה למרחקים קצרים, בהתבסס על הבנתם של צרכי תחבורה שונים בתוך בסיס הלקוחות שלהם.

 

Spotify (שבדיה): ספוטיפיי מציעה תוכניות מנוי שונות (חינם, פרימיום, משפחה, סטודנט) כדי לספק פלחי לקוחות שונים על סמך הרגלי ההאזנה והתקציב שלהם.

 

DJI (סין): יצרנית רחפנים מובילה, כוללת דגמי רחפנים שונים המספקים אנשי מקצוע, חובבים ומתחילים, כל אחד עם תכונות, יכולות ונקודות מחיר שונות.

 

חברות אלה עשו עבודה נהדרת של הבנת הצרכים המגוונים בתוך בסיס הלקוחות שלהם והתאמת המוצרים או השירותים שלהם כדי לענות על הצרכים האלה.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו