איך לקדם אתרים באמצעות תוכן שיווקי

איך לקדם אתרים באמצעות תוכן שיווקי

שיווק באמצעות תוכן הפך להיות אחד הכלים החזקים ביותר בקידום אתרים אורגני. כיום ידוע שתוכן איכותי יכול להגביר את התנועה לאתר, לייצר קהילת קוראים שיביאו יותר לידים ומכירות לעסק שלכם. כיום אנחנו מוצאים כמויות תוכן עצומות באינטרנט ולא כל המידע רלוונטי לגולשים שלנו. כדי למצוא את מה שמעניין אותם צריך לעשות עבודת הכנה, עליה נרחיב בהמשך.

content marketing

המשפט "תוכן הוא המלך" צבר תאוצה בעולם ה SEO ובמיוחד בתקופה האחרונה לאחר שגוגל התחיל לתת משקל גדול יותר לנושא התוכן האיכותי באתר, המטרה העיקרית של מקדמי אתרים היא לזהות את התוכן שמעניין את הגולשים ולקדם אותו. מקדמי אתרים יודעים לאתר איזה תוכן חסר באתר ואיזה תוכן יעניין את קהל היעד של הלקוח. חשוב שהתוכן שנכתב עבור האתר יהיה איכותי ואינפורמטיבי ולא רק פרסומי.

חשוב לייצר תוכן עם נוכחות, הכוונה לתוכן מעניין ושיספק ערך לגולשים. תוכן איכותי מכיל גם הפנייה לקישורים איכותיים. חשוב שהתוכן יענה על הצורך של הגולש, בין אם מדובר בתוכן אינפורמטיבי או שיווקי , הגולשים שלנו פועלים מתוך רגשות וצריך להבין שאם ניצור עבורם מענה לצרכים שלהם באמצעות תוכן אפקטיבי, הם ירצו לחזור לאתר. למשל אפשר לכתוב על פתרון לבעיה מסוימת, טיפים על נושא מסוים, זה יכול להיות תוכן על שירות או מוצר מסוים, מה שחשוב זה לגרום לקוראים שלנו להמשיך לקרוא את התוכן שלנו ולשהות יותר זמן באתר, יש טכניקות שונות לגרום לגולשים שלכם לשהות זמן רב יותר באתר שלכם, למשל אפשר לעניין אותם בכתבות תוכן נוספות שיהיו מקושרות למאמר מסוים.

המטרה של כתיבת תוכן שיווקי היא קידום האתר שלכם. הכתיבה מתבססת על מחקר מילות מפתח, שמהווה את השלב הראשון בקידום אתרים אורגני. את מילות המפתח שמצאנו לאחר ביצוע המחקר, נשבץ בתוך הטקסט השיווקי בצורה טבעית.  כאן צריך לשים תמרור אזהרה. כתיבה של טקסט אוטומטי רק לצרכי פרסום וקידום האתר שלכם מהר מאד ירד בדירוג של גוגל.  זכרו שהלקוחות שלכם וגם גוגל מעדיפים תוכן איכותי, המספק חווית גלישה נעימה לקוראים של האתר ויכול להביא לעלייה במספר הכניסות, מדובר על תוכן שהגולשים ירצו לשתף וכך תצליחו להגדיל את התנועה לאתר שלכם.

יש חשיבות גדולה לעדכון שוטף של האתר שלכם. אם האתר אינו מתעדכן לעיתים קרובות, הגולשים עלולים לחשוב שנעלמתם מהמפה ושאתם לא עדכניים במיוחד. אתרים שמתעדכנים על בסיס שבועי או חודשי משדרים לקוראים שלהם שמדובר על אתר רציני ויציב וזה יכול להגדיל את התנועה לאתר בצורה משמעותית ולגרום לקוראים לחזור וגם להמליץ לחברים. אתר שמכיל תוכן איכותי יקבל סמכות גבוהה יותר בעיני גוגל ועם הזמן תוכלו לראות שיפור תוצאות משמעותי בדירוג האתר.

התכנים באתר לא חייבים לשווק את העסק שלכם באופן ישיר, גם מאמרים כלליים על נושאים הקשורים למוצר או השירות שלכם יכולים לתרום לקידום האתר. בסופו של דבר הגולשים יזהו במהירות מתי מנסים למכור להם והם לא אוהבים את זה במיוחד. אם התוכן של האתר שלכם יספק לגולשים עניין ויענה על הצורך שלהם, זה ישדר להם בטחון ואמינות, זו אחת הדרכים לגרום להם לחזור לאתר להתמיד בקריאת התכנים, בניגוד לתוכן שהוא פרסומי בלבד.

לדוגמא, אפשר לכתוב תוכן שעונה על שאלה או בעיה מסוימת, לימוד של משהו חדש או כתיבה על נתונים ועובדות הקשורים לנושא האתר שלכם. חשוב לוודא שכותב התוכן שלכם ביצע עריכה לפני שהתוכן פורסם באתר. יש לוודא שאין שגיאות כתיב ושהניסוח נכון ומתאים.

אסטרטגיית תוכן

עוד לפני תחילת מלאכת כתיבת התוכן לאתר שלכם, יש צורך בבנייה של  אסטרטגיית תוכן לאתר שתכלול את הנושאים שעליהם ייכתבו המאמרים. אפשר לחלק את הנושאים לקטגוריות. מומלץ מאד לפתוח בלוג באתר שבו אפשר  לרכז את כל המאמרים, ליצור תגיות או תוויות לטקסטים וכך לאפשר לקוראים שלכם לאתר את  הנושאים שמעניינים אותם, אפשר לבדוק ב- Trends Google  מה אנשים מחפשים, מומלץ לבצע בדיקת מתחרים שעליה נרחיב בהמשך.

כתיבת בלוג יכולה לעזור לכם לייצג את המוצר או השירות שאתם מספקים ,התוכן באתר הוא כלי שרת שנועד לשווק את העסק שלכם, חשוב להשקיע בתכנים וליצור אסטרטגיית תוכן שתקדם את העסק ועם זאת תספק ערך מוסף לגולשים באתר ותייצר אמינות אצל קהל הלקוחות שלכם.

הגדרת מטרות ויעדים

מומלץ להציב מטרות לכתיבת תכנים באתר. תאריכים, סוגי תכנים ומיקומם באתר, יש חשיבות ליצור סדר וארגון כדי שניתן יהיה לעקוב אחר מספר התכנים שנכנסים לאתר ולדעת האם אתם עומדים ביעדים שהצבתם לעצמכם. אפשר ליצור תוכנית לרבעון או לחצי שנה. חשוב שאסטרטגיית התוכן תאפשר לכם לעמוד ביעדים של הקמפיין הפרסומי. כדאי לתאם ציפיות עם כותב התוכן שלכם מראש, כמה פוסטים הוא צריך לכתוב ובאיזו תדירות.

אין טעם לכתוב תוכן בכל יום או בכל שבוע, אפשר להתחיל מכתיבת פוסט חודשי בבלוג של האתר ולעקוב אחר התנועה של הגולשים ומספר הכניסות. אפשרות נוספת היא שליחה של ניוזלטר שמצריך פחות זמן ומשאבים.

אז איך אפשר לדעת האם בנינו אסטרטגיית תוכן נכונה עבור העסק שלכם? כדאי לשאול כמה שאלות שיעזרו לכם לקבל את התשובה.

  • האם הקוראים ייהנו מהתוכן הכתוב באתר? האם הוא עונה על צורך מסוים שלהם?
  • האם התוכן מובן ומנוסח בצורה ברורה?
  • האם התוכן מופיע בצורה אסתטית ונעימה לקריאה?
  • האם התוכן מעודד הנעה לפעולה?

מומלץ מאד לעקוב אחר תנועת הגולשים ולהיות תמיד עם עין פקוחה על מה שקורה באתר שלכם, אפשר להיעזר בגוגל אנליטיקס כדי לעקוב על ההתרחשויות בדפים השונים. בסופו של דבר, האתר הוא הנכס השיווקי הכי גדול שלכם ובאמצעותו תוכלו להגדיל את הלידים ואת המכירות של העסק.

הגדרת קהל היעד

חשוב מאד לנתח את קהל היעד ולפלח אותו. המטרה היא להבין מה מעניין את הגולשים ואיזה תוכן הם מעוניינים לצרוך לפי מספר פרמטרים:

  • גיל
  • מגדר
  • מצב משפחתי
  • השכלה
  • תחומי עניין

הגדרת קהל היעד יכולה לסייע בבניית אסטרטגיית התוכן. חשוב להבין שאם אנחנו מספקים לגולשים תוכן מסוים , זה לא מספיק, מכיוון שיש לכם מתחרים שכבר כותבים תוכן בנושא, כך שכדאי לחשוב על תוכן מקורי וייחודי שיאפשר לכם יתרון על פני המתחרים שלכם. לא כדאי לכתוב לקהל יעד מצומצם מידיי, זה עלול לפגוע בכניסות לאתר, התוכן צריך לפנות לכמה שיותר אנשים ועם זאת להיות איכותי ומקורי. בסופו של דבר אם אתם מעוניינים בפרסום המכוון לנישה מסוימת, אפשר לפנות לקבוצות ברשתות חברתיות ולפרסם שם את המאמרים.

כותב תוכן מקצועי

כדאי להיעזר בשירותיו של כותב תוכן מקצועי. מדובר בעבודה מפרכת שמצריכה הרבה זמן והשקעה כספית. כותב תוכן מקצועי יוכל לעשות עבורכם את העבודה ולחסוך לכם זמן וכסף. כותב תוכן יוכל לכתוב כמות גדולה יותר של תכנים לאתר ובמהירות גדולה יותר. כותב תוכן מקצועי מוסיף נדבך יצירתי לתכנים באתר שלכם. ככל שהתוכן יהיה איכותי יותר, כך האתר ידורג במקום גבוה יותר בגוגל ויוביל לכמות מרשימה של לידים ולקוחות פוטנציאליים שירכשו את המוצרים שלכם.

המטרה של כותב תוכן (או קופירייטר) היא לכתוב תוכן שיווקי שיקדם את האתר. כותב תוכן מקצועי יודע לכתוב פרסומות, באנרים ותוכן שיווקי. המומחיות שלו היא העברת מסרים ללקוח הפוטנציאלי, באופן שיגרום לו להסתקרן ולהמשיך לקרוא את הטקסט השיווקי. כותב תוכן מקצועי יודע איך לעניין את הגולשים ולגרום להם להקליק על מודעות פרסום, עליו להיות מומחה בתחום של קידום אתרים, ביצוע מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה ועוד. מומלץ לפנות לכותב תוכן מקצועי שיספק לכם את התכנים לאתר שלכם, במהירות וביעילות.

שיתוף תוכן ברשתות חברתיות

אחת הדרכים הטובות ביותר לקדם את האתר שלכם היא להפיץ את התוכן ברשתות חברתיות. כיום ניתן למצוא קהילות וירטואליות במגוון נושאים, קבוצות שקמות מידיי יום ברשתות חברתיות יכולות להיות קרקע פורייה לשיווק העסק שלכם.

פייסבוק מאפשרת לבעלי עסקים לפתוח דף עסקי לצורך פרסום. בדף העסקי ניתן לשתף את המאמרים הקיימים באתר, להוסיף מידע על מוצרים, מכירות, מבצעים וכדומה. באמצעות הדף העסקי ניתן להגיע בקלות רבה ללקוחות פוטנציאליים, הגולשים יכולים לכתוב תגובות ולהשאיר לכם הודעה פרטית. כדאי לעדכן את הדף לעיתים קרובות כדי לייצר בו תנועה של גולשים.

כדאי מאד לבנות בלוג בתוך האתר ולפרסם שם כתבות תוכן איכותיות שיספרו על השירות או על המוצר שאתם מוכרים. בבלוג תמיד תוכלו לספר על הקמת העסק שלכם, מי אתם וזה כלי חשיפה שמעניק לכם יתרון משמעותי בקידום האתר שלכם בגוגל. בנוסף לבלוג, מומלץ לפרסם את התוכן של האתר בפייסבוק, בבלוגים או בפורומים שונים.

אפשר לנסות ולפרסם את התוכן בקבוצות פייסבוק שיכולות להיות רלוונטיות לנושא התוכן. אפשר לפרסם את התוכן גם בלינקדאין, רשת חברתית מקצועית שכדאי להכיר ולשתף בה תוכן, אפשר להשאיר תגובה על התוכן שלכם ממש כמו בפייסבוק. באמצעות לינקדאין ניתן ליצור רשת קשרים מקצועית שיכולה לעזור לכם לקדם את העסק שלכם ולאתר לקוחות פוטנציאליים. בנוסף לכך, ניתן להטמיע באתר שלכם כפתורים לשיתוף התוכן שלכם ברשתות החברתיות, כך שהגולשים שלכם יוכלו לעשות את זה בקלות ובזריזות.

שיתוף התכנים ברשתות חברתיות נותן לכם ערך מוסף מלבד קידום האתר שלכם, הוא מספק לגולשים את האפשרות לשתף מידע, לבנות קהילת קוראים ומאפשר להם להגיב על התכנים הנכתבים באתר שלכם.  אפשרות נוספת לשיתוף התוכן היא באמצעות פוסט אורח בבלוגים מובילים בתחום שלכם, אפשר לפנות לבלוגרים בתחום וליצור שיתופי פעולה שיסייעו לכם להפיץ את התוכן שלכם ולזכות בהכרה של קהל קוראים רחב יותר.

מומלץ לאפשר לגולשים באתר להגיב על הפוסטים שמתפרסמים באופן שוטף. גם אם מדובר באתר של מוצרים או שירות תוכלו לקבל פידבקים מהלקוחות שלכם. ברוב המקרים, אנשים סומכים על חוות דעת ועל ניסיונם של אחרים, זה יכול לעזור לכם בניהול מוניטין ולחזק את התדמית שלכם בפני הלקוחות ולייצר יתרון על פני המתחרים.

כדי לבנות אסטרטגיית תוכן המותאמת לתוכנית השיווקית של העסק שלכם מומלץ לבצע בדיקת מתחרים, יש לבצע כמה פעולות מקדימות:

  • המטרה היא לבחון כיצד המתחרים שלכם כותבים את התוכן לאתר שלהם.
  • השלב השני הוא הגדרת קהל היעד והבנת הצרכים שלו.
  • עריכת רשימה של הנושאים החשובים באתר.
  • מחקר מילות מפתח, בדיקה של הביטויים החשובים לאתר שלכם.
  • מומלץ לשלב ביטויי זנב ארוך בתוכן, גוגל אוהד של ביטויי זנב ארוך וזה יכול לסייע בקידום האורגני של האתר.

בדיקת מתחרים

בדיקת מתחרים יכולה לעזור לכם לבנות את אסטרטגיית התוכן שלכם. אפשר לבדוק בכל כמה זמן הם מפרסמים את התכנים באתרים שלהם, איזה סוג תוכן הם משלבים באתר, למשל סרטוני וידאו, מצגות, באילו מילות מפתח הם משתמשים וכדומה. מלאכת איסוף המידע צריכה להיעשות על ידי מומחה לקידום אתרים שיוכל לספק לכם את התמונה המלאה על אתרי המתחרים שלכם.

אסטרטגיית התוכן יכולה לשפר את הקידום האורגני שלכם בגוגל באופן משמעותי ולכן חשוב לכתוב תכנים לאתר באופן קבוע והתוצאות לא יאחרו לבוא.

התוכן שמתפרסם באתר לא חייב לתת הבטחה כלשהי, תהיו שקופים כלפי הלקוחות שלכם ואל תספקו להם מידע שגוי על המוצר או השירות שאתם משווקים.

 4 טיפים לכתיבת תוכן איכותי לצורך קידום האתר שלכם:

  • כתיבת כותרות אטרקטיביות

כתיבת הכותרת היא חלק חשוב מאד בתוכן, היא הדבר הראשון שתופס את תשומת ליבו של הקורא, אם היא תהייה מספיק אטרקטיבית בעיניו הוא ימשיך לקרוא את הטקסט, אחרת הוא ימשיך הלאה לאתר הבא.

גם כותרות משניות בתוך הטקסט חשובות כדי שהגולש יוכל להתמצא בתוך הטקסט שהוא קורא, חלוקה לפסקאות ומתן כותרת לכל פסקה יכול מאד לעזור לקורא להבין את התוכן ולכותב התוכן לארגן את המידע בדף. לא כדאי לכתוב יותר מ-7 עד 8 מילים בכותרת, הכותרת צריכה לתת מבט או הצצה על הטקסט ולא מעבר לכך, את הדברים החשובים כדאי לכתוב בגוף הטקסט.

  • כתיבת תוכן בדף הבית

חשוב לכתוב תוכן לדף הבית של האתר שלכם, בדף הבית אתם מציגים את העסק שלכם וחשוב ליצור תוכן מעורר עניין לגולשים, כדאי לספר באופן תמציתי על העסק שלכם, על המוצר או השירות שאתם מספקים, כדאי לציין מה הייחודיות שלכם ומה אתם מציעים ששונה מהמתחרים שלכם. חשוב שכבר בדף הבית תהיה לגולש אפשרות של יצירת קשר או טופס למילוי פרטים אישיים. דף הבית מהווה את שער הכניסה לאתר שלכם ולכן הוא צריך להיות מעוצב ברמה גבוהה, אסתטי ובנוי בצורה נכונה, כך שיאפשר להגיע למידע בצורה נוחה וקלה ויספק חווית משתמש נעימה  לגולשים באתר.

  • שילוב של תמונות, וידאו, רשימות ועוד

אפשר ואפילו רצוי לכתוב תוכן מעמיק, אין מה לחשוש מתוכן ארוך מידיי, כל עוד הוא איכותי. אפשר גם לשלב אלמנטים נוספים בתוכן כגון תמונות, תרשימים, טבלאות וכל מה שיכול לעזור לקורא להבין את המסרים בצורה טובה יותר. חשוב שהתמונות שמכניסים לדפי האתר יהיו באיכות טובה ומצד שני שלא יגרמו לזמני טעינה ארוכים, מומלץ לבדוק האם יש כלים שיכולים לשמור על איכות תמונה גבוהה ומצד שני הקטנה של גודל הקובץ.

 

  • קישורים לדפים בנושא

מומלץ לבנות מערך קישורים באתר. הכוונה להפניה לקישורים פנימיים שנמצאים באתר שלכם. אפשר לתת קישורים חיצוניים למידע שנראה לכם רלוונטי. חשוב לשים לב שהקישורים שאתם מכניסים לאתר לא שבורים וגם מעניקים ערך לקורא שלכם.

הגולשים באתר מחפשים מידע באתר, הם סורקים את הטקסט ולא קוראים אותו, לכן חשוב שהתוכן יהיה נעים לקריאה, מחולק לפסקאות ויהיה בו סדר הגיוני. מומלץ לשלב באתר "פירורי לחם" breadcrumbs שמראים לגולש בכל רגע נתון היכן הוא נמצא בהיררכיית האתר. זה מאפשר לו להתמצא בקלות בדפים הפנימיים באתר ולחזור לדפים שהתעניין בהם קודם.

  • כתיבה נכונה

כדי לכתוב נכון חשוב להקפיד על כללים של איות, סימני פיסוק, הימנעות משגיאות כתיב ומשימוש בסלנג. כמו כן חשוב לשים לב שאם כותבים על נושא טעון, מומלץ להימנע מכתיבה של ביטויים לא ראויים או כאלה שעלולים לפגוע בקהל הקוראים שלכם. זה עלול לפגוע במוניטין שלכם ולכן כדאי מאד לשים לב ולבצע עריכה של התכנים טרם פרסומם באתר.

הגולשים מוצפים בהמון מידע מכל מיני פלטפורמות כגון אתרים, רשתות חברתיות, חדשות, אתרי מכירות , גוגל ועוד. חשוב ליצור חיבור, כתיבת תוכן בגובה העיניים, אולי לספר סיפור או מקרה מיוחד שקשור לשירות שנתתם, זה יכול לגרום לרגשות של הזדהות אצל הלקוח. בסופו של דבר, מה שקובע אם הלקוח יקנה את המוצר שלכם, הוא לא המוצר עצמו אלא מה הוא יגרום לו להרגיש, כך גם בכתיבה שיווקית, צריך למצוא את הדרך להגיע לגולשים ולהבין מה מעניין אותם ואיזה תוכן הם מעוניינים לצרוך.

מקוריות וחדשנות

כדי ליצור יתרון תחרותי ואמיתי מול המתחרים שלכם, כדאי לחשוב על תכנים מקוריים שניתן להוסיף לאתר שלכם. למשל אפשר להוסיף סרטוני הסברה על המוצר או השירות שאתם משווקים. סרטוני הסברה הם בדרך כלל קצרים בין דקה עד שתי דקות לסרטון, המטרה שלהם היא העברת המסר השיווקי בזמן קצר ובאופן ממוקד.

אפשר ליצור סרטוני אנימציה שיש בהם מעט הומור, או אפילו להכין סרטונים שלכם, זה יכול לעזור לכם במיתוג שלכם וכך גם הלקוחות הפוטנציאליים יוכלו להכיר אתכם. היתרון הבולט ביצירה של סרטוני הסברה הוא העלות הכספית הנמוכה לצד אפקטיביות גבוהה. חשוב לדעת שסרטוני הסברה יכולים להעלות את התנועה לאתר שלכם באופן משמעותי. כיום ישנם כלים רבים ברשת שבאמצעותם תוכלו ליצור את הסרטונים בקלות רבה, תוכלו ליצור לכם פרופיל ביו טיוב ולשתף שם את הסרטונים.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו