איך לקדם אתר wix בגוגל?

יש לך אתר שנבנה בפלטפורמת Wix? בטח יעניין אותך לדעת ש – Wix ביצעו בשנים האחרונות שדרוגים עצומים בכל הנוגע לאפשרויות קידום האתר שלך בגוגל. אז על אילו שדרוגים מדובר ואיך אפשר להשתמש בהם כבר עכשיו כדי לקדם את האתר שלך?

תוך שנים ספורות, וויקס הפכה מפלטפורמה חינמית (ויש שיגידו בינונית) לבניית אתרים, לאתר הפלטפורמות המובילות בעולם. Wix זינקה קדימה בלא מעט בחינות, כולל עיצוב, רספונסיביות וגם, כאמור – אפשרויות SEO.

עבור עסקים בראשית דרכם, או עסקים עם תקציב נמוך שאינם יכולים להרשות לעצמם להקצות תקציבים למעצבי אתרים ולמפתחים מקצועיים, Wix נותנת אפשרות להעלות אתר מקצועי ומעוצב לאוויר, וגם לקדם אותו בגוגל.

נכון לכתיבת שורות אלו, יש לציין שיוצא לנו בחברה להתקל ביותר ויותר אתרים בינוניים ומעלה המבוססים על הפלטפורמה וסה"כ אלו דווקא חדשות טובות.

במדריך שלפניך נעסוק בדרכים בהן ניתן לשפר את יכולות ה – SEO של אתרי Wix. 

אז מה יהיה לנו כאן בקצרה:

  • מה זה אתר Wix?
  • האם אתרי Wix מתאימים ל – SEO?
  • מה היתרונות מהחסרונות של אתרי WIx מבחינת SEO?
  • אילו אפשרויות Wix מציעה לקידום האתר בגוגל?
  • 5 טיפים לקידום אתר Wix בגוגל

 

מה זה אתר Wix?

חברת Wix היא חברה ישראלית אותה יסדו בשנת – 2006 אבישי אברהמי, נדב אברהמי, גיורא קפלן וד"ר אורית מוסינזון. המשרדים המרכזיים של החברה נמצאים בנמל תל אביב, אבל החברה הפכה כבר מזמן למעצמה עולמית, ששווה נכון לשנת – 2021 נבנו יותר מ – 160 מיליון אתרי אינטרנט בעולם תחת פלטפורמת Wix, ושווי החברה מוערך בכ – 19.7 מיליארד דולר.

 

אתרי אינטרנט Low Cost

אחת הסיבות הבולטות לאהדה הרבה לה Wix זוכה ברחבי העולם, היא המחירים הנמוכים בהם אפשר לבנות אתר ולהעלות אותו לאוויר. Wix מאפשרים אפילו להעלות אתרים מינימאליים בחינם. מעבר לזה, המשתמשים לא צריכים לדעת שום דבר בפיתוח, מאחר וכל האפשרויות ש – Wix מציעה הן אפשרויות drag-and-drop.

 

למי אתרי Wix מתאימים?

התשובה הפשוטה היא – כמעט לכולם. אתרי Wix מתאימים בעיקר לעסקים קטנים ולחברות סטארטאפ שמעוניינים להיכנס לתוך העולם הדיגיטלי בפעם הראשונה ולבנות את האתר שלהם בעצמם.

עם מאות טמפלטים מובנים ש – Wix מאפשרת לבחור מהם, כל אחד ואחת, בכל תחום שהוא, יכולים להעלות אתר לאוויר ללא מאמץ. בשנים האחרונות Wix מקדמים בכל הכוח תבניות לאתרי eCommerce, עבור בעלי חנויות שרוצים למכור באינטרנט.

 

למי אתרי Wix לא מתאימים?

אתרי Wix הם אתרי drag-and-drop, שזה נהדר ופשוט לתפעול מבחינת בניית האתר, אבל Wix לא מנסה להיות שום דבר אחר מעבר לזה. וויקס היא ככל הנראה הפלטפורמה החינמית הטובה ביותר לבניית אתרים, והיא מתעלה על מתחרים כמו Weebly וכמו GoDaddy, אבל היא לא משתווה ל –  WordPress מבחינת האופציות והפתרונות הדיגיטליים שהיא נותנת לאתרים עסקיים.

 

האם אתרי Wix מתאימים ל – SEO?

אתרי Wix עברו עם השנים עליות ומורדות בכל הנוגע לדירוג שלהם בגוגל, והיו תקופות בהן אתרי Wix נחשבו לאתרים בעייתים ואפילו בעייתים מאוד לקידום אורגני. 

הביקורת הרבה שנמתחה נגד אתרי Wix בנוגע לבעיות בקידום אתרים כללה בעיות כמו: מבנה URL בעייתי שכלל, חוסר יכולת לבצע אופטימיזציה לתגיות META בפוסטים בבלוג וכיום ניתן להצביע על חסרון גורף על-פני מערכות קוד פתוח אחרות והוא שלא ניתן לקבוע היררכיות ב-URL. כלומר, לא ניתן לרדת מעבר לתיקייה אחת אחרי ה-URL הראשי. 

כמו כן, מתוך ניסיון אישי, לא נוח לנהל בלוג על-גבי פלטפורמת וויקס ולהעלות לשם פוסטים, מאחר ומתקבלת תחושת "איטיות" בכל הקשור בביצוע התהליך, לעומת פלטפורמות אחרות כגון WORDPRESS.

אלה רק חלק מהבעיות ההיסטוריות שהיו ל – Wix מבחינת SEO. קברניטי הפלטפורמה בהחלט למדו מהניסיון, ואתרי Wix מאפשרים לבעליהם אפשרויות רבות ומגוונות לקידום האתר, אבל המוניטין שלהם מהבחינה הזו עדיין לא התאושש.

 

היתרונות והחסרונות של אתרי Wix מבחינת קידום אתרים

ל – Wix יש אוהדים ומתנגדים רבים בכל הנוגע ליכולת של הפלטפורמה לספק לבעלי אתרים אפשרויות לקדם את האתר בגוגל. חלק גדול מהביקורת מגיע מכיוון אותם משתמשים שניסו את הפלטפורמה בעבר, כש – Wix עדיין לא התאימה לקידום אתרים כמעט בשום צורה, ושסוחבים את הצלקת שלהם מאז ועד היום.

עם זאת, כאמור, הרבה מאוד השתנה מאז, ו – Wix מאפשרת לבעלי אתרים לא מעט אפשרויות לקידום אורגני של האתרים שלהם. לפני שניכנס לאפשרויות עצמן, נעבור על היתרונות והחסרונות של Wix מבחינת SEO נכון ל – 2021.

 

היתרונות של Wix מבחינת SEO

היתרונות הבולטים של Wix בכל הנוגע לקידום אתרים בגוגל, קשורים בעיקר לעובדה שהפלטפורמה מאפשרת לעסקים קטנים לבנות אתרים בקלות ובמהירות, ולהעלות אותם לאוויר. בין היתרונות בולטים של Wix מבחינת SEO:

כלי לקידום Wix SEO Wiz 

כלי שנועד לסייע לבעלי עסקים לבצע להתאים את האתר שלהם לצרכי קידום. וויקס בעצם מבקשים מהמשתמש לענות על שאלון קצר בנוגע לאתר שלו, למיקום העסק, למילות המפתח אותו ירצה לקדם, ובהתאם לתוצאות Wix מפיקה תוכנית לקידום האתר בגוגל. 

זו נקודת פתיחה לא רעה בכלל עבור עסקים בראשית דרכם המעוניינים לקדם את האתר שלהם, ושיש להם את הזמן, את הרצון ואת היכולת לעשות את זה בעצמם.

אין צורך לדעת קוד

כדי לבנות אתר Wix וכדי לקדם אותו בגוגל, לא צריך לדעת לכתוב קוד. הפלטפורמה הזו מאפשרת לך לערוך את הכותרות הפנימיות באתר ולהגדיר אותן ככותרות H1, H2, H3 וכן הלאה, ולבצע פעולות קידום on-page נוספות.

אינטגרציה נוחה עם Google Search Console ועם Analytics

אתרי Wix מאפשרים לך להתממשק עם חשבונות גוגל בקלות, לקבל ולהעביר להם נתונים, ולהישאר במעקב מתמיד אחר התקדמות האתר שלך.

ניתן להוסיף קודים משלך לאתר

Wix מציע לך אפשרות להוסיף קוד לאתר שלכם במספר דרכים. כל אחת מהדרכים האלה מאפשרת לך ולגולשים שלך לבצע פעולות שונות בהתאמה אישית. Velo של Wix היא המגוונת ביותר, היא מספקת שלל אפשרויות לעריכה קוד, כולל אפשרות לעבודה עם ה-APIs של Wix, ולהוסיף קודים ב – JavaScript לאתר שלך. את הקודים ניתן להוסיף ולערוך  ב – iFrame לאתרים ולווידג'טים לעריכת קודי HTML, או להטמיע קטעי קוד מותאמים אישית ב-head של האתר או בעמודי האתר עצמם. 

 

החסרונות של Wix מבחינת SEO

אתרי Wix לא מספקים לך מערכת CMS מתקדמת, והמשמעות היא שיחסית לממשקי ניהול של פלטפורמות אחרות, ל – Wix יש כמה חסרונות בולטים שכדאי לשים להם לב:

אין אפשרויות SEO מתקדמות

מי שמבין קצת SEO, ורוצה לקחת את האתר שלו כמה צעדים קדימה מבחינה מקצועית, יגלה ש – Wix לא מספקת לו את הכלים המקצועיים להם הוא זקוק.

לא ניתן להעלות גרסאות AMP של האתר ולא ניתן לשפר מהירויות טעינה

חשבת לבנות גרסת AMP של האתר שלך? (למרות שגוגל הודיעה שהיא לא מתייחסת לגרסה הזו בדירוג האתר).

כמו כן, התלות בטכנולוגיית הממשק של WIX, היא זו שקובעת את מהירות הטעינה של האתר אל מול מנוע החיפוש.

 

אילו אפשרויות Wix מציעה לקידום האתר בגוגל?

אתרי Wix מציעים לך מספר כלים לקידום אורגני של האתר שלך בגוגל ולהגדיל את התנועה האורגנית לאתר. הנה מספר דוגמאות לכלי העבודה לקידום האתר שוויקס מציעה:

  • עריכת תגיות meta title ו – meta description.
  • עריכת תגיות H1, H2 וכולי (כותרות פנימיות בעמודי האתר).
  • עריכת כתובות URL מותאמות אישית.
  • עריכת תגיות Alt לתמונות באתר.
  • זמני טעינת דפים סבירים.
  • אתרים מותאמים למובייל.
  • חיבור וסנכרון מלא עם חשבונות גוגל אנליטיקס ו – Search Console.
  • עריכת תגיות canonical.
  • גרסת HTTPS מאובטחת לאתר.
  • יצירת Sitemap (אך ללא אפשרות לערוך אותה).
  • ביצוע הפניות 301 בקלות.

אלה כאמור, רק מספר דוגמאות לאופציות שאתרי Wix מציעים למי שמעוניין שהאתר שלו יתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל. כדי להצליח לעשות את זה, צריך סבלנות, יכולת למידה מטעויות, זמן, וצבירת ידע. 

יש לך אתר אינטרנט, יש לך עסק, ואין לך זמן לניסוי וטעיה? חברה מקצועית לקידום אתרים, תדע לעשות את העבודה ולהשתמש בכל הכלים שצוינו כאן (ובכלים רבים נוספים), על מנת לקדם את אתר ה – Wix שלך לתוצאות האורגניות הראשונות בגוגל.

 

5 טיפים לקידום אתר Wix בגוגל

אם החלטת ש – Wix היא הפלטפורמה המתאימה להקמת אתר אינטרנט עבור העסק שלך, הנה עשרה טיפים יעילים שיכולים לעזור לך לקדם את האתר שלך בתוצאות האורגניות בגוגל.

 

1. זה הזמן להכיר ולהתקין Wix SEO Wiz

כלי הקידום Wiz ש – Wix מציעה לך, יכול לעזור לך, בעיקר אם אין לך ניסיון בקידום אתרים, להתחיל ולהתאים את האתר שלך למנוע החיפוש, בכמה דקות.

לאחר התקנת התוסף, יוצג לך שאלון קצר למילוי, שכולל פרטים, פרטי העסק, מהות העסק, כתובת ותיאור קצר של העסק שלך. לאחר מילוי השאלון יתקבל פלט של תוכנית עבודה לקידום האתר, כולל צ'קליסט של משימות שיש לבצע כדי להתחיל ולקדם את האתר. 

אם אין לך ניסיון קודם בקידום אתרים, Wiz הוא כלי מצוין, שבעיקר יעזור לך להבין מושגים ולהיכנס לעניינים. 

 

2. חיבור חשבונות Google Search Console & Analytics לאתר

שימוש בחשבונות הללו יסייע לך לקבל תובנות על קידום האתר שלך, על הביצועים שלו, ועל הדרכים לשפר את היכולות של הנכסים הדיגיטליים שלך. מהבחינה הזו, וויקס מאפשרת חיבור לחשבונות גוגל בקלות וללא צורך בהתקנה של תוספים או שימוש בעזרים חיצוניים. 

אם יש לך מינוי premium ב – Wix, יש לך אפשרות ללחוץ על הכפתור 'Connect to Google', והסנכרון בין חשבונות גוגל לבין האתר שלך יתבצע מיד. אם יש לך תוכנית חינמית ב – Wix, אין לך ברירה אלא לבצע את החיבור באופן ידני.

כדי לסנכרן את חשבון ה –  Google Search Console שלך לאתר:

להיכנס לחשבון Google Search Console.

להכניס את כתובת ה – URL של האתר שלך וללחוץ Add A Property.

לבחור ב – Alternate methods, וללחוץ על  HTML tag method.

להעתיק את הכתובת שמוצגת בתיבה.

לעבור למערכת הניהול באתר – Wix.

ללחוץ על: Site > Site Manager > SEO.

להדביק את הכתובת שהעתקת מה – Google Search Console.

זהו, עשית את זה!

 

3. אופטימיזציה קלה לתגיות – Meta

אם יש לך אתר Wix, עריכת תגיות Meta Title ן – Meta Description היא פעולה שאפשר לעשות בקלות. תגיות Meta, למי שלא יודע, חשובות לקידום האורגני של עמודי האתר שלך, מאחר והן נותנות לגוגל ולגולש, את האינפורמציה על תוכן העמוד, לפני שהגולשים נכנסים לעמוד עצמו. למשל:

תגיות ה – Meta צריכות לתת לגולשים טעימה מהתוכן שהם הולכים לפגוש בתוך העמוד, וכדאי שהן יעשו את זה בצורה שתמשוך את הקוראים ללחוץ ולהיכנס לתוך העמוד. 

כדי להגיע לאזור עריכת תגיות ה – Meta של כל עמוד באתר, יש להיכנס לעריכת העמוד עצמו מתוך המערכת, ללחוץ על  Google SEO, ולערוך את התגיות על פי הצורך.

עריכת תגיות Meta לפוסט בבלוג של האתר:

  • לך לעריכת הבלוג בדשבורד.
  • לחץ על edit a blog post או create a new one.
  • לחץ על לשונית ה – SEO.
  • לחץ על Title tag text לעריכת תגית ה – Meta Title
  • לחץ על Meta description text לעריכת התגית הרלוונטית.

 

4. עריכת כתובת URL ידידותית

זה אולי נשמע מובן מאליו עבור מי שמכיר קצת את עולם ה – SEO, אבל כתובת URL היא אחד האלמנטים החשובים ביותר בכל הנוגע לסריקה שגוגל מבצעת לאתר שלך, והיא משפיעה מאוד על דירוג האתר בתוצאות החיפוש האורגניות ביחס לביטוי כזה או אחר.

אז נכון, Wix מאפשרת לך לקבל שליטה מלאה בכל הנוגע לעריכת האתר שלך, אבל בכל מה שקשור לעריכת כתובות URL, המפתחות לגמרי בידיים שלך, וכדאי מאוד לנצל אותן.

כדי לערוך את כתובות ה – URL של עמודי האתר, עליך להיכנס לעריכת העמוד בדשבורד > עריכת URL. חשוב לשלב את הביטוי המרכזי של העמוד בכתובת ה – URL. למשל, אם התוכן שלפניך מדבר על קידום אתרי Wix בגוגל, אז כתובת ה – URL של העמוד שלפניך תכיל את המילים: Wix, קידום או SEO או גוגל. 

אם האתר שלך מקדם מוצרי מזון לבעלי חיים למשל, ואם העמוד הספציפי אותו תרצה לקדם מכיל מזון יבש לכלבים, אז רצוי שכתובת ה – URL של העמוד תיראה בערך כך: 

www.mysite/מזון-יבש-לכלבים

ערכת את כתובת ה – URL של העמוד הרלוונטי? יש חדשות טובות וחדשות רעות בשבילך. החדשות הטובות הן ששיפרת את האופטימיזציה של העמוד, בראבו! החדשות הרעות הן שיצרת עמוד שגיאה 404 באתר. כדי לתקן את השגיאה, עליך ליצור הפניה 301 מכתובת העמוד הישנה (שכבר אינה רלוונטית אבל עדיין קיימת ביקום האינטרנט), לכתובת העמוד החדשה.

איך לבצע הפניה 301 ב – Wix

  • כנס ל –  SEO Tools בדשבורד.
  • לחץ על URL Redirect Manager.
  • לחץ על New Redirect.
  • בחר ב – Single Redirect.
  • הכנס את כתובת ה – URL הישנה תחת Old URL (למשל: blank-1)
  • הכנס את כתובת ה – URL החדשה של העמוד תחת New URL (מזון-יבש-לכלבים).
  • לחץ Save & Close או Save & Add Another.

 

5. הגדרת כותרות H בעמודי האתר

התאמת עמודי אתר אינטרנט ל – SEO (אופטימיזציה), כוללת, בין היתר, הגדרה של כותרות H בתוך העמוד. הכוונה היא לכותרות H1, H2, H3, H4 וכולי, שהן בעצם הגדרות קוד שמספרות לגוגל את סיפור התוכן של עמודי האתר שלך, בדרך של היררכיה.

בדיוק כמו שלספר או שלכתבה בעיתון יכולה להיות רק כותרת ראשית אחת, כך גם לכל עמוד באתר האינטרנט שלך חייבת להיות כותרת ראשית אחת, אותה עליך להגדיר ככותרת H1. הגדרת כותרת ראשית היא התחלה טובה, אבל זה לא מספיק. כדי לקדם את תוכן האתר שלך בגוגל, חשוב להגדיר גם את תתי הכותרות, את תתי – תתי הכותרות, וכולי, על פי הגדרת הקוד המתאימה.

לצורך העניין, אם האתר שלך מספק מזון לבעלי חיים, ועמוד אותו נרצה לקדם כעת הוא עמוד שעוסק במזון יבש לכלבים, אז מעבר למוצרים שכדאי שיהיו בעמוד שלך (שאותם מומלץ מאוד להגדיר ככותרות H2), גם את כותרות התוכן עצמו נרצה להגדיר בהתאם להיררכיה של התוכן עצמו.

הכותרות יכולות להיראות למשל כך:

מזון יבש לכלבים (H1)

 

סוגי מזונות יבשים לכלבים (H2)

סוג א (H3)

סוג ב (H3)

סוג ג (H3)

 

יתרונות מזונות יבשים לכלבים (H2)

יתרון א (H3)

יתרון ב (H3)

יתרון ג (H3)

 

מחירים מזונות יבשים לכלבים (H2)

מחיר סוג א (H3)

מחיר סוג ב (H3)

מחיר סוג ג (H3)

 

כמובן שגם את תתי הכותרות מסוג H3 אפשר לפרק לתתי – תתי כותרות, לפי תתי נושאים, ולהגדיר אותן ככותרות H4, שגם אותן אפשר לפרק לתתי כותרות ולהגדיר ככותרות H5 וכן הלאה.

כדי להגדיר את הגדרת הקוד המתאימה לכל כותרת, יש ליצור את הכותרת, או לשנות את ההגדרה של כותרת קיימת.

 

יצירת כותרת H1/ H2/ H3 ב – Wix:

  • נכנסים לעריכת העמוד הרלוונטי.
  • לוחצים על Text ולאחר מכן על Add Headline על פי הכותרת אותה נרצה להגדיר.
  • עורכים את הכותרת.

עריכת כותרת H1/ H2/ H3 ב – Wix:

  • נכנסים לעריכת העמוד ובוחרים את האלמנט אותו נרצה לערוך.
  • לוחצים על Edit Text.
  • לוחצים על SEO & Accessibility.
  • בוחרים את ההגדרה המבוקשת מהתפריט.

לסיכום

אתרי Wix אולי לא התחילו בתור אתרים נוחים לקידום אורגני, אבל היום המצב שונה לגמרי. בעלי אתרים יכולים לבצע כמה פעולות פשוטות שיגרמו לגוגל להתייחס לאתר שלהם, גם אם הוא בנוי במערכת Wix. מה שבטוח זה ש – Wix ממש לא מתכוונים לדרוך במקום, והפער בינם לבין WordPress בתחרות על שוק בניית האתרים בקוד פתוח – הולך ומצטמצם. 

במדריך הזה קיבלת את הבסיס, אבל קידום אתרי Wix, וקידום אתרים בכלל, זה עולם שלם שמתעדכן ומשנה כמעט מדי יום. SEO זה לא משהו שאפשר לעשות 'על הדרך', לא אם העסק שלך בונה על תנועה אורגנית של לקוחות פוטנציאליים מגוגל.

 

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>> 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו