עבודה עם ביטוי רגולרי (regex) ב – GSC לקידום האתר

regex

מה זה ביטוי רגולרי (regex)?

ביטויים רגולריים, לעתים קרובות מקוצרים כ "regex", הם רצפים של אותיות שמגדירים דפוס חיפוש. ניתן להשתמש בתבנית זו כדי להתאים (או לא להתאים) מחרוזות טקסט ספציפיות. המושג ביטויים רגולריים מגיע מתורת השפה הפורמלית ומדעי המחשב, אך במונחים מעשיים, הם משמשים בתכנות, עיבוד טקסט ויישומי תוכנה שונים כדי לחפש, לתפעל ולערוך טקסט על סמך דפוסים ספציפיים.

מחפש דרכים יעילות לחשוף את תוכן האתר שלך ליותר אנשים? אנחנו ב – Webs לא מסתפקים בלהביא אתרים למקומות הראשונים בגוגל – אנחנו נעזור לאתר שלך להכניס יותר כסף. השאר פרטים כאן >>

אילו נתונים אני יכול לקבל מעבודה עם (regex) ב – Google Search Console?

שימוש בביטויים רגולריים (regex) עם – Google Search Console יכול לעזור לך לחלץ תובנות ספציפיות וניואנסיות יותר לגבי ביצועי האתר שלך בחיפוש. נכון להיום, Google Search Console תומך בביטויים רגולריים בדוח הביצועים, מה שמאפשר למשתמשים לסנן לפי דפוסי שאילתה ספציפיים. הנה מה שאתה יכול להשיג עם ביטוי רגיל ב-GSC:

קבץ שאילתות דומות

אם יש לך מספר קטגוריות מוצרים או שירותים, תוכל להשתמש בביטויים רגולריים כדי לקבץ יחד שאילתות חיפוש דומות וכך לראות נתוני ביצועים מצטברים. לדוגמא, אם יש לך חנות נעליים, תוכל לקבץ את כל השאילתות הקשורות ל – "נעלי גברים" או "סנדלים לנשים".

אל תכלול שאילתות לא רלוונטיות

לפעמים אתה עשוי לגלות ששאילתות מסוימות ולא רלוונטיות מובילות תנועה לאתר שלך. באמצעות ביטוי רגולרי, אתה יכול להוציא אותם מהדוח שלך כדי להתמקד בנתונים רלוונטיים יותר.

זיהוי שאילתות זנב ארוך

על ידי שימוש בדפוסי ביטוי רגולרי התואמים שאילתות ארוכות יותר, תוכל לזהות מילות מפתח פוטנציאליות עם זנב ארוך שהאתר שלך מדורג עבורן.

נתח תנועה ממותגת לעומת תנועה שאינה ממותגת

אתה יכול להגדיר דפוסי ביטוי רגולרי כדי לסנן שאילתות המכילות את שם המותג שלך (או וריאציות) ולהשוות זאת לתנועה שאינה ממותגת.

עקוב אחר דפוסי כתובות אתרים ספציפיים

אם לאתר שלך יש מבנה כתובת אתר מסוים (למשל, /blog/, /products/, /category/), תוכל להשתמש ב-Regex כדי לסנן נתוני ביצועים בהתבסס על דפוסי כתובות אתרים אלו.

עקוב אחר כתובות אתרים של קמפיינים פעילים

אם אתה משתמש בפרמטרים של UTM או קודי מעקב אחרים בכתובות האתרים שלך עבור קמפיינים ממומנים, ביטוי רגולרי יכול לעזור לך לסנן ולנתח את הביצועים של כתובות אתרים ספציפיות אלה.

נתח תת-דומיינים או ספריות

אם יש לך מספר תת-דומיינים (למשל, blog.yoursite.com, shop.yoursite.com) או ספריות, ביטויים רגילים יכולים לעזור לך לנתח נתונים עבור כל אחד מהם בנפרד.

זהה מגמות עונתיות

אם יש לך מוצרים או הצעות עונתיות, תוכל להשתמש בביטויים רגילים כדי לעקוב אחר שאילתות הקשורות לחגים או אירועים ספציפיים (למשל, "מתנות לחג המולד", "מבצע קיץ").

זיהוי שגיאות כתיב נפוצות

אם אתה חושד שמשתמשים עלולים לעוות את שם המותג שלך או מילות מפתח מסוימות, תוכל להשתמש בביטויים רגילים כדי לעקוב אחר הווריאציות הללו ולראות אם הן מניעות תנועה משמעותית.

נתח ביצועים לפי מדינה או מכשיר

לאחר הגדרת מסנן הביטוי הרגולרי שלך עבור שאילתות או דפים, תוכל לפלח עוד יותר את הנתונים לפי מדינה, מכשיר או ממדים זמינים אחרים ב-GSC.

השימוש ב-Regex ב-Google Search Console יכול להיות חשוב ועוצמתי, אך הוא מצריך הבנה טובה הן של דפוסי הביטוי והן של הנתונים הספציפיים שאתה מנסה לחלץ. בדוק תמיד את דפוסי הביטוי הרגולרי שלך כדי לוודא שהם קולטים את השאילתות או את כתובות האתרים המיועדים, ולא מוציאים בטעות נתונים חשובים.

האם זה יכול לעזור לי גם אם עדיין אין לי תנועה רצינית לאתר?

כן, שימוש בביטויים רגולריים עם Google Search Console  יכול להועיל לאתר שלך גם כשאין כמות משמעותית של תנועה. הנה למה:

זיהוי דפוסים מוקדמים

אפילו עם תנועה מינימלית, אתה יכול להתחיל לזהות דפוסים באופן שבו משתמשים מוצאים את האתר שלך. זה יכול לתת לך תובנות לגבי סוג התוכן או מילות המפתח שמתחילות לצבור אחיזה.

איכות על פני כמות

זה לא קשור רק לנפח התנועה, אלא גם לאיכות. על ידי ניתוח שאילתות החיפוש ומספר הקליקים שאתה מקבל, אתה יכול לאמוד אם התנועה מתאימה לקהל היעד ולאסטרטגיית התוכן שלך.

חידוד אסטרטגיית התוכן

על ידי התבוננות בשאילתות (גם אם יש להן ספירה נמוכה), תוכל לחדד את אסטרטגיית התוכן שלך כדי לתת מענה טוב יותר לכוונת המשתמש ואפשר לדרג מילות מפתח רלוונטיות יותר.

איתור בעיות טכניות

באמצעות GSC ו-Regex, אתה יכול לזהות דפוסי כתובות אתרים ספציפיים שעשויים להיות עם ביצועים נמוכים או לא מתווספים כראוי לאינדקס.

אופטימיזציה עבור מילות מפתח ארוכות זנב

אפילו עם תנועה נמוכה, אתה עשוי לגלות שאתה מקבל כניסות משאילתות ארוכות זנב. אלה יכולים לספק תובנות לגבי נושאי נישה או שאלות שהקהל הפוטנציאלי שלך מתעניין בהם.

בניית בסיס

ככל שתמשיך לגדול ולהביא יותר תנועה לאתר שלך, הבנה בסיסית של GSC ו-Regex תאפשר לך להפיק תובנות מורכבות יותר בעתיד.

הבנת התנהגות סריקה

גם אם התנועה שלך נמוכה, מנועי החיפוש עדיין יסרקו את האתר שלך. אתה יכול להשתמש ב-GSC כדי להבין כיצד מנועי החיפוש מקיימים אינטראקציה עם האתר שלך, אילו דפים הם מוסיפים לאינדקס, ואם יש שגיאות סריקה כלשהן.

אמנם התובנות עשויות להיות מוגבלות בגלל נפח התעבורה הנמוך, אבל הפעולה של ניטור וניתוח הנתונים שלך באופן קבוע היא שיטה טובה. זה עוזר לך להיות פרואקטיבי באסטרטגיית SEO שלך ולקבל החלטות מונעות נתונים ככל שהאתר שלך גדל.

כיצד אוכל להשתמש באפשרות זו כדי לייצר תוכן מהשלבים המוקדמים של הקמת אתר?

שימוש בביטויים רגולריים ב – GSC כדי ​​לייצור תוכן בשלבים המוקדמים של אתר היא גישה אסטרטגית להבנת הצרכים והאינטרסים של הקהל שלך. כך תוכל למנף את זה:

זיהוי שאילתות חיפוש

אפילו בשלבים המוקדמים, משתמשים עשויים למצוא את האתר שלך באמצעות שאילתות חיפוש שונות. עיין בדוח הביצועים ב-GSC כדי לזהות אילו מונחי חיפוש מניבים קליקים והופעות. זה יכול לתת לך מושג לגבי נושאים או מילות מפתח המהדהדות את המשתמשים.

מלא פערי תוכן

אם אתה רואה שאילתות חיפוש שקשורות במידה מסוימת לנישה שלך אבל לא טיפלת בהן ישירות בתוכן שלך, זה יכול להצביע על פער תוכן. צור תוכן חדש שמתייחס לשאילתות אלה.

בצע אופטימיזציה של תוכן קיים

אם משתמשים מוצאים מאמר או דף דרך שאילתת חיפוש שלא מיקדת במקור, שקול לשנות את התוכן הזה כדי לתת מענה טוב יותר לשאילתה. המשמעות עשויה להיות עדכון התוכן, הוספת קטעים חדשים או שיפור רכיבי SEO בדף.

מגמות נקודתיות

על ידי מעקב אחר שאילתות החיפוש לאורך זמן, אתה עשוי לזהות מגמות מתפתחות או עונתיות במה שהמשתמשים מחפשים. זה יכול להדריך אותך בהפקת תוכן רלוונטי בזמן.

כתובת לשאילתות ארוכות זנב

לעתים קרובות, שאילתות ארוכות זנב (שאילתות חיפוש מורחבות יותר, ספציפיות) יכולות לרמוז על השאלות או החששות המדויקים שיש למשתמשים. הפקת תוכן שמתייחס לשאילתות הספציפיות הללו יכולה לעזור לך לדרג גבוה יותר עבורן ולעמוד בצרכי המשתמשים.

נתח שיעור קליקים (CTR)

עבור השאילתות שבהן אתה מקבל הופעות אך לא הרבה קליקים, שקול אם המטא כותרת והתיאור של התוכן הקיים שלך משכנעים. אם לא, אופטימיזציה של רכיבים אלה יכולה לשפר את שיעור הקליקים.

ניתוח מתחרים

אמנם לא קשור ישירות ל-Rexex ב-GSC, אבל תמיד מועיל לראות אילו מתחרים מדרגים עבור אותן שאילתות. נתח את התוכן שלהם כדי לזהות מה הם עושים טוב והיכן עשויים להיות פערים שאתה יכול למלא.

צור קשר עם מבקרים מוקדמים

עודד משוב והערות על התוכן שלך. מבקרים מוקדמים יכולים לספק תובנות שלא יסולא בפז לגבי נושאים נוספים שהם מתעניינים בהם או שאלות שיש להם.

מעקב וחזרה

קידום אתרים ויצירת תוכן הם תהליכים מתמשכים. סקור באופן קבוע את הנתונים ב-GSC, חידד את אסטרטגיית התוכן שלך על סמך תובנות והפק תוכן חדש בהתאם.

הרחב את ההיקף שלך בהדרגה

התחל עם מיקוד מצומצם יותר והתרחב ככל שאתה אוסף נתונים נוספים. לדוגמה, אם התחלת עם נושא נישה ורואה שאילתות רחבות יותר קשורות ב-GSC, זה עשוי להיות אינדיקציה לכך שאתה יכול להרחיב את היקף התוכן שלך.

על ידי שילוב התובנות מ-GSC עם שיטות מחקר תוכן אחרות, כמו ניתוח מתחרים, סקרי קהל ומחקר מגמות, אתה יכול ליצור אסטרטגיית תוכן חזקה שמתפתחת עם הצרכים והתנהגויות החיפוש של הקהל שלך.

חיבור לכלים ליצירת תוכן AI כדי לקדם את האתר שלי בגוגל

שילוב תובנות מ-Google Search Console עם כלים ליצירת תוכן בינה מלאכותית יכול לספק שילוב רב עוצמה לביצוע אופטימיזציה וקידום האתר שלך ב-Google. להלן גישה שלב אחר שלב לעשות זאת:

  • חלץ נתוני מפתח מ-GSC:

    • השתמש ב-GSC כדי לזהות מילות מפתח בעלות הביצועים הטובים ביותר, מגמות מתפתחות ופערי תוכן.
    • חלץ שאילתות חיפוש עם הופעות גבוהות אך שיעורי קליקים נמוכים (CTR) כדי לזהות הזדמנויות אופטימיזציה אפשריות.
  • קלט לכלי תוכן בינה מלאכותית:

    • השתמש בכלי תוכן בינה מלאכותית כדי ליצור רעיונות לתוכן, קווי מתאר או טיוטות על סמך מילות המפתח והנושאים שזיהית מ-GSC.
    • חלק מכלי AI יכולים גם להציע מטא כותרות, תיאורים וכותרות המותאמות לחיפוש.
  • בצע אופטימיזציה של תוכן קיים:

    • עבור תוכן עם שיעור קליקים נמוך או דירוג בעמוד השני של גוגל, השתמש בכלי AI כדי להציע אופטימיזציות. זה יכול לכלול שימוש טוב יותר במילות מפתח, שיפור בקריאה או תיאורי מטא מרתקים יותר.
  • הרחב את אופקי התוכן:

    • כלי AI יכולים ליצור נושאים, שאלות או תת-נושאים קשורים סביב מילות המפתח העיקריות שלך. זה עוזר ביצירת תוכן מקיף, שהוא בעל ערך עבור אסטרטגיות אשכול נושאים והגברת הסמכות האקטואלית.
  • אוטומציה של תזמון תוכן:

    • כלים רבים של AI יכולים לעזור להפוך את תזמון התוכן לאוטומטי, ולהבטיח שיש לך זרימה עקבית של תוכן חדש, מה שמועיל ל-SEO.
  • מעקב והתאמה:

    • עקוב באופן רציף אחר הביצועים של התוכן שלך ב-GSC.
    • השתמש בכלי AI כדי להתאים אסטרטגיות תוכן, לבצע אופטימיזציה של תוכן ישן יותר או ליצור תוכן חדש על סמך נתוני ביצועים.
  • אסטרטגיות קישורים נכנסים:

    • כמה כלי AI יכולים להציע אתרים או פלטפורמות פוטנציאליות להזדמנויות קישורים נכנסים על סמך התוכן שלך. קישורים נכנסים איכותיים הם חיוניים לקידום אתרים.
  • התאמה אישית:

    • כלי AI מתקדמים יכולים לעזור בהתאמה אישית של תוכן לפלחי משתמשים שונים, לשפר את מעורבות המשתמשים ולהפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה.
  • בדיקת A/B:

    • השתמש בכלים מונעי בינה מלאכותית לבדיקת A/B גרסאות תוכן שונות, כותרות או מטא תיאורים כדי לראות אילו מהם מניבים ביצועים טובים יותר מבחינת מעורבות המשתמש ושיעור הקליקים.
  • לולאת משוב:

  • צור לולאת משוב בין GSC לכלי הבינה המלאכותית שלך. ככל שאתה אוסף יותר נתונים על ביצועי תוכן, חידד את אסטרטגיית התוכן שלך והקלטות לכלי AI בהתאם.
  • תישאר מעודכן:

  • עולם ה-SEO הוא דינמי. השתמש בכלי AI כדי להישאר מעודכן בשינויים האחרונים באלגוריתמי החיפוש, במגמות ובשיטות עבודה מומלצות.
  • צור קשר עם הקהילה:

  • לכלי תוכן AI רבים יש פורומים או פלטפורמות קהילתיות. צור קשר עם משתמשים אחרים כדי לשתף תובנות, אסטרטגיות וללמוד מהניסיון שלהם.

כשאתה עובד עם כלים ליצירת תוכן בינה מלאכותית, וודא תמיד שהתוכן המיוצר תואם את קול המותג שלך ומספק ערך אמיתי לקהל שלך. בעוד שכלי AI יכולים לסייע ולשפר את תהליך יצירת התוכן, מגע אנושי חיוני לתוכן אותנטי וניתן לקשר.

 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו