בניית קישורים פנימיים בתוך האתר – שייך להיסטוריה?

נתחיל מהתשובה – ממש לא. בשביל להבין מהי החשיבות של קישורים פנימיים באתר צריך להבין את המושג "חוויית משתמש". כל הווייתו של מנוע החיפוש של גוגל הוא יצירת חוויית משתמש טובה יותר והאלגוריתם שלה עוסק בסופו של דבר בעיקר בזה, כך בכל הקשור לקישורים חיצוניים לאתר שמגיעים ממקור לא רלוונטי לעמוד המקושר וכך כמובן בכל מה שקשור לתוכן הפנימי באתר שחייב לספק את ערך המוסף הדרוש לגולש.

הקישורים הפנימיים הם כלי ראשון במעלה עבור הגולש בשביל שיוכל להגיע לתוכן נוסף רלוונטי עבורו ויוכל לנווט במהירות ובקלות ליעדו ולכן, הפצצת האתר בקישורים פנימיים ובעיקר כאלו שלא מסייעים לגולש פוגעים בחוויית המשתמש ופועל יוצא מכך גורמים לגוגל לראות את הקישורים הללו כקישורי ספאם והתוצאה היא פגיעה בקידום. עד כאן מה לא עושים, אז איך כן עושים את זה נכון? חשוב רגע לפני להבין מהי ההיררכיה של התוכן באתר ולמה היא כל כך חשובה.

הכול מתחיל בהיררכיה

היררכיה נכונה היא במילים אחרות קביעת סדר הדפים באתר על פי חשיבותם. כמה שדף ספציפי יהיה קרוב יותר לדף הבית, ככה הוא אמור להיחשב יותר. במילים אחרות, ככל שדף מצריך יותר הקלקות בשביל להגיע אליו כך הוא נחשב לדף פנימי יותר וחשוב פחות. בניית היררכיית תוכן נכונה מתחילה במצב האידיאלי משלב אפיון האתר וקביעת העמודים שיהיו בו, כך ניתן לשלוט כבר מתחילת פעילות האתר על סדר העמודים וחשיבותם.

התפריטים באתר

בניית היררכיית תוכן באתר מתחילה עם החלטה אילו עמודים יכללו בתפריט הראשי. העמודים הללו הם העמודים שבסבירות גבוהה יוקלקו על ידי הגולש וכך גם גוגל רואה אותם כדפים החשובים ביותר באתר (מעבר לדף הבית כמובן) תפריט ראשי יכול להיות עליון או צדדי והוא יכלול עמודים כמו דף הבית, אודות, שירותים, בלוג, יצירת קשר וכדומה.

תפריט נוסף הוא תפריט הפוטר שהינו תפריט שנמצא בתחתית האתר והוא מהווה מעין בית נוסף לקישורים באתר. הפוטר ברוב המקרים הוא חלק מהתבנית כך שהוא מופיע בכל דפי האתר. בתפריט הפוטר מומלץ להכניס קישורים לעמודים פנימיים שלא מופיעים בתפריט הראשי אך הם חשובים מספיק בשביל שיהיה קל להגיע אליהם.

עמודים פנימיים

עמודים פנימיים אלו עמודים שניתן להגיע אליהם מתוך העמודים שקיימים בתפריטים ואלו בדרך כלל עמודים עם תכנים ספציפיים, מאמרים, סרטוני וידאו ואחרים. עמודים אלו אם כן נחשבים פחות על ידי גוגל מכיוון שלגולש יהיה מורכב יותר להגיע אליהם. בדיוק בגלל זה חשוב לתכנן את היררכיית התוכן ולהחליט מה חשוב יותר ומה פחות ואיזה ביטוי צריך להיות בולט יותר בתוך התוכן שקיים באתר.

לקשר לעמוד אב

עמוד אב הוא אחד מאותם העמודים שנמצאים בתפריט הראשי. הוא נוגע בתחום מסוייםעיסוקשירות והוא כאמור נחשב בעיני גוגל לעמוד חשוב. פועל יוצא מכך הוא שכשמרחיבים על אותו שירותעיסוק במאמר תחתיו רצוי לקשר אליו וכך לחזק אותו עוד יותר. כך לדוגמא אם יש לכם אתר בו אתם מציעים שירותי מנטורינג לבריאות מיטבית והעמודים בתפריט הראשי כוללים: תזונה נכונה, פעילות ספורטיבית, שינה איכותית ועמודים נוספים, אך טבעי הוא הדבר שאם תרצו לכתוב מאמר העוסק בחשיבות הפעילות הספורטיבית, תוציאו ממנו קישור לעמוד האב שלו הרי הוא: פעילות ספורטיבית.

לקשר לעמוד מקביל בתוכן

קישור לעמוד מקביל בתוכן כשמו כן הוא, תוכן שאתם מטמיעים באתר שעוסק בתת תחום מסוים אך הוא לא היחיד בנושא, קישור פנימי לתוכן המקביל יגרום לגולש להמשיך ולקרוא ולהעשיר את הידע שלו ולקבל יותר ערך מוסף. אם ניקח את הדוגמא שהזכרנו, מאמר שמסביר איך מתחילים לרוץ יכול להיות מקושר בטבעיות למאמר העוסק בחשיבות הפעילות הספורטיבית.

מילת הקוד היא – טבעיות. גם בקישורים פנימיים הטבעיות היא הקובעת וקישורים לא רלוונטיים או מועמסים מידי ישיגו את התוצאה ההפוכה. כשמקשרים מתוך עמוד פנימי תמיד צריך לחשוב על חוויית הגלישה ועל ערך המוסף.

האם לקשר לעמודים חיצוניים?

זו שאלה שמקדמי אתרים רבים מתחבטים בה. הרי מצד אחד אנחנו לא רוצים לשלוח את הגולש שלנו לרעות בשדות זרים, אך מצד שני גוגל רואה בכך שיתוף מידע ורצון לשפר את חוויית הגלישה. ההמלצה היא לעשות את זה במתינות. מה זה אומר? קודם כל לא יותר מידי, אחת לכמה תכנים להוציא גם קישור החוצה. אך גם קישור זה לא צריך להוביל כמובן למתחרים שלנו אלא ליעד שיכול לספק מידע נוסף בלי לפגוע באתר המקודם.

דוגמא טובה לכך היא ויקיפדיה שלא קשורה לשום עסק שהוא, אם אתם כותבים תוכן חדש לאתר אתם יכולים להוציא ממנו גם קישור אחד למונח מסוים שמוסבר באתר זה אך חשוב לעשות את זה כך שלחיצה על הקישור תפתח חלונית חדשה ולא תוציא את הגולש לגמרי מן האתר.

איך מוצאים עמודים באתר שמתאימים להוצאת קישור פנימי לעמוד שרוצים לחזק?

גם פה חשוב לעבוד עם אסטרטגיה מסודרת של קידום מילות מפתח ספציפיות, יחד עם הקידום הכולל של האתר. גוגל מספקים לנו כלי פשוט למציאת תכנים רלוונטיים באתר אותו אנו מקדמים כלי ה-site איך עושים את זה? פשוט מאוד! נכנסים לשורת החיפוש בגוגל, מקלידים site:, לאחר מכן את דומיין האתר ולידו את הביטוי שאנו מחפשים ברחבי האתר. זה נראה ככה: הביטוי site:domain.co.il

התוצאות שמתקבלות בגוגל מובילות לעמודים שכוללים נושאים ותוכן רלוונטי, ומעמודים אלו תוכלו להוציא קישורים לעמוד המקודם.

לסיכום:

קל מאוד להזין תוכן לאתר, לבחור כמה מילים או משפטים ולהוציא מהם קישור לעמוד אחר בלי חשיבה מוקדמת. זה יהיה לא נכון לעשות ויפגע בקידום האתר, בעיקר אם יש ריבוי של קישורים כאלו ובעיקר אם יש עמודים שמקבלים המון קישורים מביטויים שונים ללא שום הצדקה (כמו דף הבית).

הדרך הנכונה היא להחליט על היררכיה של העמודים ולהחליט מה מקודם ומה מקדם, ובעיקר להעשיר את הגולש בתכנים איכותיים שמקשרים האחד לשני ותורמים לו. בניית קישורים פנימיים ממש לא שייכת להיסטוריה והיא מרכיב חשוב בקידום אתר בצורה אורגנית ומעט חשיבה מקדימה כמו גם שינויים באתר אם הדברים לא בוצעו נכון בעבר, יכולים לשנות מיקומים של ביטויים בצורה דרמטית לעיתים.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו