איך לעבוד נכון עם האשטגים בטיקטוק כדי להגדיל את החשיפה?

טיקטוק היא פלטפורמה שנכון ל – יולי 2023, עדיין עובדת טוב מבחינת החשיפה האורגנית שהיא מאפשרת לך לקבל. כדי לעשות את זה צריך לדעת לכוון את התוכן שלך לקהל יעד ולתת להם את מה שהם מצפים לקבל בדרך חדשה ומקורית. על זה אני לא אדבר איתך במדריך הזה. אני הולך לדבר איתך על דבר נוסף שחשוב מאוד לעשות ושדומה לעבודה עם מילות מפתח בקידום אורגני בגוגל – האשטגים בטיקטוק – כך עושים את זה נכון.

האשטאג וטיקטוק: סיפור הצלחה

נצלול ישר לדוגמאות, חבל לבזבז את הזמן על דיבורים מיותרים. בואו נקח את ההאשטאג הפופולארי booktok#' האשטאג פופולרי בטיקטוק שהפגיש קהילה של חובבי ספרים במטרה לחלוק את התשוקה שלהם לקריאה:

מה זה #booktok?

המונח #booktok מתייחס לקהילת הספרים בטיקטוק. משתמשים תחת האשטאג זה משתפים כל מיני תכנים הקשורים לספרים, כולל ביקורות ספרים, המלצות, ציטוטים מועדפים, רשימות קריאה, ראיונות סופרים ועוד. זה מקום שבו קוראים יכולים לחלוק את האהבה שלהם לספרים ולמצוא את הספר הבא שלהם. ההאשטאג צבר מיליארדי צפיות.

מחפש דרכים יעילות להניע את קהל היעד שלך לפעולה? אנחנו ב – Webs לא מסתפקים בלהביא את האתר שלך למקומות הראשונים בגוגל – אנחנו גם נעזור לאתר שלך להכניס עבורך כסף. השאר פרטים כאן >>

איך #booktok משפיע על מכירות הספרים?

ל – #booktok יש השפעה ניכרת על מכירות הספרים. משתמשים לעתים קרובות מציגים את הספרים האהובים עליהם או חולקים סיפורים מרגשים שקשורים לספרים עליהם הם ממליצים, סיפורים שיכולים לעודד את הצופים לחפש ולרכוש את הספרים. מוכרי ספרים ומוציאים לאור רבים שמו לב שספרים המומלצים ב – #booktok מתורגמים לעתים קרובות לעלייה במכירות, גם אם הספר פורסם לפני שנים. תופעה זו נקראה "אפקט בוקטוק".

דוגמאות לתוכן #booktok

  • משתמשים חולקים תגובות טעונות רגשית בקשר למהלכי עלילה דרמטיים בספר, ולעתים קרובות מעודדים אחרים לקרוא את הספר כדי לחוות את אותם רגשות.
  • "Book hauls" שבו משתמשים מציגים קבוצה של ספרים שהם קנו לאחרונה.
  • רשימות קריאה על פי נושא, כמו "ספרים שיגרמו לך לבכות" או "ספרי הפנטזיה הטובים ביותר שקראתי השנה".
  • ביקורות ספרים ודיונים.
  • מחברים המשתפים בסיפורי 'מאחורי הקלעים' בתהליך הכתיבה שלהם.

האם עסקים יכולים להשתמש ב – #booktok?

בהחלט. חנויות ספרים, מחברים ומוציאים לאור יכולים להשתמש ב – #booktok כדי לקדם את הספרים שלהם. על ידי יצירת תוכן מרתק (כמו מבט אל מאחורי הקלעים בחנות ספרים, ראיונות מחברים או המלצות ספרים), עסקים יכולים להתחבר לקהילת #booktok כדי להגדיל את החשיפה ואת המכירות שלהם.

לדוגמה, ל – Barnes & Noble יש חשבון טיק-טוק שבו הם חולקים המלצות לספרים, מדגישים אירועים בחנות ומשתתפים באתגרים הקשורים לספרים, כל זאת תוך שימוש בהאשטאג #booktok.

חשוב לזכור שבטיקטוק התוכן צריך להיות אמיתי ומרתק, גם התוכן הפרסומי. מכירה אגרסיבית עשויה שלא להתקבל יפה בקרב קהל היעד שלך. המטרה צריכה להיות קודם כל תרומה לקהילה ולשיחה סביב ספרים (או כל נושא אחר), ובדרך עקיפה להוביל לעלייה במכירות.

למצוא את ההאשטגים הנכונים

מחקר האשטאג מתחיל בסוג התוכן שקשור להאשטאג מסוים ועד כמה פופולרי ההאשטאג הזה. זה עוזר לך להבין את המגמות ואיזה סוג תוכן מתקבל יפה בקרב קהל המשתמש בהאשטאג זה. הנה כמה טיפים שעזרו לך לעשות את זה:

שלב 1: בדוק את הפופולריות של ההאשטאג

ראשית, אתה רוצה לראות עד כמה ההאשטאג פופולרי. כדי לעשות זאת:

  • פתח את אפליקציית טיקטוק.
  • עבור לדף גלה (הקש על זכוכית המגדלת בתחתית המסך).
  • הקלד # book (או כל נושא אחר) בסרגל החיפוש בחלק העליון של המסך.
  • האפליקציה תראה לך כמה צפיות סרטונים עם ההאשטאג הזה קיבלו בסך הכל, מה שיכול לתת לך מושג על הפופולריות שלו.

שלב 2: חקור את התוכן

לאחר שבדקת את הפופולריות של ההאשטאג, הגיע הזמן לראות איזה סוג תוכן אנשים מפרסמים עם ההאשטאג הזה:

  • גלול מטה כדי לראות את הסרטונים הפופולריים ביותר באמצעות ההאשטאג #book.
  • שימו לב לסוג התוכן שמקבל הכי הרבה צפיות ולייקים. האם מדובר בביקורות ספרים, המלצות, רשימות קריאה או משהו אחר?
  • תראה באילו האשטאגים אחרים משתמשים בשילוב עם # books. זה יכול לספק לך האשטאגים פוטנציאליים אחרים לשימוש.

לדוגמה, אתה עשוי לגלות שקהילת #booktok (אוהבי הספרים של טיקטוק) משתמשת לעתים קרובות ב #books with או  #tbr  (לקריאה בעתיד) לרשימות קריאה, #bookreview לביקורת ודעות, או #bookhaul ל – unboxing של ספרים חדשים.

שלב 3: זיהוי משתמשים מצליחים

זהה כמה משתמשים מצליחים שמפרסמים לעתים קרובות תחת ההאשטאג (לצורך הדוגמה) #booktok. זה יכול להיות חנויות ספרים, מחברים, מוציאים לאור או מבקרי ספרים.

בדוק את התוכן שלהם: מה הם עושים שמצליח? איך הם מתקשרים עם הקהל שלהם?

שים לב לסגנון שלהם: לסוג המוזיקה שהם משתמשים בה, אורך הסרטון שלהם וכו'. אלה יכולים לשמש השראה לתוכן שלך.

על ידי מחקר ההאשטאג, תקבל הבנה טובה בנוגע לסוג התוכן הפופולרי בקהילת #booktok בטיקטוק (או כל קהילה אחרת כמובן), ותדע כיצד תוכל להתאים את התוכן שלך כך שיתאים למגמות אלה כדי לתקשר נכון עם קהל היעד שלך.

האם להשתמש בהאשטגים באנגלית בישראל?

כן, אבל לא רק. 

שימוש בהאשטאגים באנגלית יכול לחשוף את התוכן שלך לצופים במדינות רבות, כולל ישראל. האלגוריתם של טיקטוק לוקח בחשבון גורמים מרובים כאשר הןא מחליט איזה תוכן לחשוף למשתמשים, ושפה היא אחד מהם.

השפה העיקרית המשמשת באזור מסוים או על ידי משתמש ספציפי יכולה להשפיע על התוכן המוגש להם. אם רוב משתמשי טיק-טוק בישראל משתמשים בעיקר בתוכן בעברית ומעורבים בו, ייתכן שהם נוטים יותר לראות תוכן עם טקסט עברית והאשטאגים.

עם זאת, אנגלית היא שפה מדוברת ומובנת במדינות רבות, כולל ישראל. לכן, אם התוכן שלך באנגלית ומשתמש בהאשטאגים באנגלית, עדיין יש לו סיכוי שיוצג למשתמשים בישראל.

אם אתה מנסה למקד את התוכן שלך לקהל ישראלי דובר עברית, כדאי לך לכלול האשטגים בעברית לצד האשטגים באנגלית, כדי להגדיל את הסיכויים שלך להגיע לקהל זה.

יצירת תוכן מתאים להאשטגים הרלוונטיים

נניח שיש לך חנות ספרים עצמאית ושאתה רוצה לצבור תאוצה בעזרת טיקטוק. אז אחרי שאיתרת את ההאשטגים וחקרת את הדרכים הנכונות להשתמש בהן, עכשיו הגיע הזמן לבנות את אסטרטגיית התוכן לערוץ הטיקטוק שלך:

שלב 1: צור תוכן המתאים להאשטגים

צור סרטונים שמתאימים להקשר של ההאשטגים. הנה כמה דוגמאות:

  • עבור # bookreview, תוכל לבצע סקירה מהירה של 60 שניות של ספר חדש בחנות שלך.
  • עבור #bookrecommendations, תוכל לשתף מבחר ספרים שאתה ממליץ עליהם בז'אנר מסוים.
  • עבור #booktok, תוכל לשתף הצצה של הגעה של ספרים חדשים, לשתף סרטון מאחורי הקלעים או אפילו להתחיל אתגר ספרים.

המפתח הוא לוודא שתוכן הסרטון שלך תואם את ההאשטגים שבהם אתה משתמש. האשטאגים מטעים עלולים לתסכל את הצופים ועלולים להוביל לאחוזי נטישה גבוהים.

שלב 3: הוסף האשטאגים לסרטון שלך

כשאתה מעלה את הסרטון שלך, תהיה לך אפשרות להוסיף כיתוב והאשטגים:

  • הקפד לכלול את ההאשטגים הרלוונטיים שלך כאן.
  • לכיתובי טיקטוק יש מגבלה של 150 תווים, אז תצמא דרך להיות תמציתי ובחר את ההאשטגים המתאימים ביותר.

שלב 4: צג ביצועים (Monitor Performance)

אחרי שהסרטון שלך עלה לאוויר, חשוב:

  • לפקוח עין על הביצועים. האם אתה מקבל יותר צפיות? עוד הערות או שיתופים?
  • אם נראה שסוג מסוים של סרטון או האשטאג מסוים מצליחים במיוחד, שקול ליצור תוכן דומה.

לדוגמה, Books Are Magic, חנות ספרים עצמאית בברוקלין, מפרסמת סרטונים של המלצות קריאה של צוות החנות. הם עשויים להשתמש בהאשטגים כמו # booktok # BooksAreMagicRecommends ו – # books, שכולם רלוונטיים ישירות לתוכן הסרטון.

מטרת השימוש בהאשטגים רלוונטיים היא לגרום לסרטון שלך להיראות על ידי משתמשים המעוניינים בתוכן זה, לכן חשוב להקפיד תמיד שהאשטגים שלך ייצגו במדויק את מה שיש בסרטון.

שלב בין האשטגים פופולריים לבין האשטגים נישתיים

ההאשטאג # books הוא פופולרי למדי ועשוי להקשות על חשיפת התוכן שלך. שילוב של האשטאגים פופולריים וספציפיים יותר יכול להועיל. לדוגמה, אם החנות שלך מציעה רומנים מסתוריים, השתמש בהאשטגים כמו #mysterybooks יחד עם #romancenovels.

אסטרטגיה זו יכולה להיות שימושית מאוד עבור עסקים קטנים, כמו חנות ספרים, המנסים להגיע לקהל רחב יותר בטיקטוק. איך עושים את זה:

שלב 1: זיהוי האשטגים פופולריים ונישה

ממחקר ההאשטאג שלך, סביר להניח שזיהית האשטגים פופולריים וגם נישתיים. האשטגים פופולריים עשויים לכלול כאלה כמו # books או #booktok, שיש להם משיכה רחבה ונמצאים בשימוש נרחב ברחבי הפלטפורמה.

האשטאגים נישתיים, לעומת זאת, הם ספציפיים יותר ומכוונים לקהל מצומצם יותר. אלה יכולים להיות ספציפיים לז'אנר כמו #mysterybooks  או #romancenovels, או אפילו מותאמים לסופר ספציפי כמו #JKRowling  או #StephenKing.

שלב 2: צור תוכן עבור שניהם

כעת, לאחר שזיהית את ההאשטגים שלך, הגיע הזמן ליצור תוכן שמתאים לקהל הרחב ולקהל הנישה:

  • עבור ההאשטגים הפופולריים, צור תוכן שיפנה לקהל רחב. לדוגמה, סרטון על 5 ספרי רבי המכר המובילים בחנות שלך עשוי להתאים היטב להאשטאג # books.
  • עבור ההאשטאגים של הנישה, התוכן צריך להיות ספציפי יותר. לדוגמה, אם אתה משתמש בהאשטאג #mysterybooks, תוכל להמליץ על ספר רומן מסתורין חדש שיש לך במלאי.

שלב 3: השתמש בהאשטגים בסרטונים שלך

כשאתה מעלה את הסרטון שלך, כלול גם את ההאשטגים הפופולריים וגם את הנישה בכיתוב שלך:

  • התחל עם ההאשטאגים הרלוונטיים ביותר. אם הסרטון שלך הוא סקירה של ספר מסתורין, הוביל עם #mysterybooks.
  • המשך עם ההאשטאגים הפופולריים והרחבים יותר. במקרה זה, זה יכול להיות # booktok או # booktok.

שלב 4: צג ולהתאים

עקוב אחר ביצועי הסרטון שלך:

  • אם הסרטון שלך מצליח עם האשטאג נישה, שקול ליצור תוכן נוסף באזור זה. זה יכול לעזור לך לבנות נוכחות חזקה בנישה זו.
  • באופן דומה, אם אתה מוצא האשטאג פופולרי שהתוכן שלך מתפקד איתו באופן עקבי, המשך להשתמש בו!

דוגמה לאסטרטגיה זו היא The Reading Room, חנות ספרים עצמאית המפרסמת באופן קבוע המלצות ספרים. הם עשויים להשתמש בהאשטאגים פופולריים כמו # books, אבל גם יותר נישה כמו #IndieAuthorBooks כשהם מציגים ספר של סופר עצמאי. שילוב זה מסייע להם להגיע לקהל רחב תוך מיקוד לאנשים המעוניינים במיוחד בסופרים אינדי.

אל תשתמש יתר על המידה בהאשטגים

למרות שזה מפתה להשתמש בכמה שיותר האשטגים, היצמד לכמה רלוונטיים. זה שומר על הפוסטים שלך ממוקדים וישמור אותך מחוץ לרשימת הספאם.

מטרת השימוש בהאשטגים בטיקטוק היא להגדיל את יכולת הגילוי של התוכן שלך. אבל שימוש ביותר מדי יכול לגרום לפוסט שלך להיראות עמוס ועלול להפוך אותו לספאם. כך תוכל להימנע משימוש יתר בהאשטגים, במיוחד בהקשר של חנות ספרים באמצעות ההאשטאג #books או כל האשטאג פופולרי אחר:

שלב 1: בחר את ההאשטגים שלך בחוכמה

כשאתה מתכונן לפרסם סרטון, חשוב על ההאשטגים החשובים ביותר הקשורים לתוכן שלך. בהתחשב במגבלה של טיק-טוק של 150 תווים לכיתובים, ייתכן שיהיה לך מקום רק ל-3-5 האשטגים, ולכן הם צריכים להיות הרלוונטיים ביותר ובעלי ההשפעה.

לדוגמה, אם הסרטון שלך עוסק בסקירה של רומן מסתורין חדש, תוכל לבחור בהאשטגים כמו #bookreview #mysterybooks ו – #newrelease.

שלב 2: לך על רלוונטיות ולא על כמות

אל תוסיף האשטאג רק כדי להוסיף עוד האשטאג. לכל האשטאג צריכה להיות מטרה ולהיות קשר ישיר לתוכן הסרטון שלך. זה יבטיח שאתה מושך את הצופים מהסוג הנכון, כאלה שמתעניינים בתוכן שלך וסביר יותר שיצפו בו.

לדוגמה, אתה עשוי להתפתות להוסיף #bookhaul לסרטון שלך מכיוון שמדובר בהאשטאג פופולרי. אבל אם הסרטון שלך לא באמת עוסק בהצגה של אוסף ספרים (שזה מהות ההאשטאג), צופים שמגיעים לסרטון שלך דרך ההאשטאג הזה עשויים להיות מבולבלים או מאוכזבים, מה שיוביל ירידה במעורבות המשתמש.

שלב 3: צג ביצועים

לאחר שתפרסם את הסרטון שלך, שים לב לאופן שבו הוא מתפקד. אם אתה מגלה שהסרטונים שלך עם פחות האשטגים ממוקדים יותר מתפקדים טוב יותר, זה סימן שאתה בדרך הנכונה.

לדוגמה, Powell's Books, חנות ספרים עצמאית גדולה, משתמשת בדרך כלל בכמה האשטגים מרכזיים בפוסטים שלהם, כגון #PowellsBooks, #booktok, ו #bookrecommendation. הם הצליחו על ידי התמקדות בתחומי המפתח הללו, במקום להשתמש בהרבה האשטאגים שונים.

אני מזכיר שהמטרה היא לא להשתמש בכמה שיותר האשטגים, אלא להשתמש בהאשטגים הנכונים שיעזרו לתוכן שלכם להגיע לקהל הנכון. שמור על ההאשטגים שלך רלוונטיים וממוקדים. זה חשוב להצלחה בטיקטוק.

צור האשטאג משלך

כחנות ספרים, תוכל להתחיל אתגר או אירוע האשטאג ייחודי. לדוגמה, התחל מועדון ספרים עם האשטאג ספציפי. יצירת האשטאג משלך יכולה להיות אסטרטגיה יעילה לבניית קהילה ויצירת תוכן שנוצר על ידי משתמשים. הנה כמה דרכים בהן תוכל לעשות את זה:

שלב 1: סיעור מוחות בנוגע להאשטאג שלך

ההאשטאג שלך צריך להיות ייחודי, רלוונטי וזכיר. זה יכול להיות קשור לאירוע מיוחד, אתגר, שירות ספציפי או שם המותג שלך. עבור חנות ספרים, אתה יכול לשקול משהו כמו #ourBookstoreNameChallenge, # ourBookstoreBookClub, או #YourBookstoreNameReads.

שלב 2: תכנן קמפיין

החלט כיצד אתה הולך לקדם את ההאשטאג שלך:

  • אתה יכול לארח אתגר או תחרות שבה אתה מעודד את העוקבים שלך לפרסם סרטונים עם ההאשטאג שלך. לדוגמה, אם תבחר #YourBookstoreNameChallenge, אתה יכול לאתגר את העוקבים שלך לפרסם סרטון שבו הם קוראים דף מהספר האהוב עליהם.
  • לחלופין, תוכל להשתמש בהאשטאג בסדרה של סרטונים משלך, כמו מועדון ספרים או ביקורות ספרים רגילות.

שלב 3: קדם את ההאשטאג שלך

לאחר שתכננת את מסע הפרסום שלך, הגיע הזמן לקדם אותו:

  • השתמש בהאשטאג בסרטונים שלך ועודד את העוקבים שלך לעשות את אותו הדבר.
  • הקפד ליצור קשר עם המשתמשים המשתמשים בהאשטאג שלך-כמו הסרטונים שלהם, להגיב ואפילו לשתף חלק מהם בפרופיל הטיקטוק שלך. זה יכול לעודד יותר השתתפות.

שלב 4: Monitor and Engage (אין לזה חלופה טובה בעברית)

  • האם אנשים משתמשים בהאשטאג שלך? אם לא, ייתכן שתצטרך לעשות יותר כדי לקדם אותו, או לשקול אם זה מושך את הקהל שלך.
  • הקפד ליצור קשר עם המשתמשים שעושים שימוש בהאשטאג שלך. זה יכול לעודד יותר אנשים להצטרף.

 

דוגמה לאסטרטגיה זו היא חנות הספרים "Books Are Magic". הם אירחו אירוע וירטואלי בשם # BooksAreMagicFest ועודדו את העוקבים שלהם להשתמש בהאשטאג בפוסטים שלהם על האירוע. זה עזר ליצור תחושה של קהילה ואפשר להם למצוא בקלות ולהתעסק עם פוסטים על האירוע שלהם.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו