8 טיפים לשיווק אורגני וממומן של תכנים ביוטיוב

שיווק ביוטיוב

במדריך הבא אסביר איך לקדם סרטונים ביוטיוב לשיווק קורסים וסדנאות אבל השיטות נכונות גם לכל סוג תוכן אחר.

נניח שאני סופר ועורך ספרים ונניח שיש לי סדנה לעריכת ספרים ותסריטים. אני רוצה לייצר סרטונים שבהם אני מקדם את אחת הסדנאות שלי ביוטיוב. אני מייעד את הסרטונים האלה ליוטיוב כי אני רוצה לתת ערך לקהל יעד שמחפש את מה שאני רוצה לתת, ואני לא מעוניין, לפחות כרגע – להשקיע משאבים, זמן ואנרגיה בעבודה ברשתות החברתיות. למה? כי ברשתות החברתיות אני מתחרה בערימות של תוכן שפוגעים בסיכויי החשיפה של התוכן שלי.

מה יהיה לנו פה

8 טיפים כשכל טיפ מחולק לפי הסדר הבא:

  • הצגת הטיפ והסבר קצר על ההיגיון שמאחורי הטיפ.
  • חלוקת הטיפ לפעילות אורגנית ולפעילות ממומנת.
  • סיפור הצלחה אמיתי של מי שפעל על פי הטיפ.
  • סיפור כישלון של מי שפעל בניגוד לטיפ.
  • סיפור למידה של מי שניסה, טעה ושיפר.

נחזור רגע למקרה הבוחן שילווה אותנו לכל אורך המדריך: כאשר אתם מחפשים לקדם סדנה, (במקרה הזה נדבר על עריכת ספרים ותסריטים אבל כאמור זה נכון לכל סוגי התוכן) באמצעות סרטוני יוטיוב, ואתם מתמקדים במנועי חיפוש למחקר, ישנה גישה שיטתית שתוכל לנקוט. מדריך ״שלב אחר שלב״ לחקר קהל היעד שלך באמצעות מנועי חיפוש, תוך התחשבות בחשיפה אורגנית וממומנת כאחד. 

מחפש דרכים יעילות לחשוף את תוכן האתר שלך ליותר אנשים? אנחנו ב – Webs לא מסתפקים בלהביא אתרים למקומות הראשונים בגוגל – אנחנו נעזור לאתר שלך להכניס יותר כסף. השאר פרטים כאן >>

שיווק ביוטיוב

1. הגדר את קהל היעד שלך:

לפני שתתחיל במחקר, חשוב טוב למי אתה מכוון את התוכן – מי קהל היעד של המוצר או השירות שאתה מציע? האם מדובר בסופרים מתחילים, עורכים מקצועיים, או סטודנטים לקולנוע? זה ינחה את המחקר שלך.

הצליח

לואיסיטו קומוניקה (מקסיקו) הפך לסנסציה בכך שהגדיר בבירור את הנישה שלו: לטייל ולחקור תרבויות בצורה הומוריסטית אך אינפורמטיבית.

נכשל

חלק מהיוטיוברים מנסים לכסות יותר מדי נושאים, מה שמוביל למותג מדולל. דוגמה טובה יכולה להיות – כל יוצר שהתמקד בתחילה בבישול, ואז פתאום עובר לביקורות טכנולוגיות ללא מעבר או מומחיות ברורים.

למידה מטעות

היוצר BB Ki Vines (הודו) התמקד בתחילה בהומור אך מאז התרחב למוזיקה, תוך מינוף המותג המבוסס שלו תוך הגדרה ברורה של כל מיזם חדש.

 

2. מחקר מילות מפתח:

חשיפה אורגנית:

  • מתכנן מילות המפתח של Google: למרות שהכלי הזה מיועד ל-Google Ads, הוא מספק תובנות חשובות לגבי נפח החיפוש והתחרות על מילות מפתח. חפש מילות מפתח הקשורות לעריכת ספרים, עריכת תסריטים, סדנאות כתיבה וכו'.
  • Google Trends: זה יכול לעזור לזהות עונתיות או מגמות מתפתחות בנושאים שבהם אתה מתעניין.
  • חיפוש Google: פשוט הקלדת מילות מפתח יכולה לתת לך מושג איזה תוכן מדורג ואילו שאלות אנשים שואלים.
  • הקטע "אנשים גם שואלים" של גוגל: זה ייתן לך תובנות לגבי שאילתות קשורות.

חשיפה ממומנת:

  • השתמש בכלים שלמעלה גם כדי למצוא מילות מפתח בעלות ערך גבוה שאולי תרצה להציע עליהן אם אתה מתכנן להשתמש במודעות שמיועדות לרשת החיפוש כדי לקדם את הסרטונים שלך.

הצליח

Atta Halilintar (אינדונזיה) לא רק השתמש ביוטיוב אלא גם באינסטגרם ובפלטפורמות אחרות כדי לקדם את תוכנו, והגיע לקהל רחב יותר.

נכשל

היצמדות לפלטפורמה אחת מבלי לחקור אחרות יכולה להגביל את פוטנציאל הצמיחה.

למדו מטעויות

יוצרים רבים, לאחר שהבינו את הפוטנציאל של פלטפורמות כמו טיקטוק או טוויץ', הרחיבו את נוכחותם, כמו שעשתה פיודיפי על ידי סטרימינג ביוטיוב לאחר שהייתה בעבר בדליב.

3. ניתוח מתחרים:

חשיפה אורגנית:

  • חפש את המתחרים שלך. מי עוד מציע סדנאות עריכת ספרים ותסריטים? לאילו מילות מפתח הם מכוונים? זה יכול לתת לך תובנות לגבי פערים בשוק או תחומים שבהם אתה יכול להבדיל.
  • השתמש בכלים כמו SEMrush או Ahrefs כדי לנתח את התנועה האורגנית של המתחרים, אסטרטגיות קישורים נכנסים ודירוג מילות מפתח.

חשיפה ממומנת:

  • שים לב למודעות שצצות כשאתה מחפש את מילות המפתח הממוקדות שלך. זה ייתן לך תובנות לגבי ההודעות, ההצעות ומילות המפתח שהמתחרים שלך משתמשים בהם.

הצליח

Dude Perfect יוצרים תוכן עקבי שכולל אתגרים וטריקים ושמוביל למעורבות גבוהה.

נכשל

מי שרודף אחר טרנדים מבלי להוסיף את הספין הייחודי שלהם חווה הרבה פעמים צניחה במעורבות.

למידה והתאמה

Yuya (מקסיקו) קיבלה משוב על תוכן היופי שלה וגיוונה, מה שהפך את הערוץ שלה למעורב יותר בשילוב של נושאי יופי ואורח חיים.

4. תובנות קהל:

חשיפה אורגנית:

  • Google Analytics: אם יש לך אתר אינטרנט, התעמק בנתונים הדמוגרפיים, תחומי העניין וההתנהגות של המבקרים שלך. זה יכול לספק תובנות שלא יסולא בפז על קהל היעד שלך.

חשיפה ממומנת:

  • תובנות קהל של Google Ads: כלי זה יכול לספק מידע דמוגרפי, באילו קטגוריות אחרות הקהל שלך מתעניין ועוד.

הצליח

יוצרים כמו קורט הוגו שניידר משתמשים ככל הנראה באנליטיקה כדי להבין אילו עטיפות מוזיקה או שיתופי פעולה מהדהדים ביותר עם הקהל שלהם.

נכשל

התעלמות מניתוחים עלולה להוביל להחמצת הזדמנויות לצמיחת ערוצים מתחרים.

למד וביצע התאמות

לאחר שראה איזה תוכן מבצע את הביצועים הטובים ביותר, ערוצים מובילים הצליחו לעתים קרובות לשכפל את הפורמט או הנושא.

5. רעיונות לתוכן:

ברגע שיש לך מושג לגבי מילות המפתח ומה הקהל שלך מחפש, עשה סיעור מוחות על רעיונות לתוכן עבור הסרטונים שלך. עיין בפורומים, אתרי שאלות ותשובות כמו Quora, או הערות על סרטונים קשורים לשאלות שיש לקהל היעד שלך.

הצליח

אמול, מותג מוצרי חלב הודי, ידוע במודעות האקטואליות שלו המתייחסות לאירועים אקטואליים. מודעות אלו מהדהדות היטב עם הקהל ושומרות על המותג רלוונטי.

נכשל

מותג אופנה אירופאי ניסה לשווק בגדי חורף בהודו מבלי להתחשב בהבדלים אזוריים. בצפון הודו יש חורפים קרים, אבל בדרום הודו לא. התוכן הגנרי שלהם לא זכה לתהודה של חלק ניכר מקהל היעד.

למד וביצע התאמות

סמסונג באפריקה. בתחילה, התוכן של סמסונג היה מאוד כללי. מאוחר יותר הם החלו לייצר תוכן המציג כיצד המכשירים שלהם מתאימים לצרכים המקומיים, כמו חיי סוללה ארוכים יותר עבור אזורים עם הפסקות חשמל תכופות.

6. בדוק וחזרה:

חשיפה אורגנית:

  • פרסם סרטונים ועקוב אחר הביצועים שלהם באמצעות YouTube Analytics. ראה אילו מילות מפתח ונושאים מהדהדים ביותר את הקהל שלך.

חשיפה ממומנת:

  • הרץ מסעות פרסום קטנים כדי לראות אילו מילות מפתח, עותק מודעה ואפשרויות מיקוד עובדים הכי טוב. השתמש בבדיקת A/B כדי לחדד את הגישה שלך.

הצליח

ג'ומיה באפריקה. המכונה לעתים קרובות "אמזון של אפריקה", ג'ומיה בדקה כל הזמן אסטרטגיות שונות, החל מאפשרויות תשלום ועד לשיטות משלוח, כדי לתת מענה הטוב ביותר לשוק האפריקאי המגוון. גישה איטרטיבית זו הייתה המפתח להצלחתם.

נכשל

קרפור ברוסיה. ענקית הקמעונאות הצרפתית יצאה מהשוק הרוסי ארבעה חודשים בלבד לאחר כניסתה, מכיוון שהיא לא הצליחה לחזור ולהתאים את האסטרטגיה שלה על סמך משוב מהשוק המקומי, שכלל התאמה לספקים והעדפות מקומיות.

למד והותאם

׳תפוס׳ בדרום מזרח אסיה. היא החלה במקור כאפליקציה להזמנת מוניות, והתאימה במהירות בהתאם לצרכי האזור. הם התרחבו למשלוח מזון, תשלומים ועוד, וחזרו על השירותים שלהם על סמך משוב של משתמשים.

7. צור קשר עם הקהל שלך:

לאחר שתתחיל לפרסם תוכן, צור קשר עם הקהל שלך. ענו להערות, בקשו משוב והשתמשו במשוב הזה לרעיונות תוכן עתידיים ולעידון.

הצליח 

Nykaa, קמעונאית יופי הודית. הם מעורבים מאוד עם הקהל שלהם באמצעות הדרכות, ביקורות ומפגשי שאלות ותשובות. מעורבות זו עזרה להם לבנות אמון ולבסס את עצמם כמומחי יופי בשוק ההודי.

נכשל 

Best Buy בבריטניה. קמעונאית האלקטרוניקה האמריקאית לא הצליחה ליצור קשר הולם עם הקהל הבריטי ולא הצליחה להבדיל את עצמה מהמתחרים המקומיים, מה שהוביל לנסיגתן מהשוק הבריטי.

למד וביצע התאמות

דנונה בסין. לאחר שהתמודדה עם ירידה במכירות, דנונה פעלה באופן פעיל עם צרכנים מקומיים כדי להבין את הצרכים שלהם. הם שיפרו את קו המוצרים שלהם כדי לכלול טעמים ומוצרים יותר בקנה אחד עם ההעדפות הסיניות, מה שהוביל להתעוררות במכירות.

8. הישאר מעודכן:

הנוף הדיגיטלי תמיד משתנה. בדוק שוב את מחקר מילות המפתח שלך, עקוב אחר השינויים בנפח החיפוש ופקח עין על מה שהמתחרים שלך עושים.

על ידי שילוב של אסטרטגיות אלו לחשיפה אורגנית וממומנת כאחד, תהיו מצוידים יותר ליצור תוכן שמהדהד עם קהל היעד שלכם ולקדם את הסדנה שלכם ביעילות.

הצליח

אולה בהודו. למרות שהיא בעיקרה אפליקציית שיתוף נסיעות, אולה נשארה מעודכנת באופן עקבי עם מגמות השוק. הם גיוונו למשלוח מזון עם "Ola Foods" ושירותים פיננסיים עם "Ola Money", בין מיזמים אחרים.

נכשל

נוקיה, בעולם, כולל שווקים כמו הודו. נוקיה לא הצליחה להישאר מעודכנת בטרנד הסמארטפונים, ונשארה זמן רב מדי עם הטלפונים הבסיסיים שלה. עד שהם הבינו את השינוי, מתחרים כמו סמסונג ואפל תפסו נתח שוק משמעותי.

למד והותאם

יוניליוור בשווקי אסיה השונים. כשהבחינו במגמה של מוצרים טבעיים ואיורוודיים, הם רכשו מותגים מקומיים או הציגו קווי מוצרים חדשים שענו על הביקוש הזה. למשל, בהודו, הם הגיבו לטרנד המוצרים הטבעיים על ידי השקת "Lever Ayush".

שמירה על התאמה למגמות, קידום אתרים מקצועי ונכון, העדפות ומשוב מקומיים הם חיוניים לעסקים בכל מקום בעולם. לעתים קרובות החברות שהן זריזות, מסתגלות ומוכנות ללמוד הן זוכות להצלחה בשווקים מגוונים.

מחפש חברה מקצועית לקידום בגוגל?

אם אתם מחפשים חברה מקצועית לקידום בגוגל, Webs יכולה להיות בחירה מצוינת. החברה, המתמחה בקידום אורגני ומעניקה גם שירותי קידום ממומן, משתמשת בשיטות מוכחות כדי להגביר את הנראות של אתרים בגוגל. עבור עסקים המעוניינים לשפר את הנוכחות המקוונת שלהם, Webs מספקת שירותי SEO אמינים ומותאמים אישית שיענו על צרכים ומטרות ספציפיות.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו