לא רק גוגל: טיפים שחשוב להכיר על קידום אתרים במנועי חיפוש שונים

קידום אתרים זה לא גוגל, ונכון להיום, עם הכניסה של הבינה המלאכותית לעולם ה – SEO סביר להניח שמנועי החיפוש השונים ילכו בעקבות מיקרוסופט מה שיוביל לתחרות גדולה יותר בשוק שנשלט על ידי גוגל בשני העשורים האחרונים. אז רגע לפני המהמפכה, זה הזמן להכיר את השחקניות המובילות בעולם קידום האתרים.

בקצרה:

סקירה קצרה של מנועי החיפוש השונים

בחלק הזה אני אסקור את מנועי החיפוש ואת ההבדלים ביניהם. יש לא מעט מנועי חיפוש, אבל מנועי החיפוש הפופולריים כוללים את גוגל, בינג, יאהו ו – DuckDuckGo. לכל מנועי החיפוש יש את אותו הרעיון אבל יכולות להיות להם דרישות או העדפות מעט שונות לאופטימיזציה של האתר שלך בכל הנוגע ל – SEO.

טיפים כלליים לקידום אתרים במנועי החיפוש השונים

בחלק הזה של המאמר יופיעו טיפים כלליים לאופטימיזציה של האתר שלך לקידום אתרים שכוללים יצירת תוכן איכותי ורלוונטי, בניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה, אופטימיזציה של האתר שלך לנייד והתייחסות להיבטים הטכניים של האתר שלך.

על ההבדלים בין סוגים שונים של אתרים במנועי החיפוש

בחלק הזה אני אדבר אתך על סוגים שונים של אתרים, כמו בלוגים, אתרי מסחר אלקטרוני וסוגים אחרים של אתרים ועל הבדלים מסוימים שצריך לקחת בחשבון ביחס לסוג האתר ולקידום אתרים במנועי החיפוש השונים.

קידום אתרים זה לא רק גוגל

אז כמו שכבר ציינתי בפתיחה, ישנם מנועי חיפוש רבים באינטרנט, אך הפופולריים שבהם הם גוגל, בינג, יאהו ו – DuckDuckGo. לכל מנוע חיפוש יש אלגוריתמים וגורמי דירוג ייחודיים משלו, מה שאומר שהשיטות המומלצות לקידום אתרים עשויות להשתנות בין מנועי החיפוש. עכשיו נדבר על ההבדלים האלו ונסקור סקירה קצרה של כמה ממנועי החיפוש הפופולריים ביותר:

גוגל

כמנוע החיפוש הפופולרי ביותר בשני העשורים האחרונים, גוגל הוא מנוע החיפוש שכדאי להתמקד בו בכל הנוגע לאופטימיזציית האתר. האלגוריתם של גוגל לוקח בחשבון למעלה מ – 200 גורמי דירוג, אך חלק מהחשובים שבהם כוללים תוכן איכותי, קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים, מהירות טעינת עמוד, ידידותיות לנייד וחוויית משתמש. 

כמה מהדרכים הטובות ביותר לשפר את קידום האתר שלך בגוגל כוללות יצירת תוכן איכותי ממוקד במילות מפתח רלוונטיות, בניית קישורים נכנסים מאתרים סמוכתיים ואופטימיזציה של ההיבטים הטכניים של האתר כולל כמובן ידידותיות לנייד.

Bing

בינג הוא מנוע החיפוש השני בפופולריות שלו והוא צובר פופולריות, במיוחד בארצות הברית, פופלאריות שרק צפויה לגדול בעקבות רכישת חברת הטכנולוגיה Open AI. למרות שהאלגוריתם שלו דומה לזה של גוגל במובנים רבים, ישנם כמה הבדלים מרכזיים: 

פעולות ברשתות חברתיות

האלגוריתם של בינג שם דגש חזק יותר על אותות מרשתות חברתיות ומעורבות משתמשים, כך שנוכחות חזקה במדיה החברתית והתנהלות שוטפת עם קהל המשתמשים שלך יכול לעזור לשפר את הדירוג שלך בבינג. 

תוכן ארוך יותר

בינג אוהב תוכן ארוך, לכן כדאי לנסות וליצור מאמרים ופוסטים ארוכים ומעמיקים יותר בבלוג שלך. 

שימוש במילות מפתח

בנוסף, בינג נותן משקל רב יותר לכל נושא מילות מפתח מדויקות בכתובת האתר ובכותרות, כך שחשוב לכלול מילות מפתח רלוונטיות במקומות האלו על מנת לסייע בקידום האתר בבינג.

Yahoo

yahoo

יאהו הוא מנוע חיפוש פופולרי נוסף, אך נתח השוק שלו פחת בשנים האחרונות. האלגוריתם של יאהו דומה לזה של בינג, אך עם דגש רב יותר על שימוש במילות מפתח וכותרות עמודים. אז איך אפשר להתאים את האתר שלך למנוע החיפוש יאהו:

התמקדמות במילות מפתח

יש לוודא שהאופטימיזציה של האתר שלך בדף מעודכנת ולהשתמש במילות מפתח רלוונטיות בתוכן ובתגיות המטא של עמודי האתר. 

קישורים נכנסים באיכות גבוהה

האלגוריתם של יאהו נותן משקל גדול לקישורים נכנסים באיכות גבוהה, כך שבניית קישורים מאתרים סמכותיים יכולה בהחלט לעזור בשיפור הדירוג שלך ביאהו.

DuckDuckGo

ברווז

DuckDuckGo הוא מנוע חיפוש שנושא את דגל הפרטיות בכך שהוא אינו עוקב אחר נתוני משתמשים. אמנם לא מדובר במנוע חיפוש פופולרי כמו מנועי החיפוש האחרים שהוזכרו, אבל הוא צובר פופולריות בשנים האחרונות. 

כיוון האתר לקהל משתמשים רחב

מכיוון ש – DuckDuckGo אינו עוקב אחר התנהגות המשתמשים, הוא אינו מסתמך על התאמה אישית כדי להציג תוצאות חיפוש. לכן, חשוב להתמקד ביצירת תוכן איכותי ובאופטימיזציה של ההיבטים הטכניים של האתר למהירות טעינת האתר וידידותיות לנייד. 

קישורים נכנסים באיכות גבוהה

DuckDuckGo מעריך גם כן קישורים נכנסים מאתרים איכותיים וסמכותיים, כך שבניית קישורים מאתרים כאלו יכולה להועיל בקידום האתר במנוע חיפוש זה.

טיפים לקידום אתרים במנועי החיפוש השונים

באופן כללי, ישנם כמה שיטות עבודה מומלצות החלות על כל מנועי החיפוש בכל הנוגע לקידום אתרים. שיטות אלה כוללות יצירת תוכן איכותי ורלוונטי, אופטימיזציה של האתר שלך למהירות וידידותיות לנייד, בניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה ושימוש במילות מפתח רלוונטיות בתוכן ובתגיות המטא של עמודי האתר. 

עם זאת, חשוב לזכור שלכל מנוע חיפוש יש גורמי דירוג ואלגוריתם ייחודיים משלו (כפי שסקרתי בסעיפים הקודמים), לכן חשוב להתאים את מאמצי קידום האתר שלך לכל מנוע חיפוש ספציפי (עד כמה שאפשר).

תוכן

התוכן באתר שלך הוא אחד הגורמים החשובים ביותר לקידום אתרים. חשוב לוודא שהתוכן שלך איכותי, רלוונטי ומושך, שהוא ממוקד למילות מפתח רלוונטיות שהמשתמשים בישראל מחפשים. 

אפשר להשתמש בכלים כמו מתכנן מילות המפתח של גוגל כדי למצוא מילות מפתח רלוונטיות, ולכלול אותן בכותרות העמודים, בכותרות ובתיאורי המטא ובכל תוכן האתר שלך.

קישורים חיצוניים

בניית קישורים נכנסים איכותיים מאתרים מכובדים היא היבט חשוב ביותר בקידום אתרים בכל מנועי החיפוש. מנועי חיפוש שונים עשויים להתייחס לקישורים הנכנסים לאתר שלך בדרכים שונות. לדוגמא, ידוע כי בינג ויאהו שמים דגש רב יותר על הכמות והאיכות של קישורים נכנסים, בעוד שגוגל מתמקדת יותר באיכות וברלוונטיות של הקישורים הללו. אז איך מקדמים את האתר בעזרת קישורים נכנסים? 

פנייה לחברת קידום

אפשרות אחת היא לפנות לחברת קידום אתרים מקצועית, שזו האפשרות המועדפת עבור מי שאינו מתחום קידום האתרים או השיווק הדיגיטלי.

עשה זאת בעצמך

אפשרות נוספת היא לפנות לאתרים ישראלים אחרים בנישה שלך ולבקש מהם לקשר לינק לאתר שלך. בדרך כלל מדובר באפשרות שכרוכה בתשלום. 

קישורים פנימיים

חשוב מאוד לשלב קישורים פנימיים באתר שלך כדי לעזור למשתמשים לנווט בין דפים ולשפר את חוויית המשתמש. מנועי החיפוש אוהבים קישורים פנימיים וזה יכול לעזור לאתר שלך להתקדם בכל אחד ממנועי החיפוש.

ידידותיות לנייד

יותר ויותר משתמשים בישראל ובעולם בכלל משתמשים באינטרנט באמצעות המכשירים הניידים שלהם, ולכן חשוב שהאתר שלך יהיה ידידותי לנייד. חשוב לוודא שעיצוב האתר הוא רספונסיבי, שהוא מתאים את עצמו לגדלי מסך שונים, ושהתוכן שלך קל לקריאה ולניווט על גבי מסך קטן. אפשר להשתמש במבחן הידידותי לנייד של גוגל כדי לבדוק אם האתר שלך מותאם לנייד.

למנועי חיפוש שונים עשויים להיות סטנדרטים שונים למה שמהווה אתר ידידותי לנייד. לדוגמה, בעוד שלגוגל יש מבחן ידידותי לנייד שבודק באופן ספציפי גורמים כמו עיצוב רספונסיבי ושימושיות לנייד, למנועי חיפוש אחרים עשויים להיות קריטריונים שונים כמו המהירות והביצועים של האתר.

קוד

הקוד שמאחורי האתר שלך הוא גורם חשוב בתהליך קידום אתרים. חשוב לווקא שהקוד של האתר שלך נקי, יעיל ומותאם לדרישות של מנועי החיפוש מבחינת מהירות טעינת אתר ונגישות. זה יכול לעזור לשפר אתר ביצועי האתר שלך במנועי החיפוש ולהגדיל את החשיפה האורגנית.

למנועי חיפוש שונים יש לעיתים דרישות טכניות שונות לאופטימיזציה טכנית של האתר שלך. לדוגמה, גוגל מעריכה אתרים מהירים ובעלי חיבור מאובטח, בעוד שמנועי חיפוש אחרים עשויים שלא לשים דגש גדול מדי על הגורמים האלה.

היררכיה

ההיררכיה של תוכן האתר שלך יכולה להשפיע גם כן על קידום האתר שלך. חשוב לוודא שתוכן האתר שלך מאורגן בהיררכיה לוגית, כאשר הדפים והתוכן החשובים ביותר נמצאים בראש. יש להשתמש בכותרות וכותרות משנה תיאוריות כדי לעזור למשתמשים ולמנועי חיפוש להבין את מבנה האתר שלך.

קידום אתרים מקומי

גוגל שמים דגש רב יותר על גורמי קידום אתרים מקומיים, כמו למשל פרופיל העסק שלי בגוגל ויצירת תוכן ספציפי למיקום בו העסק שלך נמצא. מנועי חיפוש אחרים לא תמיד מתעדפים את הגורמים האלה באותה מידה.

אז מה למדנו עד עכשיו על קידום אתרים במנועי חיפוש שונים?

קודם כל חשוב לזכור שקידום אתרים הוא תחום מורכב שמתפתח כל הזמן, ומה שעובד עבור מנוע חיפוש אחד לא בהכרח יעבוד עבור אחר. עם זאת, התמקדות ביצירת תוכן איכותי ורלוונטי, בניית קישורים נכנסים איכותיים, אופטימיזציה של האתר שלך לנייד ועדכון ההיבטים הטכניים של האתר שלך הם כולם גורמים חשובים לקידום אתרים, ללא קשר למנוע החיפוש.

האם יש הבדל בין סוגים שונים של אתרים כמו בלוגים ואתרי חנות?

אמנם ישנם כמה הבדלים באופן הגישה לקידום אתרים מסוגים שונים כמו אתרי בלוג ואתרי חנות למשל, אבל בגדול אפשר להגיד שהטיפים לאופטימיזציה של האתר שלך ל – SEO במנועי החיפוש השונים שונים דומים בדרך כלל.

פופולריות היא המרכיב המרכזי

מנועי חיפוש מסוימים עשויים להיות פופולריים יותר או בעלי נתח שוק גדול יותר באזורים מסוימים או בתחומי חיפוש שונים, מה שיכול להשפיע על האופן אנו ניגשים לקידום האתר. לדוגמה, בישראל, גוגל היא מנוע החיפוש הדומיננטי, ולכן חשוב להתאים את האתר שלך לאלגוריתם ולשיטות העבודה המומלצות של גוגל.

התעדכנות שוטפת

יש להתעדכן בכל הנחיות או העדפות ספציפיות של מנועי החיפוש הרלוונטיים ביותר לקהל היעד ולמיקום שלך. חשוב לזכור שאופטימיזציה של אתר למנועי החיפוש היא תהליך מתמשך הדורש תשומת לב, ידע וניסיון. 

אלמנטים שונים אולי ישתנו פה ושם, אב התמקדות ביצירת תוכן איכותי ורלוונטי, בניית קישורים נכנסים איכותיים, אופטימיזציה של האתר שלך לנייד, ניקוי קוד האתר שלך וארגון התוכן שלך בהיררכיה לוגית, כל אלה היו וישארו הגורמים המובילים לשיפור ביצועי האתר שלך במנועי החיפוש בישראל בשנים הקרובות.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו