כלי לניהול אתרים Google Search Console ולמה אנחנו צריכים אותו?

Statistics Concept.

הכלי Google Search Console הוא כלי עוצמתי מבית גוגל. בעבר הוא היה נקרא Google Webmaster Tools. מדובר על הכלי החשוב ביותר עבור מנהלי אתרים ומקדמים. הוא מספק למנהל האתר נתונים חשובים ומידע על ביצועי האתר כגון אילו אתרים מקשרים לאתר, אחוזי הקלקה על ביטויים ומיקום הביטויים, הכלי מספק מידע על מערך הקישורים באתר (מהווה גם כלי לבדיקת קישורים פנימיים וחיצוניים). מספק מידע על שגיאות, התאמה למובייל, בעיות אבטחה ועוד.

מדובר בכלי חינמי שמסייע למנהל האתר לעקוב אחרי מידע ונתונים על האתר שיכולים לסייע לו בקידום בגוגל.

באמצעות Google Search Console ניתן להגיע לבקרת איכות גבוהה ושיפור ביצועים. הכלי מאפשר למשתמש לדעת אם האתר מאונדקס דרך גוגל, האם הוא רספונסיבי ומותאם למובייל, מאפשר בדיקות ספאם ותוכנות זדוניות ובדיקה מחודשת של תוכן האתר.

ניתוח מידע ונתונים ב- Google Search Console

  •         תצוגת חיפוש ( Search appearance)

תצוגת החיפוש מספקת מידע על כמות הפריטים הקיימים באתר. הפיצ'ר מאפשר לקבל מידע מגוגל על איך האתר מופיע בדף תוצאות החיפוש, גוגל מציע דרכים איך לשפר את התצוגה והנראות של האתר.

  •         כרטיס תצוגה עשירה (Rich Cards)

ניתן להוסיף מידע על האתר שישפר את האטרקטיביות שלו ואת חוויית המשתמש של הגולשים. הפיצ'ר מספק למנהל אתרים או למקדמים את האפשרות להבליט מידע חשוב בתוצאות החיפוש. כמו כן, הכלי מספק למשתמשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר לחיפוש שלהם לפי מילות מפתח.

Rich Cards

  •         הדגשת נתונים (Data Highlighter)

הדגשת נתונים מאפשרת לתייג שדות מסוימים באתר על מנת שגוגל תוכל לזהות אותם, המידע המתקבל מהתיוג מסייע לגולשים להגיע לתוצאות חיפוש ממוקדות יותר.

  •         שיפורים ב-HTML ( HTML  Improvements)

הכלי מספק נתונים על תוכן בעייתי באתר, כאשר ההתייחסות היא לתגיות HTML. האם קיימים תיאורים משוכפלים, כותרות חסרות, תגיות מטא ועוד.

improvements

  •         AMP- Accelerated Mobile Pages

מדובר על דפים המוצגים לגולש באתר באמצעות המובייל. כיום גוגל נותנת חשיבות רבה לחוויית משתמש והתאמת אתרים למובייל ורספונסיביות הפכה להיות חלק חשוב בדירוג האתר בגוגל. AMP מציג למנהל האתר את כמות הדפים שנכנסו לאינדקס של גוגל ומספק התראה על דפים המכילים שגיאות.

 Accelerated Mobile Pages

  •         תפריט תנועת חיפוש

הכלי מספק רשימה של מילות מפתח מתוך האתר, המידע מתייחס לכל דף באתר. בנוסף לכך, הכלי מספק רעיונות למחקר מקדים של מילות מפתח. ניתן לשאוב רעיונות למילות מפתח שתוכלו לשלב באתר שלכם, על סמך חיפושים קודמים. הכלי מראה כמה קליקים הובילו לאתר שלכם, כמות הפעמים שהאתר שלכם מופיע בחיפוש, על פי שאילתות החיפוש של הגולשים, המיקום של האתר בגוגל וקבלת מידע על ממוצע כמות הקליקים ביחס לכמות ההופעות של האתר בחיפוש.

ניתן לבחור ניתוח מידע על פי תאריכים ספציפיים או לפי טווח תאריכים. חשוב לדעת שהמידע שניתן למנהל האתר אינו מדויק ומבוסס על ממוצע בלבד. המידע הניתן בפיצ'ר הזה הוא חשוב מאד לאופטימיזציה של האתר.

search analytics

·         קישורים

הכלי מספק מידע על אתרים מקושרים. המידע המוצג מתייחס לכלל הקישורים באתר (קישורים חיצוניים וגם פנימיים). ניתן לקבל מידע על דפים שיש בהם אנקור טקסט (טקסט עוגן). את רשימת הקישורים ניתן לקבל בכמה פורמטים. למשל רשימת קישורים לפי דומיין או לפי דפים המצביעים לאתר. קיימת חשיבות רבה לבדיקה יסודית של הקישורים המפנים לדף מסוים, שכן ככל שיש יותר קישורים המצביעים עליו, כך גוגל נותן לו דירוג גבוה יותר, בתנאי שמדובר בקישורים איכותיים ובתוכן איכותי. גוגל נותן ניקוד גם לקישורים פנימיים (הכוונה לקישורים לדפים בתוך האתר).

התעלמות מקישורים (Disavow Backlinks Tool)- קיימת אפשרות לבקש מגוגל להתעלם מקישורים המכילים ספאם, קישורים בתשלום או קישורים לא איכותיים. הכלי מספק דיווח על קישורים עם בעיות מסוג זה וניתן לבקש מגוגל להסיר אותם. חשוב להוסיף כי בקידום האורגני, נדירות הפעמים בהן נעדיף להשתמש בכלי זה.

links

  • פעולות ידניות (ענישה ידנית על-ידי גוגל)

מספק מידע על פעולות לא חוקיות שמתבצעות באתר, כגון הימצאות של תוכן ספאם. גוגל מתריעה על בעיות בתוכן שאינו עומד בדרישות האיכות למנהלי אתרים וכיצד ניתן לפתור בעיות אלו. במקרים קיצוניים במיוחד, גוגל מבצע הסרה של האתר ממנוע החיפוש, במידה ומנהל האתר לא טיפל בבעיה, מסיבה זו חשוב לשים לב להתראות המתקבלות מגוגל.

  •         סטטוס אינדקס

באמצעות סטטוס אינדקס ניתן לבדוק כמה דפים נוספו לאינדקס של גוגל. ניתן לקבל מידע על כמה דפים מאונדקסים יש באתר בזמן נתון. אם יש כמות גדולה מידי של דפים זה יכול להעיד על פריצה לאתר, או על הימצאות של עמודי ספאם. בנוסף לכך, ניתן לבקש מגוגל לאנדקס דפים חדשים לאתר.  

status index

  •         מיקוד בינלאומי

 מאפשר שיוך של אתר אינטרנט על פי מיקום. בנוסף מיקוד בינלאומי מאפשר הגדרת האתר לפי מיקום מסוים ולפי שפה. דבר המסייע במיקוד אתר בארץ ספציפית. לדוגמא: אתר עם סיומת .COM בשפה האנגלית שקהל לקוחותיו נמצא באוסטרליה בלבד, יעדיף להשתמש באפשרות המיקוד.

  •         מפת אתר (Sitemap)

קיימת אפשרות לשלוח לגוגל מפה של האתר, על מנת לעדכן איזה דפים קיימים כרגע באתר ודפים חדשים שנוספו לו. מפת אתר תגיע לרוב עם סיומת XML. לדוגמא : domain.com/sitemap.xml

  •         סריקה

הפיצ'ר מאפשר למשתמש לקבל מידע על כמה עמודים נסרקים על ידי גוגל, נפח הורדת נתונים ומידע על זמן טעינת האתר. המצב האופטימלי הוא זמן טעינה קצר ביחס לכמות גבוהה של עמודים סרוקים, יש התייחסות גם לזמן הורדת נתונים. מומלץ לבדוק שהדפים באתר נסרקים בקצב טוב, במידה ויש ירידה בכמות הדפים שנסרקים מומלץ לבדוק בקובץ Robots (קובץ Robots מתריע על שגיאות, ניתן לעדכן אותו ולשלוח לגוגל).אחת הסיבות האפשריות לכך היא דפים שנחסמו מהאתר.

  •         שגיאות 404

הכלי מבצע סריקה של הדפים באתר ויודע לאתר עמודי שגיאה, כלומר עמודים שמכילים תוכן שגיאה 404 (התראה על דף באתר שאינו קיים). סריקת דפים מתוך האתר המכילים שגיאת 404.  בדיקת קישורים שבורים היא בדיקה חשובה מאד, במיוחד כאשר מעוניינים בקידום  האתר, מומלץ לבצע את הסריקה של עמודי השגיאה לעיתים קרובות. נציין כי ריבוי שגיאות 404 באתר, יכול להשפיע לרעה על דירוג האתר בביטויים במנוע החיפוש.

  •         בעיות אבטחה

גוגל מספקת למנהל האתר התראות ואזהרות בנושא אבטחה. גוגל מתריעה למשתמש מפני פריצות, תוכנות זדוניות עד לרמת קוד. יש לטפל בבעיות בהקדם האפשרי, אחרת יש סיכוי שגוגל תחליט להסיר את האתר מהרשת.

מה ההבדל בין Search Console Google לבין Google analytics?

ההבדל העיקרי בין שני הכלים הוא ש-  Google Search Console מספק מידע למנהל האתר על איכות האתר, חווית משתמש, מערך קישורים ולמעשה מהווה בקרת איכות לאתר. לעומת זאת, Google analytics מספק למנהל האתר מידע על הביצועים של האתר, נתונים סטטיסטיים על תנועה לאתר ופילוח של קהל היעד.

ההבדל המהותי בין שני הכלים נעוץ במטרה שכל אחד מהם מספק למנהל האתר. אך ניתן לומר שהם משלימים זה את זה ונותנים תמונה כוללת של מצב האתר ואת מקצה השיפורים שיש לערוך בו. חשוב להיות תמיד עם היד על הדופק ולבצע בקרת איכות לאתר לעיתים קרובות. גוגל מספקת כלים חדשניים שיתרמו לקידום האתר ויספקו את המידע הנדרש בזמן אמת.

אולי תתעניין גם ב:

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו