כתיבת מאמרים איכותיים לקידום אתרים ב-8 צעדים פשוטים

כתיבת מאמרים איכותיים לקידום אתרים ב-8 צעדים פשוטים

לקידום אתרים בגוגל יש מטרה מרכזית אחת – להגיע לדירוג כמה שיותר גבוה במנוע החיפוש הגדול בעולם. בעבר המטרה הזו קידשה כמעט את כל האמצעים (למשל הכנסת מילות מפתח בכמות סיטונאית), אבל כיום (כמעט) כולם כבר יודעים שקידום איכותי מתחיל ונגמר בתוכן. לא בכדי אומרים ש"התוכן הוא המלך".

אחד האלמנטים החשובים בתחום התוכן הוא כתיבת מאמרים בתחום המומחיות שלכם, כך שהגולשים מבינים די מהר שהם הגיעו לאתר מקצועי, בר סמכא ואיכותי. אבל איך עושים את זה? לפניכם 8 צעדים פשוטים לכתיבת מאמרים שגם אתם יכולים לבצע. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה ולגלות את הסוד שרק מעטים מכירים (ועכשיו רק אתם)

 

צעד 1 –תתחילו בקטן

כמו בצעדים אמיתיים בחיים, גם כתיבה באינטרנט מתחילה בבייבי סטפס. הדרך הכי טובה היא להתחיל בקטן, למשל לכתוב צעדים שימושיים בתחום העיסוק שלכם. למשל, 8 טיפים למעבר דירה אם אתם עוסקים בתחום ההובלות.

מצד אחד, כדאי שתדעו שהידע המקצועי שלכם הוא שלכם ויישאר שלכם, כך שהוא לא יילך לאיבוד אם תשתפו אותו עם הציבור. אבל מצד שני, אתם לא חייבים לפרט במאמר שאתם כותבים את כל הידע שצברתם במהלך השנים. הגולשים צריכים רק לדעת שאתם שולטים בתחום המומחיות שלכם ויש לכם (הרבה) ערך מוסף.

צעד 2 –תתכוננו מראש לצעדים הבאים

אחרי שהבנתם שכתיבה לאינטרנט יכולה להיות כיף ולא תיק, הגיע הזמן לחשוב הלאה. כמו תינוק שלומד ללכת ומתכנן מראש את הצעדים שלו, גם פה אתם צריכים להכין את השטח. הדרך הכי טובה היא להכין לעצמכם רשימה של נושאים שעליהם תרצו לכתוב בעתיד.

אתם ורק אתם מכירים את העסק שלכם ואת קהל היעד שלכם הכי טוב מכולם – מה שאומר שזו אמורה להיות משימה ממש פשוטה עבורכם

למשל, אם יש לכם עסק בנושא מורכב כדאי שתחלקו אותו לנושאי משנה. והנה דוגמה – עסק שעוסק בצילומי אוויר באמצעות רחפנים יכול להתכונן מראש לכתוב תכנים בתחום צילומי אוויר, רחפנים ואפילו מידע מטארולוגי.

צעד 3 – כתבו ראשי פרקים

החלוקה לראשי פרקים לא רק מאפשרת לגולש לדעת על מה המאמר ידבר, אלא גם ייתן לכם כיוון לכתיבה. וכמובן – שאם אתם כותבים לעצמכם, ראשי הפרקים יעשו לכם סדר ויפקסו אתכם וישמרו עליהם כדי שלא תלכו לאיבוד.

ולא פחות חשוב – בימינו כאשר סף הקשב נמוך וההפרעות רבות, הסיכוי שתצליחו לכתוב מאמר שלם בלי הסחות דעת ("אמא, משעמם לי" וכאלה…) הוא נמוך עד אפסי. ראשי הפרקים יחזירו אתכם לתלם ולמקום שבו הפסקתם. גאון מי שהמציא אותם!!

צעד 4 –קשרו

גוגל אוהב קישורים, הן חיצוניים (בעיקר לאתרים אחרים שנחשבים ברי סמכא כמו ויקיפדיה) והן פנימיים (מאמרים אחרים שכתבתם). המשמעות היא שבקליק אחד אתם יכולים להפוך את המאמר שלכם ממאמר ממוצע למאמר שגוגל אוהב. רק שימו לב לא להגזים כי גוגל כבר יודע שעודף קישורים זה לא טוב ואפילו רע.

צעד 5 – קשרו שוב

קישורים חיצוניים מנכסים דיגיטליים אחרים שלכם (פייסבוק) למאמר שלכם. אין צורך לפרט במה המאמר עוסק, אלא רק לכתוב שורה מעניינת ולתת קישור למאמר. למשל, מזמינים אתכם לקרוא על תפריט המשלוחים החדש שלנו.

צעד 6 –תתמידו

התלהבות ראשונית היא דבר מבורך, אבל כדי להגיע להישגים צריך לדאוג להמשיך אותה. הכניסו לכם ליומן משימה להעלות לאתר מאמר אחד לפחות כל שבוע. נכון, זה קשה ושוחק והשגרה מעייפת ולמי יש כוח לעשות את זה בין הילדים, הזוגיות והעבודה השוטפת, אבל מצד שני – גוגל אוהב אתרים שמתעדכנים באופן שוטף ועם אהבה של אלגוריתם לא מתווכחים.

צעד 7 – צרפו תמונות ווידאו

כבר אמרו את זה לפנינו אבל נחזור ונדגיש – תמונה אחת שווה אלף מילים. כשמוסיפים לכך את העובדה שטווח הקשב של הגולשים מתקצר פלאים המסקנה אחת – אתם חייבים להשאיר את הגולשים שלכם כמה שיותר זמן אצלכם באתר (גוגל יפרגן לכם על זה בדירוג שלו) ולתת להם ערך מוסף. ובמילה אחת – וידאו ! ואגב, גם תמונות עושות את העבודה לא רע…

צעד 8 – אל תעשו את זה לבד

גם אם כל מה שכתבנו עד עכשיו נראה ממש פשוט זה לא. יש עוד המון ניואנסים שרק מקדמי אתרים מכירים, כך שגם אם ביצעתם באדיקות את כל הצעדים שהמלצנו עליהם אתם רק בתחילת הדרך.

ההמלצה שלנו היא לפנות למקדם אתרים איכותי ולהוריד מכם כמה כאבי ראש. ככה תוכלו להתרכז במה שאתם הכי טובים בו (העסק שלכם) ולהשאיר את הבעיות לאחרים. ומה עם כל הידע שצברתם בתחום קידום אתרים? זה רק יכול להועיל כי תהיה לכם שפה משותפת עם המקדמים ותבינו על מה הם מדברים. בהצלחה.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו