מה זה דירוג דומיין (DR) ומה אפשר לעשות איתו בקידום אתרים?

האתר שלך צריך להופיע בתוצאות הראשונות בגוגל ביחס לחיפושים הרלוונטיים לתחום שלך. איך עושים את זה? הדרך הנכונה להגיע לשם היא לדעת מה המצב אמיתי של האתר שלך, ואחד הכלים המרכזיים שמאפשרים לך לעשות את זה הוא דירוג הדומיין שלך. 

דירוג הדומיין (DR) של האתר שלך הוא חלק בלתי נפרד מהנוכחות שלך באינטרנט, והוא כלי שיכול לעזור לך להעריך את החוזק של האתר ולשפר את המיקומים שלו בגוגל – אבל מה זה בדיוק dr, איך משתמשים בו ומה זה יכול לעשות בשבילך? הכל במדריך הבא.

בקצרה:

מה זה דירוג דומיין?

איך מחשבים דירוג דומיין?

האם – DR חשוב לקידום האתר?

מה לדירוג דומיין ולתנועה לאתר?

איך אפשר לשפר את דירוג הדומיין?

מה ההבדל בין Ahrefs ל – Moz בדירוג דומיינים?

מה ההבדל בין דירוג דומיין לסמכות דומיין?

איך אפשר להשתמש בדירוג דומיין לקידום האתר שלך?

האם ניתן לבצע מניפולציה על DR?

 

מה זה DR? 

דירוג דומיין (Domain Rating) הוא הערכה לא רשמית, של פלטפורמה בשם Ahrefs, המאפשרת לך לקבל תמונת מצב לגבי הכוח האורגני של האתר שלך. דירוג הדומיין של אתר מודד את עוצמת הקישורים הנכנסים של האתר בהשוואה לאתרים אחרים במסד הנתונים של Ahrefs. זהו כלי שימושי שמנתח נתונים כדי להשוות בין מאות אלפי אתרים. 

דירוג הדומיין בודק את החוזק של הקישורים החוזרים לאתר שלך, מודדים נוספים, כשהדירוג נע בסולם לוגריתמי מ-0 עד 100, כאשר האחרון הוא החזק ביותר. יש דרכים לשפר את ציון ה-DR שלך ולהפוך אותו ליותר ערך עבור מנועי החיפוש והלקוחות. עוד על הערכת דירוג האתר שלך בגוגל, ועל הדרכים בהן אפשר להשתמש בדירוג הזה על מנת לחזק את האתר – בהמשך.

 

כיצד מחושב DR? 

חישובי דירוג הדומיינים של Ahrefs (הסבר על איך זה עובד בקישור הזה) מסתכלים על הקישורים הנכנסים לאתר מסוים באמצעות בוטים, באופן דומה לגוגל. התהליך בוחן את כמות הקישורים הפעילים שנשלחו לאתר על ידי דומיינים אחרים.

דירוגי דומיינים נסמכים על מה שמכונה בשפה מקצועית – Link juice, שהוא בעצם החוזק של הקישורים. אם האתר שלך מקבל קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים חזקים, אז מיץ הקישורים של האתר הוא טוב יותר מאשר אילו היה מדובר באתרים חלשים.

"מיץ קישורים" חיצוני ופנימי

  • מיץ קישורים חיצוני הוא כוח הקישור שמועבר לאתר שלך מדומיין אחר.
  • מיץ קישורים פנימיים הוא כוח הקישור המועבר על ידי קישור פנימי לדפי משנה פנימיים אחרים.

 

האם DR גבוה חשוב? 

ציון DR גבוה מסייע למי שרוצה לראות היכן האתר שלו מדורג מבחינת עוצמת קישורים, לעומת המתחרים שלו. זו גם דרך טובה לראות האם עבודת ה – SEO שלך לוקחת את האתר שלך בכיוון הנכון. 

עם זאת, מדובר בהערכה פנימית בלבד והיא איננה הערכה שמחייבת את גוגל. יותר מזה, גוגל לא לוקחת בחשבון ציוני DR בעת סריקת אתרים, כך שזה לא אומר באופן אוטומטי שדירוג דומיין (DR) גבוה יביא לך שהאתר שלך ידורג גבוה יותר בחיפוש Google. 

עם זאת, מכיוון ש-DR מודד את החוזק של קישורים נכנסים בדיוק כמו שגוגל עושה, זה יכול להיות אינדיקציה טובה לאופן שבו גוגל תדרג את האתר שלך.

 

האם ניתן להסתמך על דירוג דומיינים?

גוגל שוב ושוב מכחישה את יעילות השימוש במדדים לבדיקת קישורים כוללים בדומיין באלגוריתם הדירוג שלהם, אך בפועל, אנחנו רואים התאמה גבוהה בין דירוג הדומיין בכלים כמו ahrefs, לבין התוצאות האורגניות אליהן מגיעים אתרי אינטרנט שנכנסים לקידום. 

אז נכון, המדד הזה אינו מבוסס על איזשהו פיצוח מהפכני של האלגוריתם של גוגל, אבל עם תוצאות קשה להתווכח, ועכשיו אני אסביר למה. דירוג דומיין עובד בצורה דומה לחישוב דירוג הדף המקורי, כל עוד עושים את החישוב בין אתרי אינטרנט (דומיינים) ולא בין דפי אינטרנט פנימיים (סאב דומיינים).

 

מה המטרה של דירוג דומיינים?

המטרה של דירוג דומיין (DR) היא פשוט להעריך את הפופולריות היחסית של קישורים של אתר נתון.

זה אמנם מדד מצומצם אבל זה גם מדד שימושי במיוחד לבדיקה, שכן קישורים מאתרים פופולאריים הם בדרך כלל בעלי ערך רב יותר מאלה מאתרים עם פופולריות נמוכה.

דירוג דומיין (DR) הוא גם מדד שימושי שבאמצעותו ניתן להעריך את יכולתו של אתר לקבל תנועת חיפוש מגוגל.

כאמור, ישנו מתאם בין דירוג דומיין (DR) לבין התוצאות האורגניות והתנועה האורגנית שנכנסת לאתר.

 

דירוג דומיין ומעקב אחר התנועה האורגנית

מה היא תנועה אורגנית

תנועה אורגנית היא מושג הגדיר את המשתמשים שנכנסים לאתר אינטרנט ואת הפעולות שהם מבצעים האתר. דירוג הדומיין יכול להשלים את תמונת המצב של האתר על פי הנתונים המתקבלים ב-google analytics, שם ניתן לעקוב אחר תנועת הגולשים לאתר ואחר יחסי ההמרה.

מה חשוב לדעת על תנועה אורגנית

user – כל גולש באתר נקרא user והוא מקבל מספר, מעין ת.ז (client id) שתאפשר למנהל האתר לבצע מעקב פרטני עליו, ניתן יהיה לעקוב אחריו גם בביקורים הבאים שלו באתר על ידי העוגיות (cookies) המאפשרות את הזיהוי הספציפי של הגולש בדפדפן.

session – כל session מהווה ביקור אחד באתר. כל ביקור מתחיל מהרגע שבו הגולש נכנס לאתר ועד לחצי שעה שבה לא בוצעו פעולות באתר. צריך לקחת בחשבון שיש מצבים בהם הגולש החליט לסגור את הדפדפן ולהיכנס אליו שוב בשלב מאוחר יותר, במצב כזה ה-session מתחיל מחדש.

event – כל פעולה שהגולש ביצע באתר נחשבת ל-event למשל גולש רכש מוצר, צפה בסרטון, הקליק על כפתורים שונים או על קישורים ואפילו גלילה של המסך מעלה או מטה., סך כל הפעולות שבוצעו מוגדרות כ"אירועים" וניתן לעקוב אחריהם כדי להבין לעומק את התנהגות הגולשים.

conversion- המרה היא ביצוע פעולה באתר המוגדרת מראש כפעולה שיכולה לספק הכנסה או פעולה שמנהל האתר מעוניין לעקוב אחריה, לדוגמא, לחיצה על כפתור לרכישת מוצר או יצירת קשר.

conversion rate optimization – יחס המרה מתייחס לכמות הגולשים שביצעו בפועל את הפעולה הנדרשת, לעומת גולשים שנחשפו לאותו אזור באתר, אך לא ביצעו בפועל את הפעולה. יחס המרה הוא חשוב במיוחד למקדם אתרים לצורך ביצוע נכון של אופטימיזציה לאתר וכדי להבין אילו שינויים נדרשים ממנהל האתר ברמת התוכן או ברמת ממשק משתמש.

 

מה חשוב לדעת על דירוג דומיין וטראפיק?

האם גודל האתר קובע את דירוג הדומיין?

אחת השאלות שחוזרות על עצמן לא מעט פעמים בכל הנוגע לדירוג דומיינים היא ביחס לתוצאות הראשונות בגוגל.

נניח שעשרת הדפים המובילים בדירוג של מילת המפתח אותה ברצונך לקדם, שייכים לאתרים בעלי DR גבוה מאוד. האם יש לך סיכוי לעלות על הדירוג שלהם אם ה-DR של האתר שלך נמוך ב-30-50 נקודות?

התשובה היא כן, באופן עקרוני יש לך סיכוי לעלות על הדירוג שלהם. גוגל אישרה באופן פומבי כי אין הם אינם מדרגים את האתרים על פי מדד סמכות בדומיין. מעבר לזה, מומחי קידום אתרים רבים טוענים כי ניתן להשתוות לאתרים "גדולים" אם האתר שלך מקבל קישורים נכנסים באיכות גבוהה יותר משל המתחרים שלך – גם אם מדובר באתרי ענק בתחום.

 

האם דירוג הדומיין יכול להיות שונה מסמכות הדומיין?

התשובה הקצרה היא – כן. דירוג דומיין הוא כאמור מדד לא רשמי של חברות כמו ahrefs, המספקות שירותי הערכת מצב, ולמדד שלהן אין השפעה על סמכות הדומיין של גוגל. במילים אחרות, DR מאפשר לך לקבל תמונת מצב מסוימת אודות סמכות הדומיין שלך, אבל זו היא תמונה חלקית בלבד. כאן חשוב להזכיר שלמרות ששני הדירוגים מבוססים על קישורים נכנסים, הם מחושבים אחרת ולא ניתן להשוות ביניהן ישירות. DR בוחן את האיכות והכמות של דומיינים מהם יוצאים קישורים אל האתר שלך, בעוד שדירוג URL (סמכות דומיין) בוחן את האיכות והכמות של דפי אינטרנט המקשרים לדף בודד אותו נרצה לבדוק.

 

האם ה – DR של האתרים מהם יוצאים הקישורים לאתר שלך משפיע על דירוג הדומיין?

באופן כללי, קישורים מאתרים בעלי DR גבוה מביאים בדרך כלל יותר ערך מאשר קישורים מאתרים בעלי DR נמוך. הסיבה היא שאתרים בעלי דירוג דומיין גבוה נוטים להיות בעלי עמודים עם סמכות דומיין גבוהה. עם זאת, ניתן בהחלט למצוא דפים עם סמכות דומיין גבוהה גם באתרים עם דירוג דומיין נמוך. האם זה אומר שקישורים שמגיעים לאתר שלך מאתרים בעלי דירוג דומיין נמוך יפגעו בדירוג האתר שלך? ממש לא. דירוג דומיין (DR) אינו בודק קישורי ספאם, כך שאין לראות בקישורים מאתרים בעלי DR נמוך כ"רעילים". על ההשפעה של איכות הקישורים שנכנסים לאתר שלך, אפרט במדריך אחר.

 

האם דירוג הדומיין יכול לרדת גם אם אין פגיעה בקישורים הנכנסים?

התשובה היא – כן. הסיבה לירידה בדירוג הדומיין במקרה הזה היא צבירת הקישורים הנכנסים של האתרים המתחרים שלך. כאשר אתר X מקבל יותר קישורים נכנסים, לא יכולים להפוך אותו ל-XY. אז במקום זאת מה שאפשר לעשות כדי לתת לאתר X את ה – Y שחבר לו זה 'לדחוף' את כל האתרים האחרים מתחת לקו ה – Y. זה הסבר גולמי מאוד, אבל הוא נכון כמעט בכל המקרים של ירידה ב – DR.

 

האם דירוג הדומיין יכול להיות נמוך ממתחרים עם פחות קישורים נכנסים?

התשובה היא – כן. כשמתייחסים לדירוג דומיין יש לקחת בחשבון את כמות הקישורים הנכנסים וגם את האיכות שלהם. בנוסף, בקביעת דירוג הדומיין נבדקים סוגי האתרים המקשרים לאתר שלך. בסופו של דבר, המצב האידיאלי הוא מצב בו האתרים המקשרים לאתר שלך הם אתרים מאותו תחום או מתחומים דומים.

 

כיצד מחשבים את ציון דירוג הדומיין (DR) שלנו דירוג

דירוג הדומיין מחושב על פי הסתכלות כוללת על כמות ואיכות הקישורים החיצוניים הנכנסים לאתר שלך.

איך זה מתבצע בפועל:

  • בדיקת כמות הדומיינים הייחודיים המקשרים לאתר שלך.
  • בדיקת הסמכות (authority) של אותם דומיינים מקשרים.
  • התחשבות בכמה דומיינים ייחודיים כל אחד מאותם אתרים מקשר.
  • קידוד כלל הנתונים לכדי ציון שנע בין 0 – 100.

חשוב לדעת שדירוג הדומיין אינו לוקח בחשבון משתנים אחרים כמו קישורי ספאם, תנועה לאתר, וותק הדומיין וכו'.

 

מה נחשב לציון DR טוב?

באופן כללי, ככל שציון דירוג הדומיין שלך גבוה יותר, כך הוא נחשב טוב יותר. אבל חשוב לדעת שלא מדובר כאן בערכים מוחלטים. הסיבה לכך היא שדירוג הדומיין נע על פי מדד יחסי. במילים אחרות, לא ניתן לומר שדירוג דומיין של 30 או 50 הוא גרוע, ולא ניתן לומר בוודאות שציון של 60, או 70 הוא טוב. הכל יחסי ותלוי בציון ה – DR של המתחרים שלך. דירוג הדומיין של האתר שלך ייחשב – 'טוב' כל עוד הוא דומה או גבוה מהאתרים המתחרים שלך.

 

כיצד לשפר את ציון דירוג הדומיין שלך

הדרך הטובה ביותר לשיפור ציון ה – DR של האתר שלך היא על באמצעות קישורים נכנסים מאתרים בעלי סמכות דומיין (DA) גבוהה. אבל שיפור דירוג הדומיין של האתר שלך לא אמור להיות המטרה העיקרית שלך.

במקום להתמקד בהגברת סמכות האתר שלך בלבד, או בהגברת דירוג הדומיין, עליך להתמקד בהשגת קישורים נכנסים מדפים חזקים באתרים בעלי מוניטין לדפים שאתה רוצה לדרג בגוגל. הסיבה לכך היא שיש מתאם ברור בין מספר הדומיינים המפנים לעמוד מסוים לבין כמות התנועה האורגנית שהוא מקבל.

 

מה זה DR ב – Ahrefs?

דירוג דומיין (DR) הוא מדד דירוג בו Ahrefs משתמשים, כאמור, על מנת לדרג את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר אינטרנט. DR הוא מדד לכמות ואיכות הקישורים הנכנסים לדומיין שלם, בעוד שסמכות דומיין (UR) מדרג את הקישורים הנכנסים לעמוד ספציפי. אלו מדדים שימושיים, אך חשוב לזכור שאתרים אינם מדורגים רק בגלל הקישורים הנכנסים שלהם, ודירוג גבוה לא מתורגם באופן אוטומטי לתנועה.

 

כיצד מחושב DR ב – Ahrefs?

ahrefs מחשבת את דירוג הדומיין של אתר במספר דרכים. אלה כוללים את מספר הדומיינים הייחודיים שיש להם לפחות קישור dofollow אחד לאתר היעד, ערכי ה – DR של אותם דומיינים מקשרים, בין אם הקישור הוא dofollow או nofollow ובין אם לאו, ומספר הדומיינים הייחודיים שכל אחד מאותם אתרים מקשר אליהם.

על פי אתר האינטרנט של Ahrefs חישוב ה – DR של אתר נתון מתבצע כך:

  • כמות הדומיינים הייחודיים שמהם יוצא לפחות קישור dofollow אחד לאתר היעד.
  • התייחסות לערכי ה-DR של אותם דומיינים מקשרים.
  • חישוב כמות הדומיינים הייחודיים שכל אחד מאותם אתרים מקשר אליהם.

 

מה ההבדל בין Ahrefs ל – Moz בדירוג דומיינים?

אחד ההבדלים המשמעותיים בין שני הפלטפורמות האלה הוא ש – Ahrefs מסוגל לבדוק כמות גדולה יותר של קישורים מ-Moz, כך שהמספרים שמקבלים לאחר בדיקת דירוג אתר ב – Ahrefs הם כנראה אינדיקטור אמין יותר לחוזק של פרופיל קישורים נכנסים של אתר מכל פרופיל אחר. 

יחד עם זאת, ברור שהחישוב של דירוג דומיין של Ahrefs ושל – Moz הוא הרבה יותר פשוט מהאלגוריתם שגוגל משתמשת בו כדי לקבוע דירוג. זו הסיבה שלא ניתן לסמוך במאה אחוז על DR כדי להבין את תמונת המצב המדויקת של דירוג האתר שלך מבחינת קישורים בגוגל.

 

קישורים חדשים חייבים להיכנס לאתר כל הזמן

נניח שהאתר שלך קיבל קישור חזק מאוד מה-NY Times. הקישור הזה לאו דווקא יעזור לדומיין שלך לקבל דירוג גבוה יותר מהדירוג של המתחרים, בטח לא לאורך זמן. הסיבה היא – אתרים שסיפקו בהצלחה את צרכי המשתמש עם אתרים שבעיני גוגל כבר ממלאים את הצורך של המחפשים. מה שאומר שגם קישור מהניו יורק טיימס לא בהכרח יגרום לאלגוריתם לשנות את דעתו לגבי התוצאות שלו.

 

דרכים נוספות לשפר את האתר שלך מבחינת – SEO

DR הוא רק אחד מהכלים האלה שאתה יכול להשתמש בהם, אבל זו דרך חשובה לבדוק שהאתר שלך מציע ערך וייבדק בצורה חיובית על ידי מנועי חיפוש כמו גוגל. DR גבוה הוא חלק מהניסיון שלך להבטיח כי הפעולות באתר שלך יביאו לכך שהדירוג הכללי של האתר שלך בגוגל ישתפר ושהאתר שלך יתחזק. איך עושים את זה?

 

Meta Tags

דרך אחת היא לוודא שתגיות המטא של עמודי האתר שלך מכילות את כל הפרטים על דפי האינטרנט והפוסטים בבלוג כדי שהמבקרים יוכלו לראות במה האתר שלך עוסק. המטא נתונים הם מה שאנשים יראו כשהם יחפשו את מה שהם צריכים בתוצאות החיפוש.

מהירות טעינה של דפי האתר

מהירות הטעינה של דפי האתר שלך היא גורם חשוב נוסף שיכול לסייע לך לקדם את האתר בתוצאות החיפוש בגוגל. אתה יכול למצוא כלים שיעריכו את מהירות האתר שלך ויראו לך היכן אתה יכול לבצע אופטימיזציה כדי להפוך אותו למהיר יותר. אתרים איטיים לרוב מדורגים נמוך יותר מכיוון שהם אינם מציעים חווית משתמש טובה.

 

התאמת האתר למובייל

התאמת האתר שלך כך שייראה טוב במכשירים ניידים היא חובה עבור אתרים מודרניים. גוגל מעודדת זאת באופן פעיל ותדרג אתרים גבוה יותר אם יש להם גרסת מובייל טובה.
ישנן דרכים רבות בהן תוכל לשפר את האתר שלך כדי להציע חוויה טובה יותר ללקוחות שלך, אבל מקום טוב להתחיל בו הוא בעזרת – Google Search Concole. 

 

מה ההבדל בין דירוג דומיין (DR) לסמכות דומיין (DA)?

דירוג דומיין (DR) הוא כאמור מדד דירוג שפותח על ידי פלטפורמות חיצוניות לגוגל, כמו Ahrefs ו – Moz, אשר מראה את החוזק של פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר בסולם של 1 עד 100. סמכות דומיין (Domain Authority), לעומת זאת, הוא העוצמה הכללית של הדומיין בעיניי גוגל, והוא מדד אשר יכול לנבא את מידת הדירוג של האתר במנועי החיפוש.

 

האם לדירוג דומיין יש השפעה ישירה על דירוג הדף בגוגל?

התשובה הקצרה היא – לא. לדירוג הדומיין אין השפעה ישירה על דירוג הדף בגוגל. אתרים בעלי DR גבוהים נוטים לקבל דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל, מאחר ויש להם ציונים טובים באלגוריתמי הדירוג של גוגל (כלומר  מדובר במתאם, ולא בסיבתיות). עם זאת, DR הוא עדיין מדד שימושי לאמוד את פוטנציאל ה – SEO של האתר שלך ואת היכולת שלו לקבל תנועה מחיפושי Google.

 

אילו מדדים נוספים בודקים את סמכות האתר שלך בנוסף ל – DR?

על פי אתר Moz, שכאמור מספקים שירותי חישוב סמכות דומיין, חישוב סמכות הדומיין נעשה על ידי התחשבות במספר מדדים (40 בסך הכל) הכוללים בין היתר:

  • מספר הקישורים הנכנסים אשר מפנים לאתר שלך.
  • איכות ורלוונטיות הקישורים הנכנסים.
  • איכות תוכן האתר שלך.
  • מדדים מרשתות חברתיים (Social Signals).
  • ביצועי ה- SEO של האתר שלך באופן כללי.

המדדים הללו הם פחות או יותר אותם מדדי בדיקה אותם תמצא גם בפלטפורמת – ahrefs אשר מתחשבת במדד שונה הנקרה DR, עליו נכתוב בהרחבה יותר בפוסט נפרד.

 

 מה זה סמכות דומיין (DA)?

Domain Authority – סמכות דומיין, היא שיטה לדירוג ולקביעת ציון סמכות האתר שלך. ככל שסמכות הדומיין שלך גבוהה, כך הסיכוי של האתר שלך לקבל דירוג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERPS) ולקבל יותר תנועה אורגנית.

בדומה לדירוג דומיין (DR), גם סמכות הדומיין של אתר אינטרנט נקבעת על פי ציון שנע בין 0 ל -100 (ככל שהגבוה יותר טוב יותר), המנסה לנבא כמה גבוה אתר ידורג במנועי החיפוש. יכול מאוד להיות שלדומיין תהיה סמכות נמוכה בתחום מסוים (עוד על סמכות תחום וסמכות אתר בהמשך), אך הוא ידורג גבוה בתוצאות החיפוש ב- Google.

מדוע? מהסיבה הפשוטה שדירוג הדומיין אינו זהה לציון הדירוג בו משתמשת גוגל (PageRank) – מדד שיכול למעשה להשפיע על דירוג האתר שלך בפועל. 

חברות חיצוניות לגוגל פיתחו מערכות שמנסות לדמות את אלגוריתם הדירוג של Google על ידי התחשבות בכל הגורמים הידועים לנו, שיכולים להשפיע על הדירוג, ולתת ציון לדומיינים, אבל הכלים הללו הם לצורך השוואה בלבד.

במילים אחרות, הדירוג המשוער של סמכות הדומיין שלך, תלויה בנתונים שיש לאותן חברות חיצוניות לגוגל, על האתר שלך, ולחפיפה בינן לבין יכולות האלגוריתם של גוגל, כך שלפעמים הנותנים אינם מדויקים, בטח לא כמו מה ש- Google יודעת על האתר שלך. 

 

לסיכום – דירוג דומיין הוא כלי עזר שצריך לדעת איך להשתמש בו

דירוג דומיין (DR) נותן לך מושג לגבי החוזק של פרופיל קישורים נכנסים של אתר, בעוד שסמכות שץדומיין (DA) נותנת לך מושג כללי יותר בנוגע לדירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל. 

הגורם העיקרי למדידת DR ב – Ahrefs הוא קישורים נכנסים. Moz לעומת זאת, בודקת את סמכות האתר באמצעות גורמים נוספים כמו תחומי האתרים המקשרים, מספר ואיכות הקישורים הנכנסים והיוצאים, גיל הדומיין ועוד.

 

איך בניית קישורים באיכות גבוהה יכולה לסייע לך לקדם את האתר?

המגמה הברורה של מעבר מכמות לאיכות נכונה לא רק לתוכן האתר שלך, אלא גם  לאיכות האתרים שמקשרים לינקים מהאתר שלהם לאתר שלך. עד כמה זה חשוב? זה חשוב מספיק שגוגל יגידו את זה באופן ברור: "באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דרגת האתרים שלהם על ידי הגדלת מספר האתרים האיכותיים המקשרים לדפים שלהם."

לאיכות העמודים ששולחים קישורים לאתר שלך יש תפקיד מכריע בדירוג האתר במנועי החיפוש. ככל שאיכות האתרים תהיה גבוהה יותר, כך גוגל תראה בהם יותר סמכות. לא תמיד תוכל למצוא אתרים בעלי סמכות שיסכימו לקשר את לינקים לאתר שלך, ובמקרים רבים תצטרך לעשות זאת בעזרת קידום אתרים מקצועי.

 

האם ניתן לבצע מניפולציות ב-DR

בהחלט ניתן לבצע מניפולציות שהן מלאכותיות על ה- DR לאתר. לרוב הדבר נעשה על-ידי הפעלת קמפיין קישורים שנבנה בעזרת רובוט. קמפיין הקישורים נבנה במספר שכבות (TIERS) ולרוב תוך חודשיים-שלושה ניתן לראות עלייה ב- DR. חשוב לקחת בחשבון שמומלץ שלא לקבל קישור מאתר שבוצעה עליו מניפולציה של העלאת ה-DR באופן ספאמי. 

קבלת קישור מאתר שבוצעה עליו מניפולציה, עשויה להוביל לתוצאה ההפוכה – ירידה בדירוג האתר שלנו, זאת מכיוון שמנוע החיפוש מזהה שקיבלנו קישור "רעיל" מאתר אחר.

 

איך נמנעים ממניפולציה ב- DR

חשוב לבצע הצלבה של ה-DR של אותו אתר עם נתונים אחרים, לדוגמא: השוואה בין DR ל-DA. במידה ולאתר יש DR של 39 ומצד שני יש לו DA של 10, אנחנו נחשוד שמשהו כאן אוליי לא תקין.

דרך נוספת היא לבצע הצלבה בין נתוני DR לבין נתוני כמות ה- TRAFFIC החודשי שמוערך ב- AHREFS.  לדוגמא: במידה ולאתר יש DR של 50 וכמות TRAFFIC של 1,000, אנחנו נחשוד שמשהו כאן לא תקין.

 

איך לבחור חברת קידום אתרים שמבינה – DR (ובמיוחד קידום אתרים)?

אפשר לקדם אתרים בכל מני דרכים, אבל בסוף המטרה שלך היא שהאתר יגיע בתוך אל העמוד הראשון בגוגל. על פניו זה נשמע פשוט: הבעיה היא, איך מוצאים חברת קידום רצינית שתביא את האתר שלך בדיוק אל המטרה שדמיינת?

כמו שהסברתי במאמר, קידום אתרים אורגני מתבסס על הערכות ועל ניסיון להגיע לרמת דיוק גבוהה ככל הניתן, ומכאן נולד הצורך במדדים כמו דירוג דומיין וסמכות דומיין.

המשמעות היא שקידום אתרים הוא לא מוצר/שירות שניתן להערכה מדויקת מראש. מצאת חברת קידום שמתחייבת לתוצאות תוך כך וכך זמן? big no no וסיבה מצוינת לנתק את הטלפון.

אנחנו ב – webs, משתמשים בכלי מדידה מקצועיים כמו – ahrefs, שעוזרים לנו לעקוב אחר דירוג הדומיין שלך, ויחד עם כלי קידום אחרים, ועם הניסיון שמומחי הקידום שלנו צברו עם השנים, אנחנו נוכל לעזור לך לחשוף את האתר שלך לקהל יעד גדול.

 

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>> 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו