איך קידום אורגני יכול לעזור לך להשיג מימון ראשוני לעסק

איך להשיג מימון ראשוני לעסק בגוגל

קידום אורגני, או בניית המותג שלך והנראות העסקית ללא פרסום בתשלום, יכול בעקיפין לסייע לך בהשגת מימון ראשוני עבור העסק שלך. הדרך לעשות את זה היא על ידי הצגת הפוטנציאל של הרעיון או המוצר שלך למשקיעים פוטנציאליים, לקוחות או פלטפורמות לתמיכת מימון המונים. הנה מספר צעדים בהם אנחנו ב – WEBS יכולים לעזור לך לעשות את זה:

יצירת מותג חזק ובעל ערך עבור המתשמשים

הצגת הערך שהמותג שלך מציע זה שלב שמתחיל כבר בעיצוב הלוגו שלך, דרך שורת תגיות המטא שאמורות להסביר 'למה דווקא אתה'. המיתוג והערך שאתה מציע צריכים קודם כל לספר סיפור משכנע שייגע בנקודות הרגישות שיגרמו לקהל היעד שלך לעצור את הגלילה האינסופית.

שימוש ברשתות חברתיות

כדי לייצר מותג חדש אנחנו נרצה להיעזר בפלטפורמות מדיה חברתית. באמצעותם אנחנו נוכל לקדם את הרעיון העסקי, המוצרים או השירותים שלך. חשוב שהתוכן שלך כך שיתאים לפלטפורמה ולקהל, וכדי שזה יקרה עלינו לוודא שהפוסטים שלך מעניינים ושהם מציעים ערך לקורא, בין אם הערך הוא מידע, בידור או השראה. לאינסטגרם, לינקדאין, פייסבוק, טוויטר, טיקטוק ויוטיוב יש את סגנונות הקהל והמעורבות הייחודיים להם ואנחנו צריכים להכיר את ההבדלים בין הפלטפורמות השונות לפני שאנחנו קופצים לתוך המים.

בניית רשת קשרים בתעשייה

כן, אני יודע שלא הרבה אנשים אוהבים לעשות את זה, אבל אין מה לעשות, חשוב מאוד ליצור קשר עם אנשים בתעשייה שלך. אתה תרצה להשתתף בכנסים, סדנאות ואירועים, להצטרף לקבוצות מקוונות, להשתתף בדיונים וליצור קשרים חדשים כל הזמן. רשת קשרים ענפה היא דרך יעילה מאוד ליצירת בסיס שיעזור לך להשיג מימון ראשוני לעסק שלך.

שיווק התוכן שלך

שתף את הידע והמומחיות שלך באמצעות בלוגים, פודקאסטים, סרטונים, ספרים אלקטרוניים, סמינרים מקוונים וכו'. תוכן איכותי ובעל ערך יכול למשוך לקוחות ומשקיעים פוטנציאליים לעסק שלך.

עבודת יחסי ציבור

פרסם את העסק שלך בתקשורת וקנה שטחי פרסום בעיתונות, בהם תדבר על אבני דרך עסקיות ראויות לחדשות. השתמש בפלטפורמות יחסי ציבור מקוונות כדי להפיץ אותן.

שיתוף פעולה עם משפיענים

שתף פעולה עם משפיעים בענף שלך. הם יכולים לעזור לך להגיע לקהל גדול יותר באופן אורגני.

שיווק בדואר אלקטרוני

אסוף כתובות דואר אלקטרוני ממבקרים באתר האינטרנט שלך או דפי מדיה חברתית ושלח להם עדכונים שוטפים ותוכן בעל ערך.

שלב המלצות מלקוחות מרוצים

עודד לקוחות מרוצים להשאיר ביקורות חיוביות או לספק המלצות בהן תוכל להשתמש בחומרי השיווק שלך.

קידום אתרים

שירות קידום אתרים מקצועי כולל ביצוע אופטימיזציה לאתר ולתוכן שלך עבור מנועי חיפוש, הזרמת קישורים איכותיים לאתר, עדכון קבוע של התוכן, כולל מעקב אחרי ביצועים והתאמת אסטרטגיית ה – SEO בהתאם לביצועים, כל אלה יעזרו לך להגדיל את החשיפה באופן משמעותי.

כל הסעיפים הקודמים עוסקים בבניית בסיס יציב להשגת מקורות מימון לעסק, עכשיו נעבור לדבר עצמו.

אחרי שבנינו דגם יציב בוא נדבר על איתור מקורות מימון

לאחר שבנית קהל והדגמת את הפוטנציאל של העסק שלך, תוכל להשתמש בזה כבסיס לחיפוש מימון. הנה כמה דרכים בהן תוכל לעשות את זה:

שחק במגרש של המשקיעים

משקיעים רוצים גישה לקהלי יעד, והתפקיד שלך הוא להראות להם את קהל היעד שבנית ואת הביקוש שיצרת (או גילית) ולהציג תוכנית עסקית משכנעת. מאמצי הקידום האורגניים שלך יעזרו לך לבנות את הנכס שאתה בעצם מביא מהצד שלך לשולחן של המשקיעים.

מימון המונים

השתמש בפלטפורמות כמו קיקסטארטר או אינדיגוגו ופנה אל הקהל שעוקב אחריך באמצעות קידום אורגני. משם יצאו התומכים הראשוניים שלך, והתמיכה שלהם היא זו שתמשוך אחרים.

מכירה מוקדמת או הזמנות מראש

אם יצרת סביב הרעיון שלך מספיק עניין וביקוש באמצעות קידום אורגני, ייתכן שתוכל לייצר מימון ראשוני באמצעות מכירה מוקדמת או הזמנות מראש של המוצר / שירות שאתה מציע.

הדרך להשיג מימון מתחילה ביצירת מעורבות

בוא נדבר רגע על השגת מימון ראשוני להנעת יצירה. בוא נסתכל על הדרך בה סופר ספרי המדע הבדיוני יו האווי השיג פרסום ראשוני לספרים שלו. את הרומן של "צמר" הוא פרסם באמצעות מערכת ההוצאה לאור של אמזון. הצלחת הספר נבעה בעיקר מקידום מפה לאוזן, שהוא סוג של קידום אורגני. האווי גם התקשר ישירות עם הקוראים שלו, השתתף בפורומים ודיונים מקוונים כדי לקדם את עבודתו.

מה אפשר ללמוד מהמקרה הזה ואיך זה יכול לעזור לך להשיג מימון ראשוני לעסק שלך:

צור מותג חזק והצע ערך

סופר הוא מקרה מובהק של אדם שהוא המותג של עצמו. אני לוקח את מקרה הבוחן של סופר דווקא כי מדובר במקרה קיצון של מי שצריך למתג את עצמו ולשווק את עצמו על מנת להשיג מימון ראשוני לדברים שהוא עושה. המטרה שלך היא בסופו של דבר ליצור נוכחות באינטרנט אשר תעביר את סגנון הכתיבה שלך, את הנושאים שאתה חוקר, את ההשראות שלך ומה מייחד אותך. הצעת הערך שלך יכולה להיות העולם הייחודי שיצרת, הדמויות המשכנעות, העלילה המרתקת או הפרספקטיבה הרעננה שאתה מביא לז'אנר שלך.

מינוף המותג ברשת החברתית

פלטפורמות כמו אינסטגרם, טוויטר ופייסבוק הם מקומות נפלאים עבור יוצרים. אתה יכול לשתף קטעים מהכתיבה שלך, מבטים מאחורי הקלעים בתהליך שלך, עיצובי כריכה, תובנות אופי וכו'. הצטרף לקבוצות כתיבה והשתתף בדיונים. השתמש בהאשטגים ביעילות כדי להגיע ליותר אנשים.

שיווק תוכן

פתח בלוג בו תוכל לפרסם פרקים מהספר שלך, לכתוב על חוויותיך כסופר או להעמיק בנושאי הספר שלך. אתה יכול גם לשקול ליצור פודקאסט או ערוץ יוטיוב.

יחסי ציבור

כאשר אתה מוכן להשיק, כתוב הודעה לעיתונות המודיעה על פרסום ספרך. אם יש כלי תקשורת מקומיים המעוניינים באמנות ותרבות, פנה אליהם.

שיווק משפיעים

התחבר לבלוגרים של ספרים, יוטיוברים ("פקחי ספרים") ומשפיעים ברשתות החברתיות הסוקרים ספרים והצע להם עותק מראש של הספר שלך לבדיקה.

צור ניוזלטר

ניוזלטר זוהי דרך מצוינת לעדכן את הקוראים שלך בהתקדמות שלך, ליידע אותם על תאריכי יציאה ולהציע להם תוכן מיוחד כמו סיפורים קצרים או פרקים נוספים.

ביקורות ועדויות של לקוחות

ברגע שהספר שלך יצא, עודד את הקוראים להשאיר ביקורות בפלטפורמות כמו גודרידס, אמזון וכו'. ביקורות יכולות להיות גורם מרכזי בהחלטת הקורא הפוטנציאלי לקנות את הספר שלך.

ברגע שיש לך קהל מעורב אפשר להתחיל לחפש מימון

מימון המונים

פלטפורמות כמו קיקסטארטר ואינדיגוגו, או אפילו פלטפורמות אחרות ספציפיות לספרים יכולות להיות נהדרות לגיוס כספים. ספק הטבות מפתות לתומכים, כמו עותקים חתומים, תוכן בלעדי או הזדמנות להיקרא בתודות.

מכירה מוקדמת או הזמנות מראש

אם בנית ציפייה רבה לספר שלך הצעת מכירה מוקדמת יכולה להיות דרך יעילה להשיג מימון ראשוני. 

לסיכום

חשוב ליצור ולשמור על קשר קבוע ואותנטי עם הקהל שלך. קידום אורגני עוסק בבניית מערכות יחסים עם הקהל שלך, ומערכות יחסים אלה יכולות להוביל לתמיכה כאשר אתה זקוק למימון. קידום אורגני לוקח זמן ומאמץ. עקביות והתמדה הם המפתח. אבל זה יכול להניח בסיס חזק לעסק שלך, למשוך את תשומת הלב הנכונה ולפתוח דלתות להזדמנויות מימון.

 

רוצה לקדם את האתר הפיננסי שלך בגוגל? אפשר להשאיר לנו הודעה ומומחה – SEO יחזור אליך לשיחת ייעוץ ללא עלות.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו