שיווק ספר באינטרנט: עשה לך בלוג וקהילה

איך לשווק ספר בגוגל

אז קודם כל מזל טוב על כתיבת הספר! שיווק ספרים באמצעות בלוג הוא רעיון מצוין, מכיוון שהוא מאפשר לך להתחבר לקהל היעד שלך ולהציג את המומחיות שלך לעולם. כאן אני אסביר לך איך אני יכול לעזור לך לקדם את מכירת הספר שלך במנועי החיפוש.

מתוך שיחה שלי עם לקוח: אני רוצה לשווק ספר שכתבתי באמצעות בלוג בגוגל. מה שאני רוצה שתעשה בשבילי זה שתעזור לי למצוא את מילות המפתח הנכונות לקידום הבלוג ואת הדרך להגיע לכוונות המתאימות של המשתמשים שהנושאים שאני כותב עליהם יכולים לעניין אותם ככה שאולי הם גם ירצו לקנות את הספר. 

פתח דבר

הלקוח הגיע אליי כשהוא כבר יודע ששיווק אורגני הוא בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר לטראפיק באינטרנט. האמת היא שבהתחלה חשבתי שאולי עדיף שהוא יילך על קידום ממומן, יפרסם את הספר שלו פעם אחת ומה שיצא יצא. אבל אז הבנתי שהבחור הוא סופר מתחיל ושהדבר היחיד שיש לו למכור כרגע זה את הספר שלו, כשהיום אנשים רוצים לקנות 'מותג', ובשביל שיהיה לאיש מותג הוא צריך לבנות אותו. באותו רגע הבנתי שהבחור החכם הזה עשה שיעורי בית והבין שהוא צריך להתחיל לבנות לעצמו ולהפוך את עצמו למותג כדי שהוא יוכל גם למכור את הספרים שלו. וזה מה שעשינו.

למה דווקא בלוג?

ברשותכם אני רוצה לחזור לרגע אל המפגש הראשון עם הלקוח, שאמר את הדברים הבאים: הספר שכתבתי הוא בנושא זהות עצמית ולכן הבלוג שאני רוצה לקדם צריך לעסוק בשאלה – 'מי אני' מנקודת המבט של הגולש. 

אז נכנסתי לאחת מהתוכנות שבעזרתן אני מאתר מילות מפתח וראיתי שיש בישראל כ-1,500 חיפושים בחודש לביטוי 'מי אני'. בחיפוש באנגלית בארצות הברית המספרים אסטרונומיים. דיברתי עם הלקוח והוא אמר לי שהוא רוצה להתחיל קידום בגוגל בעברית ואז, אחרי שנראה שהתוכן עובד, נתרגם אותו לאנגלית והוא ינסה למכור את הספר גם בחו"ל.

איך מתחילים?

כדי להבטיח שהבלוג שלך ממקד ביעילות את מילות המפתח הנכונות ומגיע למשתמשים המתאימים, אני אבצע את השלבים הבאים:

זיהוי קהל היעד שלך

חשוב לקבוע כבר בהתחלה מי הם הקוראים האידיאליים שלך, ואת זה אנחנו עושים תוך התחשבות בגורמים כמו גיל, מין, תחומי עניין ומקצוע. זה יעזור לנו להתאים את התוכן שלך לקהל היעד ולבחור מילות מפתח רלוונטיות.

מחקר מילות מפתח

אני משתמש בכלים כמו מתכנן מילות מפתח של גוגל, ובכלים נוספים כדי למצוא מילות מפתח הקשורות לספר ולנישה שלך. מיקוד במילות מפתח בעלות זנב ארוך (ביטויים עם 3 מילים או יותר) יעזרו לנו לקדם את הבלוג מכיוון שבדרך כלל יש להם תחרות נמוכה יותר ושיעורי המרה גבוהים יותר.

ניתוח מתחרים

כאן זו כבר יותר העבודה שלך, מאחר ואתה זה שתכתוב את התוכן לבלוג (אם כתבת ספר אז אני מציע שגם תכתוב את התוכן לבלוג בעצמך). אני מציע לך לעיין בבלוגים ובאתרים של מחברים אחרים בנישה שלך. ברגע שנדע מול מי אתה מתרה אני אנתח את התוכן ואת אסטרטגיות מילות המפתח שלהם. זה ייתן לנו תובנות טובות לגבי מה עובד עבורם ויעזור לנו לזהות פערים בתוכן שלהם בהם אתה יכול לטפל.

צור תוכן באיכות גבוהה

כתוב פוסטים אפיים, אינפורמטיביים ובעלי ערך בבלוג סביב מילות המפתח שבחרת. אחרי שאתה תכתוב את אני התוכן אני אבצע אופטימיזציה של כל פוסט לקידום אתרים על ידי הכללת מילות המפתח היעד שלך בכותרת, בכותרות, ובתגיות המטא. בבקשה, אל 'תדחוס' מילות מפתח בתוכן, זה לא יעזור וזה יכול רק להזיק – כתוב בצורה טבעית.

מעקב אחר תוצאות

ברגע שהבלוג שלך קיים, אנחנו נעקוב אחר ההתקדמות שלו בעזרת כלים כמו גוגל אנליטיקס ו – Search Console. זה ייתן לנו תובנות לגבי מילות המפתח שמניעות תנועה לאתר שלך, כיצד משתמשים מבינים את התוכן שלך והאם התוכן מניע אותם לפעולה.

דוגמאות אמיתיות לבלוגים המקדמים מכירות ספרים בעזרת בלוג

אם חשבת שהמצאתי את השיטה הזו, אז ממש לא. הנה כמה דוגמאות מהחיים של מחברים שהשתמשו בבלוגים שלהם כדי לקדם את הספרים שלהם ביעילות:

מארק מנסון

מארק מנסון, מחבר הספרים "The Subtle Art of Not Giving a Fck", משתמש בבלוג שלו כדי לחלוק את מחשבות על עזרה עצמית, התפתחות אישית ופסיכולוגיה. סגנון הכתיבה המרתק שלו ונקודת המבט הייחודית שלו על החיים משכו קהל נאמן, מה שעזר לו להמיר את התוכן למכירות ספרים.

גרטשן רובין

גרטשן רובין היא מחברת מספר ספרים מוכרים ביותר, כולל "פרויקט האושר" ו "טוב יותר מבעבר."בלוג שלה בוחן נושאים הקשורים לאושר, הרגלים, וטבע האדם. על ידי מתן תוכן בעל ערך וחיבור לקהל שלה, רובין מינפה בהצלחה את הבלוג שלה כדי לקדם את ספריה.

טים פריס

טים פריס, מחבר "שבוע העבודה של 4 שעות" ו "כלים של טיטנים", השתמש בבלוג שלו כדי לחלוק טיפים על פרודוקטיביות, אסטרטגיות עסקיות וראיונות עם אנשים מצליחים. הבלוג של פריס הפך למשאב עבור אנשים שמתעניינים בשיפור עצמי, מה שעזר לו למכור מיליוני עותקים מספריו.

ג'ואנה פן

ג ' ואנה פן, סופרת עצמאית מצליחה, משתמשת בבלוג שלה כדי לשתף טיפים לכתיבה, פרסום ושיווק עבור סופרים אחרים. גם היא מכרה מיליוני עותקים בעזרת הבלוג.

טיפים מעשיים לקידום הספר

הינה כמה טיפים שיעזרו לך לקדם את הספר שלך באמצעות בלוג:

פיתוח אסטרטגיית תוכן

תכנן יומן תוכן הכולל נושאים הקשורים לנושא הספר שלך, לחוויות האישיות שלך ולכל מחקר או תובנות רלוונטיות. זה יעזור לך ליצור לוח זמנים לפרסום עקבי לשמירה על מעורבות הקהל שלך.

ביצוע אופטימיזציה לקידום אתרים

זה כבר בגזרה שלי. אני אחקור את ההשפעה של מילות המפתח הרלוונטיות (עם זנב ארוך) בפוסטים בבלוג, בכותרות, בכותרות ובתגיות המטא שלך. אני אנתח את הנתונים ואבצע התאמות, מה שיעזור לבלוג שלך לקבל דירוג גבוה יותר בתוצאות מנועי החיפוש ולמשוך תנועה אורגנית.

כלול קריאה לפעולה

אנשים לא ידעו שאתה מוכר ספר אלא אם תגיד להם. בפוסטים בבלוג שלך, כלול קריאות לפעולה המעודדות את הקוראים לרכוש את הספר שלך. אתה יכול לעשות את זה בעדינות דרך שילוב קישור לספר שלך בטקסט או באופן ישיר יותר באמצעות כפתור "קנה עכשיו" בסוף כל פוסט.

מנף את עצמך כמותג בעזרת Bio 

השתמש ב – Bio המחבר שלך בבלוג שלך כדי לשתף יותר על עצמך ועל הספר שלך. כלול קישור לדף המכירות של הספר שלך או לרשימת אמזון כדי להקל על תהליך הרכישה.

שתף בתהליך הכתיבה שלך

תעד ושתף את מסע הכתיבה שלך, כולל בתיעוד את ההשראות, האתגרים וההצלחות שלך. כך תצליח ליצור קשר אישי עם הקוראים שלך ולעורר את העניין שלהם בספר שלך.

השתמש במדיה חברתית

שתף את הפוסטים שלך בבלוג בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר ולינקדאין כדי להגיע לקהל רחב יותר. צור קשר עם העוקבים שלך על ידי תגובה לתגובות ועידוד דיונים.

שתף פעולה עם מחברים אחרים

יצירת רשת עם מחברים אחרים בנישה שלך ושיתוף פעולה בפוסטים של אורחים, ראיונות או ביקורות ספרים יכולים לעזור לך לחשוף את הספר שלך לקהל שלהם ולעזור לך לבסס את האמינות שלך בנישה שלך.

הצע דוגמאות או פרקים בחינם

ספק הצצה לספר שלך על ידי שיתוף כמה פרקים או קטעים בחינם בבלוג שלך. זה ייתן לקוראים פוטנציאליים טעימה מסגנון הכתיבה שלך ויעודד אותם לרכוש את הספר המלא.

איסוף כתובות דואר אלקטרוני

הוסף טופס מנוי לדואר אלקטרוני לבלוג שלך והציע תוכן בלעדי, עדכונים או הנחות למנויים. זה יעזור לך לבנות רשימת דיוור של הקוראים המעוניינים כי אתה יכול ישירות לשווק את הספר שלך.

מדוד את ההצלחה שלך

בתור מקדם אתרים אני 'על זה' כל הזמן, אבל גם לך כמובן לא יזיק לעקוב באופן קבוע אחר ביצועי הבלוג שלך באמצעות כלים כמו גוגל אנליטיקס כדי לראות איזה תוכן מתכתב עם הקהל שלך ומניע את מכירות הספרים.

מקרה בוחן – קידום ספר בנושא פרשנות מודרנית לתנ"ך

נניח שיש לי ספר שבו אני מציע פרשנות מודרנית של המקרא. אני רוצה לקדם את הרעיונות שלי בעזרת בלוג כדי לשווק אותו באופן אורגני בעזרת מנועי החיפוש. כיצד אני עושה את זה, באיזה ביטויים אני צריך להשתמש, באילו דרכים אוכל לגלות את כוונת המשתמשים ואיך אוכל לדעת בכלל מי המתחרים שלי?

שלב 1: זהה את קהל היעד שלך

קבע את המאפיינים הדמוגרפיים והפסיכוגרפיים של הקוראים האידיאליים שלך. לפרשנות מודרנית של המקרא, קהל היעד שלך עשוי לכלול:

  • אנשים המעוניינים בדת ורוחניות.
  • קבוצות לימוד המקרא.
  • סטודנטים ומלומדים תיאולוגיים.
  • אנשים המחפשים נקודת מבט חדשה על תורת המקרא.

שלב 2: מחקר מילות מפתח

זה הזמן להשתמש בכלים חינמיים או בכלים בתשלום לאיתור מילות מפתח הקשורות לנושא הספר שלך. לפרשנות מודרנית של המקרא, הייתי מציע לך להשתמש במילות מפתח עם זנב ארוך כמו:

  • "פרשנות מודרנית של התנ"ך".
  • "לימוד תנ"ך עכשווי".
  • "ניתוח תנ"ך ותובנות".
  • "תורת התנ"ך להיום".

שלב 3: ניתוח כוונת המשתמש

חפש דפוסים במילות המפתח שבחרת כדי לזהות את הבעיות או השאלות הספציפיות שקהל היעד שלך מנסה לקבל עליהן תשובה. לדוגמא: את הביטוי "פרשנות מודרנית של התנ"ך" משתמשים עשויים לחפש מתוך נקודת מבט חדשה על סיפורים או תורות תנ"כיות.

ביחס לביטוי "ניתוח תנ"ך ותובנות", המשתמשים עשויים להתעניין בניתוח מעמיק ובפרשנות על קטעי תנ"ך ספציפיים.

שלב 4: מציאה וניתוח מתחרים

זה השלב בו אנחנו נצא למסע חיפוש של בלוגים ואתרי אינטרנט המתמקדים בפרשנויות מודרניות למקרא או בנושאים דומים. כמה דרכים למצוא מתחרים כוללות:

  • חיפוש מילות מפתח היעד שלך בגוגל וניתוח התוצאות המובילות.
  • שימוש בכלים ייעודיים למציאת מתחרים עם דירוג גבוה עבור מילות המפתח היעד שלך.
  • ניתוח המתחרים שלך על ידי התבוננות בתוכן, בשימוש במילות מפתח, במבנה האתר ובפרופיל הקישורים שלהם כדי לזהות מה עובד עבורם ואילו פערים בתוכן שלהם אתה תוכל למלא.

שלב 5: צור תוכן איכותי ומותאם לקידום אתרים

פיתוח אסטרטגיית תוכן המבוססת על מחקר מילות המפתח וניתוח כוונת המשתמש שלך. כתוב פוסטים מעניינים ואינפורמטיביים בבלוג, העונים על הצרכים והאינטרסים של קהל היעד שלך. ודא שכל פוסט מותאם לקידום אתרים על ידי הכללת מילות המפתח היעד שלך בכותרת, בכותרות, בתיאור המטא ובכל התוכן.

שלב 6: קדם את התוכן שלך

שתף את פוסטי הבלוג שלך בפלטפורמות מדיה חברתית, בפורומים מקוונים ובקהילות הקשורות לנישה שלך. צור קשר עם הקהל שלך על ידי תגובה לתגובות והשתתפות בדיונים.

שלב 7: רשת ושיתוף פעולה

צור קשר עם מחברים, בלוגרים או משפיעים אחרים בנישה שלך. הצע לכתוב פוסטים אורחים, לערוך ראיונות או לשתף פעולה בפרויקטים כדי לחשוף את עבודתכם לקהל גדול יותר.

שלב 8: בניית רשימת דואר אלקטרוני

הוסף טופס מנוי לדואר אלקטרוני לבלוג שלך והציע למנויים תוכן בלעדי, עדכונים או הנחות. זה יעזור לך לבנות רשימת דיוור של הקוראים המעוניינים כי אתה יכול ישירות לשווק את הספר שלך.

שלב 9: לפקח ולהתאים את האסטרטגיה שלך

עקוב באופן קבוע אחר ביצועי הבלוג שלך באמצעות כלים כמו גוגל אנליטיקס כדי לראות איזה תוכן מתכתב עם הקהל שלך ומניע את מכירות הספרים. התאם את האסטרטגיה שלך בהתאם כדי לייעל את מאמצי הקידום שלך.

בניית קהילה לשיווק הספר

בניית קהילה סביב הספר שלך היא אסטרטגיה שיווקית עוצמתית, מכיוון שהיא מטפחת מעורבות, נאמנות וקידום מפה לאוזן. כדי ליצור קהילה משגשגת, בצע את השלבים הבאים:

הגדר את מטרת הקהילה

יש לנסח תחילה בבירור את מטרות הקהילה. האם הקהילה שלך אמורה לכלול מתן מרחב לדיונים, שיתוף תובנות או הצעת תמיכה הקשורה לנושא הספר שלך.

בחר את הפלטפורמה הנכונה

בחר את הפלטפורמות המתאימות ביותר לקהל ולמטרות שלך. האפשרויות כוללות קבוצות מדיה חברתית (פייסבוק, לינקדאין), פורומים מקוונים (רדיט ,ora), או פלטפורמה קהילתית ייעודית (דיסקורד, רפוי).

פיתוח תוכן בעל ערך

צור תוכן המעודד מעורבות, שיחה ולמידה בתוך הקהילה שלך. זה יכול לכלול הנחיות לדיון, פגישות שאלות ותשובות, מאמרים או תוכן מולטימדיה הקשור לספר שלך.

עודד השתתפות

צור קשר פעיל עם חברי הקהילה שלך על ידי תגובה לתגובות, שאלת שאלות פתוחות ופתיחת דיונים. עודד חברים לשתף את מחשבותיהם, חוויותיהם ורעיונותיהם הקשורים לספר שלך או לנושא שלו.

קדם תוכן שנוצר על ידי הקהילה

הצגת תוכן שנוצר על ידי חברי הקהילה, כגון פוסטים בבלוג, יצירות אמנות או המלצות. זה לא רק מתגמל תורמים פעילים אלא גם מדגים את הערך של הקהילה שלך לחברים פוטנציאליים.

צור אירועי מארח

ארגן אירועים וירטואליים או אישיים, כגון סמינרים מקוונים, סדנאות או מפגשים, כדי להפגיש את הקהילה שלך ולהעמיק את הקשרים בין החברים. זה יכול גם לספק הזדמנויות לקדם את הספר שלך ולקבל משוב בעל ערך.

קבע הנחיות

הגדר ציפיות והנחיות ברורות להתנהגות בקהילה שלך כדי להבטיח סביבה בטוחה, כוללת ומכבדת. דיונים מתונים וטיפול מיידי בכל נושא שמתעורר.

טפח מערכות יחסים

בנה מערכות יחסים אמיתיות עם חברי הקהילה שלך על ידי הפגנת הערכה, הצעת תמיכה וחגיגת הישגיהם. זה עוזר ליצור קהילה נאמנה ומעורבת שסביר יותר שתקדם את הספר שלך לאחרים.

שתף פעולה עם משפיעים

שותף עם משפיעים או מומחים בנישה שלך שיכולים לתרום ערך לקהילה שלך. זה יכול לכלול פוסטים אורחים, ראיונות או פרויקטים שיתופיים.

עקוב ומדוד תוצאות

עקוב אחר הצמיחה והמעורבות של הקהילה שלך באמצעות כלי ניתוח או מדדי פלטפורמה מובנים. הערך את האפקטיביות של מאמצי בניית הקהילה שלך והתאם את האסטרטגיה שלך לפי הצורך.

על ידי בניית קהילה תוססת סביב הספר שלך, אתה יוצר רשת תומכת של מעריצים ותומכים שיכולים לעזור להפיץ את הבשורה ולהניע מכירות ספרים.

 

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל?

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו