שיווק קורסים וסדנאות: ככה עושים את זה

שיווק קורסים

רוצה לשווק את הקורס או הסדנא שלך ולא יודע איפה להתחיל? המדריך הבא הוא בשבילך.

אנשים שמחפשים מידע על דרכים לשווק קורסים משמשים בשילוב של מילות מפתח וביטויים עם כוונות חיפוש שונות כדי לאסוף מידע יעיל, וזה מה שעשית כדי להגיע לעמוד הזה. העניין הוא שמה שכוונת החיפוש שלך היא לא כוונת החיפוש היחידה, מה גם שכוונת הכותב המקורית כשהוא יצא לדרך (במקרה הזה מדובר עליי כמובן) היא לאו דווקא כוונת החיפוש שלך או של הקוראים הפוטנציאליים האחרים שלי. למה אני מספר לך את זה ואיך זה קשור לשיווק הקורס שלך? הכל במדריך הבא.

איך לשווק את הקורס שלי באינטרנט

סיפור מקרה: מומחית AI בתחום המסחר האלקטרוני שלמדה איך להגיע לקהל

לרחל, מומחית AI בת 37 מתל אביב, יש ידע עצום בתחום הבינה המלאכותית למסחר אלקטרוני. "כולם אמרו לי שאני חייבת לעשות משהו עם כל הידע שלי, במיוחד אנשים בסביבה הקרובה שהצליחו להבין מושגים קשים בתחום הבינה המלאכותית אחרי שישבו איתי – 5 דקות. אז התחלתי באיזה קורס קטן שעשיתי דרך איזה איגוד מקצועי שאני חברה בו, ואז הבנתי שזה הייעוד שלי, הדרכה." 

רחל בנתה קורס תמציתי, "הייתי בטוחה שזה המוצר המושלם לשוק ההיי-טק הישראלי.", היא מוסיפה. "הייתי כל כך להוטה לנצל את הידע שלי בעולמות ה – AI ולעזור לאנשים מתחום המסחר האלקטרוני להבין איך הם יכולים לרתום את הכלים החדשים שהקידמה מציעה להם לטובת העסק."

הבעיה שרחל נתקלה בה

בתחילה, האסטרטגיה של רחל נסובה סביב הצגת הרזומה שלה, דיבור על פרסים ופרויקטים פורצי דרך שהיא לקחה בהם חלק, ומיד לאחר מכן היא קפצה ראש לתוך החומר. "זה לא הלך, אנשים עזבו את הקורס שלי אחד אחרי השני, והיה לי קשה לפתוח מחזורים חדשים. לא הבנתי מה קורה, חשבתי שהכל קורס סביבי." 

הכאב של הקהל הפוטנציאלי שלה נותר ללא מענה

רחל נתנה לחניכי הקורס מידע רב מדי על הדרכים בהם הם יכולים להשתמש בבינה המלאכותית, בעוד שהם נרשמו לקורס על מנת להבין כיצד הם יכולים לשפר את עסקי המסחר האלקטרוני שלהם ולהשתמש בבינה מלאכותית כדי לחזות התנהגות לקוחות או לייעל את שרשרת האספקה ​​שלהם.

שינוי האסטרטגיה השיווקית של רחל

רחל הבינה במהרה שאנשי הטכנולוגיה בישראל לא מחפשים קורס נוסף, הם רוצים פתרונות לאתגרים שהם נתקלו בהם בשילוב בינה מלאכותית בתחום הקמעונאות. אז היא שינתה את הגישה שלה. תוכן הקורס שלה, וחשוב יותר השיווק שלה, התחיל לגעת בנקודות הכאב האלה.

במקום להדגיש את הידע ואת ההצלחות שלה, היא החלה להתייחס לאתגרים ולמחסומים שעסקי מסחר אלקטרוני מתמודדים איתם, כשהיא משמשת כסוכנת שמקשרת בין הבעיה לבין האפשרויות שמציעה הבינה המלאכותית לפתרון. היא שיתפה את התובנות בבלוג ייעודי שהיא פתחה לשיווק הקורס, ועשתה אופטימיזציה מדויקת עבור גוגל, תוך שהיא תופסת ביטויי מפתח ושאלות שהקהל שלה עשוי להקליד. "ידעתי שאני שאני צריכה אנשי מקצוע שיודעים שיווק אורגני בגוגל כמו שאני יודעת AI באיקומרס. אז חברתי לחברה הכי טובה לקידום אתרים שיכולתי למצוא."

התוצאות לא איחרו לבוא

עם הזמן, המאמרים של רחל דורגו במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש האורגני במנועי החיפוש עבור מונחים כמו "מינוף בינה מלאכותית למסחר אלקטרוני" או "תחזית לקוחות AI". כתוצאה מכך, הקורס שלה התחיל למשוך אליו נרשמים חדשים.

אסטרטגיות שיווק נוספות בהן רחל השתמשה

רחל שיתפה פעולה עם מרכזי טכנולוגיה בתל אביב כדי להפיץ פליירים. אבל אלה לא היו פליירים רגילים. "הדפסתי פליירים עם קוד QR שהוביל לסרטון היכרות על הקורס שלי. במקביל, התחלתי לצלם סדרת אינטרנט בסמארטפון שלי. בסדרה רואים אותי פשוט מדברת עם אנשים רגילים, עם המשפחה שלי, עם חברה, ומנתחת בשפה פשוטה בעיות מסחר אלקטרוני בעולם האמיתי ואז אנחנו דנים יחד בפתרונות על בסיס בינה מלאכותית. וכן, אני תמיד רומזת על הפתרונות המפורטים שהקורס שלי מציע, אבל אני לא 'דוחפת' את זה בכוח. מי שצופה בסדרה שלי מקבל ערך ככה או ככה."

סיכום ההצלחה של רחל בשיווק הקורס שלה

הצלחתה של רחל התבססה על היכולת שלה להזדהות עם הקהל שלה, להבין את החששות האמיתיים שלהם ולהדריך אותם בצורה פשוטה ואפילו 'עדינה' דרך חיפוש אורגני ושיווק שטח יצירתי במטרה למשוך אותם לקורס שלה.

מחפש דרכים יעילות לחשוף את תוכן האתר שלך ליותר אנשים? אנחנו ב – Webs לא מסתפקים בלהביא אתרים למקומות הראשונים בגוגל – אנחנו נעזור לאתר שלך להכניס יותר כסף. השאר פרטים כאן >>

הפלטפורמות הטובות ביותר למכירת קורסים

סיפור מקרה: המאסטרו הקולינרי מירושלים

בנימין, שף בעל שם מירושלים, שולט בכל מה שקשור למטבח פיוז'ן מזרח תיכוני. "אני אוהב את העבודה, אבל אשתי אומרת שאני עובד יותר מדי. שנה וחצי לא השכבתי את הילדים שלי לישון, והבנו שזה לא עסק. חיפשתי דרכים אלטרנטיביות להכניס כסף ממה שאני יודע וככה הגעתי לתחום של סדנאות בישול." 

בנימין פיתח קורס ייחודי והוא הוא מלמד את הטכניקות הקולינריות הייחודיות שלו: "האינסטינקט הראשון שלי היה לפרסם את השבחים שקיבלתי מתחרויות בישול בינלאומיות," הוא אומר, "אבל מהר מאוד קלטתי שהפרסים שלי הם בסך הכל הריח שמעורר את הסקרנות שלך למנה, ושאני חייב לתת לאנשים לטעום מהמנה עצמה עוד לפני שהם נכנסים לקורס. אחרת הם לא יבואו." 

בנימין למד את המושג 'כוונת חיפוש', בדרך הקשה: "פתאום אני קולט שמה שאני רוצה להעביר בקורס שלי זה לאו דווקא מה שאנשים רוצים לקבל. אנשים באו עם כל מיני כוונות, למשל, חלק מהם רצו להבין איך הקורס שלי יכול לעזור להם להחדיר טוויסטים מודרניים למתכונים מסורתיים. לא חשבתי על זה בכלל, אבל אמרתי להם – יאללה, למה לא, נדבר גם על זה. הבעיה היא שזה היה לא רציני, הייתי צריך לעשות את עבודת המחקר הזאת לפני, וזה בדיוק הכוח של שיווק." 

במחזורים הבאים בנימין חבר לחברת קידום אתרים מקצועית שעזרה לו לחקור את כוונות החיפוש של המתשמשים ולהעביר את הפוקוס של תוכן הקורס, ולא פחות חושב – של האסטרטגייה השיווקית – למה שאנשים רוצים לדעת.

סיכום הצלחת הקורס של בנימין

בנימין ניסה ותיקן את אסטרטגיית השיווק שלו תוך כדי תנועה. הוא חקר את הפלטפורמות הטובות ביותר למכירת הקורס שלו, הוא שילב תוכן מתאים בפלטפורמות אותן פוקדים בלוגרי אוכל ושפים בישראל. בשוק מחנה יהודה התוסס בירושלים, בנימין הקים דוכן קטן בו חילק כרטיסי מתכונים עם קודי QR. כאשר נסרקו, הקודים הללו הציעו שיעור טיזר מהקורס שלו.

אסטרטגיות שיווק מקוונות של קורסים

סיפור מקרה: עיצוב דיגיטלי בחיפה

ליאת, מומחית לעיצוב דיגיטלי מחיפה, יצרה קורס המתמקד בשילוב אמנות מסורתית עם טכניקות עיצוב דיגיטליות. אמנם תיק העבודות שלה היה מרשים, אבל היא הייתה צריכה לשכנע אמנים ביתרונות של מעבר לדיגיטל.

ליאת גיבשה אסטרטגיית שיווק מקוונת

אירוח סמינרים מקוונים בחינם בפורומים של אמנות פופולרית, שיתוף תוכן מקדים (טיזרים) במדיה החברתית והפקת פודקאסט המראיין אמנים שעברו בהצלחה לדיגיטל. גולת הכותרת הייתה הספר האלקטרוני האינטראקטיבי שלה, המותאם לחיפוש אורגני, שהציג את הפוטנציאל של אמנות דיגיטלית. כל עמוד קידם בצורה עדינה את הקורס שלה, ומשך אמנים מסורתיים לחקור את התחום הדיגיטלי.

טיפים לשיווק לסדנאות מקוונות

סיפור מקרה: תיירות בת קיימא באילת

יונתן, מדען איכות הסביבה שחי באילת, פיתח סדרת סדנאות בנושא תיירות בת קיימא בעיר בדרומית ובכלל. מודע להשפעה של עיר התיירות על הסביבה, יונתן שיווק בתחילה את הסדנה לעסקים, תוך שימת דגש על הידע שלו – מה שהשאיר אותו בשיח פנימי ומנע ממנו לפרוץ אל קהל המתעניינים בתחום שנמצאים במחוץ לחוגי המדע.

שינוי האסטרטגיה השיווקית לכיוון העסקים מקומיים

יונתן פנה לחברה לקידום אתרים שערכה עבורו מחקר מילות מפתח בגוגל וניתוח כוונות משתמשים. הממצאים הראו כי עסקים מקומיים מודאגים יותר מהאיזון בין תיירות לקיימות מאשר חובבי הז'אנר. הגילוי הזה הפתיע את יונתן, אבל הוא עשה אצלו הרבה מאוד סדר. 

יונתן התחיל לספק טיפים שמכוונים לבעלי עסקים, כיצד הם יכולים לתרום להשגת איזון זה ולמה זה חשוב לעתיד אבל גם להווה שלהם. באתר שלו יונתן הציג בלוג, מותאם היטב לחיפוש, שדן באתגרים שעומדים בפני אילת ובפתרונות ברי קיימא פוטנציאליים. יונתן דיבר גם על בתי מלון ומרכזי צלילה, והציע להם חוברות מידע ידידותי בקוד QR. חוברות אלו הדגישו שינויים קטנים עם השפעות סביבתיות משמעותיות, וקידמו בעדינות את הסדנה שלו כמדריך המקיף.

איך לפרסם את הקורס שלי ברשתות חברתיות

סיפור מקרה: חברה לשיווק במדיה חברתית בהרצליה

מרים, אסטרטגית מדיה חברתית מסצנת הטכנולוגיה השוקקת בהרצליה, רצתה להציע קורס למקסום החזר ROI מקמפיינים של מודעות חברתיות. היא ידעה שסטארט-אפים מחפשים יותר מרק תהילה במדיה החברתית, הם רוצים לחוות צמיחה מוחשית.

הדרך של מרים לקורס מצליח

במקום להתהדר בסיפורי ההצלחה שלה, מרים התחילה לשתף תוכן ובו היא מדברת על בעיות נפוצות שסטארט-אפים מתמודדים איתם בקמפיינים שלהם. באמצעות סטוריז באינסטגרם ועלייה בפייסבוק לייב, מרים התייחסה לנושאים הללו, תוך שימת דגש על פתרונות מהעולם האמיתי שהקורס שלה מספק. 

 

בנוסף, מרים השתמשה בסקרים, בחידונים וב-AMAs (שאל אותי כל דבר) כדי להבין טוב יותר את הקהל שלה. כל אינטראקציה במדיה החברתית רמזה בעדינות לכיוון הקורס המקיף שלה כפתרון לכל בעיות השיווק במדיה החברתית.

שיווק קורסים במייל

סיפור מקרה: סצנת הכושר של באר שבע

דניאל, מאמן כושר מבאר שבע, למד במשך שנים שיטה ייחודית המשלבת ריקודי עם, עם אימונים מודרניים. בעוד שהשיעורים הפיזיים שלו היו פופולריים, הוא התקשה לשווק את הקורסים המקוונים שלו.

בעצת מומחים לשיווק דיגיטלי, ואחרי חקירת כוונות החיפוש של קהל היעד של הקורסים של דניאל – הוא פתח ניוזלטר אותו הוא הפיץ באימייל. דניאל שיתף טיפים שבועיים לכושר, שגרות ריקוד ותוכניות דיאטה. כל דוא"ל עבר אופטימיזציה קפדנית כדי להבטיח שיעורי פתיחה גבוהים והיו לו פעולות CTA מרתקות, שדחפו בעדינות את המנויים לבדוק את הקורס המקוון שלו. עם הזמן, מנויי האימייל שלו ראו את הערך שהוא סיפק והיו יותר מלהוטים להירשם.

תקציב שיווק קורסים

סיפור מקרה: מדריכת ההורים מאשדוד מאחדת כוחות עם מומחה שיווק

מיכל, מאמנת הורים מאשדוד, יצרה קורס מקוון להורים טריים: "היה לי תקציב מוגבל לפרויקט הזה, אבל ידעתי שזה משהו שאני צריכה לעשות." מיכל ניסתה לקדם את הקורס מפה לאוזן ובאמצעות קמפיין ממומן בעלות נמוכה, אך ההצלחה הייתה מוגבלת.

"הקורס שלי הגיע יום אחד לגלעד, והוא באמת גאון בשיווק מותאם תקציב. הוא הציע לי לעבוד על פי ציר מרכזי: הוא שאל אותי, במקום קידומי מכירות גנריים, למה שלא תתייחסי ישירות לדאגות העיקריות של הורים טריים? פתאום הכל נפתח לי, הבנתי שאני יודעת בדיוק מה אני צריכה לעשות!"

בהדרכתו של גלעד וצוות קידום האתרים Webs, מיכל החלה לקיים מפגשים קהילתיים בחינם בפארקי אשדוד, תוך שהיא מתייחסת לחרדות של הורים טריים ומציעה טיפים, ותמיד רומזת לכיוון הקורס המקוון המקיף יותר שלה. 

"גלעד הכיר לי טקטיקות שיווק גרילה, מה שעזר לי למקסם את טווח החשיפה של הקורס שלי מבלי למתוח את התקציב.", גישה שהפכה את הקורס שלה ללהיט בקרב קהילת ההורים החדשה של אשדוד.

SEO ליוצרי קורסים

סיפור מקרה: ה-Coding Bootcamp של נתניה פוגש מומחה – SEO

דן, מפתח קוד מומחה מנתניה, השיק בוטקאמפ מקוון שנועד להכשיר מפתחים מתחילים לעבודה תוך שלושה חודשים. "אני לא מתרגש ממושגים מסובכים ואני יודע שכל אחד יכול להבין הכל, השאלה איך אתה מדבר אתו.", דן מספר וממשיך, "פיתחתי קורס פשוט עם תוכנית לימודים ברורה. ציפיתי להרשמות מהירות. המציאות? כלום, צרצרים."

דן הגיע ל – Webs והבין שיש עולם שלם שהוא עוד לא מכיר, עולם ה – SEO. "גלעד בעצם עזר לי להבין, בכישרון גדול אני חייב לציין, את הכוח של עבודה עם כוונת משתמש." 

דן למד שאמנם תוכן הקורס שלו מצוין, אבל הוא לא מקבל חשיפה ראויה בגלל השאילתות שקהל היעד שלו כותב בגוגל לא מתאימים לדרך שבה הוא משווק את הקורס.

"התחלנו מהבסיס: מחקר מילות מפתח מותאם למפתחים מתחילים. שלחתי את מה שאני יודע לכותב תוכן מקצועי שכתב בשבילי מאמרי תוכן שעוסקים בתפיסות ובאתגרים שקהל היעד שלי מתמודד. החבר'ה בוובס דאגו לאופטימיזציה ולהפצה של התוכן וככה הרמנו קמפיין של קישורים נכנסים."

עד מהרה, הקורס התברג במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש, והסטודנטים החלו להירשם.

עבודה ב – YouTube לקידום הקורס

סיפור מקרה: מדריכת היוגה מראשון לציון מוצא אסטרטג שיווקי

לאיילת, מדריכת יוגה מראשון לציון, הייתה סדרת סרטוני הדרכה. היא העלתה אותם ליוטיוב, בתקווה שהטכניקות שלה ימשכו משתמשים. אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד: "חשבתי שאני מעלה את הסרטונים ליוטיוב וזהו, הם מגיעים למי שצריך. לא הבנתי איך כל הדבר הזה עובד."

איילת הגיעה לחברת קידום אתרים מובילה שבנתה עבורה אסטרטגית שיווק ביוטיוב: "הם עזרו לי לראות את החוליה החסרה: הסרטונים שלי היו בלי כותרות, תיאורים ובלי טקטיקות מתאימות, מה שגרם להם ללכת לאיבוד בים התוכן העצום של יוטיוב."

מקדמי האתרים עזרו לאיילת לחדש את הערוץ, ובניתיים איילת התחילה להגיב לתגובות, שיתפה פעולה עם יוטיוברים אחרים, והעלתה תכנים חדשים לערוץ, כשכל סרטון עובר אופטימיזציה ייעודית בהתאם לכוונת החיפוש של המשתמשים. עד מהרה הקורס של איילת חצה את גבולות הארץ והגיע לקהל עולמי.

שיווק שותפים לקורסים

סיפור מקרה: גורו האמנות הדיגיטלית של מודיעין משתף פעולה עם מומחה לשיווק שותפים

אהוד, מאסטרו אמנות דיגיטלית ממודיעין, בנה קורס החושף את הטכניקות שלו. בהתחשב במוניטין שלו, הוא האמין שפה לאוזן יספיק. עם זאת, רק נרשמים בודדים הגיעו לקורס.

הוא שיתף פעולה עם מומחית מתחום שיווק שותפים. היא הציגה לאהוד את הכוח של מינוף קשרים ושיתופי פעולה עם משפיענים אחרים בתחומו. יחד הם יצרו תוכנית שותפים, המספקת תמריצים לכל הפניה מוצלחת.

כשאמנים ומשפיעים החלו לקדם את הקורס של אהוד, טווח ההגעה הרקיע שחקים. הכישורים של אהוד החלו לקבל הכרה הרבה מעבר למודיעין וההרשמה לקורס צברה תאוצה.

קידום קורסים באמצעות פודקאסטים

סיפור מקרה: האסטרטג העסקי של הוד השרון פוגש מומחה לשיווק פודקאסטים

רומי, אסטרטגית עסקית מהוד השרון, יצרה קורס לצמיחת סטארטאפים. בתחילה היא הסתמכה על פוסטים בלינקדאין לקידום מכירות, אך ראתה שכל מה שהיא מקבלת זו מעורבות מינימלית.

מפיק פודקאסטים שיווקיים פנה אליה לאחר שהשתתף באחד הסמינרים שלה. הוא הציג לרומי את כוחו של תוכן קולי. רומי החלה להופיע כאורחת בפודקאסטים עסקיים ידועים, לשתף קטעים מהתובנות שלה ותמיד לרמוז על הקורס המפורט יותר שלה.

עם כל פרק בפודקאסט, הקורס של רומי תפס תאוצה. עד מהרה נרשמו לקורס שלה סטארטאפים מכל רחבי ישראל.

מודעות פייסבוק לקורסים מקוונים

סיפור מקרה: מורה לשפות מפתח תקווה מיישרת קו עם מורה לפרסום בפייסבוק

חן, מורה רב לשוני מפתח תקווה, יצרה קורס מקוון לשליטה בשפה. היא האמינה שבסיס המשתמשים העצום של פייסבוק יבטיח את הנראות של הקורס שלה, היא הייתה המומה מכמות ההמרות המזערית.

משווק דיגיטלי שמתמחה בפרסום בפייסבוק הבחין במודעה שלה ופנה אליה. הוא הראה לחן שאמנם המודעות שלה גלויות, אבל הן לא עוררו הדים בקרב תלמידים פוטנציאליים. יחד, הם חידדו את המסר, המיקוד והמשיכה החזותית של המודעה, תוך שימת דגש על נקודות המכירה הייחודיות של הקורס.

בהנחייתו, כל שקל שהשקיע חן במודעות החל להניב תוצאות. הקורס שלה הפך במהרה לבחירה מובילה עבור חובבי שפה.

אסטרטגיות אינסטגרם לקידום הקורס

סיפור מקרה: המומחה הקולינרלי של עכו מגיע לאינסטגרם

מוסטפא, הידוע בעכו בכישורי הקולינריה שלו במטבח המזרח תיכוני, הכין קורס בישול מקוון. הוא פיזר כמה תמונות וסיפורים באינסטגרם, וציפה לעלייה בנרשמים. אבל, האינטראקציות לא הגיעו.

הוא הגיע למומחה לשיווק באינסטגרם שהראה למוסטפא את החשיבות של אסטרטגיית תוכן, מעורבות וסיפור עקבי. הם אירחו מפגשי בישול LIVE, שיתפו פעולה עם משפיענים והבטיחו שכל פוסט יהיה פינוק ויזואלי עם CTAs (קריאה לפעולה) ברורים.

עם המומחיות של המשווק, האינסטגרם של מוסטפא הפך מגלריית תמונות לפלטפורמה מרתקת, שמפנה את חובבי האוכל לקורס שלו.

שימוש בלינקדאין לשיווק ומכירת קורסים

סיפור מקרה: המאמן העסקי של חיפה משנה אסטרטגיה בעזרת מומחה לינקדאין

אבי, מאמן עסקי מחיפה, פיתח קורס מנהיגות מקוון. הוא שיתף פוסטים בלינקדאין בתדירות גבוהה וציפה שאנשי מקצוע ארגוניים ינהרו. זה לא קרה.

הוא פנה לאסטרטג שיווק בלינקדאין, שחזר לאבי לאחר שהבין את הפוטנציאל של הקורס. הוא עזר לאבי להבין את עולם המכירת B2B בלינקדאין. יחד, הם יצרו פוסטים מושכים, הגיבו לתגובות ויזמו שיחות משמעותיות עם מקבלי ההחלטות.

הודות לגישה האסטרטגית החדשה, הקורס של אבי הפך למודול הכשרה מומלץ עם כמות מכובדת של נרשמים.

שיווק קורסים עם TikTok

סיפור מקרה: מדריכת הריקוד של נצרת רוקדת את דרכה להצלחה עם TikTok

לאמה, מדריכת ריקוד מנצרת, החליטה לפרוץ לעולם של הדרכות ריקוד מקוונות. היא ניסתה למנף את הקורסים שלה ב – TikTok, והעלתה קטעי ריקוד אקראיים. הוויראליות לה קיוותה לא הגיעה.

לאמה הכירה מעצב טרנדים של TikTok, שהגיע במקרה לאחד הסרטונים שלה. הוא פנה אליה והדגיש את כוחם של טרנדים, אתגרים, כוונות חיפוש ומעורבות משתמשים ב-TikTok. הם המציאו אתגרי ריקוד קליטים, קיימו אינטראקציה עם משתמשים וקידמו בעדינות את הקורס המקוון שלה.

בתוך חודשים אתגרי הריקוד של לאמה הפכו לדבר החם, ומספר הנרשמים לקורסים שלה שילש את עצמו.

סמינרים מקוונים (וובינרים) למשיכת קהל יעד לקורסים

סיפור מקרה: קואצ'רית מרחובות חוברת לאשף הוובינרנים

אליאנה, קואצ'רית מרחובות, הציגה קורס על השגת איזון בין עבודה לחיים. כדי לקדם אותו, היא ארגנה סמינרים מקוונים אך הנוכחות הייתה נמוכה.

משווק דיגיטלי עם מומחיות בהפקה וובינרים השתתף באחד המפגשים שלה. הוא התרשם, אך ראה מקום לשיפור, והוא פנה לאליאנה ועניין אותה לגבי שיווק מקדים לקורס שלה בסמינרים מקוונים. הם בנו מחדש את תוכן הסמינר המקוון שלה כך שיעורר עניין, תוך התמקדות בנקודות כאב ומפגשים מקודמים אסטרטגית.

הוובינרים של אליאנה לא רק הגבירו את הנוכחות של מתעניינים, אלא גם הביאו לאחוזי המרה מרשימים.

טקטיקות שיווק גרילה לקידום הקורס

סיפור מקרה: מומחה DIY של רמלה מכיר את עולם שיווק הגרילה

בן, הנדימן בעל כישורי הדרכה וקסם אישי, הכין קורס מקוון על תיקוני בית שאפשר לעשות בעצמך. הוא האמין שפרסומות מקומיות יספיקו, אבל במציאות רק מעטים נחשפו לתכנים שהוא פרסם.

אחרי גלגולים רבים בן הגיע למשווק גרילה עם שיטות לא שגרתיות, שהציע גישה חדשה. יחד, הם ארגנו Flash-mob DIY, בפארקים מקומיים וקמפיינים מסקרנים עם קוד QR לסרטונים של בן.

עם הטקטיקה החדשה, הקורס של בן הפך לשיחת היום ברמלה, והוכיח שלפעמים, חשיבה מחוץ לקופסה עושה את כל ההבדל.

עבודה עם פינטרסט לשיווק קורסים

סיפור מקרה: מעצבת האופנה מאילת משתפת פעולה עם ילד הפלא של פינטרסט

דליה, מעצבת אופנה מתחילה מאילת, השיקה קורס מקוון בנושא עיצובי אופנה עם מודעות סביבתית. היא עשתה זאת באמצעות Pinterest במטרה להציג את היצירות שלה לקהל היעד שלה, וחיכתה להרשמות. הסיכות לא הגיעו.

אחת מהן כן הגיעה, והיא נחתה אצל משווקת בת – 15 שמומחית בפינטרסט. היא הציגה את דליה לעולם של Pinterest SEO, עיצובי סיכות אסתטיים וכוחם של לוחות. בשיתוף פעולה מרשים, הן השתמשו בסיכות עשירות, בתיאורים אופטימליים, ויצרו מעורבות אסטרטגית עם קהילת Pinterest.

עם הזמן הסיכות של דליה הפכו לטרנדים, ומשכו מעצבים מתחילים לקורס שלה.

SEO מקומי ליוצרי קורסים

סיפור מקרה: מומחה הצילום של באר שבע פוגש מומחה קידום אתרים

גדעון, צלם ותיק מבאר שבע, יצר קורס מקוון לצילום מדברי. גדעון בנה על פרסום מקומי פשוט, והוא הופתע מכמות ההרשמות המועטה.

אחרי כמה נסיונות כולשים לשווק את הקורס שלו בעצמו, גדעון פנה לחברת קידום אתרים לצורך קידום מקומי. גדעון למד שמה שחשוב זה שהעסק שלו יופיע בצורה נכונה בחיפושים מקומיים ובגוגל מפות. אחרי חשיבה מחדש, גדעון כיוון את אסטרטגיית השיווק שלו למילות מפתח מקומיות, במטרה להעלות את הנוכחות המקוונת של הקורס שלו ולהתקשר עם קהילות מקוונות מקומיות.

הקורס של גדעון החל לצבור אחיזה בקרב קהילת הצלמים של באר שבע ואף משך תשומת לב מכל אזור הדרום.

בלוגים ככלי לשיווק קורסים

סיפור מקרה: התזונאית של הרצליה מכירה את עולם הבלוגים

תמרה, תזונאית מהרצליה, יצרה קורס דיאטה ים תיכוניות. בזמן שהיא כתבה בלוג באופן ספורדי על טיפים לתזונה, היא צברה לא מעט כניסות לאתר אבל היא לא הצליחה לייצר המרות.

התזונאית הותיקה החליטה לפנות למקדם אתרים מקצועי שהכיר לה את החשיבות של כתיבה ממוקדת מילות מפתח, טקטיקות של מעורבות קוראים וחשיבות העקביות. הם קבעו לוח עבודה קבוע לבלוג, התייחסו לשאילתות הקוראים ובנו טכניקות לקידום הקורס בצורה מרומזת ועדינה.

עם אסטרטגיית השיווק המחודשת, כמות הנרשמים לקורס של תמרה עלתה באופן משמעותי.

חלוקת פליירים עם ברקודים

סיפור מקרה: המטפלת באמנות של קריית שמונה והטוויסט הדיגיטלי

רעות, מטפלת באמנות מקריית שמונה, רצתה להגיע לקהל מקומי בקורס המקוון שלה לטיפול באמנות. היא פנתה לאסטרטג שיווקי שהציע שילוב חדשני: פליירים עם קודי QR. הם הפיצו אותם במרכזים קהילתיים, בבתי קפה ובאירועים מקומיים. אנשים יכלו לסרוק את הקוד, לצפות בטיזר של הקורס ולהירשם באופן מיידי, וזה בדיוק מה שקרה.

בעזרת מיזוג בין שיווק מסורתי לשיווק דיגיטלי, הקורס של רעות החל לעורר הדים בקרב תושבי קרית שמונה, והוכיח שלפעמים טאצ' מקומי עושה הבדל עצום.

סדרת אינטרנט בתקציב נמוך לשיווק קורס

סיפור מקרה: חובבת הספרות של כפר סבא משתף פעולה עם סטוריטלר דיגיטלי

רבקה מכפר סבא, עיצבה קורס מקוון לניתוח ספרות עברית. כדי לקדם אותו, היא שקלה אסטרטגיות שונות.

היא פנתה לבלוגר מוכר עם כישרון לייצר תוכן וידאו, והוא העלה רעיון: סדרת אינטרנט בתקציב נמוך בשם :פותרת תעלומות ספרותיות. הם צילמו את הסדרה באמצעות הטלפונים שלהם, התחילו ליצור פרקים מרתקים, ושילבו בו רמזים לגבי הקורס.

כשהצופים צפו בסדרת הרשת, הסקרנות הובילה רבים לקורס של רבקה, שהפגין את כוחו של סיפור בשיווק.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו