10 טיפים להשגת קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים הם פקטור מכריע בהצלחה בקידום אתרים ולמעשה בלעדיהם יהיה קשה מאוד לקדם אתר אינטרנט אם בכלל. אומנם תוכן פנימי באתר שמתעדכן כל הזמן חשוב מאין כמוהו (במידה כמובן שהוא איכותי) אך אם מישהו אומר לכם שהוא הצליח לקדם אתר עם ביטויי מפתח תחרותיים רק עם תוכן וקישורים פנימיים לתוצאות הראשונות בגוגל באותם ביטויים, קחו את זה בעירבון מוגבל מאוד.

קישורים חיצוניים הם "המלצה" הן לגולשים ובעיקר למנוע החיפוש של גוגל ואומנם היו שינויים במהלך השנים בכל הקשור לאנקור טקסט ולמקורות הייבוא של אותם קישורים, אך הם חיים וקיימים ומשפיעים השפעה מכרעת על קידום אתר, כל אתר שהוא ובעיקר אתר שמקדם ביטויי מפתח תחרותיים. יש קישורים איכותיים יותר ואיכותיים פחות ואם בעבר קישורים מאנקור טקסט מדוייק היו נחשבים היחידים האיכותיים היום כבר ברור שיותר מידי מהם עלולים להפוך לספאם.

הסוד הוא בגיוון. כמה שיותר קישורים "כשרים" מכמה שיותר מקורות ורצוי כמובן שאותם מקורות יהיו עם רלוונטיות לעמוד המקודם. הכי חשוב זה לא להתפתות לכל מיני הצעות כמו רכישת מאות קישורים בכמה דולרים, מה שיכול לקדם את הביטויים לזמן קצר אך לטווח הרחוק הם יגרמו נזק קשה לאתר. גוגל מפתחת כל הזמן כלים להתמודדות עם קישורים מעין אלו ומענישה בצורה קשה את מי שמנסה "לתחמן" את מנוע החיפוש.

אז אילו קישורים כן "כשרים"? מאילו מקורות ניתן להשיג קישורים? איפה כדאי להיזהר? הנה 10 טיפים להשגת קישורים, ומאלו קישורים כדאי להיזהר.

  1. כתיבת פוסט אורח – פוסט אורח כשמו כן הוא. אתם מומחים בתחום מסוים ויש לכם מה לכתוב עליו וכל מה שאתם צריכים הוא ליצור קשר עם בעלי אתרים שקרובים לעיסוק שלכם ולהציע להם תוכן איכותי שתכתבו עבורם. כולם מחפשים תוכן ורבים מנסים לחסוך עלויות של תוכן חדש במידה והם עצמם לא יכולים או רוצים לכתוב ופוסט בעל ערך עבורם יוכל לסייע להם, בתמורה צריך כמובן לבקש קישור.
  2. אתרי מאמרים – אתרי מאמרים הם דרך ישנה אך עובדת להשגת קישורים חיצוניים. יש לא מעט אתרים כאלו, מהם איכותיים יותר או פחות וכל מה שנדרש מכם הוא לכתוב מאמר, לעמוד בדרישות עורך האתר ולהטמיע בו קישורים. זו דרך פשוטה ויעילה שמצריכה מכם רק דבר אחד – זמן. אתרים לדוגמא: articles.co.il, mamarimbareshet.co.il, reader.co.il ועוד רבים אחרים שניתן למצוא ברשת. אם האתר שלכם באנגלית היצע אתרי המאמרים הרלוונטיים עבורכם גדול כמובן הרבה יותר מהאתרים בעברית.
  3. תרגמו פוסט שימושי – יש לא מעט בלוגרים פופולאריים ברחבי העולם, בלוגרים שמוכרים גם פה בישראל בעיקר אצל עורכי האתרים הגדולים. אתם יכולים לתרגם פוסט מעניין, שימושי ובעל ערך רב לגולשים שנכתב על ידי אחד מאותם בלוגרים (לא לשכוח לתת כמובן קרדיט ולציין שמדובר על פוסט מתורגם ולקשר למקור) ולעניין את עורכי האתרים הגדולים בתרגום שאצלכם באתר. תתפלאו כמה עניין פוסט כזה יכול ליצור אצלם וסיכוי לא רע שתקבלו את הקישור המיוחל מאתר גדול ונחשב.
  4. רישום לאינדקסים – אינדקסים הם רשומות של עסקים וברוב המקרים הם מכילים ריכוז גבוה מאוד של קישורים, מה שמוריד את ערכם אבל כמו שציינו, גיוון הוא שם המשחק וגם לאלו יהיה ערך. יש אינדקסים כלליים ואינדקסים נישתיים ועדיף כמובן להירשם לאלו הנישתיים בתחום שלכם, כשרובם כוללים אומנם פרטים יבשים כמו שם, טלפון, כתובת העסק וכו', אך חלק לא מבוטל מהם מאפשר הוצאת קישור מהם לאתר. גם אם הקישור הוא קישור Nofollow עדיין מי שייכנס לאינדקס נישתי כזה ויגיע לעמוד שלכם, סיכוי לא מבוטל שייכנס לאתר שלכם.
  5. רישום ופעילות בפורומים – פורומים לא חסר ברשת והשתתפות בהם משיגה מצדכם תוצאה כפולה. מצד אחד אתם ממתגים את עצמכם כמומחים (במידה כמובן שאתם נותנים מידע ותשובות בעלי ערך) ומצד שני אתם מקבלים קישור בחלק מאותם פורומים.
  6. קנייה של קישורים – לגוגל יש אומנם כלים לדעת כמעט כל מה שאנחנו עושים אבל רק כמעט. הם לא יכולים באמת לדעת אילו קישורים קנויים ואלו לא אם עושים את זה נכון. ראשית, אל תגזימו עם קישורים קנויים ובטח אל תחזרו על אותו מקור קנייה שוב ושוב והאפשרויות בקישורים בתשלום הן כמעט בלתי מוגבלות. פוסט אורח תמורת תשלום, באנר, אינדקסים בתשלום וכדומה.
  7. בלוגים חינמיים למעגל קישורים – יש כמה אתרים ישראלים שמאפשרים פתיחת בלוג חינמי תוך כמה דקות והזנת תוכן בו עם הוצאת קישורים (דה מרקר, נענע, תפוז ואחרים) הבעיה עם אותם בלוגים היא שהם מוצפים בתוכן וקישורים שחלק גדול מהם הוא ספאמי, אך אתם יכולים לעשות בהם שימוש למעגל קישורים. מה זה מעגל קישורים? פשוט מאוד – חיזוק קישור שכבר קיים לאחד העמודים באתר שלכם. לדוגמא: אם יש לכם קישור איכותי כלשהוא לאתר שלכם מאתר גדול אחר, קישור לאותו אתר מבלוג חינמי יחזק את הקישור (המלצה על המלצה)
  8. אתרי לווייןתמיכה – אתרים כאלו הם אתרים שנבנים על ידי בעל האתר או המקדם של האתר וכשמם כן הם, הם אמורים "לתמוך". חשוב להיזהר ולא "להפציץ" בקישורים מאתרים כאלו וחשוב להקפיד על תוכן איכותי ממנו ייצא הקישור.
  9. רשתות חברתיות – בעידן החברתי בו אנו חיים אי אפשר לוותר על קישורים מרשתות חברתיות. אומנם רוב הקישורים הם קישורי Nofollow אך קישורים כאלו יכולים להביא לא מעט תנועה לאתר. גוגל אומנם לא מכניסים את הקישורים הללו בשכלול הדירוג, אך ככל שיש יותר קישורים חברתיים גוגל עוקב אחריהם ומאנדקס אותם במהירות גבוהה יותר, ופועל יוצא מזה אינדוקס מהיר יותר גם של האתר המקודם.
  10. תעדו אירועים מדוברים – יש אירוע מדובר כלשהוא בתחום שלכם? לכו אליו, צלמו אותו בסטילס ובווידאו ותכתבו עליו. אירועים כאלו תמיד יעניינו עורכי אתרים גדולים או אתרים פופולאריים בנישה שלכם ותוכלו להציע להם את הסיקור הזה אצלם באתר בתמורה כמובן לקישור אליכם.

הדרך הקצרה היא הדרך הארוכה

אל תתפתו לקיצורי דרכים ול"קסמים" שמוצעים לכם כפי שציינו. השגת קישורים חיצוניים ובעיקר כאלו איכותיים דורשים עבודה לא מועטה. כשתתחילו להשקיע ובעיקר כשתייצרו תוכן עבור אחרים בתמורה לקישור, תגלו שהשד לא כל כך נורא וכולם באותה הסירה. כולם מחפשים תוכן איכותי וקישורים. זכרו, כל קישור כשר הוא עוד דחיפה לאתר כולו ולדף הספציפי

לא יודעים מאיפה להתחיל? מחפשים חברת קידום אתרים שתעשה את זה עבורכם? אנחנו ב-WEBS המומחים בתחום! (https://www.webs.co.il/)

השגת קישורים חיצוניים איכותיים וקידום אורגני בכלל הם עבודה שדורשת זמן וסבלנות. אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם בצורה יעילה ורוצים לבנות לו בין השאר פרופיל קישורים איכותי לאורך זמן אנו נעשה זאת בשבילכם. ב-WEBS קיבצנו את המומחים הגדולים בישראל בתחום ואנשי המקצוע הטובים ביותר, ההוכחה למקצוענות שלנו היא ההישגים שלנו – מאות האתרים אותם קידמנו בהצלחה.

פנו אליו ונשמח לסייע גם לכם להצליח ברשת, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו