10 טיפים לקידום הרצאות באינטרנט

10 טיפים לשיווק דיגיטלי של הרצאות

אנחנו חיים בתקופה שבה יש הרבה מאוד אנשים שמייצרים הרבה מאוד תוכן, וזה מעולה כי הסיכוי של אנשים למצוא את המענה הטוב ביותר למה שהם מחפשים מעולם לא היה גבוה יותר. כן, מה ששמעת, דווקא ההיצע הגדול מאפשר לך להניח לכל מה שלא מעניין אותך ולהתמקד בשליחות שלך. יש לך אותה ואתה רוצה לשווק אותה לקהל היעד הנכון? בשביל זה אני והמדריך שכתבתי כאן.

היום בבוקר הצטרפתי למופע יחיד של שחקן, יוצר וחבר שהציג בכנס בטיחות הצגה שמדברת על פליטת אדם שלפט כדור ועל איך פליטת הכדור הזו השפיעה על החיים שלו ושל כל הסובבים אותו. המטרה של המופע היא להעלות את המודעות של אנשים בנוגע לזהירות ולבטיחות בשימוש בנשק, ואני יודע שיש עוד הרבה אנשים שרוצים להביא את הבשורה שלהם לקהלי היעד שלהם ולא כל כך יודעים איך לעשות את זה.

בשביל זה אני כאן. אני רוצה לדבר איתך על דרכים בהן יוצרי תוכן כמו מרצים או שחקנים שמציגים מול קהל, יכולים להגיע לקהלי היעד שלהם דרך שיווק דיגטלי בכלל ודרך קידום אורגני במנועי החיפוש בפרט. אם אתה מרצה או מציג תכנים מול קהל ואתה מחפש דרכים לשווק את עצמך, המדריך הבא הוא בדיוק בשבילך.

בקיצור ולעניין

מטרות לתחילת הדרך

1. להבין את הקהל שלך: כדי ליצור תוכן שיגיע לקהל היעד שלך, עליך להבין תחילה מי הוא קהל שלך (הגיוני בסך הכל). זה כולל את הדברים שהם אוהבים, לא אוהבים, את האתגרים שלהם, את פחדים ואת התקוות שלהם. במקרה של החבר שלי, הקהל היה סוהרים, כך שהבנת החוויות היומיומיות שלהם, הסביבה שבה הם עובדים, הלחצים הרגשיים שלהם והשאיפות שלהם הייתה חיונית להרמת המופע ולהנגשת המופע הנכון עם המסרים הנכונים עבורם.

2. עסוק בפעילויות אינטראקטיביות: מכיוון שהמטרה היא ליצור מופע מבוסס-קהל, חיוני לכלול פעילויות שמערבות את הקהל ונותנות לו תפקיד פעיל. אנשים שואלים שאלות ורוצים להרגיש שהם חלק מהסיפור שלך, בעיקר אם הוא טוב. לכן, כדאי לחשוב מראש על דרכים חכמות לערב אותם במופע.

3. תוכן מוּכָּר: התוכן צריך להיות משהו שהקהל יכול להתייחס אליו. במקרה של הסוהרים במופע שהייתי בו, התוכן סבב סביב סיפורים של התגברות על אתגרים, התמודדות עם משברים והשלכות של חוסר זהירות ברגע אחד על חיים שלמים.

4. שיתוף פעולה: שיתוף פעולה עם הקהל או ארגונים קהילתיים שיש שהנושא קרוב ללבם יכול מאוד לסייע לך לקדם את המופע. במקרה של החבר שלי, שיתוף פעולה עם ארגונים שנושאים את דגל הבטיחות בשימוש בנשק ויצירת קשר עם הורים שכולים שאיבדו את היקר להם מכל יכול לעזור להם לקדם את האג'נדה שלהם ולעזור לך למצוא קהלים חדשים להופיע מולם.

אסטרטגיות שיווק

1. פה לאוזן: מעבר מפה לאוזן זה כלי רב עוצמה, במיוחד עבור פרויקטי נישה של הרצאות ומופעים. עודד את הקהל שלך לדבר על ההרצאה או המופע שלך, לשתף את החוויות שלהם ולהזמין אחרים.

2. שיווק ברשתחות חברתית: השתמש בפלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ולינקדאין כדי להגיע למשתתפים פוטנציאליים. צור פוסטים מרתקים על האירוע, על המטרה שלו ועל החוויות הייחודיות שהמשתתפים יכולים לצפות להם.

3. שיתופי פעולה עם ארגונים: שותפות עם ארגונים הקשורים לקהל שלך. לדוגמה, חבר שלי יכול לשתף פעולה עם עמותות של קציני כליאה או ארגונים לרפורמה בבתי סוהר. הם יכולים לעזור לפרסם את האירוע בקרב הרשתות שלהם.

4. הפצת ניוזלטר: אם אתה יכול לקבל גישה לרשימה (עם הרשאות), שליחת הזמנה אישית יכולה להיות דרך יעילה למשוך תשומת לב.

5. הסברה קהילתית: פנה לקהילה המקומית באמצעות סדנאות, פורומים ציבוריים, או אפילו מפגשים לא פורמליים. הצע הצצה למה לצפות באירוע שלך.

6. חומרי פרסום: חלק פליירים, פוסטרים וחומרי קידום מכירות אחרים במקומות שבהם קהל היעד שלך צפוי לראות אותם.

המפתח הוא ליצור קשר אותנטי עם הקהל שלך. כל החלטה, מיצירת תוכן ועד לשיווק ההרצאה או מופע היחיד, צריכה להיות מונחית לפי מה שיצור הכי הרבה באז. עכשיו בואו נפרק כל אחד מהסעיפים הללו וננסה להבין איך נכון לגשת למחקר הזה?

להבין את קהל היעד שלך

בקיצור:

נניח שאני מדבר על קידום המופע של החבר שלי, רק לצורך הדוגמא, עליו לעשות את הצעדים הבאים:

  • לערוך סקרים או ראיונות עם הורים שכולים שאיבדו את יקיריהם בתאונות פליטת כדור. להבין את המסע הרגשי שלהם ואת נקודות המבט שלהם על בטיחות בנשק.
  • להצטרף לקבוצות ברשתות חברתית ולפורומים שבהם קהל היעד הוא קהל פעיל. ללמוד על החששות, הדיונים והצרכים שלהם.
  • לפנות לארגונים או קהילות התומכות במשפחות שאיבדו את יקיריהם בתאונות דומות. הם יכולים לספק תובנות חשובות לגבי החוויות והצרכים של הקהל שלך.

האחוז האחד שידחוף את ההרצאה שלך קדימה

אתה רוצה להבין מי קהל היעד שיכול לדחוף את הפרויקט שלך קדימה, מי הם ה – 1% שיעזרו לך לשאת הבשורה. לצורך העניין, אם יש לך תוכנית שמדברת על הסיכונים של פליטת כדור, קהל יעד טוב עשוי להיות, כאמור, הורים שכולים שאיבדו את יקיריהם ורוצים למנוע אסונות דומים. בעת עריכת המחקר של קהל היעד שלך, אתה תרצה לנקוט בגישה רב-גונית. הנה מספר שלבים שתוכל לבצע:

קבע נתונים דמוגרפיים

התחל בהגדרת הפרופיל הדמוגרפי הבסיסי של הקהל שלך. אלה יכולים לכלול גיל, מין, מיקום, מצב משפחתי, עיסוק, רמת הכנסה וכו'. במקרה של החבר שלי, הדמוגרפיה העיקרית היא הורים שכולים שיש להם קשר ישיר או עקיף עם תאונות פליטת כדור.

להבין את הפסיכוגרפיה

בשלב הבא אנחנו נרצה להיכנס לעומק ולחקור את הפסיכוגרפיה של קהל היעד שלנו. אלו הן התכונות המהותיות יותר שלקהל שלך עשויות להיות, כמו תחומי עניין, גישות, אמונות וערכים. חשוב להבין את הרגשות הקשורים לאובדן שלהם, את היחס שלהם לאסונות האלו ואת המטרות והאינטרסים שלהם בכל הנוגע לרצון שלהם לוודא שאף אחד אחר לא יסבול מאותו גורל שהם סובלים ממנו.

מחקר רשתות חברתיות ופורומים

פלטפורמות מדיה חברתית ופורומים מקוונים יכולים להיות מקור מידע עשיר. אתה יכול לחפש קבוצות או דיונים על קבוצות תמיכה בחינוך לבטיחות בנשק או קבוצות תמיכה של משפחות שיקיריהם נפצעו או נהרגו כתוצאה מתאונת נשק, כדי לקבל תחושה של הדאגות לקהל שלך, באיזו שפה הם משתמשים ומה הם עשויים לחפש מבחינת מידע, תמיכה או פעולה.

סקרים וראיונות

אם יש לך את המשאבים, שקול לערוך סקרים או ראיונות עם קהל היעד שלך. זה יכול לספק תובנה ממקור ראשון על החוויות שלהם ועל מה שהם עשויים להעריך בפרויקט כמו שלך.

ניתוח תחרותי

הסתכל על יוזמות דומות ובדוק לאיזה קהל הם מכוונים וכיצד הם מתקשרים איתם. למרות שהמיקוד שלך עשוי להיות ייחודי, למידה מפרויקטים קשורים יכולה לספק לך תובנות חשובות.

שיתוף פעולה עם ארגונים רלוונטיים

שיתוף פעולה עם ארגונים שכבר עובדים עם קהל היעד שלך יכול לספק שפע של ידע. הם יכולים להדריך אותך בהבנת הרגישויות והחששות של הקהל שלך, ואפילו לעזור לך ליצור איתו קשר.

חשוב לציין שההתמודדות עם נושאים רגיש כמו הנושא אותו נתתי כדוגמא חוזרת דורשת הרבה טקט והבנה. יש כאן עניין של עיסוק ברגש מורכב שיכול להשפיע על אנשים בדרכים שונות. אתה רוצה להיות בטוח שהפרויקט שלך מכבד, תומך ותורם באופן חיובי לתהליך הריפוי שלהם. המחקר שתבצע יעזור להבטיח זאת.

דוגמאות למותגים שלמדו את קהל היעד שלהם

מסע הפרסום Always #LikeAGirl
Always, מותג של מוצרי היגיינה נשית, ערך מחקר מקיף כדי להבין את בעיות הדימוי העצמי שעמן מתמודדות בנות במהלך ההתבגרות. הם גילו שבנות חוו לעתים קרובות ירידה בביטחון עצמי במהלך ההתבגרות, ושביטויים תמימים לכאורה כמו "כמו ילדה" מילאו תפקיד משמעותי בכך.

מסע הפרסום #LikeAGirl שלהם נועד לשנות את הקונוטציה השלילית של הביטוי ולהפוך אותו לסמל של כוח. הם יצרו סרטון עוצמתי שהראה תחילה משתתפים מבוגרים מפרשים "כמו ילדה" באופן שלילי, ולאחר מכן הראה נערות צעירות המפרשות את הביטוי כמשהו חיובי וחזק.

הסרטון הפך לסנסציה ויראלית ועורר שיחה עולמית על העצמת בנות. החברה השתמשה ביעילות במחקר קהל היעד שלה כדי לדבר ישירות אליהם (בנות שעוברות גיל ההתבגרות וההורים שלהן), ויצרו תוכן שהדהד באופן עמוק והוביל לקמפיין שיווקי מוצלח ביותר.

קמפיין "יופי אמיתי" של דאב
Dove, מותג טיפוח אישי, ערך מחקר עולמי ומצא שרק 2% מהנשים רואות את עצמן יפות. דאב הבינה שיש אי התאמה בין הצגתן של נשים בתקשורת לבין מציאות הדימוי העצמי של הקהל שלהן.

הם השיקו את הקמפיין "יופי אמיתי" כדי לאתגר את התפיסה הסטריאוטיפית של יופי ולחגוג את היופי הטבעי של כל הנשים, ללא הבדל גיל, גודל או גזע. הם הציגו נשים אמיתיות, לא דוגמניות, במודעות שלהם. הם גם ארגנו סדנאות, אירועים ופרויקטים אחרים שמטרתם לשפר את הביטחון העצמי ודימוי הגוף של נשים.

הקמפיין הזה עורר הדים עמוקים בקרב קהל היעד שלהם מכיוון שהוא התייחס ישירות לחששות ולערכים שלהם, והוביל לגידול משמעותי במכירות. דאב ממשיכה את הקמפיין הזה היום, ונשארת אוהדת חזקה לחיוביות הגוף וביטחון עצמי אצל נשים.

בשתי הדוגמאות, המותגים ערכו מחקר מקיף כדי להבין את הקהל שלהם, ולאחר מכן יצרו ושווקו תוכן שדיבר ישירות אל החוויות, החששות והערכים של אותו קהל. הם גם נשארו רגישים ומכבדים לקהל שלהם במהלך הקמפיינים שלהם.

עסוק בפעילויות אינטראקטיביות

אלמנטים אינטראקטיביים יכולים להפוך את הפרויקט שלך למושך יותר. זה יכול לכלול:

  • עידוד חברים מקהלי היעד שלך לשתף את הסיפורים שלהם, באופן אישי או באמצעות סרטונים מוקלטים מראש.
  • להציע קטעי שאלות ותשובות או דיונים פתוחים.
  • בהתאם למבנה האירוע שלך, תוכל ליצור קטעים אינטראקטיביים שבהם חברי הקהל עוזרים לעצב את הנרטיב.

תוכן קשור: ודא שהתוכן שאתה יוצר מדבר להקהל שלך. זה יכול לכלול אלנמנטים כמו:

  • סיפורים אישיים מהורים שכולים, המדגישים את חוויותיהם ואת מאמציהם בקידום בטיחות הבלונים.
  • תובנות ממומחים לגבי אמצעי בטיחות בנשק (אם נחזור לדוגמא המקורית).
  • חקירה של המסע הרגשי שהקהל שלך צפוי לעבור.

שיתוף פעולה: שיתוף פעולה עם ארגונים רלוונטיים יכול להעניק אמינות ומשאבים לפרויקט שלך. אתה יכול:

  • לשתף פעולה עם ארגונים לקידום הבטיחות בנשק או אלו המספקים תמיכה למשפחות שכולות.
  • לעבוד עם הארגונים האלה כדי להבטיח שהפרויקט שלך עונה על החששות המרכזיים ומספק מידע ותמיכה חשובים לקהל שלך.

אסטרטגיות השיווק

קידום אורגני במנועי חיפוש

אתר אינטרנט שמדבר על הנושא אותו אתה מקדם יכול למצב אותך כאוטוריטרה בתחום. האתר שלך לא אמור לקדם את המופע באופן ישיר, אלא את האג'נדה שעומדת מאחורי המופע או ההרצאה שלך. אם נדבר על המופע של החבר שלי למשל, בעניין קידום נושא הבטיחות בשימוש בנשק, אז המופע עצמו הוא לא העניין המרכזי, המאבק למען הגברת המודעות לבטיחות בנשק הוא העניין המרכזי. איך לגרום למפקדים להיות אחראיים יותר, איך לשנות את סדרי העדיפויות מכמה שיותר הספק לכמה שיותר בטיחות, וכו'.

אתר אינטרנט אשר מקודם במנועי החיפוש בצורה מקצועית, יעבוד בעצם בשבילך ויקצר ויצמצם את הצורך שלך לעבוד בשיווק בלתי נגמר.

מפה לאוזן

במידה ומדובר בנושא רגיש כמו נושא הבטיחות בנשק, המלצה אישית יכולה להיות בעלת השפעה רבה. עודדו את חברי הקהל הראשוני שלכם לשתף על האירוע במעגלים שלהם.

שיווק במדיה חברתית

מדיה חברתית יכולה להיות כלי רב עוצמה כדי להגיע לקהל הפוטנציאלי שלך. אתה יכול:

  • לשתף סיפורים או ציטוטים מהפרויקט שלך בפלטפורמות מדיה חברתית, אולי עם האשטאג ייעודי לטווח רחב יותר.
  • ליצור אירוע בפייסבוק ולהזמין חברי קהל פוטנציאליים. לעודד אותם לשתף את האירוע הזה במעגלים שלהם.

שותפויות

שותפויות יכולות להרחיב את טווח ההגעה שלך באופן משמעותי:

  • להתחבר עם ארגונים רלוונטיים ולבקש מהם לשתף מידע על הפרויקט שלך לחברים או לעוקבים שלהם.
  • לשתף פעולה עם משפיענים או אישי ציבור שנלהבים מהעניין ויכולים לעזור לך להגיע לקהל רחב יותר.

 שליחת הזמנה אישית

  • אם יש לך את ההרשאות הנדרשות, שקול לשלוח מייל מפורט לחברי קהל פוטנציאליים, תוך הסבר על מטרת הפרויקט שלך ומה הם יכולים לצפות להרוויח ממנו.

הסברה לקהילה

חיבור עם הקהילה המקומית שלך יכול לעודד מעורבות. אתה יכול לעשות את זה בדרכים כמו:

  • אירוח סדנאות או מפגשים אינפורמטיביים במרכזים קהילתיים או בבתי ספר, הדנים בחשיבות הבטיחות בשימוש בנשק (לנערים לפני גיוס למשל).
  • אתה יכול גם להציע הצצה לפרויקט שלך במהלך המפגשים האלה כדי ליצור עניין.

חומרי פרסום

הפצת פליירים, פוסטרים וחומרי קידום מכירות אחרים:

  • שקול למקם את החומרים האלה במרכזים קהילתיים, בתי ספר, ספריות ומקומות אחרים שבהם הקהל הפוטנציאלי שלך עשוי לפקוד.
  • ודא שהחומרים הפרסומיים שלך מושכים ויזואלית ומעבירים בבירור את מהות הפרויקט שלך.

בכל אחד מהשלבים הללו, חשוב להישאר רגיש לחוויות ולצרכים של הקהל שלך. כל החלטה צריכה לתעדף את הנוחות שלה ואת הערך הפוטנציאלי שהם יפיקו מהפרויקט שלך.

דברים נוספים שאפשר לעשות כדי לשווק את המופע שלך

השלבים שתיארתי מציעים גישה מקיפה ליצירת תוכן ספציפי לקהל ולשיווק שלו בצורה יעילה, אבל תמיד להעמיק ולחקור יותר בהתאם לפרטי הפרויקט שלך. הנה מספר תחומים נוספים שכדאי לשקול:

מבנה וזרימה של האירוע: הפורמט של האירוע שלך יכול להשפיע באופן משמעותי על מידת המעורבות של הקהל שלך איתו. אתה יכול לשקול מגוון שיטות כמו הצגה מסורתית במה, חווית תיאטרון אינטראקטיבית, סדרת מונולוגים, דיון פאנל או אירוע בסגנון סדנה. המבנה צריך להיות תלוי במה שהכי מתאים לתוכן ולקהל שלך.

הערכה ומשוב: כדי לשפר את התוכן והגישה שלך לאורך זמן, שקול דרכים לאיסוף משוב מהקהל שלך. זה עשוי לכלול סקרים, דיונים לא רשמיים או מפגשי משוב ישירים לאחר האירוע. למידה ישירות מהקהל שלך יכולה להיות אחת הדרכים היעילות ביותר להפוך את הפרויקטים העתידיים שלך למשפיעים עוד יותר.

מעורבות מתמשכת: שקול דרכים לשמור על מעורבות הקהל שלך גם לאחר האירוע. זה עשוי לכלול קבוצות מדיה חברתית, אירועי מעקב, ניוזלטרים או משאבים להמשך למידה. מעורבות מתמשכת יכולה לעזור להבטיח למסר שלך השפעה מתמשכת.

טיפול בנושאים רגישים: מכיוון שהפרויקט שלך כולל נושאים רגישים ביותר, יש לנקוט זהירות מיוחדת כדי לספק מרחב בטוח, מכבד ותומך לקהל שלך. זה עשוי לכלול הבאת יועץ או פסיכולוג לסיפון, מתן משאבים לעזרה מקצועית, או הבטחה שצוות האירוע מיומן בעזרה ראשונה רגשית.

זכור, כל קהל הוא ייחודי, ומה שעובד הכי טוב יהיה תלוי בפרט של קהל היעד שלך, במשאבים שלך ובמטרות הפרויקט שלך. הדבר החשוב ביותר הוא תמיד להישאר ממוקד במתן משהו בעל ערך לקהל שלך.

רוצה לקדם את ההרצאה שלך בגוגל? אפשר להשאיר לנו הודעה ומומחה – SEO יחזור אליך לשיחת ייעוץ ללא עלות.

גלעד קמר
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים אורגני בגוגל.
אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

התחלתי את דרכי כגנן , עסקתי בתחום בתשוקה, גאווה ולמדתי אותו בצורה דקדקנית וטובה. (מזל עקרב) כל מה שרציתי לעשות הוא לעבוד (פיזית) במה שאהבתי ואני שמח לומר שהתוצאות מדברות בשם עצמם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך