12 טיפים לעדכון תוכן לקידום אתרים

שיפור תוכן האתר שלך לקידום טוב יותר במנועי חיפוש כרוך במיטובו הן למשתמשים והן למנועי חיפוש. איך 12 טיפים לשיפור ביצועי האתר במנועי החיפוש בעזרת עדכון, כולל דוגמאות מעולם האמיתי לאיך זה עובד ומי כבר ניסה את זה לפניך.

יש לך תוכן באתר, השקעת בו, אבל האתר משום מה לא מתרומם בדירוג במנועי החיפוש. אם האתר עומד בדרישות הסף הטכניות וה – UX/UI מבחינת אלגוריתם החיפוש של גוגל, אז כנראה שאתה צריך לעדכן את התוכן באתר. במדריך הבא אני אסביר לך בשפה פשוטה ובעזרת דוגמאות מהעולם האמיתי, איך ליישם אסטרטגיה לעדכון תוכן באתר וכיצד לתכנן את התוכן המעודכן כך שהוא יתאים לכוונת החיפוש. אני בטוח ש – 12 הטיפים שלפניך יעזרו לך לשפר את הפוטנציאל החשיפה וההמרה של תוכן האתר שלך:

בקצרה:

מחקר מילות מפתח: זהה מילות מפתח רלוונטיות ופופולריות כדי למקד את הקהל שלך ולשפר את נראות מנועי החיפוש.

תוכן איכותי: צור תוכן אינפורמטיבי, מרתק ומקורי המספק ערך לקהל שלך.

עדכן את הכותרות ותיאורי המטא: כתוב תגי כותרת משכנעים ועשירים במילות מפתח ותיאורי מטא כדי לשפר את שיעורי הקליקים והדירוגים.

תגי כותרת: השתמש בתגי כותרת כדי לבנות תוכן לקריאה טובה יותר ולהבנת מנוע החיפוש.

בצע אופטימיזציה של תמונות: דחוס, שנה גודל והשתמש בשמות קבצים תיאוריים ותגי אלט לזמני טעינה ונגישות טובים יותר.

קישור פנימי: חבר תוכן קשור עם קישורים פנימיים כדי לשפר את חוויית המשתמש ואת מבנה האתר.

קישור חיצוני: קישור למקורות סמכותיים להגברת האמינות והאמינות.

ידידותיות לנייד: יישום עיצוב רספונסיבי לחוויית משתמש אופטימלית במכשירים ובגדלי מסך.

מהירות עמוד: מטב את מהירות האתר כדי לשפר את חוויית המשתמש ואת דירוג מנועי החיפוש.

עדכן תוכן באופן קבוע: שמור על תוכן רענן ורלוונטי כדי לשמור על נראות מנועי החיפוש ומעורבות המשתמשים.

סימון סכימה: השתמש בנתונים מובנים כדי לספק מידע נוסף למנועי חיפוש ולשפר את מראה תוצאות החיפוש.

שיתוף חברתי: כלול לחצני שיתוף חברתי כדי לעודד שיתוף תוכן ולהגיע לקהלים חדשים.

טיפ מספר 1: מחקר מילות מפתח

זהה את מילות המפתח והביטויים בהם קהל היעד שלך משתמשים כשהם מחפשים תוכן הקשור לנישה שלך. אני, בתור מקדם אתרים, עושה את זה בעזרת כלים כמו Ahrefs או סמרוש, כלים שבעצם עוזרים לי למצוא מילות מפתח רלוונטיות.

דוגמא מהעולם האמיתי

באקלינקו, בלוג קידום אתרים ושיווק מקוון, משתמש במחקר נרחב של מילות מפתח כדי לזהות מילים פופולריות ורלוונטיות, מה שעוזר להם ליצור תוכן אותו מנועי החיפוש מדרגים במקומות גבוהים, תוכן שמושך את קהל היעד שלהם.

תוכן איכותי

צור תוכן אינפורמטיבי, מרתק ומקורי המספק ערך לקהל שלך. כדי לעשות את זה צריך להתמקד בזיהוי הרכים ונקודות הכאב של המשתמשים שלך, ולעדכן את התוכן כך שהוא יענה על השאלות שלהם באמצעות מידע איכותי.

דוגמא מהעולם האמיתי

'חכה אבל למה', בלוג פופולרי, מייצר בעקביות תוכן איכותי, מרתק, מקורי היטב ובמגוון נושאים. התוכן האיכותי של האתר הזה הוביל אותו עזר לו ליצור קהל קוראים נאמן, לקבל שיתופים במדיה חברתית ולהרוויח המון קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים.

כותרות ותיאורי מטא

ערוך את תגי הכותרת ואת תיאורי המטא באופן ייחודי, רלוונטי ומשכנע עבור כל עמוד. כדי לעשות את זה צריך לכלול את מילות המפתח שאליה אנחנו מנסים לכוון את התוכן, ויחד עם זאת אנחנו צריכים לעשות את זה באופן טבעי ובלי לדחוס מילות מפתח באופן שרירותי.

דוגמאות מהעולם האמיתי

שופיפיי

פלטפורמת מסחר אלקטרוני שמשפרת את תגי הכותרת ואת תיאורי המטא שלה באמצעות מילות מפתח רלוונטיות ותיאורים משכנעים. העדכונים האלו מסייעים לדפים שלהם לקבל דירוג גבוה יותר במנועי חיפוש, מה שמגדיל את שיעורי הקליקים מתוצאות החיפוש.

airbnb

דוגמא נוספת לדרך שבה מיטוב תגי הכותרת ותיאור המטא סייעו לעסק לקדם את עצמו במנועי החיפוש הוא הדוגמא של airbnb. החברה שידרגה את דף הרישומים שלהם בפריז והתאימה אותו למילות מפתח רלוונטיות, מה שמספק למשתמשים הצרפתיים של החברה סיבה משכנעת למשתמשים ללחוץ.

תגיות כותרת

השתמש בתגי כותרת (H1,H2,H3 וכו') כדי לבנות את התוכן שלך. זה יהפוך אותו לקל יותר לקריאה ולהבנה. כלול מילות מפתח רלוונטיות בתגי הכותרת כדי להדגיש את הנושאים העיקריים של התוכן שלך.

דוגמאות מהעולם האמיתי

Buffer, פלטפורמת ניהול מדיה חברתית, משתמשת בתגי כותרת ביעילות בפוסטים בבלוג שלהם כדי ליצור מבנה ברור ולשפר את הקריאות. עיצוב זה משפר את חוויית המשתמש ומסייע למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן שלהם.

דוגמא נוספת: אתר טכנולוגי כמו "cnet" משתמש בתגי כותרת כדי לבנות את התוכן שלהם, מה שמקל על הקריאה וההבנה.

אופטימיזציה לתמונות

דחוס ושנה את גודל התמונות כדי לצמצם את זמן הטעינה. השתמש בשמות קבצים תיאוריים ותגי אלט עם מילות המפתח היעד שלך כדי לשפר את קידום אתרים של תמונות.

דוגמאות מהעולם האמיתי

נשיונל ג'יאוגרפיק, הידועה בזכות הוויזואליות המדהימה שלה, מייעלת תמונות באמצעות שמות קבצים תיאוריים, תגי אלט ודחיסה נכונה. זה מבטיח זמני טעינה מהירים יותר ונגישות משופרת, וכתוצאה מכך דירוג מנועי חיפוש טוב יותר.

דוגמא נוספת לדרך בה מיטוב תמונות סייע לחברה לשפר את המיקומים של האתר במנועי החיפוש: בלוגר אופנה כמו Sincerely Jules מייעל תמונות על ידי דחיסה, שינוי גודל ושימוש בשמות קבצים תיאוריים ותגי אלט.

קישורים פנימיים

כלול קישורים פנימיים לדפים רלוונטיים אחרים באתר שלך. זה עוזר למנועי חיפוש להבין את מבנה האתר שלך ויכול לשפר את חווית המשתמש על ידי הנחיית משתמשים לתוכן נוסף.

דוגמאות מהעולם האמיתי

ויקיפדיה משתמשת בהרחבה בקישור פנימי כדי לחבר מאמרים קשורים, ומספקת למשתמשים מידע מעמיק יותר ועוזרת למנועי חיפוש להבין טוב יותר את המבנה והתוכן של האתר שלהם.

דוגמא נוספת למקרה בו שיפור הקישורים הפנימיים של האתר עזר לאתר החברה לצמוח במנועי החיפוש: 

investopedia.com הוא אתר פיננסי אישי הכולל קישורים פנימיים למאמרים קשורים בנושאים פיננסיים שונים.

קישור חיצוני

קישור למקורות חיצוניים סמכותיים ורלוונטיים במידת הצורך. זה מוסיף אמינות לתוכן שלך ויכול לעזור למנועי חיפוש להבין את ההקשר של התוכן שלך.

דוגמאות מהעולם האמיתי

פורבס, אתר חדשות עסקים ופיננסים, מצטט לעתים קרובות מקורות סמכותיים וקישורים לאתרים מכובדים במאמרים שלהם. זה מוסיף להם אמינות ומשפר את דירוג מנועי האתר במנועי החיפוש ואת מעורבות המשתמשים שלהם.

דוגמא נוספת לחברה ששיפרה את אסטרטגיית הקישורים הנכנסים לאתר שלה ובכך שיפרה את מיקומי האתר במנועי החיפוש: healthline הוא אתר בריאות וכושר אשר לעתים קרובות מקשר למקורות סמכותיים כמו ארגון הבריאות העולמי, או למחקרים מדעיים שפורסמו.

ידידותיות לנייד

ודא שהאתר שלך רספונסיבי ומותאם למכשירים ניידים. האינדקס הראשון של גוגל לנייד פירושו שהגרסה הניידת של האתר שלך תיחשב לדירוג.

דוגמאות מהעולם האמיתי

דוגמא לדרך שבה שיפור חוויית המשתמש בדגש על ידידותיות לנייד עזרה לחברה לבלוט במנועי החיפוש היא הדוגמא של העיתון האמריקני הניו יורק טיימס. לניו יורק טיימס יש עיצוב אתר רספונסיבי שמתאים למכשירים ולגדלי מסך שונים, ומספק חווית משתמש אופטימלית. עיצוב ידידותי לנייד זה עוזר להם לשמור ולשפר את דירוג מנועי החיפוש שלהם.

דוגמא נוספת אפשר למצוא באתרי חדשות גדולים אחרים אשר משתמשים בעיצובים רספונסיביים שמתאימים לגדלים ומכשירים שונים של המסך. גם אתה יכול לעשות את זה.

מהירות עמוד

שפר את מהירות הטעינה של האתר שלך כדי לשפר את חוויית המשתמש ואת דירוג מנועי החיפוש. השתמש בכלים כמו PageSpeed Insights של גוגל כדי לנתח ולבצע אופטימיזציה של האתר שלך.

דוגמאות מהעולם האמיתי

גוגל עצמה מתעדפת את מהירות העמודים על פני מוצריה, כגון חיפוש בגוגל ומפות גוגל, כדי להבטיח זמני טעינה מהירים וחוויית משתמש טובה יותר. התמקדות זו במהירות מסייעת בשיפור דירוג מנועי החיפוש ושביעות רצון המשתמשים.

דוגמא נוספת:"אמזון" ידועה בהתמקדותה במהירות האתר ומשתמשת בטכניקות כמו אופטימיזציה של תמונות, אחסון במטמון ורשתות מסירת תוכן כדי להפחית את זמני הטעינה.

עדכן תוכן באופן קבוע

שמור על התוכן שלך רענן ומעודכן על ידי עדכון שוטף במידע חדש או תיקון תוכן מיושן. זה מאותת למנועי חיפוש שהאתר שלך מתוחזק ורלוונטי באופן פעיל.

דוגמא מהעולם האמיתי

Hubspot מעדכנת באופן קבוע את "המדריך האולטימטיבי למודעות גוגל" כדי לכלול את התכונות העדכניות ביותר, שיטות העבודה המומלצות והאסטרטגיות. תרגול זה משפר את דירוג מנועי החיפוש, חווית המשתמש, האמינות והביצועים לטווח הארוך.

דוגמא נוספת: "מוז", סוכנות שיווק דיגיטלית, מעדכנת באופן קבוע את "מדריך למתחילים לקידום אתרים" שלהם כדי לכלול את עדכוני האלגוריתם האחרונים, המגמות והאסטרטגיות החדשות.

סימון סכימה

יישום נתונים מובנים (סימון סכימה) מספק למנועי חיפוש מידע נוסף על התוכן שלך. זה יכול לעזור לשפר את נראות החיפוש שלך ועלול להוביל לקטעים עשירים בתוצאות החיפוש.

דוגמא מהעולם האמיתי

מסד נתונים פופולרי של סרטים, משתמש בסימון סכמות כדי לספק מידע נוסף על סרטים, תוכניות טלוויזיה וסלבריטאים למנועי חיפוש. נתונים מובנים אלה עוזרים לדפים שלהם להופיע כקטעים עשירים בתוצאות החיפוש, מה שהופך את התוכן שלהם לאטרקטיבי יותר למשתמשים.

דוגמא נוספת: האתר הפופולרי "כל המתכונים" משתמש בסימון סכמה כדי לספק למנועי חיפוש מידע נוסף על המתכונים שלהם, כגון מרכיבים, זמן בישול ודירוגים.

שיתוף חברתי

עודד שיתוף חברתי של התוכן שלך על ידי הוספת לחצני שיתוף לאתר שלך. אותות חברתיים יכולים לעזור בעקיפין עם נראות מנוע החיפוש על ידי הגדלת החשיפה של התוכן שלך.

דוגמאות מהעולם האמיתי

באזפיד, הידוע בתוכן הוויראלי שלו, כולל כפתורי שיתוף חברתי בכל המאמרים, מה שמקל על המשתמשים לשתף את הפוסטים המועדפים עליהם ברשתות החברתיות. התרגול הזה עוזר לבאזפיד להגיע לקהלים חדשים ולייצר יותר תנועה.

דוגמא נוספת: בלגן יפה, אתר DIY ומלאכה, כולל כפתורי שיתוף חברתי לפינטרסט, פייסבוק וטוויטר בכל דף הדרכה או פרויקט.

לסיכום

על ידי בחינת הדוגמאות שנתתי לך במדריך הזה, תוכל לראות כיצד יישום 12 השלבים הללו יכול לסייע בקידום אתר במנועי חיפוש, לשפר את חוויית המשתמש ובסופו של דבר להניע יותר תנועה ומעורבות. אני מזכיר לך שאין קסמים ושאופטימיזציה למנועי חיפוש (קידום אתרים) היא תהליך מתמשך, וחיוני לעקוב אחר ביצועי האתר שלך ולבצע התאמות לפי הצורך. יישום אסטרטגיות אלה יעזור לשפר את תוכן האתר שלך ולהגביר את הנראות שלו בתוצאות מנועי החיפוש ואני כאן אם יש לך שאלות.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו