One Man Brand: שיווק דיגיטלי בעולם תחרותי

בניית מותג

איך בונים מותג של אדם אחד? יש לך עסק או שירות שהוא רק שלך ואתה רוצה לשווק את עצמך אבל לא יודע איך? במדריך הבא אני אתן לך 5 דוגמאות של מותגים שנבנו סביב אדם אחד באמצעות שיווק דיגיטלי. נדבר על מה שעבד אצל כל אחד ממקרי הבוחן האלו ועל המשותף ביניהם ונסיק מסקנות שילמדו אותנו איך לבלוט בעולם תחרותי.

אם אתה מתעניין לבנות מותג אישי ולחשוף אותו לקהל הרחב קודם כל עליך להבין מי קהל היעד שלך. הדבר השני שעליך לעשות הוא לפתח את הקול המיוחד שלך ולבנות את המותג שלך על בסיס הערכים והתכונות הייחודיות שהיית רוצה להעביר.

שיווק דיגיטלי באמצעות קידום אורגני ורשתות חברתית זה הדרך לבנות את המותג האישי שלך. לפני שיוצאים לדרך חשוב לבחור את הפלטפורמות המתאימות לקהל היעד שלך וליצור תוכן מתאים לכל פלטפורמה. חשוב לשמור על תקשורת רציפה עם הקהל שלך, להיות יצירתי ולהתאים את הכנסת התוכן לצרכי הקהל. נכון, זה יכול לקחת זמן, עבודה קשה והתמדה, אבל ההצלחה של המותג שלך תהפוך את ההשקעה הזו למשתלמת. חוץ מזה, הרעיון לא כזה מסובך, אז בוא פשוט נתחיל 🎉

דוגמאות למותגי: One Man Brand

תמונה אחת שווה אלף מילים ודוגמא אחת שווה אלף משהו, בטוח. אני יודע את זה כי אנשים אוהבים דוגמאות, את זה אומרת הסטטיסטיקה, לא אני המצאתי את החוקים. בקיצור ולעניין – אלה האנשים שהצליחו לייצר מותגים של עצמם באמצעות שיווק דיגיטלי:

הודא ביוטי

הודא קטאן הקימה את מותג היופי שלה באינסטגרם על ידי פרסום הדרכות והמלצות איפור. הנוכחות שלה ברשתות החברתיות עזרה לה לבנות מותג עם כמות מסיבית של עוקבים, מה שבסופו של דבר הוביל ליצירת 'הודא ביוטי', מותג קוסמטיקה הידוע במוצרים האיכותיים שלו.

הודא ביוטי

הסלט הבלונדיני

Chiara Ferragni היא בלוגרית אופנה ויזמית עסקית שהקימה את הבלוג שלה, הסלט הבלונדיני, בשנת 2009. באמצעות שיווק במדיה חברתית היא הגדילה את המותג האישי שלה וניצלה את ההשפעה שלה כדי להשיק קו אופנה משלה מה שהוביל גם לשיתוף פעולה עם מותגי אופנה גדולים.

Gymshark

בן פרנסיס הקים את Gymshark בשנת 2012 כשהיה עדיין סטודנט. הוא השתמש ברשתות החברתיות, במיוחד באינסטגרם, כדי לקדם את המותג שלו ולבנות קהילה של חובבי כושר. נכון להיום מדובר במותג מוביל שהפך לחברת בגדי כושר מצליחה מאוד, עם מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות.

לבשל עם מימה

מרים עזדין, הידועה גם בשם מימה, היא בלוגרית אוכל שמשתפת מתכונים וטיפים לבישול באינסטגרם. היא מרים יצרה סביבה קהילת עוקבים באמצעות שיווק ברשתות חברתית, ובסופו של דבר השיקה בלוג אוכל משלה וגם ספר בישול מצליח.

Tarte Cosmetics

מורין קלי הקימה את טארט קוסמטיקה בשנת 2000, אך רק כשהחלה להשתמש במדיה החברתית כדי לקדם את המותג הוא באמת המריא. באמצעות פלטפורמות כמו אינסטגרם ויוטיוב, טרטה קוסמטיקה בנתה קהל עוקבים נאמן והתפרסמה בזכות מוצרי האיפור האיכותיים והידודותיים לבעלי חיים שהיא משווקת.

האסטרטגיה השיווקית של כל אחד מהם

עכשיו אני אנסה לנתח מה בדיוק כל אחד מהם עשה כדי ליצור מותג וכדי למנף אותו. השאלות שאני אנסה לענות עליהן הן:

  • מה בדיוק עשה כל אחד מהם בכל פלטפורמה? 
  • מי היה קהל היעד של כל אחד? 
  • באיזה קול הם בחרו להשתמש? 
  • באיזו רשת חברתית השקיע כל אחד מהם הכי הרבה מאמץ? 
  • איך הם עבדו עם התגובות מהקהל?

הודה ביוטי

אסטרטגיית השיווק של הודה קטאן למותג שלה התמקדה ביצירת מותג האישי בעזרת נוכחות ברשתות החברתיות. היא הצליחה למנף את כמות העוקבים המסיבית שלה באינסטגרם כדי להציג את מוצרי האיפור שלה ולייצר רווחים בהמשך, כמו גם יצירת שיתופי פעולה עם משפיעים וסלבריטאים – מה שעזר לה להרחיב את החשיפה של המותג.

אמצעי שיווק מועדף: אינסטגרם

הודה קטאן השתמשה באינסטגרם כדי להציג את מראה האיפור והמוצרים שלה וכדי לשתף פעולה עם משפיעים וסלבריטאים. היא יצרה סטוריס באינסטגרם כדי לשתף הדרכות ותוכן מאחורי הקלעים ופרסמה פוסטים באופן עקבי.

קהל יעד

חובבי איפור, במיוחד אלה המעוניינים באיכות גבוהה, קוסמטיקה יוקרה.

קול

המותג האישי של הודה קטאן נבנה סביב המומחיות שלה באיפור והאישיות הנגישה שלה.

תגובה לקהל

הודה קטאן מעורבת מאוד עם הקהל שלה והיא מרבה לענות ולהגיב באינסטגרם וזאת כדי לבנות תחושה של קהילה ונאמנות.

הסלט הבלונדיני

אמצעי שיווק מועדף: אינסטגרם

קיארה פרגני משתמשת באינסטגרם כדי להציג את הסגנון האישי שלה, לקדם את שיתופי הפעולה שלה עם מותגי אופנה ולשתף תוכן מאחורי הקלעים מאירועי אופנה וצילומים.

הסלט הבלונדיני

קהל יעד

חובבי אופנה, במיוחד אלה המעוניינים במותגי אופנה ויוקרה יוקרתיים.

קול

קול המותג של הסלט הבלונדיני היה שאפתני וזוהר, ומשקף את מעמדה של פרגני כמשפיענית אופנה ואייקון של סטייל.

תגובה לקהל

פרגני מגיבה לתגובות הקהל באינסטגרם.

הסלט הבלונדיני

האסטרטגיה השיווקית של קיארה פרגני לסלט הבלונדיני הייתה לבסס את עצמה כמשפיעה על אופנה ולבנות קהילה של עוקבים דומים. היא השתמשה בפלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם כדי להציג את הסגנון האישי שלה, ולשתף פעולה עם מותגי אופנה כדי לקדם את המוצרים שלהם.

Gymshark 

האסטרטגיה השיווקית של בן פרנסיס הייתה לבנות מותג עבור חובבי כושר בעזרת היכולות של המדיה החברתית ובמטרה להגיע לכמה שיותר משתמשים מקהל הזה. הוא השתמש באינסטגרם כדי להציג את הסיפור מאחורי עולם הכושר שלו והדרך בה המוצרים שלו עוזרים לו להצליח כמובן. בנוסף, הוא שיתף פעולה עם משפיענים מעולם הכושר כדי לקדם את המותג.

אמצעי שיווק מועדף: אינסטגרם

Gymshark נבנה על ידי בן פרנסיס באינסטגרם במטרה להציג את בגדי הכושר של המותג ולשתף פעולה עם משפיעי כושר לקידום המותג. כדי לעשות את זה הוא יצר סטוריס ושיתף אימונים וטיפים לכושר.

קהל יעד

חובבי כושר, במיוחד אלה המעוניינים באביזרי אימון איכותיים.

gymshark

קול

קול המותג של Gymshark הוא אנרגטי ומניע, משקף את ההתמקדות שלו בכושר ובריאות.

תגובה לקהל

Gymshark הוא מאוד תגובתי לקהל שלו.

לבשל עם מימה

אסטרטגיית השיווק של מריאם אזדין ביצירת מותג הבישול שלה הייתה לנצל את המומחיות שלה במזון ותזונה כדי ליצור קהילה של בשלנים חובבים שיעקבו אחריה. היא השתמשה באינסטגרם כדי להציג את המתכונים שלה וטיפים לבישול, והיא שיתפה פעולה עם בלוגרי אוכל ומשפיעים אחרים כדי להגדיל את החשיפה.

אמצעי שיווק מועדף: אינסטגרם

מריאם אזדין השתמשה באינסטגרם כדי להציג את המתכונים ואת הטיפים שלה לבישול. היא כיוונה לשיתופי פעולה עם בלוגרי אוכל ומשפיעים אחרים. אזדין השתמשה גם בסיפורים באינסטגרם ובשידורי אינסטגרם כדי לשתף תוכן מאחורי הקלעים.

קהל יעד

טבחים ביתיים, במיוחד אלה שמתעניינים במתכונים בריאים וקלים להכנה.

קול

אזדין  בחרה בקול מותג ידידותי ונגיש, המשקף את ההתמקדות שלה בבישול ביתי ובמתכונים ידידותיים לכל המשפחה.

תגובה לקהל

'לבשל עם מימה' הוא מאוד תגובתי להקהל באינסטגרם.

טארט קוסמטיקה

האסטרטגיה השיווקית של מורין קלי לטארט קוסמטיקה הייתה לבנות מותג שיגיע לחובבי היופי ולקדם אותו באמצעות המדיה החברתית. היא השתמשה באינסטגרם וביוטיוב כדי להציג את המוצרים שלה ולשתף פעולה עם משפיעני יופי וזאת על מנת להגדיל את החשיפה. קלי שמה דגש על המוטיב הידידותי לסביבה ו – 'נטול האכזריות' של מוצריה, במטרה לפנות לצרכנים בעלי מודעות חברתית וסביבתית גבוהה.

טארט קוסמטיק

אמצעי שיווק מועדפים: אינסטגרם ויוטיוב

טארט קוסמטיקה משתמשת באינסטגרם וביוטיוב כדי להציג את מוצרי האיפור שלה, ולשתף פעולה עם משפיעני יופי לקידום המותג. החברה משתמשת בפלטפורמות אלה כדי לשתף הדרכות ותוכן מאחורי הקלעים.

קהל יעד

חובבי יופי, במיוחד אלה המעוניינים באיכות ובקוסמטיקה ידידותית לסביבה.

קול

קול המותג של טארט קוסמטיקה הוא מהנה ושובב, קול המשקף את התמקדות המותג במוצרי איפור צבעוניים ואת מחויבות המותג להיות נטול אכזריות וידידותי לסביבה.

תגובה לקהל

מורין קלי (או מי שמנהל את ערוצי הרשתות החברתיות שלה) מקפידה להגיב לקהל היעד שלה באופן קבוע. החברה משתמשת בתגובות כדי להודיע על השקת מוצרים חדשים וקמפיינים שיווקיים, כך היא יכולה לשמור על התוכן העיקרי כתוכן 'עבור המשתמש' ולהכניס את המסרים השיווקיים 'כבדרך אגב', מה שעוזר לשמור על החוויה אותה אנחנו רוצים לספק לקהל היעד שלנו ולא לערבב בין תוכן לבין פרסומות.

קווי הדמיון בין המותגים שעזרו להם להצליח

מותג אישי

כל אחד מהמותגים הללו נבנה סביב מותג אישי חזק. הודה קטאן, קיארה פרגני, בן פרנסיס, מריאם אזדין ומורין קלי ידועים במומחיות בתחומים שלהם, והם משמשים במותג האישי שלהם כדי לבנות אמון וסמכות מול הקהל שלהם.

שימוש במדיה חברתית

כל המותגים הללו הסתמכו במידה רבה על מדיה חברתית כדי לקדם את עצמם ולהגיע לקהל היעד שלהם. הם השתמשו בפלטפורמות כמו אינסטגרם ויוטיוב כדי להציג את המוצרים שלהם, לשתף פעולה עם משפיעים ולהגיע לקהל שלהם.

שיתוף פעולה

שיתוף פעולה היה חלק חשוב באסטרטגיית השיווק של כל אחד מהמותגים הללו. כולם עבדו עם משפיעים, ידוענים או מותגים אחרים כדי להגדיל את החשיפה ולבנות אמינות.

אותנטיות

לכל אחד מהמותגים הללו היה קול אותנטי וספציפי מאוד שנועד לייצר חוויה ייחודית ולתקשר ישירות עם קהל היעד שלהם. הם לא פחדו להראות את אישיותם, לשתף תוכן מאחורי הקלעים או להגיב למשוב הקהל.

בניית קהילה

לבסוף, כל המותגים הללו התמקדו בבניית תחושת קהילה סביב המוצרים והמותג שלהם. הם דיברו עם הקהל שלהם, שיתפו תוכן שנוצר על ידי משתמשים, והדגישו את החשיבות של הלקוחות שלהם להצלחתם. זה עזר להם לבנות אמון, נאמנות ותחושת שייכות בקרב הקהל שלהם.

אילו הישגים הביא להם שיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות?

הגברת המודעות למותג

עבודה ברשתות החברתית עזרה למותגים האלו להציג את המוצרים ואת השירותים שלהם. האנשים שמאחורי המותגים האלו בנו חברות מצליחות שידעו להגיע לקהל רחב ולהגביר את המודעות למותג שלהן.

מעורבות גבוהה יותר

המדיה החברתית אפשרה למותגים עליהם דיברנו לעסוק בקהל שלהם בצורה ישירה ואותנטית יותר. על ידי תגובה לתגובות ומשוב, שיתוף תוכן מאחורי הקלעים ושיתוף פעולה עם משפיעים, הם הצליחו לבנות עוקבים נאמנים ולייצר שיעורי מעורבות גבוהים יותר.

 

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>

גלעד קמר
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים אורגני בגוגל.
אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

התחלתי את דרכי כגנן , עסקתי בתחום בתשוקה, גאווה ולמדתי אותו בצורה דקדקנית וטובה. (מזל עקרב) כל מה שרציתי לעשות הוא לעבוד (פיזית) במה שאהבתי ואני שמח לומר שהתוצאות מדברות בשם עצמם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך