פרסום באינטרנט: כך תוכלו להשיג מקסימום חשיפה

פרסום באינטרנט, האם זה מתאים לי, זה יכול לעבוד בשבילי ומה זה נותן? אם השאלות הללו מדברות אליך, את או אתה תפיקו תועלת מהסקירה העניינית שהכנו בשבילכם. בדרך למקסימום חשיפה ושיפור בתוצאות העסקיות, תלמדו בשורות הבאות: 

  • מהו בעצם פרסום באינטרנט במובן הרחב של המילה. 
  • למה הפרסום עובר לאינטרנט.  
  • אילו ערוצי פרסום מגוונים ונישות שונות קיימים באינטרנט.  
  • מה זה תוצאות חיפוש אורגני ואיך קידום אורגני משיג תוצאות יעילות כל כך.  
  • מהם המאפיינים של מודעות בגוגל, מה זה אומר מודעות באתרים מגוונים, מהו פרסום ברשתות חברתיות. 
  • מה זה פרסום באמצעות דוא"ל, מה זה פרסום באמצעות ערוצי תוכן. על מה מבוסס החוזק העצום של פרסום באינטרנט בכלל.  
  • קידום אורגני – תכירו את כל היתרונות בפרסום מסוג זה. 
  • איך מתחילים בצורה טובה קידום אורגני ואיך ממשיכים משם בשביל לשפר את העסק ולהגדיל רווחיות ויציבות עסקית. 

 

מה גוגל חושבת על פרסום באינטרנט 

גוגל היא ערוץ פרסום מרכזי וגם מקור מידע וערוץ דעת. קודם כל, בואו נבין ביחד עד כמה ערוץ זה באמת רלוונטי וחשוב בעולם העסקי. ערכנו ניסוי קטן וכתבנו בגוגל "פרסום באינטרנט". זה מה שמצאנו:

פרסום באינטרנט

שימו לב שכמות התוכן שגוגל מאתרת בנושא הזה, בתוך כחצי שניה, כוללת מעל ארבעה מיליון תוצאות! ויש פה עוד נקודה שמתחבאת אבל צריך לשים אליה לב. בתוך ארבע מיליון תוצאות אלה, יש המון אתרים ומידע שאף אחד (כמעט) לא ייחשף אליהם לעולם. רוב האנשים, סביר להניח שגם אתם, לא חופרים יותר מדי בתוצאות החיפוש, מעבר לעמוד הראשון או לעמוד השני בגוגל. כדי לפרסם בצורה יעילה באמת, אחת השיטות, שעליה נרחיב בהמשך תהיה – כיצד להגיע לתוצאות הראשונות והחזקות ביותר בגוגל. רמז, קוראים לזה קידום אורגני, וזה סוג של פרסום שמתקבל על ידי הגולשים בצורה הכי טבעית וללא התנגדות או כעס. כן, זה פועל כמו קסם, גם בקרב אנשים שמתעבים פרסומות ישירות, מודעות ובאנרים. שווה לקרוא הלאה ולהבין איך כל זה יכול לעבוד בשבילכם, כעצמאים, בעלי עסקים או עצמאים לעתיד. 

פרסום באינטרנט – מה זה בכלל 

לא בכדי גוגל מצאה כל כך הרבה תוצאות, בנושא של פרסום באינטרנט. זה לא רק נושא שמעורר עניין רב ונדרש לאנשים ולעסקים בכל תחומי החיים. זהו גם נושא רחב היקף. פרסום באינטרנט זה לא שיטה אחת או דרך אחת. תחת הכותרת הזאת נמצאות המון אפשרויות של פרסום, השגת חשיפה, קידום מכירות ושיווק. אך מה שמשותף לכל הדברים הללו, זה הזירה שבה הכל קורה. הכל קורה אונליין. החשיפה מותאמת לכל מכשיר שתומך בגלישה – כלומר מחשבים נייחים וניידים. טאבלטים וכמובן סמרטפונים. 

זו אחת המהפכות הגדולות ביותר, המעבר מגלישה במסכים גדולים אל גלישה במסכים קטנים יחסית וגם תוך כדי תנועה. העובדה שאנשים לקוחים את המובייל לכל מקום, מאפשרת להשתמש בטכניקות פרסום שמותאמות ברמה האישית וגם מותאמות מיקום. במילים אחרות, ניתן לייצר חשיפה מוגברת, הן על פי מילות מפתח (תוכן שמעניין את הגולש) והן על פי מיקומו הפיזי של הגולש ברגע נתון. לעסקים יש עניין רב בהשגת חשיפה, בקרב גולשים רלוונטיים, שנמצאים ברגע נתון סמוך לבית העסק. 

ועוד דבר שמשותף לכל השיטות השונות של פרסום באינטרנט, שכמה מהחשובות ביותר שבהן נציג בהמשך. כל השיטות נועדו להיות מדידות ולהשיג תוצאות. לא רק חשיפה בפני קהל יעד ולקוחות רלוונטיים אלא שיפור במספר הפניות, עלייה בכמות העסקאות ובכמות הסגירות, רכישות או חתימות על חוזים. ברגע שקמפיין פרסומי או קידום אורגני משיגים את זה, התוצאה ברורה – העסק צומח ומשגשג. רוצים גם? בהמשך הדברים מחכה לכם מידע רב, טיפים ועובדות, איך להשיג את זה בעסק שלכם. 

למה הפרסום עובר לאינטרנט, ואיך זה חשוב לעסק 

עד כמה שווה לפרסם באינטרנט? במידה רבה, זה חיוני לכל עסק חפץ חיים. זו הזירה העיקרית כיום, שטלטלה את כל ענף הפרסום בארץ ובעולם. נכון, ענף הפרסום שגשג ופרח שנים רבות לפני שהאינטרנט בכלל נולד. אבל המהפכה המקוונת, שהשפיעה עמוקות על החיים של כולנו, יצרה זעזוע עמוק ושינתה סדרי עולם בענף הפרסום. המרחב הדיגיטלי הפך לחשוב לכולנו, כמעט כמו המרחב הפיזי. זו סיבה מספיק טובה, גם אם לא היחידה, לפרסם באינטרנט ולהפנות לשם יותר תקציבים לעומת ערוצים אחרים (לא מקוונים).

האינטרנט קיבלה מעמד בכורה של מקור בלתי נדלה לידע, הודות לגוגל, לאתרים כמו וויקיפדיה ולעוד אין ספור ערוצי תוכן שמתעדכנים על בסיס יומי. אבל אנשים, כך מסתבר, לא מחפשים ברשת אך ורק ידע לשם ידע. אין ספור חיפושים נעשים על מנת למצוא שירותים, לברר לגבי מוצרים, להבין לגבי מותגים ובקיצור, למצוא פתרונות נחוצים. אנשים ניגשים לאינטרנט, ובמיוחד לגוגל, לצורך קניות אונליין, להזמנת מוצרים אך גם כדי לבצע רכישות או פעולות צרכניות, מחוץ לרשת. כלומר האינטרנט מהווה מקור בלתי נדלה להשגת מידע מקדים לפני רכישה ולצורך השוואת מחירים ובדיקה של ספקים. מי שלא מפרסם באינטרנט, יהיה בלתי נראה עבור פלח שוק עצום בגודלו.  

הפרסום עובר לאינטרנט, מפני שהוא יעיל אבל גם מעוד הרבה מאוד סיבות ששווה להכיר. אם אתם מתלבטים האם כבעלי עסק, יזמים או אנשי עסקים כדאי לפרסם ברשת, תנו את הדעת על הדברים הבאים:

  1. כמעט בטוח שקהל היעד שלכם נמצא ברשת – יתכן שאתם מוכרים בשמים, יתכן שאתם מציעים שירותי אדריכלות, יתכן שאתם מציעים שיעורים פרטיים לילדים, שירותי אימון אישי, מוכרים ציוד משרדי או מוכרים גדג'טים, אביזרי שמע או יהלומים. יהיו מי שיהיו הלקוחות שלכם, קהל היעד שלכם נמצא ברשת. אם פעם מדורת השבט הייתה הטלוויזיה, כיום האינטרנט היא מדורת השבט. 
  2. בשביל לפרוץ קדימה ולא להישאר מאחור – זכרו כי המתחרים שלכם נמצאים ברשת. מי שלא מתחיל לפרסם באינטרנט בצורה יעילה, יוצר לעצמו בעיה. אפשר לומר שזה מביא לנחיתות מול המתחרים. 
  3. מתאים לפרסם הכל – באינטרנט יוצרים חשיפה עסקית ומפרסמים את כל סוגי העסקים, הכל כולל הכל. זה אומר אפילו פרסום הדפסת ספרים ופרסום הדפסת מודעות אבל, פרסום אחוזות יוקרה למכירה למיליונרים ופרסום דירות שני חדשים, פרסום כלי נגינה למכירה מכל הסוגים, טיפולים פיזיותרפיים לקשישים, שירות אילוף כלבים ומספרה לחתולים וכן הלאה והלאה. בכל נישה שאתם פועלים, המתחרים שלכם, לפחות חלק גדול מהם, כבר נמצאים ברשת. מי שמוותר על ערוץ הפרסום הזה, יתקשה להתרומם מול האחרים. מי שמוותר על ערוץ הפרסום הזה, עלול לאבד נתח שוק, אפילו בעסק וותיק ורווחי. 
  4. מתאים לעסקים מקטן ועד גדול – פרסום באינטרנט מתאים לכל סוגי העסקים, כמעט ללא יוצא מן הכלל ובכל גודל. לעומת ערוצי פרסום וותיקים, כגון פרסום בטלוויזיה או ברדיו, שמתאימים בעיקר לחברות הגדולות ביותר או הבינוניות, האינטרנט מתאים גם לאחרים. פה מפרסמים עסקים מקומיים, עסקים מחוזיים וגם ארציים. פרסום מקוון נועד הן לחברות גלובליות והן לעסקים של איש אחד. מכיוון שיש המון דרכים לפרסם ולא חייבים להשקיע בכך כסף גדול, זהו פתרון נגיש, מתבקש ואפקטיבי.  

רוצים לדעת עד כמה עשירה ומגוונת הפעילות שיש כיום באינטרנט ועד כמה החשיפה שניתן להשיג פה יכולה להועיל לגורם מסחרי ועסקי? נסו לנחש כמה אתרי אינטרנט קיימים כיום במרחב הדיגיטלי. במחשבה שניה, האמת היא שבכלל לא חייבים לנחש. אפשר לשאול את גוגל (שם תמצאו תשובה לכל שאלה, ומוצר לכל צורך). בואו נראה ביחד כמה אתרים יש באינטרנט. 

פרסום אתרים באינטרנט

באינטרנט יש כיום חצי מיליארד (!) אתרי אינטרנט. שימו לב שהעדכון הזה נשלף על ידי מנוע החיפוש מתוך ויקיפדיה, מקור מוסמך שבדק את הדברים לשנת 2016. אפשר להניח במידה סבירה של וודאות, שכיום המספר הזה כבר הרבה יותר גדול כיום. ושימו לב לעוד נתון חשוב לכל מפרסם, כמה זמן בעצם אנשים גולשים ביום באינטרנט. בואו נראה ביחד מה התוצאות. 

תוצאות פרסום אתר באינטרנט

שימו לב שכיום אפילו פעוטות וזאטוטים גולשים באינטרנט. ועל פי דוח מפורט, ניתן לראות נתון מדהים שאומר כי מספר הישראלים שגולשים באינטרנט עומד על יותר מ-6.5 מיליון איש! המסקנה – כולם שם. אין ספור אתרי וערוצי מידע ואין ספור אתרי מסחר, אתרי מכירות, אתרים שיווקיים ואתרי תדמית. אז אחרי שהסכמנו שבעזרת פרסום באינטרנט אפשר להשיג חשיפה עצומה, כי כולם גולשים, אפשר להמשיך ולדון בצורות פרסום, שמביאות תוצאות. 

הכירו מגוון ערוצי פרסום באינטרנט 

האינטרנט, הרשת העולמית, מורכבת מהמון פלטפורמות ומגוון ערוצים. בכל ערוץ פרסום כללים שיכולים לסייע בפרסום אפקטיבי ביותר. בחלק מהערוצים ניתן לפרסם בחינם, אך פרסום מקצועי, בליווי אנשי מקצוע, לרוב משיג תוצאות מהירות יותר וחשיפה מסיבית הרבה יותר. אך תחילה, בואו נכיר כמה מהערוצים הייעודיים שמתאימים לפרסום, (בהמשך נתמקד בכל אלה):

  1. תוצאות חיפוש אורגני. 
  2. מודעות בגוגל.
  3. מודעות באתרים מגוונים.
  4. פרסום ברשתות חברתיות. 
  5. פרסום באמצעות דוא"ל. 
  6. פרסום באמצעות ערוצי תוכן. 

פרסום על ידי מיקוד בתוצאות חיפוש אורגני 

על פי שיטת פרסום זאת, שואפים לקדם מוצר, מותג או חברה, בחיפוש טבעי בגוגל. מקצועני פרסום קוראים לשיטה הזאת חיפוש אורגני וכך זה עובד. קודם כל מוצאים אילו מילים וביטויים שאנשים מחפשים, קשורים בצורה הדוקה למוצר או לשירות שאתם מציעים. על ידי צעדים מקצועיים, משפרים את האתר, כך שכל גולש שיחפש מילים רלוונטיות, ימצא את האתר בסבירות גבוהה (על ידי העלאת האתר בתוצאות הטבעיות שגוגל מציגה לגולשים). לגוגל עצמה יש מטרה, להציג לגולשים מידע רלוונטי. ברגע שגוף עסקי מצליח "לשכנע" את האלגוריתם של גוגל שהאתר שלו או דף נחיתה שלו, רלוונטיים ונוגעים ישירות לחיפושים מסוימים, התוצאות השיווקיות לא מאחרות לבוא. שימו לב שאנשים מייחסים ערך רב ואמינות גבוהה, לתוצאות הטבעיות של גוגל. 

פרסום באינטרנט על ידי מודעות בגוגל 

בניגוד לתוצאות חיפוש אורגניות, שמובילות אל חשיפה גדולה מאוד, ישנן תוצאות חיפוש ממומנות. זה עובד על היגיון שונה בצורה אחרת לגמרי. בנישה הזאת מוצאים עניין עסקים שמוכנים לשלם כסף לגוגל. עסקים כאלה יוכלו לשתול מודעות שיופיעו סמוך לתוצאות החיפוש הטבעיות, האורגניות. אנו לא אומרים שהתוצאות הללו לא עובדות, אולם הציבור הרחב מתייחס אליהם כאל פרסומות ישירות. הן נחשבות למוטות, פחות אובייקטיביות וכאמור, כדי להימצא שם יש צורך לשלם כסף לגוגל. אגב, פרסומות בשיתוף גוגל יכולות להימצא גם באתרים אחרים, מחוץ למנוע החיפוש. אלה אתרים אשר משתפים פעולה עם גוגל ומקבלים מענקית האינטרנט עמלה, עבור הצגת מודעות בשטחי פרסום מוגדרים מראש. 

עסקים שמעוניינים בכך, יכולים להשיק קמפיינים שגורמים לכך שגולשים שחיפשו מידע מסוים, יראו ויחשפו למודעות בנושא זה, בכניסה לאתרים שונים. לדוגמא, גבר שחיפש מידע על טבעות אירוסין ולאחר מכן נכנס לפורטל חדשות או לאתר אחר, ייחשף בסבירות גבוהה למודעת באנר של עסק למכירת תכשיטים וטבעות אירוסין. זהו פרסום ממומן, שבעל העסק משלם על פי חשיפה (כמה פעמים המודעה מוצגת לפני גולשים) או לפי הקלקה (כמה גולשים שהקלידו על המודעה).

מודעות באתרים מגוונים 

לצד פרסום באינטרנט שיכול להיעשות בשיתוף גוגל, ישנן מודעות בשיתוף אתרים אחרים וללא מעורבות של מנוע החיפוש עצמו. פה מדובר למעשה על רכישה ישירה של שטחי פרסום, בתוך "נדל"ן מקוון" של אתרים רלוונטיים. לדוגמא, יבואן רכבים עשוי לרכוש שטחי פרסום, במגזין מקוון שעוסק בענף התחבורה והרכב. חנות לציוד כושר תפרסם מודעה במגזין אונליין שעוסק בבריאות ואיכות חיים. אגב, כדאי להזכיר ששנן טכניקות פרסום מתקדמות, כגון רימרקטינג. בשיטה הזאת, יוצגו מודעות בפני לקוחות שנכנסו בעבר לאתר עסקי, אך לא סיימו את הביקור ברכישה. שימו לב שפרסום באתרים מגוונים יכול להיעשות במקביל לפרסום מודעות בשיתוף גוגל, אלה שיטות פרסום משלימות ולא בהכרח זהות.  

פרסום באינטרנט – ברשתות חברתיות

פרסום ברשתות חברתיות יכול להתבצע במגוון רחב של דרכים. גם פה, בחלק מהרשתות ניתן לבצע במידה מסוימת קידום טבעי ושימוש בביטויים חזקים אך גם ניתן לבצע קידום על ידי קמפיינים בתשלום. בין היתר, ניתן ברשתות חברתיות להקים מודעות שנועדו לאסוף פרטים של גולשים שמתעניינים במוצר או בשירות מסוים. פרסום זה נקרא גם פרסום לידים. בשלב הבא בעל העסק או אנשי מכירות יוצרים קשר עם הלקוחות. התשלום לפלטפורמה נעשה על פי כמות הלידים. 

ברשתות חברתיות ניתן אף לפרסם מודעות ישירות של הנעה לפעולה. לדוגמא, מודעות שמעבירות ישירות את הגולש לעמוד מכירה. שימו לב שברשתות חברתיות מסוימות ניתן להציג פרסומים המבוססים על אנימציה, סרטונים, מודעות קופצות, שיתוף כספונסרים עם משפיעי רשת ועוד. צריך כמובן להיות ערים להבדלים שישנם בין רשתות חברתיות שונות. לדוגמא, פייסבוק זה ערוץ שפונה פחות לצעירים והגיל הממוצע במגמת עליה. לעומת זאת, אינסטגרם פונה לשכבת גיל צעירה יותר וטיק טוק כבר פונה בעיקר לילדים ולבני נוער. באינסטגרם נוהגים לפרסם מותגי אופנה, לייף סטייל, כל מה שניתן להביע בצורה יפה בתמונות או בסרטונים קצרים. 

פרסום באמצעות דוא"ל 

פרסום באינטרנט באמצעות דוא"ל הינו אחד משיטות הפרסום הוותיקות ביותר. חשוב לציין כי בנישה הזאת יש כללי עשה ואל תעשה, והדברים צריכים להיעשות נכון, על מנת שהפרסום לא ייחשב לספאם. ניתן כיום להיעזר במערכות שפועלות בצורה אוטומטית ויכולות לשלוח מיילים ללא הגבלה ובכל כמות. מבלי להיכנס לעומק, את המיילים נכון להעביר רק לאנשים שנמצאים ברשימת תפוצה, מועדון לקוחות וכדומה. כלומר, אלה אנשים שהביעו הסכמה פעילה לקבל מיילים בעלי קונוטציה שיווקית. על מנת שזה יעבוד נכון, ניתן לבנות רשימות תפוצה על בסיס לקוחות קיימים, קבועים או מזדמנים. ניתן לצרף אנשים על ידי קישורים, צירוף לקוחות שמקבלים ניוזלטר או נרשמו לערוץ ועוד. חשוב לציין כי שיטת פרסום כזאת לא מתאימה לעסקים שאין לכם יכולת לארגן רשימת תפוצה גדולה וזה לרוב פתרון משלים לצד פרסום בגוגל ו/או בפייסבוק. 

פרסום באמצעות ערוצי תוכן

ערוצי פרסום נוספים שזוכים לתהודה ברשת נקראים אתרי תוכן. דוגמא לפלטפורמות תוכן שכאלה, הן טאבולה ואאוטבריין. באתרים הללו מופיעים תכנים מושקעים, בדומה לכתבות עיתונות. אפשר לומר שאלה כתבות התדמית של ימינו, כפי שהיו בעבר כתבות מודפסות שיצאו בחסות גופים מסחריים (ג. יפית, הפרסומאית המנוחה, הפיקה בעבר אין ספור כתבות מסוג זה בעיתונים מובילים). אבל כיום, אפשר להוציא כתבות פרסום ותדמית מסוג זה, לא רק עבור חברות גדולות ועתירות ממון. גם עסקים בינוניים או קטנים יכולים להשיק פרסומים. 

מכיוון שזהו פרסום אונליין ולא פרסום בעיתון, מדובר על כתבות תדמית מחוזקות ועם הרבה ערך מוסף. למשל, ניתן לפרסם מדריכים וטיפים, המקושרים ישירות עם העסק שלכם. ניתן להפיק בעזרת התכנים הללו לידים או להניע אנשים לפעולה. תכנים אלה, שהם מושקעים למדי, מבססים קשר עם הלקוח, מעבר לקשר שנוצר עם מודעת פרסום רגילה. הלקוחות נוטים לייחס ערך רב לתכנים איכותיים. 

מהו החוזק העצום של פרסום באינטרנט 

בשלב זה כבר מובן לגמרי שפרסום ברשת יוצר חשיפה רחבה. זוהי בהחלט מטרה חשובה של כל מפרסם, אך הרשו לנו לחדד. עסק, מותג או שירות, לא בהכרח פונה לכל האנשים. אפשר לומר כי במקרים רבים, קהל היעד הוא חלק מסוים מהציבור הרחב. לדוגמא, ישנם מוצרים שפונים יותר לקהל יעד גברי ואחרים פונים לקהל יעד נשי. יש מוצרים שפונים לאנשים בגיל העמידה ויש כאלה שמותאמים יותר לילדים ואחרים – לבני הגיל השלישי. ופה בדיוק ישנו חוזק עצום לפרסום באינטרנט. אנשי המקצוע קוראים לזה טרגוט (לטרגט) או פילוח (מלשון פלח שוק). זהו פרסום שמותאם למשתמש ולגולש, על פי מאפיינים קונקרטיים ועל פי מידע שנאסף לגביו. 

פלטפורמות שונות יודעות ללמוד ולהכיר את הגולשים, עד רמת הגיל, התחביבים, תחומי העניין. פלטפורמות מובילות יודעות על הגולשים אם הם בעלי משפחות, מיהם החברים שלהם ועוד מאפיינים רבים. גוגל יודעת מה אנשים מחפשים, מה הם צריכים, מה מעניין אותם. הכרת מאפיינים אישיים דמוגרפיים קיימת בצורה כזאת או אחרת, בפלטפורמות חברתיות שפונות לקהלי יעד מובחנים. הנקודה המרכזית היא שפרסום באינטרנט יכול להיות מבוסס על פנייה ללקוחות רלוונטיים. לדוגמא, לבעל חנות אופניים עדיף שפרסום יופיע לפני עשרת אלפים אנשים שמחפשים כיום אופניים, מאשר לפני חמישים אלף איש, שמחפשים מכונית. בעל פלאפליה סמוך לראש פינה יעדיף שפרסום העסק שלו יופיע בקרב 100 אנשים שכרגע נמצאים סמוך לדוכן. זה עדיף מאשר שפרסום העסק ברשת יופיע לפני מספר גדול פי עשר (אבל של אנשים שנמצאים כרגע באזור תל אביב). 

קידום אורגני – כל היתרון בפרסום מסוג זה 

כעת נמשיך עם כל העובדות שחשוב לדעת על קידום אורגני כערוץ פרסום יעיל ביותר. 

  1. מתקבל בטבעיות על ידי הגולשים – בניגוד לפרסומות מובהקות, הגולשים מתייחסים לתוצאות חיפוש בגוגל, כעל פתרון לצורך אמיתי. הגולש מחפש מידע, וגוגל מסננת עבורו את הטוב ביותר. כלומר, אתרים שנמצאים גבוה בחיפוש גוגל, זוכים לטרפיק חזק. האתרים הללו נתפסים כמתאימים לגולשים, כאן ועכשיו ולא נחשבים לפרסומות מובהקות. חשבו כמה פעמים התעלמתם מפרסומת מובהקת, ותבינו מיד את הכוח של פרסום בשיטת הקידום האורגנית ("פרסום רך"). 
  2. רלוונטיות עכשיו – פרסום בשיטת הקידום האורגנית נועד להשיג תעבורה לאתר או הנעה לפעולה, ברגע נתון. לרוב אנשים מחפשים בגוגל רעיונות או פתרונות לדברים שמעניינים אותם ונחוצים להם כעת. או מקסימום פתרונות לזמן הרחוק מעט יותר. אחוז ניכר מבין האנשים שייחשפו בצורה כזאת לאתר עסקי שלכם, ימשיכו עם פעולה. כלומר הם הלקוחות הרלוונטיים שישאירו פרטים, ירשמו לניוזלטר שלכם, יסמנו לכם לייק והחשוב מכל – יקנו את מה שאתם מציעים, שירות או מוצר כזה או אחר. 
  3. השפעה מתמשכת וקבועה – קמפיין פרסומי שיווקי בתשלום, נועד להשפיע מהר אבל הוא נקודתי באופיו. לעומת זאת, קידום אורגני הוא פרסום שעובד לטווח ארוך. זה עשוי לקחת קצת זמן להקים אתר טוב ואז לקדם אותו נכון באופן אורגני, אבל בעסקים הטווח המתמשך הוא החשוב ביותר. וקידום אורגני מביא תוצאות, כלומר תנועת גולשים איכותית, לאורך זמן. אם אתם מחפשים השפעה מתמשכת וקבועה, כך תוכלו להשיג את זה (ניתן להשלים עם פתרונות נקודתיים נוספים, לפי הצורך). 
  4. מדידת תוצאות ושיפור – צריך להבין לגבי קידום אורגני, שמדובר על שיטה שניתן למדוד, לבדוק, לשפר, לנתח, למקד ולחדד. לדוגמא, בגוגל אנליטיקס כל בעל אתר או מקדם יכול למצוא נתונים לגבי מספר הגולשים באתר, אילו דפים מועדפים, מהי כמות הנטישות ביחס למספר הגולשים ששוהים באתר לאורך זמן ועוד. ניתן לערוך מחקרי מילות חיפוש ולנקוט צעדים של SEO (אופטימיזציה), הכל על מנת שמיקום האתר בגוגל ימשיך להשתפר או יישאר גבוה.   

פרסום באינטרנט וקידום אורגני – איך מתחילים ואיך ממשיכים

במידה ואתם רוצים ליהנות מבחינה עסקית, מהתוצאות של פרסום יעיל ושל קידום אורגני איכותי, היעזרו בטיפים הבאים כיצד להתחיל ואיך לשפר: 

  1. הקמת אתר – אם אין לכם אתר אינטרנט, זיכרו כי אתר הוא בפני עצמו כלי פרסומי חזק. ברגע שיהיה לכם אתר, תוכלו להתאים אותו ולעדכן אותו על פי כללי קידום האתרים שעובדים. 
  2. בעלי תקציב מוגבל יכולים להתחיל עם בניית אתר חינמי. מי שיכול להשקיע בהקמת אתר מקצועי בשלב זה, יוכל לעבוד עם בונה אתרים, שבונה אתר מראש בהתאמה לכללי קידום אתרים בסיסיים. כך ניתן לאחר מכן לשפר את האתר יותר מהר. 
  3. ביצוע אופטימיזציה – מגוון שיטות של שיפור האתר. המטרה היא שהוא יזוהה על ידי גוגל כאיכותי ורלוונטי יותר. על ידי אופטימיזציה (SEO), האתר יטפס בדירוג גוגל ולכן נהנה מחשיפה גבוהה יותר. אופטימיזציה נעשית על ידי הטמעת תוספים ייעודיים באתר, הגדרת מפות ניווט, שילוב האתר גם גוגל מפות, הטמעת מילות מפתח רלוונטיות לאחר מחקר מילים, שימוש בתגי מטא ועוד. 
  4. תכנים ובלוג – דרך נהדרת לשפר את האתר בדירוג גוגל, היא להכניס לאתר עסקי תכנים איכותיים באופן קבוע. את התכנים מומלץ להכניס תחילה לעמודים הראשיים ולאחר מכן להוסיף תוכן קבוע לבלוג. 
  5. להכיר את האלגוריתם של גוגל – האלגוריתם מייחס ערך גבוה לאתרים שמתעדכנים ומשתפרים באופן עקבי. כמו כן, הוא מייחס רלוונטיות להוספת תכנים, לעיתים קרובות. מומלץ בתכנים הללו להתייחס לאופטימיזציה בשילוב הנעה לפעולה. 
  6. קישורים ומהירות טעינה – שילוב קישורים באתר, למעבר בין עמודים וכן למקורות חיצוניים, תומך מאוד באופטימיזציה. כמו כן, צריך לשים לב לעמודים שנטענים לאט. הן גוגל והן הגולשים מעדיפים לראות אתרים שנטענים ועולים מהר. דפים איטיים עלולים לגרום תסכול והם מהווים גורם מרכזי לנטישת אתרים. שימו לב שבעזרת גוגל אנליטיקס אפשר לבדוק היבטים כאלה וכן לבדוק מאילו דפים הגולשים נוטים לעזוב את האתר ואילו דפים מעניינים יותר. 

לסיום, בתוך כמה זמן רואים תוצאות?  כאשר עובדים עם מקדם אתרים מקצועי, שמתבסס על תהליך עבודה מסודר, אפשר לראות תוצאות מצוינות כבר בתוך מספר שבועות. תחילה הדבר מתבטא בשיפור ניכר בחשיפה לאתר. לאחר מכן, רואים עליה מצוינת בהקלקות ובכניסות לאתר ו/או לעמודי נחיתה. בתוך כמה חודשים מקבלים השפעה מתמשכת, הרבה יותר כניסות לאתר, מכירות ישירות או לידים שמייצרים הכנסות. 

וובס מתמחים בקידום באינטרנט, השגת חשיפה ופרסום שעובד. את התוצאות שלנו, אי אפשר לפספס: פנו אלינו ותבינו על הדרך, השיטה והאנשים שאחראים לתוצאות מצוינות.