פרסום עסקים באינטרנט: כל מה ששווה לדעת בשביל לפרסם בהצלחה

רוצים ליצור מצב שבו יהיו לכם הרבה יותר לקוחות? נמאס לכם להתאמץ ולרדוף אחרי לקוחות חדשים ומעדיפים לייצר מציאות שבה פרסום יעיל מביא אותם אליכם? בשורות הבאות נסביר כל מה שצריך לדעת על פרסום עסקים באינטרנט. האם אפשר לבד ומתי כדאי להיעזר במומחה מקצועי. מהן האפשרויות, והאם זה מתאים גם לעסקים קטנים. מה עובד הכי טוב, גוגל או פייסבוק ועוד.  

האם יש דבר כזה, פרסום עסקים באינטרנט לגמרי בחינם

אם אתם כורעים תחת נטל ההוצאות העסקיות, או שהעסק שלכם סובל מקשיי נזילות, זה לא אומר שאתם חייבים לוותר על פרסום. תוכלו להתחיל תהליך של פרסום באינטרנט, בשיטת "עשה זאת בעצמך". אז כן, יש דבר כזה, פרסום עסקים באינטרנט בחינם, אבל תצטרכו בשביל זה להבין מה עושים ולהשקיע בכך זמן (ראו להלן). 

הכוח של פייסבוק מתורגם לפרסום חינם

ניתן להצליח עם פרסום עסקים באינטרנט ללא עלות, בשלל פלטפורמות. נתחיל עם דוגמא הקשורה לרשת החברתית הוותיקה והיעילה, פייסבוק. נכון שאפשר לפתוח קמפיינים פרסומיים בפייסבוק בתקציבי פרסום שונים, אבל ניתן להצליח ללא עלות, באופן הבא: 

  1. חפשו קהילות וקבוצות – על מנת לפרסם בצורה אפקטיבית, חפשו תחילה קהילות וקבוצות הרלוונטיות למותג שלכם או לשירות שהעסק שלכם מוכר. לדוגמא, אם אתם מציעים שירות של שיפורים לרכב, הצטרפו לקבוצות של חובבי נהיגה. 
  2. הצטרפו לקבוצות הללו והכירו מקרוב את הכללים. שימו לב שיש קבוצות שבהן תוכלו לפרסם את עצמכם בצורה ישירה ויש קבוצות וקהילות שבהן זה אסור ואם זה ייעשה יוציאו אתכם מהקבוצה. מומלץ להפגין נוכחות גם בקבוצות שלא אוהבות פרסומות. הידע שלכם והעזרה שתתנו לחברי הקבוצה, יביאו לכם לקוחות ויתנו לכם מוניטין עסקי ואהדה שמתורגמת לשיפור עסקי. 
  3. השתדלו לאחר הצטרפות לקבוצה חדשה, להציג את עצמכם ואת העסק שלכם. הזמינו אנשים לשאול שאלות ולבדוק אתכם דברים המעניינים אותם. 
  4. היו מעורבים בקהילות הרלוונטיות. כאשר שואלים שאלה שאתם יכולים לענות, ענו בצורה מכובדת ועניינית. בדברים מורכבים וכאשר מגלים עניין בשירות שלכם, תוכלו להזמין גולשים מהקבוצה ליצור אתכם קשר באופן פרטי (כלומר דרך הודעה אישית בפייסבוק). 
  5. היו פעילים מעת לעת. כתבו רעיונות, טיפים ועצות. כאשר תתנו ערך לחברי הקהילות והקבוצות שאתם חברים בהן, אנשים יעריכו אתכם. ולא סתם יעריכו אתכם, אלא יחשיבו אתכם כמקצוענים. יפנו אליכם לקוחות וגם יפנו אליכם אנשים שזקוקים לשירותים או למוצרים שלכם. 
  6. פעלו ברגישות ובחוכמה. אל תפציצו עם מסרים שיווקיים. שלבו בין מידע מועיל לבין תזכורת לכך שאתם מציעים פתרונות למי שמעוניין. התייחסו לקהילות המקוונות הללו כמו אל קבוצות של חברים ואנשים שאתם נפגשים איתם. אנשים מחפשים אינטראקציה מועילה ואיכותית. אנשים מקבלים בחיוב מסרים שיווקיים, כאשר הם נעשים כחלק ממערכת יחסים אמיתית. 

קבלו דוגמאות מהחיים. נניח שאתם פותחים עסק של ציוד לבעלי חיים או מספרה לכלבים. או שאולי אתם מסיימים לימודי ווטרינריה או מספקים שירותי דוג ווקר (בייבי סיטר לכלבים). תוכלו להצטרף לקבוצות פעילות של חובבי בעלי חיים. לדוגמא, חיפוש קבוצות בתחום הזה הניב למשל:

פרסום עסק באינטרנט

ראו כמה כוח יש בקבוצות הללו, לפי החשיפה שהן נותנות. הקבוצה הקטנה שכאן, נותנת לכם חשיפה של מעל 700 אנשים. שתי קבוצות אחרות נותנות לכם חשיפה של מעל 2500 ומעל 3000 איש בהתאמה. ושימו לב שמדובר על חשיפה ממוקדת. כלומר, אלה אנשים שמהווים קהל יעד טבעי שלכם. וכל אחד מהם מכיר ככל הנראה לא מעט אנשים שיוכלו להיעזר בשירות עסקי או מוצרים הרלוונטיים לסגנון החיים שלהם. 

ונבהיר כמובן כי אפשר למצוא קבוצות בכל נושא ובכל עניין. זה יוכל להיות רלוונטי עבורכם אם אתם מתמחים בעבודות עפר, במכירת כלי כתיבה או בשירות של ייעוץ משפטי או עריכת חוזים בנדל"ן. יש קבוצות בתחומי ביוטי, לייף סטייל, חובבי כתיבה, ציירים, אמנים, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ועוד ועוד ועוד. 

איך להיעזר בגוגל לפרסום חינמי 

גוגל היא אחת מחמשת חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, וזו תעשיית פרסום בפני עצמה. אבל מי שיודע מה אפשר לעשות, יוכל להשיג לעצמו פרסום, בעזרת גוגל, ללא עלויות כניסה וללא עלויות שוטפות. דרך טובה מאוד להשיג את זה היא להצטרף לגוגל מפות. שימו לב לדוגמא הבאה: פתחנו גוגל מפות וכתבנו בחיפוש, חנויות פרחים במרכז. ראו בעצמכם מה התקבל:

פרסום עסק חינמי בגוגל

הרעיון פה הוא שלא משנה איזה עסק יש לכם, אתם יכולים להצטרף לרשימה המכובדת של עסקים שנמצאים במפות של גוגל. אם אנשים יחפשו שירות שאתם מספקים, הם יוכלו למצוא אתכם. שימו לב שהעסק לא רק מופיע על המפה. בנוסף, כאשר אתם מצטרפים, הלקוח יוכל לראות בדיוק מתי העסק פתוח ומתי הוא סגור וכן אפשר לקבל ביקורות, המלצות, חוות דעת ועוד הרבה יותר. 

שיטת הפרסום הזאת עובדת והיא מתאימה לכל סוגי העסקים, בכל גודל. כן, גם פרילנסרים ועצמאים ועסקים קטנים יכולים לשים את עצמם על המפה. רוצים לייצר את החשיפה הזאת, בפני קהל יעד רחב ובלי לשלם? זה מה שתצטרכו לעשות:

  1. כתבו גוגל מפות או היכנסו ישר לאפליקציית המפות. 
  2. היכנסו לתפריט ובחרו בהוספת עסק. 
  3. עקבו אחר ההנחיות ופשוט מלאו את הפרטים של העסק שלכם, מה הוא מציע, שעות פעילות, כתובת, האם יש לכם אתר וכן הלאה. 
  4. על מנת שללקוחות יהיה קל למצוא אתכם, השתדלו להוסיף מילות חיפוש פופולריות צמוד לשם העסק. כך, מי שיחפש עסק מסוג זה בגוגל, ייראה אתכם!

לפרסם בעזרת בלוג, יותר פשוט ממה שחשבתם 

סוג נוסף, ללא תשלום, של פרסום עסקים באינטרנט, יכול להתבצע על ידי בלוג מקצועי שלכם. הרעיון עשוי להיות דומה למדי להצטרפות לקבוצת פייסבוק, אלא שפה הפלטפורמה היא כולה שלכם. אפשר לקיים בלוג פעיל באתר קיים או לפתור בלוג בפלטפורמה הרצויה לכם, כדוגמא וורדפרס. ניהול בלוג יכול להיעשות ללא עלות או בעלות זניחה, כאשר מטרתו לחזק את המוניטין שלכם ולהביא אליכם פניות של לקוחות (לידים). שימו לב שפעילות בבלוג יכולה לחזק פעילות בפייסבוק, פעילות בקבוצות וכמובן גם הצטרפות לגוגל מפות. 

על מנת שהבלוג יהיה יעיל, הקפידו לעלות לשם תכנים איכותיים, שיעניינו לקוחות פוטנציאליים שלכם. אל תשתמשו בו רק כדי להעביר מסרים שיווקיים. העבירו את המסרים הפרסומיים ביחד עם מדריכים, פתרונות יעילים, מידע וכל נושא רלוונטי. אם יש לכם כישרון ביטוי, תוכלו להוסיף מידע משעשע או מותח. ניתן לצאת עם חשיפה אישית, אם זה בראש שלכם. זה בונה אמון ומבדל אתכם מבעלי עסקים שמתרכזים אך ורק בנושא מקצועי נטו. הרבה אנשים מעדיפים לפנות לעסקים שמצטיירים כאנושיים וחביבים. אגב, תוכלו להפנות אנשים לבלוג שלכם, דרך קישור באתר, דרך קישור בפייסבוק, על ידי פוסט בקבוצה או קהילה שאתם חברים בה. הדברים הללו בונים האחד את השני ומקבלים אפקט פרסומי מצטבר. 

שיווק סושיאל במגוון ערוצים 

קודם לכן דברנו על פרסום עסקים באינטרנט בעזרת הצטרפות לקבוצות בפייסבוק, אבל לא כדאי להסתפק בכך. מומחי פרסום וקידום באינטרנט מסבירים שיש הרבה פלטפורמות וערוצים של רשתות חברתיות, שניתן להשיג בהן חשיפה. זה נקרא שיווק סושיאל, כאשר הדגש הוא על חשיפה חברתית, בפני קהלים מתאימים. הטריק הוא להגדיר את הנישה שלכם ולהצליח לייצר תוכן וערך פרסומי, שיגיע לקהל היעד. רשתות חברתיות שיכולות להתאים לפרסום כוללות בין היתר גם את יו טיוב, אינסטגרם, לינקדאין, טיק טוק, פינטרסט, טוויטר (פחות פעיל בארץ, יותר חזק בחו"ל). 

בכל רשת חברתית ניתן לפתוח חשבון. ברגע שיש לכם חשבון, אתם יכולים להתחיל להעלות תכנים רלוונטיים, על פי עקרונות שאת חלקם כבר הזכרנו. ספרו על העסק שלכם. ספרו על השירותים שלכם. הקפידו להעלות פוסטים ותכנים, לעיתים קרובות יחסית. ערוצים שנתפסים כבלתי פעילים, לא יוצרים חשק לעקוב אחריהם. תנו חשיפה למותג שלכם, עם ייחוד שמייחד אתכם בניגוד לאחרים. כמה עקרונות מאוד יועילו לכם:

  1. פתחו דף עסקי, ותוך כדי כך הקפידו לקרוא ולהבין את עקרונות הפלטפורמה. לכל פלטפורמה כללית וסייגים מי שלא עומד בתנאים יכול לחטוף סנקציות. להיגרע מפייסבוק או מכל רשת חברתית אחרת, זה לא נעים ויכול להזיק מבחינה פרסומית. פעלו נכון, ותרוויחו ערוצי פרסום מעולים. 
  2. העלו תמונות – דפים עסקיים או חשבונות בכל פלטפורמה חברתית, הם הזדמנויות להעלות תמונות ואפילו סרטונים שייצרתם או שתכינו במיוחד. חשבו כמה קל לצלם לקוח מרוצה, ובהסכמתו להעלות את ההמלצה שלו לדף שלכם. 
  3. תארו את השירותים שאתם מציעים ונקטו בבידול ביחס למקובל בשוק. בידול חשוב במיוחד כאשר מדובר על עסק בנישה תחרותית. 
  4. היו פעילים – בכל שבוע העלו פוסטים חדשים, מידע ותוכן רלוונטי. עודדו אנשים להירשם לערוץ או להפוך לחברים ולהביא גם אחרים. כאשר תשיגו שיתופים ולייקים, זה מעורר אחרים להפנות אליכם תשומת לב. 

פרסום על ידי בניית אתר תדמית

אפילו אם אתם מנהלים עסק קטן, עסק מתחיל או מעניקים שירותי פרילנס, אתר אינטרנט יהווה כרטיס ביקור מצוין בשבילכם. פרסום עסקים באינטרנט, על ידי אתר תדמית, לא חייב לעלות לכם בכסף רב. אם רוצים אתר מורכב ומעוניינים למכור דרכו מוצרים מגוונים, ניתן להיעזר בבונה אתרים. יחד עם זאת, בתור התחלה אפשר בהחלט להקים אתר תדמית בסיסי ואפילו כזה שנראה מושקע למדי, באמצעות פלטפורמה חינמית. לא חסרות פלטפורמות שבהן מערכת ידידותית לבניית אתרים. בשביל להצליח לא צריכים ידע בקוד ואין צורך בדיפלומה בעיצוב. ניתן למצוא אין ספור מדריכים לצורך העניין, בשפה בהירה. פלטפורמות כדוגמת וויקס או וורדפרס הן דוגמאות למערכות ידידותיות שפועלות אפילו בעברית. ברמה בסיסית, ניתן להקים מהר אתר עם מספר עמודים קטן, שמהווה סוג של כרטיס ביקור תמציתי. ברגע שרוצים לתת לו פוש נוסף, אפשר להגדיל את האתר אבל בעיקר, לבצע פעולות שיעזרו לקדם אותו בגוגל. 

הרעיון של קידום בגוגל נשען על כך שכולם כמעט נעזרים בגוגל כאשר הם מחפשים שירות, מוצר או אתר רלוונטי. אבל מרוב שיש כל כך הרבה אתרים באינטרנט, אנשים מגיעים רק לחלק קטן מהם. הבחירה נופלת על האתרים שנמצאים במקומות גבוהים תחת חיפושי גוגל רלוונטיים. אם אנשים מכירים את שם העסק שלכם וירשמו אותו בגוגל, סביר להניח שהאתר שכם יקבל מקום גבוה ויהיה נוח להיכנס אליו. אולם אם אנשים יחפשו ביטויים הקשורים לשירות רלוונטי באופן כללי, הם ייגשו לאתרים שמנוע החיפוש נותן להם ערך יותר גובה. למנוע החיפוש ישנו אלגוריתם שתפקידו לזהות אילו אתרים הם הכי רלוונטיים בהתאם לביטויי חיפוש נבחרים. ברגע שתצליחו לבצע קידום ו-SEO איכותי, כמות הלקוחות שיגיעו אליכם תקפוץ בצורה דרמטית. 

אם פעם המקום הבסיס לפרסם עסק היה דפי זהב, כיום המקום החשוב ביותר הוא האינטרנט. עסק שלא נמצא שם, במידה רבה לא קיים. עסק שנמצא שם ויש לו אתר איכותי, מקבל חשיפה בקרב קהל יעד עצום בגודלו. ככל שהאתר יפרח ויהיה מושקע ואיכותי, כך העסק יפרח בהתאם. מספר עצום של עסקים זוכה ללידים מדי יום ביומו, בזכות אנשים שמגיעים באמצעות האתר. כל זאת, בזכות קידום אתרים במנוע החיפוש גוגל. קחו בחשבון את הדברים הבאים: 

  • ניתן להקים אתר לבד, בחינם לגמרי. יחד עם זאת, לפעמים השקעה קטנה תאפשר לכם לייצר אתר הרבה יותר טוב, שיותר נוח לקדם אותו בגוגל. 
  • לא חייבים ידע במחשבים כדי להקים אתר, רק צריכים להכיר את הפלטפורמות המובילות. יחד עם זאת, אנשי מקצוע יכולים לחסוך לכם זמן רב בבניית אתר. השקיעו בבניית אתר בצורה עצמאית, במידה ויש לכם את הזמן לכך או שאתם באמת נהנים מהעשייה הזאת. 
  • עדיף לבנות אתר בסיסי ומהר, מאשר להישאר ללא אתר. 
  • לשפר את האתר הקיים, תמיד אפשרי בשלב מאוחר יותר. ברגע שיש לכם אתר, אתם יכולים להפנות אליו אנשים על ידי כרטיס ביקור, על ידי גוגל מפות, באמצעות הטמעת קישור שתצרפו אוטומטית לכל מייל שלכם. 
  • בתוך האתר תוכלו לשלב בלוג עסקי פעיל, עם כל היתרונות שציינו קודם לכן. כמו כן, אפשר להטמיע באתר ערוץ יו טיוב, תכנים, סרטים, תמונות ועוד הרבה יותר. 
  • כדי להרים אתר לאוויר, תקנו דומיין. אבל העלות של דומיין חדש זניחה. כמה עשרות שקלים, בדרך כלל, ויש לכם את הכתובת שתפרסם אתכם בפני העולם. 

לקדם, לקדם, לקדם

ממש כמו ברשתות חברתיות, כדאי להקפיד לעדכן את האתר מדי פעם. העדכון לא חייב להיות בתדירות שבועית, אבל לכל הפחות כדאי שתהיה תדירות של פעם או פעמיים בחודש. זה חשוב מפני שהגולשים רוצים מידע חדש. בנוסף לכך, גוגל מתייחסת בכבוד לאתרים שמתעדכנים לעיתים קרובות. זאת אומרת שזה יתרום לקידום שלכם, אפילו אם לא תשלמו כסף עבור קידום ממומן. המקצוענים בתחום, אגב, קוראים לזה שיפור קידום אורגני. 

מרגע שיש לכם אתר פעיל, אתם יכולים לעשות צעדים רבים כדי לקדם אותו. בקצרה, עשו שימוש במחקר מילות מפתח והכניסו כותרות עם מילות תוכן רלוונטיות. השתמשו בתגי מטא וצרו עמודים שימשכו את הגולשים פנימה. האלגוריתם של גוגל יודע לבדוק אילו אתרים מעניינים את הגולשים. גולשים שנשארים באתר, עוזרים לכם לקדם אותו. 

ברגע שתראו תוצאות, תוכלו אם תרצו להשקיע תקציב בשכירת מקדם אתרים מקצוען. חברות קידום אתרים שמתמחות בקידום אורגני עוזרות לכם להשיג קפיצה בכמות ובאיכות הלידים שאתם מקבלים מהאתר ומהאינטרנט בכלל. 

כמה עקרונות חשובים בקידום אורגני 

פרסום עסקים באינטרנט על ידי קידום אורגני, נחשב לאסטרטגיה מאוד נפוצה ומאוד יעילה כיום. אבל צריך להביא בחשבון כמה עקרונות:

  • אם יש לכם את הזמן ובעיקר את אורך הרוח, זה יעבוד טוב. קידום אורגני כשיטת פרסום לוקח זמן וצריך להתמיד בזה, אך התוצאות מעולות. 
  • כחלק מהקידום, מומלץ להטמיע באתר מגוון רחב של תכנים, לעיתים קרובות. התכנים צריכים להיות קריאים, מעניינים, עם מילות מפתח, תתי כותרות. 
  • חשוב שאתם או מישהו שאתם שוכרים, יבצע מעת לעת אופטימיזציה. כלומר, צעדים קטנים שמשפרים את האתר ומחזקים ומעלים את המקום שלו בגוגל. 
  • קישורים גם הם חשובים מאוד. כדאי להכניס קישורים פנימיים באתר, וכן גם באתרים נוספים ככל האפשר. זה מעלה את הדירוג של האתר. 
  • גוגל אנליטיק הוא כלי חזק (וחינמי). בעזרת הכלי הזה אפשר לשפר בצורה דרמטית את החשיפה דרך גוגל. ברגע שתרשמו לשירות תקבלו דשבורד שיגלה לכם המון נתונים. למשל כמה אנשים מגיעים לאתר. מהו הפרופיל של הגולשים מבחינת יחס גברים נשים למשל. מהיכן מגיעים אנשים לאתר שלכם. מהם הדפים הפופולריים באתר ואילו דפים אינם פופולריים וצריך לשפר אותם. 
  • שיפור האתר עובר גם דרך חיזוק מהירות הטעינה. הגולשים אוהבים אתרים שנטענים מהר וסולדים מאתרים, אפילו טובים, שנטענים לאט. 

פרסום על ידי ניוזלטר, זה עובד 

עד כה תיארנו הרבה דוגמאות לכך שחיזוק מוניטין עסקי על ידי העברת ידע וטיפים, יביא לכם לקוחות. את הידע שצברתם ושיכול לקדם את העסק שלכם, אתם יכולים לפרסם בזירות שונות, באתר, בפייסבוק, באינסטגרם וכן הלאה. אבל יש עוד דרך נוספת. שיטה יעילה מאוד תהיה לאסוף רשימה של פונים שביקרו באתר ואז להציע להם להירשם. הרשמה תאפשר להם לקבל מידע בקביעות, על ידי ניוזלטר או מועדון לקוחות. 

שליחת מידע רלוונטי במייל ללקוח, עוזרת ללקוחות ועוזרת לכם. הלקוחות מקבלים ידע וגם דיווחים על מבצעים, פתרונות וכלים שאתם מציעים. רשימת תפוצה וניוזלטר מאפשרים לכם לזכות בנאמנות לקוחות וחיזוק סך הקניות שכל לקוח מבצע אצלכם. 

ניוזלטר מאפשר לכם להעביר מידע על חידושים, טיפים מועילים, מבצעי מכירות וקופונים. אגב, ישנם כלים שמאפשרים שליחה אוטומטית של מיילים, וזה יעיל כאשר יש לכם רשימת תפוצה רחבה. ואיך עוד תוכלו ליצור רשימת תפוצה? מלבד על ידי שכנוע אנשים להירשם לניוזלטר, תוכלו להקים מועדון לקוחות אפקטיבי, עם מיקוד בהטבות. 

אנשים אוהבים מועדוני לקוחות, במיוחד כאלה שנותנים להם ערך אמיתי. אפשר לצרף אנשים בחינם ואף לתת מתנת הצטרפות, קופון שי וכדומה. כאשר אתם מיידעים את הלקוחות הנאמנים אודות מבצעים מיוחדים, אתם מגדילים את המכירות ומגדילים את שביעות הרצון. צירוף למועדון לקוחות עסקי יכול להתבצע בעזרת אין ספור ערוצים. דרך האתר ודרך דף הפייסבוק, דרך הודעות לנייד, ווטצאפ ואפילו על ידי מילוי הסכמה בעסק שלכם. מסעדות, מרכולים וכל עסק פיזי יכול להציע רישום למועדון בצורה כזאת. אפשר כמובן לצרף לקוחות על ידי הרשמה לאפליקציה. 

מה כדאי לדעת על פרסום עסקים באינטרנט – בתשלום 

הזכרנו עד כה לא מעט דרכים חינמיות לפרסום עסקים באינטרנט, אך ברור שניתן להיעזר גם בפרסום בתשלום. יש כמה דברים שמומלץ לדעת בנושא הזה:

  1. לא חייבים תקציב עתק – אפשר להשיג תוצאות יפות מאוד, גם בעזרת תקציב פרסום סביר. קשה לדבר על סכום כזה או אחר, כי ההבדלים הקיימים נרחבים ותלויים בענף העסקי, בפלטפורמות שבהן תרצו לפרסם, בכמות החשיפה. 
  2. כלל אצבע תקציבי – עסקים מצליחים או בצמיחה (ואפילו חדשים) יכולים לקבוע כלל אצבע תקציבי פשוט. מחליטים על אחוז מסוים מהמכירות שמופנה כתקציב פרסום לאינטרנט. הרעיון הוא להגיע לכך שכל עליה בתקציב הפרסום תניב לכם הכנסות ביותר מהסכום שהושקע. 
  3. יתרון של בדיקת אפקטיביות – לפרסום באינטרנט יש יתרון שלא קיים באף זירה פרסומית אחרת. מאוד קל למצוא נתונים וסטטיסטיקה על הצלחת צעדים שיווקיים מגוונים. לדוגמא, אפשר לבדוק איך תקציב שהושקע בקידום אתרים, באמת הביא לעליה בדירוג של העסק (ושל האתר) בגוגל. ניתן לבדוק סטטיסטיקות מדויקות של חשיפה, משך שהות גולשים באתר, כמות לידים שהגיעו ממקורות מקוונים וכן הלאה. 
  4. אם העסק שלכם נמצא בנישה מאוד תחרותית, סביר להניח שתצטרכו להשקיע יותר בקידום האתר ובפרסום. אבל יצירת בולטות באינטרנט, כאשר היא מוצלחת, נותנת לכם יתרון מוחשי ותועלת כלכלית רחבה. 
  5. מי שפועל בנישה מצומצמת, יכול להתחיל עם פרסום בשיטת עשה זאת בעצמך, ולהמשיך כך לאורך יותר זמן. יחד עם זאת, יש תועלת בהשקעה אפילו לא גדולה, בפרסום בתשלום. כך תוכלו לבדוק את היעלות של הקמפיין או של הקידום האורגני, ביחס להצלחה הצעדים שעשיתם בעצמכם עד עכשיו. 

אין לבחור פלטפורמה מיטבית לפרסום 

הצגנו עד כה הרבה מאוד פלטפורמות מקוונות, אבל ברור שאי אפשר להתחיל לפעול בכולם בבת אחת. על מנת לבחור פלטפורמה מיטבית לעסק שלכם צריך להבין קודם כל מיהו קהל היעד שלכם. אם קהל היעד שלכם נמצא ברובו בפייסבוק, זו תהיה הפלטפורמה שבה תרצו להתמקד. אם אתם פונים לקהל יעד שפחות חובב של רשתות חברתיות, יהיה נכון לפנות אליו דרך גוגל. עבור אנשים שמוגדרים כלקוחות עסקיים, אפשר לגשת דרך פלטפורמות כגון לינקדאין. 

אם בתחום שלכם אתם רוצים להדגיש את הערך, על ידי פרסום תכנים ומידע, בניית אתר היא דרך מעולה, אבל יש עוד. תוכלו להשתמש בפלטפורמות כגון אאוטבריין, טאבולה ואחרות. לקהל יעד צעיר, אפשר לפנות דרך טיק טוק. לצרכני תוכן מצולם אפשר לפנות דרך יו טיוב. שימו לב שהרבה פלטפורמות יכולות לחזק פעילות באתר שלכם או פעילות משלימה בפלטפורמות אחרות. 

כמה טיפים אחרונים:

בעזרת גוגל אפשר להשיג תעבורה לאתר באופן מיידי. זו דרך להשיג לקוחות שייגשו אליכם בזמן אמת או יזמינו מכם מוצרים, ממש עכשיו. למשל, אם מישהו צריך עכשיו להזמין תוסף תזונה ואתם מוכרים תוסף כזה, כאשר עשיתם נכון קידום בגוגל בצורה אורגנית, אתם תופיעו בחיפוש של לקוח כזה. אם אתם עסק פיזי שיש לו נוכחות במפות גוגל (כפי שציינו קודם לכן), דרך המפה יוכלו לנווט אליכם בקלות. 

ניתן לשלב מודעות בתשלום, קידום בגוגל או באנרים, אך לרוב זו תהיה פעולה משלימה לקידום אורגני. חשיפה באמצעות רשתות חברתיות יכולה להשיג תוצאה מעולה, אם יש לכם את הזמן להעלות פוסטים ולגלות מעורבות. יתרון עצום של רשתות חברתיות מכל הסוגים טמון בזה שפוסט טוב זוכה לשיתופים וללייקים שמביאים לכם לידים רבים. 

פלטפורמות תוכן יאפשרו לכם בהשקעה קטנה, להשיג חשיפה בקרב קהל יעד שהתחום שלכם מעניין אותו. תכנים שמפורסמים דרך טאבולה או דרך אתרי תוכן אחרים, מושכים לקוחות שיכולים להיות רלוונטים לעסק בראשית דרכו, לעסק וותיק, לעסקים קטנים או לתאגידים גדולים. 

כתבות באיכות עיתונאית מחזקות מוניטין, יכולות להביא לידים וכן לאפשר לכם לבנות רשימת תפוצה או מועדון לקוחות. תכנים איכותיים נחשבים כאמינים ואם אתם רוצים לבסס אמינות וקשר יציב עם לקוח, זו אכן דרך טובה לפרסם. 

לסיום ציין שיש עוד פלטפורמות פרסום באינטרנט וזה תחום דינאמי שכל הזמן מתפתח. לדוגמא, אפשר לפרסם עסקים באתרים של השוואות מחירים. ניתן לפרסום עסקים בפורטלים מרכזיים ובאתרים גדולים או באתרים מקצועיים שפונים לנישות שונות. זו דרך שמתאימה במיוחד לעסקים שיש להם הצעות אטרקטיביות מבחינת תמורה ללקוח ביחס למחיר. 

לסיכום, קיבלתם טעימה מהכוח העצום של פרסום עסקי באינטרנט. כאשר תשתמשו בכך בתבונה, תוכלו להתחיל להשיג חשיפה בחינם או בתקציב נוח. במידה ותרצו להשקיע סכום נוסף בהגדלת נתח שוק ועוד חשיפה, השמים הם הגבול. 

רוצים חשיפה ותוצאות מעולות על ידי פרסום וקידום אורגני על ידי מומחים? חברת וובס שעזרה עד כה למאות רבות של עסקים, תוכל להשיג את אותה ההצלחה גם עבורכם!

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו