קידום יועצים עסקיים בגוגל: איך עושים את זה?

איך אפשר לקדם את האתר שלך בגוגל בתחום הייעוץ העסקי התחרותי כל כך, וכיצד בונים אסטרטגיית שיווק דיגיטלי מלאה שתכוון את כל הנכסים הדיגיטליים של העסק שלך לעבודה משותפת למיקסום תוצאות? הכל במדריך הבא. 

יש לך משרד שמספק שירותים פיננסיים מקצועיים ברמה גבוהה, אבל העסק שלך עדיין לא מתרומם לגבהים שהיית מצפה שהוא יגיע אליהם? הקמת משרד ייעוץ עסקי חדש והמטרה הבאה שלך היא לחשוף את העסק שלך לקהל יעד גדול ככל האפשר? יש לך נכסים דיגיטליים שונים אבל אין לך עדיין תוכנית עבודה מגובשת לסנכרון הנכסים לצורך חשיפת וחיזוק המותג שלך?

יש לא מעט דרכים להשיג חשיפה בתחום הייעוץ הפיננסי והשירותים העסקיים. אחת הדרכים המבוקשת  והמתבקשות, לפחות בשלב הראשון של פתיחת העסק והכנסת המותג שלך לתודעת הציבור, היא 'בוסט' התחלתי באמצעות קמפיינים ממומנים בגוגל, בפייסבוק, בלינקדאין ובעיתונות.

אבל בוסט מהיר הוא זמני אמנם יביא לך תנועה ראשונית גדולה לאתר ולעמודים העסקיים האחרים של העסק, אבל נכון לשנת – 2022, אין באמת תחליף ראוי לקידום אורגני של עסקים במנוע החיפוש של גוגל. לכן, חשיפה איכותית לאורך זמן צריכה לכלול בניית תוכנית עבודה שתכניס את המשרד שלך לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. איך עושים את זה? נתחיל בשלבים ראשונים לקידום יועצים פיננסיים בגוגל:

 

הקמת אתר אינטרנט

בכל תחום, בטח כשאנחנו כשמדברים על תחום תחרותי כמו ייעוץ עסקי, הקמת אתר אינטרנט זה הוא לא פחות מעוגן בסיסי עליו העסק שלך חייב להתבסס על מנת להתחיל ולבנות את אסטרטגיית השיווק שלך. 

בניית אתר ככרטיס הביקור שלך

אתר האינטרנט שלך הוא כל מה שהיית רוצה לשדר כלפיי חוץ מבחינת מסרים הכרתיים ותת הכרתיים של העסק שלך. אתר אינטרנט הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי, הוא הפנים של העסק שלך בעולם, האתר הוא החוויה הראשונה שהלקוחות הפוטנציאליים שלך מקבלים מהעסק שלך. החוויה הזו יכולה להיות ההבדל בין רכישה לנטישה.

בניית אתר שלא לצרכי תדמית בלבד

המושג 'אתר תדמית' חוזר על עצמו לא מעט, במיוחד בקרב אנשי מקצוע מתחום הייעוץ העסקי והפיננסי. יועצים פיננסיים רוצים במקרים רבים אתר שישדר יוקרה, ידע, ניסיון ואיכות, אבל לא תמיד הם בונים אותו תוך התחשבות בצרכי ה – SEO, צרכים שיש לקחת בחשבון עוד בשלב בחירת הפלטפורמה (אתר בקוד פתוח או סגור), בבניית כתובות ה – URL של עמודי האתר והיררכיית העמודים הפנימיים ואפילו בבחירת שם הדומיין (עוד על כל אלה בהמשך). 

בניית אתר עם חווית משתמש גבוהה

חווית המשתמש הפכה לאחד הגורמים החשובים ביותר אליהם אלגוריתם החיפוש של גוגל מתייחס כשהוא מדרג אתרים. הסיבה קשורה לאותו רושם ראשוני בעידן הדיגיטלי, גורם מכריע בהחלטה של גולשים להמשיך לגלוש באתר או לנטוש אותו (החלטה שמתקבלת תוך עשירית שנייה). 

אתר אינטרנט רציני, איכותי, מעוצב ואינטראקטיבי, מעיד על רצינות ועל מקצועיות, אבל חשוב מכך, הוא משאיר לאתר שלך סיכוי סביר לתפוס את הגולש באותה עשירית שנייה קריטית. יחד עם זאת, חשוב לזכור שבכל הנוגע לחשיפה – נראות לבדה לא תביא לך חשיפה, ועוד על כך בהמשך.

צעדים ראשונים בבניית אתר אינטרנט

רכישת דומיין 

הצעד הראשון לבניית אתר אינטרנט הוא רכישת דומיין (כתובת האתר). 

בחירת פלטפורמת האתר 

באיזו מערכת אתר האינטרנט שלך ייבנה? האם במערכת מבוססת קוד פתוח (WordPress, WIX) או מערכות אחרות בקוד סגור (קונימבו, קאשקאו, שופיפיי ואחרות)?

בחירת צוות טכני לבניית האתר 

מתכנתים ומעצבי UX/UI (לעיתים מדובר באותו אדם), יעזרו לך לתכנן את אתר האינטרנט על פי החזון שלך, ולבנות אותו עבורך. 

בחירת אנשי מומחים לשיווק אתרי אינטרנט

בנית מגרש הוקי, התקנת קרח, הכנת יציעים, אפילו הבאת שחקנים ודיסק, ועכשיו הגיע הזמן למצוא את האנשים שיביאו את הקהל לראות את המשחק. כשבוחרים אנשי מקצוע שיטפלו לך בכל הנוגע לשיווק שירותי הייעוץ הפיננסי שלך כדי לחשוף אותו לקהל הרחב, יש להתייחס למומחיות שלהם ולאינטרסים של העסק שלך לטווח הרחוק. 

הרבה חברות שיווק דיגיטלי יודעות לבנות לך אתר, ואפילו לגרום לאתר הזה להיראות טוב, אבל בכל הנוגע לקידום האתר שלך בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל יש הבדל מהותי בין חברות מקצועיות לקידום אתרים לבין חברות שיווק דיגיטלי שבין היתר, עושות גם קידום אורגני. אז מה חשוב לדעת בנוגע לקידום האתר שלך בגוגל?

 

אסטרטגיית קישורים לאתר יועץ עסקי

בניית קישורים היא אבן ייסוד בכל הנוגע לקידום אתרים בגוגל ובמנועי החיפוש בכלל. באופן עקרוני, בניית קישורים עובדת כך שדף מסוים באתר אינטרנט אחד מטמיע קישור לדף מסוים באתר אינטרנט אחר. מדוע קישורים חיצוניים חשובים לקידום האתר שלך?

הגברת סמכות האתר

גוגל –  שרואה את עצמה כמקור הידע הגדול בעולם. כדי שאתר יצבור סמכות בתחום מסוים, כך שתתייחס אליו, יש לנהל אסטרטגיית קישורים איכותית. קישורים נכנסים הם בעצם הערות השוליים של העולם הדיגיטלי. ברגע שאתר האינטרנט שלך יגיע למצב שהוא גדול וסמכותי מספיק בתחום שלו, אתרים אחרים יוציאו אליו קישורים מהאתר שלהם באופן טבעי.

יצירת תנועה (טראפיק) לאתר

קישור בין אתרים יוצר תנועה של גולשים לאתר, מה שעוזר לאותו אתר אינטרנט שהקישור שלו הוטמע באתר אחר, לעלות במעלה הדירוג של מנועי החיפוש.

איכות הקישורים חשובה יותר מהכמות

לאיכות העמודים שמוציאים קישורים לאתר שלך יש תפקיד קריטי בכל הנוגע לדירוג האתר במנועי החיפוש. ככל שאיכות האתרים תהיה גבוהה יותר, כך גוגל תראה בהם מקור סמכותי גדול יותר. לא קל למצוא אתרים בעלי סמכות שיסכימו לקשר את לינקים לאתר שלך, ולכן הדרך הבטוחה לבניית אסטרטגיית קישורים איכותית לאתר שלך היא בעזרת חברה מקצועית לקידום אתרים.

מהי איכות האתרים המקשרים לינקים לאתר שלך והאם זה חשוב? ובכן, זה חשוב מספיק שגוגל יגידו את זה באופן ברור: "באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דרגת האתרים שלהם על ידי הגדלת מספר האתרים האיכותיים המקשרים לדפים שלהם."

 

איך בונים אסטרטגיית קישורים חיצוניים לאתר יועץ עסקי?

במידה ויש לך אתר תדמית צנוע שהתפקיד שייעדת לו הוא ליצור נוכחות ברשת עבור שירותי הייעוץ הפיננסי אותם אתה מספק, ואין לך לצורך העניין מגזין גדול ופופולרי בנושא ייעוץ עסקי, עליך לקחת בחשבון שהתחרות שלך על העמוד הראשון בגוגל היא לא פשוטה. 

כדי להגיע למקומות שיחשפו את האתר שלך לעולם עליך לבנות אסטרטגיית קישורים מקצועית שתסייע לך לשפר את אמינות האתר שלך ותעזור לגולשים להגיע לאתר שלך דרך אתרים אחרים ודרך העלאת דירוג של האתר שלך בגוגל.

על אף האתגר הגדול שבהגעה למקומות הראשונים בגוגל בתחום תחרותי כמו יועץ עסקי או ייעוץ לעסקים, במידה ואסטרטגיית בניית הקישורים שלך תיעשה באופן נכון ומקצועי, ניתן יהיה לבסס את האתר שלך כמקור סמכות תוך זמן קצר – מה שיעזור לאתר האינטרנט שלך להתאנדקס בתוצאות החיפוש בגוגל ולהתקדם בתוצאות אל עבר העמוד הראשון. אז איך עושים את זה?

רישום לאינדקסים בנושא ייעוץ עסקי

אינדקסים (רשומות עסקים) מכילים בדרך כלל ריכוז גבוה מאוד של קישורים. רוב האינדקסים כוללים אומנם פרטים יבשים כמו שם, טלפון, כתובת העסק וכו', אך חלק מהם מאפשר הוצאת קישור מהם לאתר. גם אם הקישור שיוצא מאותו אינדקס לאתר שלך הוא קישור Nofollow ישנו סיכוי שמי שיכנס לאינדקס נישתי כזה ויגיע לעמוד שלך, ייכנס לאתר שלך. כמות הקישורים הגדולה היא לאו דווקא איכותית (ברוב המקרים היא לא) אבל הכמות הזו מאפשרת לך לגוון את הקישורים הנכנסים לאתר שלך. יש אינדקסים נישתיים ואינדקסים בנושאים כלליים, והעדיפות היא להירשם לאינדקסים מנישת הייעוץ הפיננסי כמובן. 

כתיבת פוסט אורח במגזין פיננסי

כולם מחפשים תוכן ורבים מנסים לחסוך עלויות של תוכן חדש במידה והם עצמם לא יכולים או רוצים לכתוב ופוסט בעל ערך עבורם יוכל לסייע להם, בתמורה צריך כמובן לבקש קישור. בתור יועץ פיננסי כלי העבודה המרכזי שלך הוא יידע, והדרך לשווק את עצמך היא, כידוע – לפרסם את עצמך כמקור סמכותי לידע בתחום. אז זה לא שונה גם בגוגל. כתיבת פוסט אורח במגזין יכולה לסייע בקידום האתר שלך, וכל מה שצריך כעת זה ליצור קשר עם בעלי אתרים שקרובים לעיסוק שלך ולהציע להם תוכן איכותי באותו תחום. 

אפשרות נוספת היא פרסום מאמר תוכן שיווקי באתרי העיתונות והמקומונים, אופציה שהולכת ותופסת תאוצה בכל הנוגע לעסקים המספקים ייעוץ פיננסי. המאמר מפורסם בצורת כתבה וקשה מאוד להבדיל בינו לבין כתבה 'אובייקטיבית', למעט ציון שולי כי מדובר בתוכן שיווקי. פרסום מאמרי תוכן באתרים הללו, כמו כל פרסום אחר, עולה כסף, אבל הערך שלו גם מבחינת גוגל, הוא גדול.

קישור באמצעות אתרי מאמרים 

יש לא מעט אתרי מאמרים, איכותיים יותר או פחות שמהווים דרך להשגת קישורים חיצוניים לאתר שלך. אתרי מאמרים הם דרך לא חדשה להשגת קישורים חיצוניים, אך זו דרך שבהחלט עובדת. 

כל מה שצריך לעשות זה זמן. אתרים לדוגמא: articles.co.il, mamarimbareshet.co.il, reader.co.il ועוד אחרים רבים שניתן למצוא ברשת, הם דרך פשוטה ויעילה לפרסום מאמר התוכן שלך, כל עוד הוא עומד בדרישות עורך האתר. במאמר ניתן כמובן להטמיע קישורים לאתר שלך. 

אם העסק שלך מציע שירותי ייעוץ פיננסי באנגלית, היצע אתרי המאמרים הרלוונטיים עבורך גדול כמובן הרבה יותר מהאתרים בעברית.

רישום ופעילות בפורומים

פעילות בפורומים ממתגת אותך כמומחה בתחום מצד אחד (במידה והתשובות שלך בפורום הן בעלות ערך עבור הגולשים) ומצד שני ניתן להוציא קישורים לאתר שלך מאותם פורומים.

כתיבה בבלוגים חינמיים

בלוגים חינמיים מאפשרים לך להגדיל את מעגל הקישורים. מה זה מעגל קישורים? פשוט מאוד – חיזוק קישור שכבר קיים לאחד העמודים באתר שלך . לדוגמא: אם יש לך קישור איכותי מסוים לאתר שלך מאתר ייעוץ פיננסי או עסקי גדול אחר, קישור לאותו אתר מבלוג חינמי יחזק את הקישור שזה בעצם המלצה על המלצה. בין האתרים הישראליים המאפשרים פתיחת בלוגים חינמיים המאפשרים פתיחת בלוג חינמי תוך כמה דקות והזנת תוכן בו עם הוצאת קישורים, אתרים כמו דה מרקר, נענע, תפוז ואחרים. הבעיה עם אותם בלוגים היא שהם מוצפים בתוכן וקישורים שחלק גדול מהם הוא ספאמי.

תרגום פוסט שימושי לעברית

יש בלוגר סמכותי בתחום שלך שהיית רוצה לשתף את העולם בדברים שהוא כותב? פוסט כזה יכול ליצור הרבה מאוד עניין וסיכוי לא רע שהאתר שלך יקבל את הקישור המיוחל מאתר גדול ונחשב. אפשר לתרגם פוסט מעניין, שימושי ובעל ערך רב לגולשים שנכתב על ידי אחד מאותם בלוגרים (לא לשכוח לתת כמובן קרדיט ולציין שמדובר על פוסט מתורגם ולקשר למקור) ולעניין את עורכי האתרים הגדולים בתרגום שלך באתר. 

קישורים באמצעות אתרי לוויין תמיכה

אתרי לוויין הם אתרים שתפקידם לתמוך בדירוג דומיין האתר שלך באמצעות שילוב קישורים לאתר באותם אתרים. חשוב להיזהר ולא "להפציץ" את האתרים הללו בקישורים לאתר שלך, וחשוב גם להקפיד על תוכן איכותי ממנו ייצא הקישור.

קישורים מרשתות חברתיות

בעידן החברתי בו אנו חיים אי אפשר לוותר על קישורים מרשתות חברתיות. אבל איך קישורים מפייסבוק, לינקדאין ואינסטגרם קשורים לקידום האתר שלך בגוגל? הרי רוב הקישורים הם קישורי nofollow. זה נכון, אבל קישורים כאלו יכולים להביא לא מעט תנועה לאתר שלך. מעבר לזה, מבחינת נתוני חוויית משתמש, אחוזי נטישה וגורמים נוספים כמו CTR (אחוזי הקלקה),פרסום התוכן שלך בפייסבוק נותן לגוגל אפשרות לבחון את ביצועי האתר ולדרג אותו (זה בתנאי כמובן שהאתר שלך מחובר עם GOOGLE ANALYTICS), עוד לפני שגוגל עצמה דירגה את העמוד במיקום כלשהו ביחס למילת מפתח כזו או אחרת.

גוגל אומנם לא מכניסים את הקישורים הללו בשכלול הדירוג, אך ככל שיש יותר קישורים מרשתות חברתיות לאתר שלך, גוגל עוקב אחריהם ומאנדקס אותם במהירות גבוהה יותר, ופועל יוצא מזה אינדוקס מהיר יותר גם של האתר המקודם.

קנייה של קישורים

איך קונים קישורים איכותיים לאתר שלך בצורה נכונה? קודם כל, חשוב שלא להגזים עם קישורים קנויים, חשוב לבצע מחקר מתחרים ולדעת מהוא אחוז ה- ANCHOR TEXT המתאים שיש להשתמש בו. יחד עם זאת, האפשרויות לקישורים בתשלום הן כמעט בלתי מוגבלות. חברת קידום אתרים מובילה תדע להתאים את אסטרטגיית קניית הקישורים בהתאם לאתר שלך ולוודא שהעסק שלך מקבל את הקישורים המתאימים ביותר והאיכותיים ביותר עבורך. נוסיף כי כיום בתחום הייעוץ העסקי, יש לקחת בחשבון כי יש להשקיע תקציב בפרסום כתבות באתרי מדיה.

לסיכום

בכל הנוגע לאסטרטגיית קישורים לקידום אתר לייעוץ עסקי יש לא מעט קיצורי דרך, אבל לא בטוח שקיצורי הדרך האלה יעבדו ובטח שלא לאורך זמן. השגת קישורים חיצוניים איכותיים ואפקטיביים דורשת תכנון מקדים, ידע, ניסיון ולא מעט עבודה.

 

אסטרטגיית קישורים פנימיים לקידום יועצים פיננסיים בגוגל

קישורים פנימיים נתפסים במקרים רבים, בכל הנוגע לקידום אתרים, כטקסט מודגש בתוך התוכן (אנקור – היפר קישור), אבל האמת היא שההגדרה של קישורים פנימיים היא רחבה יותר והמשמעות שלהן היא גדולה יותר ממה שחשבת, והיא – היררכיה.

בניית היררכיית קישורים פנימיים נכונה, שתאפשר לך לשלוט כבר מתחילת פעילות האתר על סדר העמודים וחשיבותם, מתחילה במצב האידיאלי משלב אפיון האתר וקביעת העמודים שיהיו בו. 

היררכיה נכונה היא בעצם קביעת סדר הדפים באתר על פי חשיבותם. ככל שדף ספציפי יהיה קרוב יותר מבחינת היררכיה לעמוד הבית, ככה גוגל אמור לסרוק אותו כעמוד משמעותי יותר באתר שלך. במילים אחרות, ככל שדף מצריך יותר הקלקות על מנת להגיע אליו כך הוא נחשב לדף זניח יותר. 

אז איך בונים אסטרטגיית קישורים פנימיים נכונה?

קישור נכון של עמוד פנימי לעמוד אב

עמוד אב הוא עמוד קטגוריה ראשי, כמו עמוד 'ייעוץ עסקי' למשל, שאמור להופיע בתפריט הראשי. העמוד הראשי נוגע בתחום שירות מסוים והוא כאמור נחשב בעיני גוגל לעמוד חשוב, בעוד שעמודים פנימיים ('ייעוץ כלכלי', 'ייעוץ פיננסי', 'ייעוץ שיווקי', 'ליווי עסקי', וכולי), הם 'בנים' של אותו עמוד אב, והם נמצאים במקום נמוך יותר בהיררכיה של האתר. 

לכן חשוב לקשר את כל העמודים שיושבים תחת אותו עמוד אב, לעמוד אב. לצורך העניין, מכל עמוד פנימי שעוסק בייעוץ עסקי (פיננסי, שיווקי, ליווי עסקי וכו'), יש לשלב קישור לעמוד הראשי של 'ייעוץ עסקי'.

בניה נכונה של תפריטים באתר

תפריט ראשי יכול להיות עליון או צדדי והוא יכלול עמודים כמו דף הבית, אודות, שירותים, בלוג, יצירת קשר וכדומה. אסטרטגיית קישורים פנימיים באתר צריכה להתחיל עם החלטה – אילו עמודים יכללו בתפריט הראשי. העמודים הללו הם העמודים שבסבירות גבוהה יוקלקו על ידי הגולש וכך גם גוגל יראה אותם כדפים החשובים ביותר באתר, מעבר לדף הבית כמובן.

באתר יועץ עסקי התפריט הראשי צריך לקלוע לשירותים אותם המשרד שלך מספק, כלומר – למה שהלקוח הפוטנציאלי מחפש (בדיקת ניהול רווחיות, ליווי עסקי יזמות, ייעוץ לחברות קטנות וכו'). את 'חזון החברה' עדיף לשמור לעמודים עם היררכיה נמוכה יותר, מאחר שהם לעולם לא יעלו בתוצאות חיפוש של הלקוחות הפוטנציאליים שלך, מה שאומר שגוגל לא יתייחס לעמוד הזה (אם ממש חשוב לך להשאיר את העמוד הזה בתפריט הראשי לצרכי נראות ומיתוג, יש דרכים לעשות את זה גם בלי להגדיל את המקום של אותו עמוד בהיררכיית האתר, על ידי שינוי URL).  

תפריט נוסף הוא תפריט הפוטר שנמצא בתחתית כל עמוד באתר, כחלק מתבנית האתר. בתפריט הפוטר מומלץ להכניס קישורים לעמודים פנימיים שלא מופיעים בתפריט הראשי אך הם חשובים מספיק בשביל שיהיה קל להגיע אליהם.

קישור נכון לעמודי תוכן מקבילים

קישור נכון לעמוד תוכן מקביל, הכוונה היא לתוכן המוטמע באתר אשר עוסק בתת תחום מסוים, אך שהוא לא העמוד היחיד העוסק בנושא הזה באתר (למשל – ליווי עסקים קטנים ו – ליווי עסקים בינוניים). בכל הנוגע לקישור בין עמודים פנימיים בהיררכיה נמוכה, מילת הקוד היא – טבעיות. גם בקישורים פנימיים הטבעיות היא הקובעת וקישורים לא רלוונטיים או מועמסים מידי ישיגו את התוצאה ההפוכה.

קישור פנימי לתוכן המקביל יגרום לגולש להמשיך ולקרוא ולהעשיר את הידע שלו ולקבל  ערך מוסף, מה שיסייע במיצוב האתר שלך כגורם סמכותי בענייני גוגל. כשמקשרים מתוך עמוד פנימי תמיד צריך לחשוב על חוויית הגלישה ועל ערך המוסף.

בנייה של של עמודים פנימיים באתר

עמודים פנימיים באתר אינטרנט הם עמודים שניתן להגיע אליהם מתוך העמודים שקיימים בתפריטים. העמודים האלו הם בדרך כלל עמודים עם תכנים ספציפיים כמו מאמרים, סרטוני וידאו וכולי. המורכבות להגיע לעמודים האלה הופכת אותם לסמכותיים פחות מבחינת גוגל. בדיוק מסיבה זו חשוב לתכנן את היררכיית התוכן ולהחליט מה חשוב יותר ומה פחות ואיזה ביטוי צריך להיות בולט יותר בתוך התוכן הקיים באתר.

 

יצירת עמודים פנימיים עם תוכן ייחודי ואיכותי

אחרי שבנית את האתר שלך, עכשיו הגיע הזמן לקחת את השלד שבנית ולמלא אותו במה שאנשים רוצים למצוא כשהם מחפשים ביטוי כזה או אחר בגוגל – תוכן האתר. זה הזמן להתחיל לכתוב באתר שלך תוכן מקצועי ואיכותי, להפיץ אותו בערוצים הדיגיטליים השונים ולקדם אותו במנועי החיפוש. 

דגשים לכתיבת תוכן איכותי לאתר אינטרנט

להבין מה המידע שלך יכול לתת לקורא

העסק שלך לא מעניין את הקורא באופן כללי, אלא אם מדובר בקורא אקדמי או מתחרה, וכידוע לך קוראים כאלה בדרך כלל לא מייצרים אפיקי הכנסה פוטנציאליים ליועצים עסקיים. לכן, כשכותבים תוכן לאתר יועץ עסקי, חשוב לקחת בחשבון תמיד את השאלה – מה התוכן שלך יכול לתת לקורא.

לדבר ישירות לקורא

תוכן הוא לא הרצאה, הוא דיבור ישיר בינך לבין קורא או קוראת (חשוב לשמור על נייטרליות מגדרית עד כמה שהשפה העברית מאפשרת).

לכתוב תוכן מתאים לסריקה 

חשוב לחלק את התוכן לנושאים ולתתי נושאים, כדי שהקוראים יוכלו להגיע לחלק הרלוונטי עבורם. אף אחד לא קורא את תוכן האתר שלך בשביל בכיף (חוץ מאותם קוראים אקדמיים שהזכרתי קודם, או מתחרים שמנסים להבין מה עשית כל כך טוב שהביא אותך לעמוד הראשון בגוגל). 

לשמור על חוק 80/20 

80% מהתוכן צריך לעסוק בקורא ובצורך שלו, ו – 20% מהתוכן יכול לעסוק בדברים כמו שירותי הייעוץ העסקי שלך, הדרך והחזון של החברה שלך וכולי.

 

פתיחת חשבון Google My Business בחינם

Google My Business הוא פלטפורמת שיווק ופרסום חינמי של גוגל, המאפשר לך לפרסם עדכונים בנוגע לפעילות העסק שלך, לקדם את האתר בתוצאות החיפוש וב – Google מפות, לשפר את תוכן פרופיל העסק ולבצע פעולות נוספות בחינם, ולמי שמעוניין להשקיע – גם בתשלום. 

קידום האתר שלך באמצעות גוגל לעסקים יגביר את הנוכחות הדיגיטלית של העסק שלך ברשת באופן מיידי, תוך שהוא יציג את שירותי הייעוץ העסקי שלך באזור החיפוש בו הוא נמצא, מה שיכול להוביל לחשיפה גדולה.

 

בונים אסטרטגיית קידום אורגני בגוגל

התוצאות האורגניות של מנוע החיפוש הגדול בעולם הן בסופו של דבר המקום שהעסק שלך רוצה להיות, כהשקעה לטווח ארוך, וזה המקום אליו העסק שלך חייב לכוון. לעשות 'גוגל' זה מילה נרדפת ל – 'לשאול שאלה' וההשקעה בקידום אורגני של האתר שלך בגוגל, על אף שהתוצאות הללו מופיעות אחרי התוצאות הממומנות, נכונה אסטרטגית לעסק שלך מכמה סיבות:

בניית אמינות

מתוך שיקולי רווח ברורים, גוגל מנסה כל הזמן לייצר אחידות עיצובית בין שני סוגי התוצאות, אבל רגולציה בינלאומית והתפכחות מתמדת של המשתמשים מונעת את המצב הזה.

חיסכון בהוצאות לאורך זמן

מיקומים גבוהים בתוצאות האורגניות בגוגל חוסכים לך בהוצאות קמפיינים ממומנים. 

הבנת התנהגות הגולשים

גולשים מבלים מספיק זמן באינטרנט כדי להבין את ההבדל בין פרסומת לבין תוצאה אורגנית. עם השנים, יותר ויותר גולשים הופכים מודעים לסוג התוצאה (ממומנת או אורגנית). 

לכן, קידום אורגני בגוגל ליועצים עסקיים הוא השקעה טובה לטווח ארוך. יחד עם זאת, כדי לקבל חשיפה בטווח המיידי, יש מקום להשקעה באמצעי חשיפה מהירים יותר.

 

שילוב אסטרטגיית קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל היא אחת הדרכים המהירות והיעילות ביותר לחשיפת העסק שלך לקהל היעד. קידום ממומן בגוגל יכול לגרום למודעות העסק שלך להופיע בתוצאות הראשונות במנוע החיפוש, כאמור, מעל לתוצאות האורגניות.

עם זאת, גם בתחום הזה יש תחרות לא קטנה, וכדי שהקמפיין הממומן שלך יגיע למקום גבוה וגם יביא תוצאות, חשוב לנהל את הקמפיין בצורה מקצועית ונכונה. 

החיסרון בקידום ממומן בגוגל הוא, כאמור, השימוש של משתמשים רבים בחוסמי פרסומות, וזה עוד לפני שדיברנו על 'עיוורון הפרסומות' שהולך ומתפתח בעידן הדיגיטלי, מה שגורם לגולשים רבים פשוט לדלג על אזור המודעות הממומנות.

 

פתיחת עמוד עסקי בלינקדאין

Linkedin תופסת תאוצה בשנים האחרונות בארץ, בדומה למגמה העולמית שמאפיינת את הרשת החברתית לעסקים (כיום מעל 430 מיליון חברים בעולם ומעל ל 1.4מיליון משתמשים ישראלים). היתרון של לינקדאין על פני רשתות חברתיות אחרות הוא היכולת הרשת החברתית הזו 'לטרגט' את הקהל ולהחליט למי המודעה תגיע, ויותר מזה – למי היא לא תגיע. פתיחת חשבון לינקדאין לעסקים היא פעולה פשוטה מאוד, כשכל מה שצריך זה חשבון פרטי שאליו יקושר החשבון העסקי.

 

פותחים עמוד עסקי באינסטגרם

חשבון עסקי באינסטגרם מאפשר לך לקבל נתוני שימוש בזמן אמת וליצור אינטראקציה עם קהל היעד שלך מבלי להעביר אותם לאתר.

אינסטגרם הפכה לרשת החברתית המובילה בעולם ולפלטפורמה מובילה בתחום הקידום והשיווק העסקי. התפיסה שמאפיינת את דור ה – X ודור ה – Y שאינסטגרם זה 'לילדים' משאירה הרבה מאוד עסקים קטנים מאחור. מדובר בפלטפורמה חוצת מעמד סוציו-אקונומי, חוצת גילים, מגדרים, חברות ומדינות. פתיחת חשבון עסקי באינסטגרם מתבצעת בקלות.

 

פתיחת עמוד עסקי בפייסבוק

אינסטגרם אמנם הולכת ותופסת תאוצה כרשת החברתית הגדולה והשימושית בעולם, ולינקדאין ממצבת את עצמה כרשת החברתית העסקית ביותר, אך פייסבוק הייתה ונשארה המקום היעיל ביותר להנגשת שירותים בצורה אקטיבית, ישירות לקהל הרחב.

פתיחת דף עסקי בפייסבוק תאפשר למשרד הייעוץ העסקי שלך להפיץ את תוכן האתר לקהל הרחב, או להפיץ תוכן אחר שעומד בפני עצמו (פוסטים, סרטונים, תמונות וכולי). היתרון המשמעותי ביותר של פייסבוק על פני המתחרות, הוא היכולת לשתף התוכן בקבוצות ייעודיות, ולטפח קהילות ספציפיות הקשורות בנושאים ובתחומים מסוימים. 

איך עושים את זה בפועל? אפשר לחפש את הקבוצות המובילות שעוסקות בנושא ייעוץ עסקי בפייסבוק, להצטרף אליהן ולשתף את התוכן באמצעות החשבון הפרטי, באותן קבוצות. חשוב לשים לב – מדיניות פרסום תכנים שיווקיים בפרופילים פרטיים בפייסבוק משתנה ולכן עדיף שלא לפרסם תכנים מהעמוד העסקי בקבוצות (פייסבוק רוצים תשלום על מודעות עסקיות), אבל לינק לאתר שלך אפשר לשתול בהחלט (מומלץ לשתול תמיד בתגובות ולא בפוסט עצמו).

 

יצירת ערוץ YOUTUBE

שמעת 'ערוץ Youtube', שמעת הוצאה כספית גדולה מאוד? האמת היא שאפשר לקדם את העסק שלך דרך ערוץ יוטיוב, גם בלי להשקיע סכומי עתק. הסרטונים הללו נותנים לאתר שלך חשיפה נוספת, אבל בעיקר, ממצבים אותך במקור סמכות וידע בתחום העיסוק שלך. את הסרטונים חשוב מאוד לשתול בעמודי התוכן של האתר שלך, כדי להגדיל את סמכות האתר בעיני גוגל.

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו