קידום אתרים לרופאים: איך עושים את זה?

רופאים בתחומים שונים משווקים את המשרד שלהם בדרכים שונות וקידום אתרים אורגני בגוגל הוא חלק עיקרי באסטרטגיית השיווק של קליניקות רפואה. איך מקדמים אתרי רופאים רופאים בגוגל? תשובות בפנים.

המושג YMYL הוא ראשי התיבות של Your Money Or Your Life. המושג מתייחס ל – "תיוג" אתרים שהמהות והתוכן שלהם קשורים לחיים או לכסף של הגולשים. במילים אחרות, אתר של רופא הוא אתר שיכולה להיות לו השפעה כזו או אחרת על חיי הקוראים, ובמקרים רבים גם השפעה כלכלית, כך שאלגוריתם החיפוש של גוגל יתייחס אל האתרים האלו ביתר זהירות. אז איך אפשר לעבוד נכון עם מנוע החיפוש הגדול בעולם ולקדם אתר רופאים כך שהוא יבלוט מבין כל יתר התוצאות מצד אחד ויספק ערך שיווקי לצד הערך התוכני אותו גוגל מבקש לתת לקוראים?

 

האם קידום אורגני בגוגל מתאים לכל רופא פרטי?

91% מכלל התכנים שנמצאים באינטרנט אינם מקבלים תנועה מגוגל. 95% מהגולשים לא עוברים לעמוד 2 בתוצאות החיפוש בגוגל. הנתונים הללו בעצם מראים שהרוב המוחלט של הגולשים מקנים מהימנות לתוצאות החיפוש. נוסיף לזה את הנתון הבא – 55 אחוז מהמבקרים בדפי אינטרנט מבלים 15 שניות או פחות בדף, ונקבל תמונת מצב ברורה.

מי שמופיע בעמוד התוצאות הראשון זוכה לחשיפה גדולה ולהערכה, מי שנמצא בעמוד השני נמצא בעמדת זינוק טובה אותה הוא חייב למנף כדי להגיע לעמוד הראשון, ומי שבעמוד השלישי ודרומה לא באמת קיים. יש לך אתר רופאים? האפשרות שהאתר יגיע למחשב, לטאבלט או לנייד של קהל היעד שלך, ללא קידום אתרים מקצועי, היא נמוכה עד לא קיימת.  

קידום אתרים אורגני הוא כלי אסטרטגי לטווח ארוך. אם יש לך ציפייה לראות תוצאות מיידיות בהתקשרות עם חברת קידום אתרים מקצועית, עדיף לך לפנות לקידום ממומן. קידום אתרים אורגני לוקח זמן, מאחר וגוגל בנתה את פלטפורמת הידע הגדולה בעולם ולא את לוח המודעות הגדול בתבל. google כמובן מאפשרים ומעודדים פרסום בתשלום, והם אף מציגים את התוצאות הממומנות מעל לתוצאות החיפוש האורגניות, אבל הרלוונטיות של גוגל והעוצמה של מנוע החיפוש החזק המהפכני עבור הגולש, הם לא בטיוב פרסומות, אלא ברלוונטיות המידע שהגולש מקבל. 

 

מה ההבדל בין אתרים רגילים לאתר רופאים?

'אתר אינטרנט הוא אתר הוא אתר אינטרנט', נכון? לא בדיוק. האלגוריתם של גוגל מתייחס לאתרים מתחומים שונים בצורה שונה. אתרים מתחום הרפואה חייבים, לצורך העניין, להציג את שם הכותב (Author) בכל עמוד תוכן באתר. 

באתרים אחרים גוגל לא תמיד מייחסים חשיבות גדולה לעניין ה – Author, אבל בכל הנוגע לתחומים כמו רפואה, מי שכותב את התוכן או מפרסם את התוכן באתר שלו, נדרש לעשות את זה תחת שמו. 

מצד אחד זה נותן לך דירוג גבוה יותר בגוגל, אבל מצד שני זה מצריך משנה זהירות ובחירה באנשים הנכונים לכתיבת התוכן ולקידום האתר בשמך. הדרך שחלק מהרופאים בוחרים בה כדי לקדם את האתר שלהם, בלי להסתבך עם האלגוריתם של גוגל, היא לנסות לדלג מעל לכל מכשול ענייני ולהציג אתר מלא בעמודי תוכן שיווקי, אבל בלי הרבה תוכן שקשור באמת למידע אותו הגולש מחפש. 

זה אולי נשמע כמו פתרון יעיל, אבל קשה מאוד לשכנע את גוגל שהאתר שלך מציג תוכן שנותן ערך לגולש, כשכל מה שכתוב בעמוד, לצורך העניין, זה – 'מחפשת מנתח פלסטי? השאירי מספר טלפון…'.

 

איך מגדילים את סמכות אתר הרופאים שלך בגוגל?

סמכות הדומיין של אתר אינטרנט (DA) הוא ציון שנע בין 0 ל -100 (ככל שהגבוה יותר טוב יותר), המנסה לנבא כמה גבוה אתר ידורג במנועי החיפוש. יכול מאוד להיות שלדומיין תהיה סמכות נמוכה בתחום מסוים, אך הוא ידורג גבוה בתוצאות החיפוש ב- Google, מה שעצם אומר שאפשר, גם עם אתר קטן ונישתי, להתחרות באתרים גדולים בתחום שלך. איך עושים את זה?

בונים אסטרטגיית קישורים איכותית לאתר שלך

בניית קישורים חשובה לקידום אתרים בגוגל, שכן גוגל רואה את עצמה כמקור הידע הגדול בעולם, וקישורים נכנסים הם בעצם הערות השוליים של עידן האינטרנט. המגמה הברורה של מעבר מכמות לאיכות נכונה לא רק לתוכן האתר שלך, אלא גם  לאיכות האתרים שמקשרים לינקים מהאתר שלהם לאתר שלך. 

עד כמה זה חשוב? זה חשוב מספיק שגוגל יגידו את זה באופן ברור: “באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דרגת האתרים שלהם על ידי הגדלת מספר האתרים האיכותיים המקשרים לדפים שלהם.”

אתר רופאים חייב להוות מקור ידע סמכותי כדי להצליח להגיע למקומות הראשונים בגוגל. אבל איך אפשר בכל זאת לבנות אסטרטגיית קישורים חיצוניים שנכנסים לאתר שלך?

  • פנה ישירות לאתרים בעלי סמכות
  • פרסם פוסט אורח באתרים סמכותיים
  • השתמש בעריכת מסמכים של google docs 
  • שימוש בטכניקת החלפות קישורים
  • שימוש במדיה החברתית
  • יצירת תוכן איכותי ובניית כלים שימושיים באתר שלך

חשוב לדעת שלאיכות העמודים ששולחים קישורים לאתר שלך יש תפקיד מכריע בדירוג האתר במנועי החיפוש. ככל שאיכות האתרים תהיה גבוהה יותר, כך גוגל תראה בהם יותר סמכות. לא תמיד תוכל למצוא אתרים בעלי סמכות שיסכימו לקשר את לינקים לאתר שלך, ובמקרים רבים תצטרך לעשות זאת בעזרת מומחי SEO מקצועיים (עוד על אסטרטגיית קישורים לאתר רופאים בהמשך).

שים דגש על חווית המשתמש של האתר

במהלך השנים האחרונות, חווית המשתמש באתר הפכה למרכיב חשוב להצלחת אתרים להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. חווית משתמש לא טובה, יכולה להוביל את הגולשים להשאיר ביקורת גרועה בדף העסקי שלך בגוגל, מה גם שעדכון הליבה האחרון של גוגל, מיצב את חווית המשתמש כאחד מהמרכיבים החשובים ביותר בדירוג האתר.

גוגל הודיעה באופן רשמי, כבר בנובמבר 2020, כי מנוע החיפוש שלה עומד לבצע עדכון אלגוריתם משמעותי הנוגע לחווית המשתמש בעמודי האתר. על פי העדכון, ועל פי התוצאות בשטח, נראה כי לא מדובר בניסוי זמני או בעדכון חולף, אלא בתפיסת עולם אותה גוגל מנסה להשריש לבעלי אתרים.

המדדים המרכזיים אליהם צריך להתייחס בכל הנוגע לחווית משתמש באתר:

זמן טעינת אזורי הצבע בעמוד.

זמן טעינת פעולות המשתמש.

יציבות ויזואלית.

 

איך בונים אסטרטגיית שיווק נכונה לרופאים?

בניגוד לשיווק של תחומים אחרים, שיווק רופאים מצריך שימוש בכלים ובטקטיקות שונות. נכון, בסופו של דבר הפלטפורמות הן פחות או יותר אותן פלטפורמות (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ויוטיוב), אבל יש כמה אלמנטים שמשנים את חוקי המשחק עבור רופאים מבחינה שיווקית:

המצב הרגשי של הלקוח הפוטנציאלי

חשוב לדעת שרוב המקרים בהם אנשים פוגשים את הצורך ברופא הוא לא הכי סימפטי. במקרים רבים ישנו כשל אסטרטגי מובנה בכל הנוגע לנקודת המוצא ממנה מתייחסים לצרכני התוכן של אתרי רופאים. שיווק נכון של הנכסים הדיגיטליים שלהם (אתר, עמוד פייסבוק וכולי) חייב לקחת בחשבון את המצב הרגשי של הקוראים, וזה משפיע באופן ישיר על מיקומי האתר בגוגל. 

אדם שמחפש רופא פלסטי למשל, לא עושה את זה מתוך סקרנות כללית (אלא יש לו עודף זמן ועולם תחביבים משונה). הוא עושה את זה כי הוא רוצה לדעת שהרופא שהקים את האתר ולקח אחריות על התוכן שנמצא בו, יודע על מה הוא מדבר. בהמשך אתן דוגמאות ספציפיות שנוגעות לאסטרטגיית תוכן לאתרי רופאים ואסביר כיצד נכון לבנות את התוכן כך שיתאים לצורת שיווק יעילה שרואה את מי שנמצא בצד השני של המסך.  אבל מה שחשוב לדעת הנקודה הזו זה שאין לך הרבה זמן לתפוס קוראים במצב רגשי שלילי עם רמת סבלנות נמוכה ועם תחושת חוסר רצון לדלות את הפרטים הרלוונטיים מתוך טקסט ארוך שעובד בצורת שיווק ישנה (כזו שמדבר על 'אני ואני ואני'). 

אוסיף ואומר, מתוך ניסיון של לא מעט שנים במקצוע, שכל אסטרטגיית שיווק ולא משנה אם אנחנו מדברים על קידום אתרים אורגני בגוגל או קידום ממומן בלינקדאין – חייבת 'לדבר עם' ולא 'לדבר על', ובעיקר לא על עצמך.

דגש גדול יותר שפלטפורמות השיווק נותנות לסמכות אתר

עדכון הליבה של גוגל שם דגש מיוחד על כל עניין הסמכות של מי שעומד מאחורי התוכן שמופיע באתרי אינטרנט, במיוחד באתרים סמכותיים בתחומים ספציפיים שדורשים הכשרה וידע כמו רפואה. 

אתר של רופא הוא לא עוד אתר אינטרנט, והוא נמדד על פי קריטריונים שונים מאתרים שמציגים תוכן בהקשר של חנויות, שירותי אינסטלציה, שירותי איטום, נסיעות לחול וכולי. כשאנו מתכננים את טיב התוכן, את צורתו, את מה שהוא יכלול ויותר מזה את מה שהוא לא יכלול, אנחנו לוקחים בחשבון שמאחורי כל מילה מופיע בעל האתר וזה לא משנה האם מי שכתב את התוכן הוא הרופא שעומד מאחורי האתר, או שמדובר בכותב תוכן חיצוני. 

גוגל מסוגלים לפגוע ואף להעניש אתרים בתחומים שאמורים לספק מידע מקצועי שלא משתמע לשני פנים. במידה ובעל האתר אפשר לתוכן שאינו ראוי בעיני גוגל להימצא באתר שלו, האתר עלול להיחסם על ידי גוגל ולא להופיע בתוצאות החיפוש. זה נכון גם לפלטפורמות השונות כמו פייסבוק, אינסטגרם, linkedin וכולי. 

לסיכום, מעבר לתדמית שלך איש מקצוע בעל שם שיודע את העבודה שלו, שמבין בהתמחות הרפואית הספציפית שלו ושמסוגל לתת לקוראים את המענה האיכותי המקצועי והטוב ביותר, תוכן שאינו עומד בקריטריונים האלו עלול לפגוע בנכסים הדיגיטליים שלך ובמיקומים שלך בגוגל לאורך זמן.

דרישות החוק וענייני חיסיון

כשמדברים על קידום אתרים שעוסקים בנושאים רגישים כמו תחום הרפואה, מה שמשפיע על קידום האתר בגוגל הוא אחוזי הנטישה. חשוב לשמור על מגבלות החוק מצד אחד, ולמצוא את הדרך לעניין את הקורא ולהגיע למצב של אחוזי נטישה נמוכים מצד שני. 

 

מה החשיבות של קידום אורגני בגוגל לאתרי רופאים?

בעלי משרדים וקליניקות פרטיים מעדיפים לעיתים לבנות 'אתר תדמית' קטן, בלי הרבה תוכן, או 'לדחוף' עמודי נחיתה חיצוניים בקמפיינים ממומנים בגוגל, בלי להשקיע באתר אינטרנט איכותי עם תוכן רלוונטי ועם אסטרטגיית קידום לטווח הארוך. 

הבעיה עם הגישה הזו היא שמי שנוקט בה לא מצליח להגיע לקהל יעד משמעותי מתוך הלקוחות הפוטנציאליים שלו, קהל שכבר פיתח 'עיוורון' למודעות ממומנות, שלא לדבר על חוסמי הפרסומות שמותקנים במחשבים ובטלפונים רבים, בטח ובטח כשאנחנו מדברים על לקוחות פוטנציאליים מחברות מסורתיות יותר. 

קהל היעד הצעיר יחסית מודע לפרסום ויודע לדלג מעליו. הקהל הזה מבין היטב שאתר שהגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש האורגני בגוגל ביחס לחיפוש מסוים, ייתן לו מענה איכותי יותר לשאילתה שלו מכל מודעה ממומנת שנמצאת מעליו. 

זו הסיבה שבעלי עסקים שבוחרים שלא להיכנס למלחמה הזאת שנקראת 'קידום אורגני בגוגל', כשהם יכולים לבנות על קמפיינים ממומנים בלי לעבור את כל הדרך הקשה של יצירה ותחזוק אתר אינטרנט שיעמוד בסטנדרטים הגבוהים של גוגל – מאבדים נתח שוק גדול. 

אז למה לא להשקיע בקידום ממומן בלבד? 

מעבר לעובדה שיותר ויותר גולשים משתמשים בחוסמי פרסומות שמונעים מפרסום ממומן להגיע אליהם, הסיבה הפשוטה לצורך בקידום אורגני היא שבדיוק כמו שאתה יודע שהתוצאה היא ממומנת, כך גם הגולש יודע את זה. יש לך אתר אינטרנט אליו תרצה למשוך גולשים כדי שיצרכו בסופו של דבר את שירותי הרפואה שלך? יש לך נכונות להשקיע בקידום האתר לטווח ארוך? קידום אתרים אורגני מתאים לך בהחלט. 

 

אז איך מגיעים לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש האורגני עם אתר רופאים?

בקצרה – העלאת סמכות האתר באמצעות קישורים איכותיים, בניית היררכיה נכונה בין העמודים הפנימיים של האתר והוספת תוכן איכותי. חברת קידום אתרים עם ניסיון בקידום אתרי רופאים תוכל להביא אותך לשם, ואני מיד אפרט באילו דרכים, אבל אני רק אוסיף ואציין שדווקא הקושי הגדול להגיע לעמוד הראשון בתוצאות האורגניות הראשונות של גוגל, הופך את האלגוריתם של גוגל לכזה שהגולשים סומכים עליו יותר, כך שאם האתר שלך יגיע לשם, התדמית שלו תעלה באופן אוטומטי. 

אסטרטגיית בניית קישורים לאתר רופאים (BACKLINKS)

את הקישורים לאתרי רופאים מומלץ לבנות בהתאמה אישית, כך שהקישורים הנכנסים יהיו בעלי תוכן רלוונטי עד כמה שאפשר ורצוי שהאתר יהיה "חזק" עד כמה שניתן. הסיבה לכך היא שיש חשיבות רבה לקישורים ולאיכות של הקישורים הנבנים לכיוון האתר, ולא כל קישור נכנס יחזק את סמכות האתר שלך בגוגל. 

לדוגמא: תמיד נעדיף קישור לאתר שלנו מאתר כמו doctors only, ביחס לקישור מאתר מגזין PC למשל, אפילו שלצורך הדוגמא, מגזין PC יהיה אתר "חזק" (DA גבוהה) יותר מבחינת הפרמטרים הקידומיים שלו לעומת אתר doctors only.

לחלק מחברות הקידום (לנו לדוגמא) יש רשתות דומיינים בבעלותן כך שהן יכולות לשלוט בתוכן היוצא מכל דומיין. על-ידי כך ניתן להקטין באופן משמעותי את תקציב הקידום. 

האפשרות האחרת (ואני ממליץ בנוסף לקישורים הנ"ל), היא לפרסם כתבות מדיה באתרים.

 

למה גוגל מייחסים חשיבות להבדלים בין סוגי התכנים באתר?

כאן אנחנו נכנסים לעניין 'טריקי', כי האמת היא שגוגל לא חייבת לאתרים שום דבר, וכל מה שהם רוצים (כמו כל עסק רווחי) זה לתת ללקוחות שלהם את המענה הטוב ביותר לשאילתה שלהם, כך שהם יחזרו לגוגל גם בפעם הבאה (לא שיש להם באמת ברירה אחרת).

איך אפשר להעביר מידע ולשווק את הקליניקה שלך?

השאלה שעומדת מאחורי שאלת ההבדל בין התכנים היא – איך אפשר להעביר לגולש (ולגוגל) מידע, בלי שהמידע יהפוך להרצאה משעממת? המטרה היא בסופו של דבר להניע את הגולש לפעולה, ולא רק להציג לגוגל אתר מלא בעמודי תוכן מועילים לטובת הציבור.

לפעמים מה שאנשים מחפשים זה באמת שירות או מוצר מסוים, ואז גוגל ייתן להם תוצאות עם פחות תוכן ויותר 'הנעה לפעולה', אבל לפעמים האלגוריתם של גוגל מזהה שמה שאנשים רוצים למצוא כשהם מחפשים ביטוי מסוים, זה מידע. 

המטרה של קידום אתרים מקצועי היא לזהות את ההבדלים בין תוצאות שאמורות לתת לגולש מידע לבין תוצאות שהמטרה שלהן היא לספק לגולש מוצר או שירות. אחרי שעמדנו על ההבדלים האלו, התפקיד שלנו הוא להתאים את מבנה האתר, את אסטרטגיית הקישורים וכמובן גם את תוכן העמוד לאותו סוג שאילתה. 

המטרה היא בסופו של דבר לתת לגוגל ולגולשים את התוצאה האיכותית והמתאימה ביותר לשאילתת חיפוש מסוימת, להצליח להניע לפעולה גם בעמודים שאמורים להציג מידע, והכי חשוב – לעשות את זה בלי 'לדחוף' מסרים שיווקיים בכוח.

התאמת האתר למה שאנשים מחפשים והגדלת סמכות האתר

כדי להביא אתר של רופאה או רופא לעמוד הראשון בגוגל ביחס לתוצאת חיפוש מסוימת או אוסף של תוצאות חיפוש, מקדם אתרים מקצועי צריך להתחשב בהבדלים שבין סוגי התכנים וסוגי החיפושים, כשהמטרה הראשונה והחשובה ביותר היא הגדלת הסמכות של האתר שלך באותו תחום חיפוש בגוגל. 

ככל שיהיו לך עמודי תוכן חזקים, גם כאלו שאינם מניעים לפעולה בהכרח, כך סמכות האתר שלך תעלה, ובסופו של דבר – אין דבר שיווקי יותר ומניע יותר לפעולה מעמוד שנמצא בתוצאה 1 – 3 באזור התוצאות האורגניות בגוגל.

 

מה ההבדל בין קידום רופאים בתחומים שונים בגוגל?

אני אתחיל בדוגמא שתמחיש את ההבדל. אני כותב בגוגל את מילות החיפוש 'הגדלת חזה', וזו התוצאה שאני מקבל: 

קידום אתר לרופא פלסטי

אפשר לשים לב לטון בו תגיות ה – Mata, (הכותרות הכחולות וכותרות התיאור) ובעיקר תגיות ה – Meta Description, כתובות. הטון הוא מאוד ענייני, קצר וממוקד, אבל גם מאוד נגיש ומסביר. הטון הזה מלווה את התוצאות הראשונות בתחום הזה גם בתוך העמודים עצמם, אבל כבר בעמוד החיפוש הגולש מקבל את התוצאות שאלגוריתם החיפוש של גוגל מזהה כרלוונטיות ביותר עבורו. 

הרלוונטיות איננה מסתכמת באיכות התוצאה, אלא גם בשפה בה התוצאה פונה למחפש. על פי טיב התוצאות אני יכול להסיק שרוב ההקלקות על תוצאות החיפוש 'מנתח פלסטי מומלץ' (ביטוי עם 410 חיפושים בממוצע בחודש), מעידות על גולשים שמחפשים מומחה שיודע שהוא מומחה אבל מדבר בגובה העיניים, מישהו שמשדר תחושת ביטחון, ועם זאת ענייני וחד לבעיה ספציפית ושלא 'ימרח' אותם.

השפה והטון הם שונים לגמרי כשאני מחפש בגוגל את הביטוי 'מנתח פלסטי מומלץ':

קידום אתרים לרופאים

כאן אפשר לשים לב להבדלים בצורה די ברורה. תיאור העמוד כתוב בטון פתוח ומכיל. התוצאות הראשונות מציגות מומחים שמעידים על עצמם, אבל מציגים הישגים שמוכיחים את המומחיות שלהם. המצב הרגשי בו נמצאים הגולשים שמחפשים את שירותיו של מנתח פלסטי הוא מצב של התרגשות, אבל גם חרדה מסוימת, ומה שהם מחפשים, לפחות על פי התוצאות שגוגל מציג ועל סמך העמודים עליהם רוב המחפשים לוחצים לאורך זמן, זה אתר שיבין את המקום בו הם נמצאים וייתן להם סוג של מעטפת שתכיל אותם ואת המצב שלהם ויתן להם מישהו לסמוך עליו. באילו כלים אפשר להשתמש כדי לסייע בקידום הקליניקה שלך בגוגל?

 

לפתוח חשבון Google My Business ו – Analytics בחינם

פילוח קהל היעד הוא שלב חשוב כדי להבין מה מעניין את הגולשים ואיזה תוכן יוצר בהם עניין אפשר לבצע פילוח לפי גיל, מגדר, תחומי עיסוק ותחביבים. חשבון בגוגל אנליטיקס עם ידע בסיסי של עבודה עם הכלי הזה, יכולים לתת לך תמונה כוללת על הגולשים באתר.

באמצעות Google My Business  ניתן לייצר נוכחות באינטרנט, הכלי מאפשר לגולשים לקבל פרטים חשובים על הקליניקה שלך, כגון שם המקום, כתובת, מספרי טלפון, שעות פעילות, תמונות, מפה גיאוגרפית, דירוג וביקורות, עדכונים ועוד.

הפלטפורמה היא חינמית וכל אחד יכול לפתוח חשבון בקלות ובמהירות, באמצעותה תוכלו לבלוט מעל המתחרים ולאפשר לגוגל להציג את הקליניקה באזור המפות בתוצאות החיפוש.

Google My Business מאפשרת לגולשים לאתר אנשי מקצוע, עסקים ונותני שירות לפי המיקום שלהם, ללא תלות בדירוג האורגני של האתר. Google My Business מייצרת תחרות בין עסקים מקומיים וכדי שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להגיע לעסק שלכם, הם צריכים להקליד בשורת החיפוש את השירות שהם צריכים ואת המיקום הרצוי.  לדוגמא: "רופא גסטרו חיפה".

 

מה המשמעות של תוכן איכותי באתר רופאים?

המשמעות היא בראש ובראשונה להבין את הצורך של הקורא. לא מעט בעלי אתרים וכותבי תוכן בתחומים שונים, כמו גם בתחום הרפואה, ניגשים לכתיבת התוכן באתר שלהם מבלי לעשות הכנה מוקדמת ובלי להבין את המצב הרגשי בו נמצאים הקוראים שלהם ואת השפה בה יש לדבר אליהם בעמוד ספציפי. 

שיווק אגרסיבי של שירותי רפואה עלול לגרום לקורא לנטוש את האתר בשלב מוקדם. השלב הראשון חייב להתחיל בשאלה – למה אני כותב את התוכן הזה? כלומר, למי התוכן מיועד, ומה קהל היעד של התוכן שלי רוצה בעצם לקבל? האם זה מידע? האם זה שירות? האם זה מחיר? האם חוות דעת? 

כדי להבין מה הצורך של קהל היעד שלך, צריך להבין מה השירות או המידע שעמוד ספציפי אמור לתת לו. זה שהקליניקה שלך היא 'הכי טובה בארץ', או זה שיש לך 'אלפי מטופלים מרוצים', זה לאו דווקא הדבר הראשון שמעניין את הקורא. יכול להיות שהוא לא מכיר את הקליניקה שלך וייתכן שהוא דווקא שמע עליך אבל שהוא אינו יודע מה הייחודיות שלך לעומת המתחרים. כך או כך, השירות הרפואי אותו האתר שלך מציע הוא אף פעם לא – צורך בפני עצמו. מה הכוונה?

אם התוכן שלך מדבר על 'רופא עור', למשל, אז הצורך של הקורא שלך הוא לא – 'רופא עור' (מלבד אחוז קטן של גולשים שמתעניינים בהתמחות ברפואת עור, אבל אלא אם האתר שלך מספק לימודי רפואה, הם לא קהל היעד שלך). הצורך של הגולש במילת החיפוש הנ"ל הוא טיפול בבעיית עור כזו או אחרת. הבנת את הצורך של קהל היעד שלך? אז קדימה, לשלב הבא.

 

לדבר לקורא באופן ישיר

הכלי אולי היעיל ביותר לתפיסת הקורא בשלב מוקדם בטקסט, הוא באמצעות דיבור ישיר. התוכן שלך הוא  לא הרצאה ולא נאום. הקהל אליו התוכן שלך פונה שלך הוא אדם אחד בכל פעם, כן, אחד, גם כאשר מאות אלפי בני אדם נחשפים אליו. 

שימוש בגוף שני – יחיד, הופך את התוכן אפילו לאטרקטיבי יותר. שני דברים נוספים שחשוב להקפיד עליהם: כתיבה בלשון יוניסקס, והעדפת לשון 'פעיל' על פני 'סביל'.

 

חוק ה – 80/20 בכתיבת תוכן לאתר רופאים

למה חשוב להכיר וליישם את חוק ה – 80/20? כי זה יכול להיות החוק שיהפוך את האתר שלך מ – 'אתר תדמית', לאתר שמצליח לייצר המרות. אחת הטכניקות היעילות ביותר להנגשת תוכן שיווקי לקורא חסר הסבלנות, היא חוק ה – 80/20. מה החוק הזה בעצם אומר? פשוט, שעל – 80% מהתוכן שלך לעסוק בצרכי הקוראים, ועל – 20% מהתוכן (מקסימום) לעסוק בדברים אחרים, מידע על השירות באופן כללי וכולי. 

טכניקה יעילה יעילה שיכולה לסייע לך לתפוס את הקורא ולכתוב בצורה ישירה ונגישה – היא חוק ה – 80/20. כותבי תוכן וקופירייטרים מקצועיים משתמשים בחוק הזה בכל טקסט שהם כותבים, לא משנה מה המסר השיווקי, המידע המקצועי, או אורך התוכן.

על מנת להשתמש בחוק הזה בצורה יעילה, חשוב להבין מה המידע שלך יכול לתת לקוראים, כלומר – על איזה צורך הוא עונה. ברגע שהצורך מובן, מה שנשאר הוא להתאים את המוצר או השירות שלך לאותו צורך.

אחרי שהבנת את הצורך (להיפרד בכבוד, לצאת מתסבוכת פלילית, לפתור סכסוך ירושה, לבטל דוח תנועה וכולי), חוק ה – 80/20 הופך לחלק אינטגרלי מהכתיבה באופן די טבעי. 

מי אמור לכתוב את התוכן באתר רופאים?

לא לכל רופא שמנסה לקדם אתר אינטרנט יש את הזמן לשבת ולמלא את האתר שלו בתוכן בעצמו, מה גם שמבחינה שיווקית לא בטוח שזה הפתרון הנכון. מצד שני, לא הייתי מציע לך להסתמך על כל כותב תוכן חסר ניסיון ועל כל חברה לקידום אתרים שמציעה לך מחיר זול, מבלי לבדוק שיש להם ניסיון וידע בקידום אתרי רופאים. 

אני אתן לך דוגמא מעולמות קצת שונים, אבל לא מאוד רחוקים. בעולם הקמעונאות, בעל אתר שהציג מחיר מסוים באתר שלו, גם אם המחיר נכתב בטעות, עלול לספוג את הטעות הזו במידה ולקוח פוטנציאלי ביצע רכישה דרך האתר. אז נכון, תהליך ההתקשרות בין רופא לפציינט הוא שונה מזה המתנהל בין קונה למוכר, אבל בסופו של דבר צריך לתת דגש גם למה שכתוב ולדרך בה הדברים עוברים באתר שלך. את כל הדברים האלה צריך לקחת בחשבון כשבונים אסטרטגיית שיווק.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום אתר הרופאים שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>.

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו