קידום אתרי תיירות בגוגל: איך עושים את זה?

יש לך עסק שמציע חבילות נופש בארץ ובחו"ל, טיולים מודרכים, סיורים, אטרקציות ועוד הרבה דברים שכולנו רוצים לעשות הרבה יותר ממה שיוצא לנו? בתחום כל כך תחרותי, עם שחקנים כל כך גדולים שמוציאים המון כסף על קידום קמפיינים ממומנים, הדרך היעילה ביותר לשווק את העסק לקהל היעד שלך היא באמצעות קידום אורגני בגוגל. כאן אסביר לך איך המומחים עושים את זה.

עסקים שמציעים שירותי תיירות תופסים את הגולשים בנסיבות משמחות ובמצב רגשי אופטימי. חגיגת התיירות, שנעצרה קצת בתקופה הקורונה אבל חוזרת במלוא עוזה, מושכת אליה שחקניות גדולות מעולמות התקשורת, התיירות הכללית ומתחומים גדולים נוספים (שלא תמיד מתממשקים באופן ישיר עם עולם התיירות). הכוח שלך, כעסק המספק שירותי תיירות, הוא בספציפיות שלך ובערך המוסף שהעסק שלך מעניק ללקוחות הפוטנציאליים שלו.

הספציפיות הזו היא זו שתתן לגולשים את התחושה אותה הם מחפשים, תחושה שמעלה את פוטנציאל ההמרה ובהתאמה – מגדילה את הכוח של אתר העסק שלך בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. אז איך בונים אסטרטגיית שיווק דיגיטלי ששמה את הקידום האורגני במרכז ומשתמשת באמצעי השיווק האחרים כדי לחזק את הסמכות של האתר שלך בגוגל? מה זה 'קישורים'? מה זה 'תוכן לקידום אתרים'? ובכלל, מה זה קידום אורגני ואיך עושים את זה נכון? כל התשובות בהמשך.

 

האם קידום אורגני בגוגל מתאים לעסק שלך?

כדי לענות על השאלה הזו אני אתחיל בנתון הבא: 91% מכלל התכנים שנמצאים באינטרנט אינם מקבלים תנועה מגוגל. 95% מהגולשים לא עוברים לעמוד 2 בתוצאות החיפוש בגוגל. הנתונים הללו בעצם מראים שהרוב המוחלט של הגולשים מקנים מהימנות לתוצאות החיפוש. נוסיף לזה את הנתון הבא – 55 אחוז מהמבקרים בדפי אינטרנט מבלים 15 שניות או פחות בדף, ונקבל תמונת מצב ברורה.

קידום אתרים אורגני הוא כלי אסטרטגי לטווח ארוך. מי שמופיע בעמוד התוצאות הראשון זוכה לחשיפה גדולה ולהערכה, מי שנמצא בעמוד השני נמצא בעמדת זינוק טובה אותה הוא חייב למנף כדי להגיע לעמוד הראשון, ומי שבעמוד השלישי ודרומה לא באמת קיים. יש לך חברה שמספקת שירותי תיירות? האפשרות שהאתר יגיע למחשב, לטאבלט או לנייד של קהל היעד שלך, ללא קידום אתרים מקצועי, היא נמוכה עד לא קיימת.  

אם יש לך ציפייה לראות תוצאות מיידיות בהתקשרות עם חברת קידום אתרים מקצועית, עדיף לך לפנות לקידום ממומן, אבל כדאי לקחת בחשבון שקידום ממומן בתחום תחרותי (ועם הרבה מאוד כסף) כמו תחום התיירות, לא באמת יאפשר לך להשתוות ובטח שלא לעקוף את המתחרים הגדולים שלך. google כמובן מאפשרים ומעודדים פרסום בתשלום, והם אף מציגים את התוצאות הממומנות מעל לתוצאות החיפוש האורגניות, אבל הרלוונטיות של גוגל והעוצמה של מנוע החיפוש החזק המהפכני עבור הגולש, הם לא בטיוב פרסומות, אלא ברלוונטיות המידע שהגולש מקבל. 

יחד עם זאת, חשוב לדעת שקידום אתרים אורגני לוקח זמן, מאחר וגוגל בנתה את פלטפורמת הידע הגדולה בעולם ולא את לוח המודעות הגדול.

 

מה ההבדל בין אתרי תיירות כלליים לאתר התיירות שלך?

'אתר אינטרנט הוא אתר הוא אתר אינטרנט', נכון? לא בדיוק. האלגוריתם של גוגל מתייחס לאתרים מתחומים שונים בצורה שונה. אתרי תיירות המספקים חבילות נופש כלליות, נסרקים בצורה שונה על ידי אלגוריתם החיפוש של גוגל מאתרי תיירות המספקים 'חבילות סקי' בלבד, או 'סיורים מודרכים' לצורך העניין. 

אז לפני שאני אכנס לכל נושא הקידום האורגני עצמו, למה זה 'סמכות דומיין', איך הסמכות הזו משפיעה על קידום האתר שלך ואיך אפשר להגדיל את סמכות הדומיין כדי לטפס במעלה התוצאות האורגניות בגוגל, ולפני שאני אפרט את הדרכים בהן אני מאמין שצריך לקדם את אתר התיירות שלך, כולל פירוט האסטרטגיה שמהניסיון שלי עובדת הכי טוב, ושנייה לפני שאני מסביר מילים גדולות (אבל לא מסובכות, אני מבטיח) כמו – קישורים חיצוניים, קישורים פנימיים, חווית משתמש, תוכן ושימוש ברשתות חברתיות – חשוב לי לעצור רגע להתעכב דווקא על עניין הספציפיות. 

אם אין לך נישה מסוימת, אז לא נפלו השמיים, זה רק אומר שמלאכת הקידום האורגני תהיה מאתגרת יותר ובדיוק בשביל זה יש מומחים שטורחים וכותבים מאמרים כדי לסייע לך לקדם האתר שלך בגוגל. אבל אם יש לך נישה מסוימת, אז חשוב לי להגיד לך מצרך נדיר שכל מי שמבין משהו בשיווק דיגיטלי (ובכל שיווק שהוא למען האמת), מחפש בנרות. אם העסק שלך מציע שירות ספציפי, זה המקום להתחיל בו וזה המקום בו קידום אתרים מקצועי ונכון בגוגל, יכול לעזור לך להשתוות למתחרים הכי גדולים בתחום, ואפילו לעקוב אותם בסיבוב.

 

איך מגדילים את סמכות אתר התיירות שלך בגוגל?

סמכות הדומיין של אתר אינטרנט (DA) הוא ציון שנע בין 0 ל -100 (ככל שהגבוה יותר טוב יותר). הציון הזה מנסה לנבא כמה גבוה אתר מסוים ידורג במנועי החיפוש. יכול מאוד להיות שלדומיין תהיה סמכות נמוכה בתחום מסוים, אך הוא ידורג גבוה בתוצאות החיפוש ב- Google, מה שעצם אומר שאפשר, גם עם אתר קטן ונישתי, להתחרות באתרים גדולים בתחום שלך. איך עושים את זה?

מתחילים בבניית אסטרטגיית קישורים איכותית לאתר שלך

בניית קישורים חשובה לקידום אתרים בגוגל. מאחר וגוגל רואה את עצמה כמקור הידע הגדול בעולם, קישורים נכנסים הם בעצם הערות השוליים אליהם גוגל מתייחס כשהוא סורק את האתר. האלגוריתם של גוגל משתכלל כל הזמן, והמגמה בשנים האחרונות היא של מעבר מכמות קישורים לאיכות הקישורים הנכנסים לאתר. הכוונה היא שגוגל בעצם סורק לא רק את תוכן האתר שלך, אלא גם את התוכן של הקישורים שנכנסים לאתר שלך, כך שלא כל אתר שיש בו לינק לאתר שלך מגדיל את סמכות האתר, ורק לינקים עם קשר כזה או אחר לתחום התיירות יעזרו לך להגדיל את סמכות האתר שלך. 

עד כמה קישורים נכנסים חשובים לקידום האתר? זה חשוב מספיק שגוגל יגידו את זה באופן ברור: “באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דרגת האתרים שלהם על ידי הגדלת מספר האתרים האיכותיים המקשרים לדפים שלהם.”

אז מה היא הדרך הנכונה לבניית אסטרטגיית קישורים חיצוניים שנכנסים לאתר שלך?

  • פנה ישירות לאתרים בעלי סמכות
  • פרסם פוסט אורח באתרים סמכותיים
  • שימוש בעריכת מסמכים של google docs 
  • שימוש בטכניקת החלפות קישורים
  • שימוש במדיה החברתית
  • יצירת תוכן איכותי ובניית כלים שימושיים באתר שלך

חשוב לדעת שלאיכות העמודים ששולחים קישורים לאתר שלך יש תפקיד מכריע בדירוג האתר במנועי החיפוש. ככל שאיכות האתרים תהיה גבוהה יותר, כך גוגל תראה בהם יותר סמכות. לא תמיד תוכל למצוא אתרים בעלי סמכות שיסכימו לקשר את לינקים לאתר שלך, ובמקרים רבים תצטרך לעשות זאת בעזרת מומחי SEO מקצועיים (עוד על אסטרטגיית קישורים לאתר תיירות ונופש בהמשך).

יש לתת דגש מיוחד לחווית המשתמש של האתר

זה נכון שבעתיים כשאנחנו מדברים על אתרי תיירות שאמורים להעביר את המשתמש חוויה. בשנים האחרונות, חווית המשתמש באתר הפכה למרכיב חשוב להצלחת אתרים להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. עדכון הליבה האחרון של גוגל מיצב את חווית המשתמש כאחד מהמרכיבים החשובים ביותר בדירוג האתר.

גוגל הודיעה באופן רשמי, כבר בנובמבר 2020, כי מנוע החיפוש שלה עומד לבצע עדכון אלגוריתם משמעותי הנוגע לחווית המשתמש בעמודי האתר. על פי העדכון, ועל פי התוצאות בשטח, נראה כי לא מדובר בניסוי זמני או בעדכון חולף, אלא בתפיסת עולם אותה גוגל מנסה להשריש לבעלי אתרים.

המדדים המרכזיים אליהם צריך להתייחס בכל הנוגע לחווית משתמש באתר:

זמן טעינת אזורי הצבע בעמוד.

זמן טעינת פעולות המשתמש.

יציבות ויזואלית.

מעבר לזה, חווית משתמש לא טובה יכולה להוביל לביקורת גרועה בדף העסקי שלך בגוגל.

 

איך בונים אסטרטגיית שיווק נכונה לאתר נופש ותיירות?

אז נכון, בסופו של דבר פלטפורמות השיווק הן פחות או יותר אותן פלטפורמות (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ויוטיוב), אבל יש כמה אלמנטים שמשנים את חוקי המשחק עבור עסקים מתחום התיירות מבחינה שיווקית:

המצב הרגשי של הלקוח הפוטנציאלי

מה רוצה למצוא מי שמחפש את החופשה הבאה שלו? אינפורמציה על המקום? מידע מקיף על אתרי סקי באירופה או טרקים בהודו? חוות דעת על מלונות, אטרקציות, סיורים מודרכים, חיי לילה ואמצעי תחבורה? אולי קצת היסטוריה מקומית? כן, הגולש רוצה לקבל את המידע הזה (ומניסיון שלי הוא גם רוצה לקבל כמה שיותר מידע על מחירים) אבל מה שהוא הכי רוצה לקבל זו חוויה.

בסוף האתר שלך פונה לאדם שמתלבט האם להפקיד בידיך את פסק הזמן שהוא לוקח מהחיים, כשהמטרה שלו, ברוב המקרים היא ליהנות. האם האתר שלך משדר 'הנאה'? האם חווית המשתמש באתר שלך מעבירה תחושה שהחופשה כבר התחילה? אם לא, זה הזמן לפנות למומחה UX/UI שיעזור לך לבנות את החוויה המתאימה באתר שלך. זה יעזור לך לשמור על הגולשים באתר וזה יעזור לך לחזק את סמכות האתר שלך בגוגל.

אוסיף ואומר, מתוך ניסיון של לא מעט שנים במקצוע, שכל אסטרטגיית שיווק ולא משנה אם אנחנו מדברים על קידום אתרים אורגני בגוגל או קידום ממומן בלינקדאין – חייבת 'לדבר עם' ולא 'לדבר על', ובעיקר לא על עצמך.

 

מה החשיבות של קידום אורגני בגוגל למשרד תיירות?

בעלי משרדי תיירות קטנים מעדיפים לעיתים לבנות 'אתר תדמית' קטן, בלי הרבה תוכן, או 'לדחוף' עמודי נחיתה חיצוניים בקמפיינים ממומנים בגוגל, בלי להשקיע באתר אינטרנט איכותי עם תוכן רלוונטי ועם אסטרטגיית קידום לטווח הארוך. 

הבעיה עם הגישה הזו היא שמי שנוקט בה לא מצליח להגיע לקהל יעד משמעותי מתוך הלקוחות הפוטנציאליים שלו, קהל שכבר פיתח 'עיוורון' למודעות ממומנות, שלא לדבר על חוסמי הפרסומות שמותקנים במחשבים ובטלפונים רבים, בטח ובטח כשאנחנו מדברים על לקוחות פוטנציאליים מחברות מסורתיות כמו החברה הדתית שמשתמשים במכשירים כשרים עם חוסמי פרסומות מוּבְנִים. 

מעבר לזה, קהל היעד הצעיר יחסית מודע לפרסום ויודע לדלג מעליו. הקהל הזה מבין היטב שאתר שהגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש האורגני בגוגל ביחס לחיפוש מסוים, ייתן לו מענה איכותי יותר לשאילתה שלו מכל מודעה ממומנת שנמצאת מעליו. 

זו הסיבה שבעלי עסקים שבוחרים שלא להיכנס למלחמה הזאת שנקראת 'קידום אורגני בגוגל', כשהם יכולים לבנות על קמפיינים ממומנים בלי לעבור את כל הדרך הקשה של יצירה ותחזוק אתר אינטרנט שיעמוד בסטנדרטים הגבוהים של גוגל – מאבדים נתח שוק גדול. 


אז למה לא להשקיע בקידום ממומן בלבד? 

מעבר לעובדה שיותר ויותר גולשים משתמשים בחוסמי פרסומות שמונעים מפרסום ממומן להגיע אליהם, הסיבה הפשוטה לצורך בקידום אורגני היא שבדיוק כמו שכולם כבר יודעים שהתוצאה היא ממומנת, גם הגולש. יש לך אתר אינטרנט אליו תרצה למשוך גולשים כדי שיצרכו בסופו של דבר את חבילות הנופש שלך? יש לך נכונות להשקיע בקידום האתר לטווח ארוך? קידום אתרים אורגני מתאים לך בהחלט. 

 

אז איך מגיעים לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש האורגני עם אתר תיירות?

בקצרה – העלאת סמכות האתר באמצעות קישורים איכותיים, בניית היררכיה נכונה בין העמודים הפנימיים של האתר והוספת תוכן איכותי. חברת קידום אתרים עם ניסיון תוכל להביא אותך לשם. מיד אפרט באילו דרכים ניתן לעשות את זה, אבל אוסיף ואומר שדווקא הקושי הגדול להגיע לעמוד הראשון בתוצאות האורגניות הראשונות של גוגל, הופך את האלגוריתם של גוגל לכזה שהגולשים סומכים עליו יותר, כך שאם האתר שלך יגיע לעמוד הראשון (ואני יודע שעם עבודה נכונה אפשר בהחלט לעשות את זה), התדמית שלו תעלה באופן אוטומטי. 


אסטרטגיית בניית קישורים לאתר משרד תיירות ונופש (BACKLINKS)

את הקישורים לאתרי תיירות מומלץ לבנות בהתאמה אישית, כך שהקישורים הנכנסים יהיו בעלי תוכן רלוונטי עד כמה שאפשר ורצוי שהאתר יהיה "חזק" עד כמה שניתן. הסיבה לכך היא שיש חשיבות רבה לקישורים ולאיכות של הקישורים הנבנים לכיוון האתר, ולא כל קישור נכנס יחזק את סמכות האתר שלך בגוגל. 

לדוגמא: תמיד נעדיף קישור לאתר שלנו מאתר כמו למטייל, ביחס לקישור מאתר מגזין PC למשל, אפילו שלצורך הדוגמא, מגזין PC יהיה אתר "חזק" (DA גבוהה) יותר מבחינת הפרמטרים הקידומיים שלו לעומת אתר למטייל.

לחלק מחברות הקידום (לנו לדוגמא) יש רשתות דומיינים בבעלותן כך שהן יכולות לשלוט בתוכן היוצא מכל דומיין. על-ידי כך ניתן להקטין באופן משמעותי את עלות הקידום ללקוח. 

האפשרות האחרת (ואני ממליץ בנוסף לקישורים הנ"ל), היא לפרסם כתבות מדיה באתרים על בסיס קבוע.


התאמת האתר למה שאנשים מחפשים והגדלת סמכות האתר

כדי להביא אתר המציע מוצרי תיירות לעמוד הראשון בגוגל בתחום חיפוש מסוים, מקדם אתרים מקצועי צריך להתחשב בהבדלים שבין סוגי התכנים וסוגי החיפושים, כשהמטרה הראשונה והחשובה ביותר היא הגדלת הסמכות של האתר שלך באותו תחום חיפוש בגוגל (אם עוד לא שמת לב, 'ספציפיות' היא מילת הקסם). 

ככל שיהיו לך יותר עמודי תוכן חזקים, גם כאלו שאינם מניעים בהכרח לפעולה, כך סמכות אתר התיירות שלך תדגל, ובסופו של דבר – אין דבר שיווקי יותר ומניע יותר לפעולה מעמוד שנמצא במיקום 1 – 3 באזור התוצאות האורגניות בגוגל.


תפיסה שיווקית עם ערך מוסף עבור הגולש

אז תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל הן אינן לוח מודעות, את זה כבר אמרנו, אבל המטרה של האתר שלך היא בסופו של דבר לשווק עסקי תיירות ולגרום לאנשים לרכוש מוצרים ושירותים דרכך. אז איך אפשר להעביר לגולש (ולגוגל) מידע ובכל זאת להצליח לשווק את העסק שלך בעזרת מנוע החיפוש הגדול בעולם? 

קידום אתרים מקצועי חוקר את התחום שלך לעומק

המטרה היא בסופו של דבר להניע את הגולש לפעולה, ולא רק להציג לגוגל אתר מלא בעמודי תוכן מועילים לטובת הציבור. גוגל הרי רוצים לתת לגולשים את התוצאה האיכותית והמתאימה ביותר לשאילתת חיפוש מסוימת, וזה בדיוק המקום אליו האתר שלך צריך לשאוף. וכן, אפשר בהחלט להצליח להניע לפעולה גם בעמודים שאמורים להציג מידע, והכי חשוב – לעשות את זה בלי 'לדחוף' מסרים שיווקיים בכוח.

לפעמים מה שאנשים מחפשים זה באמת שירות או מוצר מסוים, ואז גוגל ייתן להם תוצאות עם פחות תוכן ויותר 'הנעה לפעולה', אבל לפעמים האלגוריתם של גוגל מזהה שמה שאנשים רוצים למצוא כשהם מחפשים ביטוי מסוים, זה מידע. 

המטרה של קידום אתרים מקצועי היא לזהות את ההבדלים בין תוצאות שאמורות לתת לגולש מידע לבין תוצאות שהמטרה שלהן היא לספק לגולש מוצר או שירות. אחרי שעמדנו על ההבדלים האלו, התפקיד שלנו הוא להתאים את מבנה האתר, את אסטרטגיית הקישורים וכמובן גם את תוכן העמוד לאותו סוג שאילתה. 

 

מה ההבדל בין קידום אתרי תיירות בתחומים שונים בגוגל?

אני אתחיל בדוגמא שתמחיש את ההבדל. אני כותב בגוגל את מילות החיפוש 'חופשת סקי', וזו התוצאה שאני מקבל: 

קידום אתר תיירות

אפשר לשים לב לטון בו תגיות ה – Mata, (הכותרות הכחולות וכותרות התיאור) ובעיקר תגיות ה – Meta Description, כתובות. הטון הוא מאוד ענייני, קצר וממוקד, אבל גם מפורט דיו כדי לדעת על אילו חבילות סקי מדובר ומה אופי המחירים שלהן (לא פרימיום כמו שאפשר לראות). הטון הזה מלווה את התוצאות הראשונות בתחום הזה גם בתוך העמודים עצמם, אבל כבר בעמוד החיפוש הגולש מקבל את התוצאות שאלגוריתם החיפוש של גוגל מזהה כרלוונטיות ביותר עבורו. 

השפה והטון הם שונים לגמרי כשאני מחפש בגוגל את הביטוי 'סיורים מודרכים באירופה':

כאן, ניתן לראות די בבירור שמדובר בחיפוש שמוביל לתוכן אינפורמטיבי ופחות שיווקי. האם זה אומר שאי אפשר לשלב מימד שיווקי בעמוד כזה? ממש לא. אם תיכנסו לכל אחד מהתוצאות הראשונות תראו שמשולבת בהן הנעה לפעולה. עם זאת, יש כאן התחשבות במטרה לשמה הגולש מחפש משהו, ואין כאן ניסיון לדחוק בגולש שעדיין נמצא בשלב ההתלבטות ואיסוף המידע, לסגור סיור מודרך ביעד כלשהו, כאן ועכשיו.

 

מה המשמעות של תוכן איכותי באתר תיירות?

המשמעות של תוכן איכותי, לפני הכל, הבנת הצורך של הקורא. לא מעט בעלי אתרים וכותבי תוכן בתחומים שונים, כמו גם בתחום התיירות והנופש, ניגשים לכתיבת התוכן באתר בלי לעשות כל הכנה מוקדמת ובלי להבין את המצב הרגשי בו נמצאים הקוראים שלהם ואת השפה בה יש לדבר אליהם בעמוד ספציפי. 

שיווק אגרסיבי של שירותי תיירות ונופש עשוי לגרום לקורא לנטוש את האתר בשלב מוקדם. השלב הראשון חייב להתחיל בשאלה – למה אני כותב את התוכן הזה? כלומר, למי התוכן מיועד, ומה קהל היעד של התוכן שלי רוצה בעצם לקבל? האם זה מידע? האם זה שירות? האם זה מחיר? האם חוות דעת?

איך יודעים איזה סוג תוכן קהל היעד מבקש?

כדי להבין מה הצורך של קהל היעד שלך, צריך להבין מה השירות או המידע אותו העמוד העמוד הספציפי עליו אנחנו מדברים אמור להכיל. זה שיש לך את 'חבילות הנופש במחיר המשתלם בארץ', או זה שיש לך 'אלפי לקוחות מרוצים', זה לאו דווקא אומר שזה הדבר הראשון שמעניין את הקורא. יכול להיות שהקורא לא מכיר עדיין את משרד התיירות שלך, ואין לו מספיק אמון בכך שאכן מדובר במשרד תיירות ונופש לגיטימי (כזה שלא ייקח את הכסף שלו ויברח). 

בכל אופן, השירות אותו האתר שלך מציע הוא אף פעם לא – צורך בפני עצמו. מה הכוונה? אם התוכן שלך מדבר על 'חופשה בסיני', למשל, אז הצורך של הקורא שלך הוא לאו דווקא לסגור חבילת נופש בסיני כאן ועכשיו, אלא לקבל מידע רלוונטי שיכול לעזור לו מה הוא צריך לדעת לפני שהוא סוגר חופשה בסיני, וכן, אם אפשר לסגור חופשה דרך אותו עמוד – מה טוב (אבל לא צריך 'לדחוף' את זה בכוח). הבנת את הצורך של קהל היעד שלך? אז קדימה, לשלב הבא.

 

לדבר לקורא באופן ישיר

הכלי אולי היעיל ביותר לתפיסת הקורא בשלב מוקדם בטקסט, הוא באמצעות דיבור ישיר. התוכן שלך הוא  לא הרצאה ולא נאום. הקהל אליו התוכן שלך פונה שלך הוא אדם אחד בכל פעם, כן, אחד, גם כאשר מאות אלפי בני אדם נחשפים אליו. 

שימוש בגוף שני – יחיד, הופך את התוכן אפילו לאטרקטיבי יותר. שני דברים נוספים שחשוב להקפיד עליהם: כתיבה בלשון יוניסקס, והעדפת לשון 'פעיל' על פני 'סביל'.

 

חוק ה – 80/20 בכתיבת תוכן לאתר לאתר תיירות ונופש

אחת הטכניקות היעילות ביותר להנגשת תוכן שיווקי לקורא חסר הסבלנות, היא חוק ה – 80/20. מה החוק הזה בעצם אומר? פשוט, שעל – 80% מהתוכן שלך לעסוק בצרכי הקוראים, ועל – 20% מהתוכן (מקסימום) לעסוק בדברים אחרים, מידע על השירות באופן כללי וכולי. 

טכניקה יעילה יעילה שיכולה לסייע לך לתפוס את הקורא ולכתוב בצורה ישירה ונגישה – היא חוק ה – 80/20. כותבי תוכן וקופירייטרים מקצועיים משתמשים בחוק הזה בכל טקסט שהם כותבים, לא משנה מה המסר השיווקי, המידע המקצועי, או אורך התוכן.

על מנת להשתמש בחוק הזה בצורה יעילה, חשוב להבין מה המידע שלך יכול לתת לקוראים, כלומר – על איזה צורך הוא עונה. ברגע שהצורך מובן, מה שנשאר הוא להתאים את המוצר או השירות שלך לאותו צורך.

למה חשוב להכיר וליישם את חוק ה – 80/20? כי זה יכול להיות החוק שיהפוך את האתר שלך מ – 'אתר תדמית', לאתר שמצליח לייצר המרות. אחרי שהבנת את הצורך (להיפרד בכבוד, לצאת מתסבוכת פלילית, לפתור סכסוך ירושה, לבטל דוח תנועה וכולי), חוק ה – 80/20 הופך לחלק אינטגרלי מהכתיבה באופן די טבעי.

מי אמור לכתוב את התוכן באתר תיירות ונופש?

יש לא מעט בעלי עסקים שנכנסים לתהליך קידום האתר במחשבה שהם יוכלו למלא את האתר שלהם בתוכן בעצמם. אני מקווה שגם בנקודת הפתיחה, עוד לפני שהתחלנו לעבוד יחד, אין לך זמן לכתוב את כמות התוכן הדרושה לקידום האתר שלך. לא כי אני חושב שאין לך את היכולות המתאימות (יכול להיות שיש לך ויכול להיות שאין לך), אבל אני יודע שהאתר שלך צריך תוכן, והרבה.

מצד שני, לא הייתי מציע לך להסתמך על כל כותב תוכן חסר ניסיון ועל כל חברה לקידום אתרים שמציעה לך מחיר זול, מבלי לבדוק שיש להם ניסיון וידע בקידום אתרי תיירות ונופש. 

אני אתן לך דוגמא מעולמות קצת שונים, אבל לא מאוד רחוקים. בעולם הקמעונאות, בעל אתר שהציג מחיר מסוים באתר שלו, גם אם המחיר נכתב בטעות, עלול לספוג את הטעות הזו במידה ולקוח פוטנציאלי ביצע רכישה דרך האתר. בסופו של דבר צריך לתת דגש גם למה שכתוב ולדרך בה הדברים עוברים באתר שלך. את כל הדברים האלה צריך לקחת בחשבון כשבונים אסטרטגיית שיווק.

 

לפתוח חשבון Google My Business ו – Analytics בחינם

Google My Business מאפשרת לגולשים לאתר אנשי מקצוע, עסקים ונותני שירות לפי המיקום שלהם, ללא תלות בדירוג האורגני של האתר. Google My Business מייצרת תחרות בין עסקים מקומיים וכדי שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להגיע לעסק שלכם, הם צריכים להקליד בשורת החיפוש את השירות שהם צריכים ואת המיקום הרצוי.  לדוגמא: "חברת תיירות בחיפה".

פילוח קהל היעד הוא שלב חשוב כדי להבין מה מעניין את הגולשים ואיזה תוכן יוצר בהם עניין אפשר לבצע פילוח לפי גיל, מגדר, תחומי עיסוק ותחביבים. חשבון בגוגל אנליטיקס עם ידע בסיסי של עבודה עם הכלי הזה, יכולים לתת לך תמונה כוללת על הגולשים באתר.

באמצעות Google My Business  ניתן לייצר נוכחות באינטרנט, הכלי מאפשר לגולשים לקבל פרטים חשובים על הקליניקה שלך, כגון שם המקום, כתובת, מספרי טלפון, שעות פעילות, תמונות, מפה גיאוגרפית, דירוג וביקורות, עדכונים ועוד.

הפלטפורמה היא חינמית וכל אחד יכול לפתוח חשבון בקלות ובמהירות, באמצעותה ניתן לבלוט מעל המתחרים ולאפשר לגוגל להציג את חברת התיירות שלך באזור המפות בתוצאות החיפוש.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום אתר התיירות והנופש שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>.

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו