קידום ממומן

לשלם רק עבור התוצאות

רוצים להגיע לדף ראשון בגוגל כמה שיותר מהר?
בוובס תקבלו קידום ממומן PPC שיחשוף את החברה ומוצריה במהירות לקהל רחב ורלוונטי.
על הדרך תזכו לכלי זמין וחיוני לבחינת האפקטיביות של דפי האתר, דפי נחיתה והתאמתם לצרכים ולמאפיינים של הלקוחות שלכם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מה זה בעצם קידום ממומן PPC?

קידום ממומן בגוגל (PPC (Pay Per Click, או תשלום לפי קליק, הוא מודל פרסום מקוון שבו מפרסמים משלמים עמלה בכל פעם שלוחצים על המודעה שלהם.

מדובר בערוץ פופולארי ומרכזי לשיווק באינטרנט, המיועד להגברת תנועה של גולשים לאתרים, ומתמקד בעיקר במודעות הראשונות והאחרונות בעמוד שמופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל תחת הכותרת “מודעה”. השימוש במודעות אלו מספק גם כלים אנליטיים חשובים הבוחנים את תפקוד והצלחת האתר שלכם מבחינת איכותו, חוויית משתמש, הנעה לפעולה, הנבת רווחים ועוד.

מקצוענות לשמה

כל קמפיין קידום ממומן PPC שלנו מבוסס על תהליך יסודי הכולל:

התאמה אישית – קידום ממומן מבוצע בהתאמה מלאה לצרכי העסק, לרבות מודעות עם ביטויים מתאימים וקישורים שונים לדפי אתר, דפי נחיתה, דף פייסבוק ועוד. כמו כן, נדאג למקד את הקמפיין למיקומים גיאוגרפיים רלוונטיים, לימים ולשעות המתאימים ביותר למוצר או לשירות, ולמאפייני הגלישה של קהל היעד.

חקר מילות מפתח – מותאם לצרכי PPC גם מבחינת עלויות.

אופטימיזציה שוטפת – משפרת את ביצועי הקידום, את התנועה ואת מספר ההקלקות ומאידך מפחיתה עלויות מילים.

תוכן טוב – עם מודעות מקוריות, ייחודיות ואטרקטיביות המשכנעות גולשים להיכנס ולבצע פעולות.

קישורים – רלוונטיים ואיכותיים, מחוברים לדפי נחיתה ולאתר שלגולשים באמת יש מה לעשות בהם ושעונים במדויק למסרי המודעה.

מסגרת תקציב – אנו דואגים לעמוד במסגרות תקציב שהוגדרו עבור עלות הקלקה ותקרת תקציב יומי, ללא חריגות. אנו מאמינים ויודעים שעם ההבנה והניסיון שלנו ההשקעה תוחזר ותניב רווחים.

מעקב וניתוח – אנו מבצעים מעקבים אחר תוצאות הקמפיין הממומן, מנתחים אחוזי המרה ונתונים נוספים ובהתאם לתוצאות מטייבים את הקמפיין.

תקציב נוח – עלות השירות שלנו נוחה ומתאימה לכל כיס.

למי זה טוב?

קמפיין קידום ממומן PPC מיועד לעסקים, חברות וארגונים בכל קנה מידה ובכל ענף במשק.

הוא נותן פתרון מעולה לצרכי שיווק מיידיים, כמו למשל אירועים ומבצעים בחגים או החדרת מוצר חדש לשוק. כמו כן, זהו כלי מעולה לחשיפה מהירה של אתר העסק, מוצריו ושירותיו, לניתוח ביצועי האתר ושיפורם.

מה ההבדל בין קידום ממומן לבין קידום אורגני?

ניתן לחלק את התוצאות במנוע החיפוש של גוגל לשני סוגים: הראשון הוא תוצאות קידום ממומן בגוגל והשני הוא התוצאות האורגניות. על מנת שתוכלו להבין טוב יותר מהו קידום אתרים ממומן, כיצד הוא מועיל לכם ומתי כדאי לבצע אותו, ניתן להלן השוואה אל הקידום האורגני שהוא מוכר יותר לקהל הרחב.

הבדלים במיקום המודעות

ראשית, הבדל מהותי בין קידום ממומן לקידום אורגני הוא במיקום המודעה. כאשר אתם מחפשים משהו בגוגל, נניח “רופא שיניים בתל אביב”, או “תזונה נכונה לילדים”, אתם מקבלים את העמוד של התוצאות הרלוונטיות ביותר. את העמוד פותחות מלמעלה בערך 4 מודעות ממומנות, כלומר מודעות ששילמו עליהן לגוגל כדי שיופיעו במקומות הכי בולטים לעין. מצד ימין של המודעה יהיה הכיתוב בירוק “מודעה” כדי להסביר לכם שאתם בעצם רואים פרסום ששילמו עליו. אחרי כארבע מודעות ממומנות אתם מתחילים להגיע אל התוצאות הראשונות של הקידום האורגני.

אם כך, מודעות של קמפיין קידום ממומן מופיעות ראשונות, כאשר לעיתים שלכם תהיה המודעה הראשונה, או השנייה, או השלישית, אבל תמיד בראש הדף ובמיקום הכי בולט לעיני הגולשים. לעומת זאת, תוצאות של קידום אורגני מופיעות רק לאחר מכן, לעיתים בהמשך הדף ולעיתים אפילו בדפים הבאים. (כמובן, המטרה של קידום אורגני היא להביא אתכם למקומות הראשונים בעמוד הראשון של גוגל).

אז למה לא ללכת תמיד על קידום ממומן?

מכאן עולה השאלה: אם אני יכול לעשות קידום אתרים ממומן ולהיות תמיד ובטוח במקומות הראשונים, למה לא לעשות את זה תמיד? התשובה לכך מורכבת ממספר היבטים: ראשית, קידום ממומן בגוגל עולה כסף. למעשה אתם משלמים לפי כל הקלקה על המודעה ועוד נגיע לכך. נכון שגם על קידום אורגני אתם משלמים לחברה שעושה את העבודה, אך בתחשיב הכולל מדובר במשימה הגיונית יותר מבחינה תקציבית. כלומר, בקידום האורגני אתם משקיעים סכום מסוים מדי חודש, וככל שהאתר מתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל כך גדל מספר הגולשים באתר ומספר הפניות לעסק – אבל אתם לא משלמים יותר לחברת קידום האתר. במילים פשוטות, באותה הוצאה מקבלים יותר לקוחות. לעומת זאת, בקידום אתרים ממומן אתם משלמים בהתאם לכמות האנשים שהקליקו על המודעה, והמשמעות היא: יותר פניות הן יותר כסף שאתם משלמים. עוד תשובה לשאלה שבכותרת הפסקה קשורה לטווח הזמנים.

טווחי זמן של קידום אתרים ממומן ואורגני

את ההבדל הזה ניתן להסביר כך: קידום ממומן בגוגל PPC הוא כמו ריצה למרחקים קצרים. אתם משקיעים, רצים מהר, מגיעים למקומות הראשונים, ומייד רואים תוצאות. הבעיה היא שקשה לשמור על הקצב הזה לאורך זמן וגם לא מומלץ לבריאות (לתקציב..). לעומת זאת, קידום אורגני הוא כמו בנייה הדרגתית של כושר שמאפשרת לכם לרוץ למרחקים ארוכים, כלומר ליהנות מחשיפה טובה לטווח ארוך. כפי שנראה בהמשך, שני סוגי “הכושר” האלו משלימים זה את זה מהיבטים שונים, אך מה שחשוב לזכור הוא שהתוצאות של קידום ממומן נראות באופן מיידי, ואילו התוצאות של קידום אורגני נראות לאחר תקופה ארוכה יותר.

סוגיית התשלומים

הבדל נוסף בין קידום אתרים ממומן לבין קידום אורגני קשור לעניין התשלומים. כפי שאמרנו, בקידום אורגני אתם משלמים לחברה המקדמת סכום מסוים ומוסכם על בסיס ההתקשרות. למרבה הצער, יש חברות לא מעטות לקידום אתרים שכובלות את הלקוחות שלהן בהסכמים ארוכי טווח, כי הקידום האורגני מתפרש כאמור על פני תקופה ארוכה יותר, ומההסכמים האלו קשה מאוד לצאת אם הלקוח אינו מרוצה מהתוצאות. בשלב הזה בדרך כלל זורקים ללקוח כל מיני גרפים וניתוחים, וכל מיני הסברים ותירוצים, שמשאירים אותו מבולבל. לעומת זאת, וובס היא החברה היחידה בשוק המקומי שאיננה כובלת אתכם בחוזה התקשרות ארוך, ואתם יכולים להחליט על הישארות או עזיבה בכל זמן – רק לפי התוצאות שהשגנו עבורכם.

אבל נחזור אל סוגיית התשלומים בקידום הממומן. כאן כאמור השיטה מתבססת על PPC, Pay Per Click, או בעברית: תשלום לפי הקלקה. מה המשמעות של המונח הזה? שאתם משלמים לגוגל לפי כמות ההקלקות על המודעה שפרסמתם כקידום ממומן. לדוגמא, אם המחיר שנקבע על ידי גוגל להקלקה על המודעה הוא 10 סנט, והיו לכם 1,000 הקלקות בחודש, הרי ששילמתם 100 דולר באותו חודש לגוגל, ואם היו 10,000 הקלקות – שילמתם 1,000 דולר. חשוב להבין כי המחיר שמשלמים על כל הקלקה אינו קבוע תמיד והוא מושפע ממספר פרמטרים. הדבר המשפיע ביותר הוא כמות התחרות שיש על ביטוי החיפוש שאתם רוצים. למשל, סביר להניח שהתשלום עבור מודעה עם הביטוי “רופא שיניים בתל אביב” יהיה גבוה יותר מאשר הביטוי “מתקן גיטרות באילת”.  

אז איך שולטים בתקציב?

למרות האמור לעיל, קידום אתרים ממומן אינו אומר כמובן שאתם משתוללים מבחינה תקציבית. נהפוך הוא, מדובר בקמפיין שבו אתם יכולים להגדיר בצורה ברורה מאוד מהי מסגרת התקציב שלכם, ולמעשה לעולם לא לחרוג ממנה. לדוגמא, אם יודעים שהתקציב החודשי שלכם הוא 100 דולר לצורך הקמפיין, ושכל הקלקה עולה לכם 10 סנט, אז פשוט מגבילים את המקסימום החודשי של ההקלקות על המודעה  ל- 1,000 פעמים. כאשר הרף הזה הושג, בין אם כעבור שבוע, שבועיים או שלושה, המודעה יורדת אוטומאטית. במילים אחרות, אין כאן השתוללות או הפתעות אלא דווקא אפשרות לעבוד בתקציב מאוד מדויק ומסודר.

מה יותר “שווה”? מודעה ממומנת או אורגנית?

זו שאלה שאין עליה תשובה אחידה, שכן מה שאנו בודקים כאן הוא את יחסי העלות – תמורה. יחסים אלו יכולים להשתנות לפי פרמטרים שונים של הקמפיין הממומן או הקידום האורגני. בעיקר אנו צריכים לראות כמה פניות קיבלנו הלכה למעשה מול ההשקעה. לדוגמא, ייתכן שקיבלתם 1,000 הקלקות על המודעה של קמפיין קידום ממומן, אבל היא מעבירה את הגולש אל דף לא ממש טוב באתר, או אל דף נחיתה באיכות נמוכה, או אל תוכן מבולבל, או שקשה להבין כיצד יוצרים אתכם קשר או משאירים פרטים. במקרים אלו, מתוך 1,000 כניסות נקבל כמות נמוכה ביותר של אנשים שביצעו פעולה, כמו קניית מוצר, התקשרות אליכם או השארת פרטים.

כמו כן, ייתכן שלא נעשה מחקר טוב מספיק על מילות המפתח, ולכן המודעה קופצת בדירוג קצת פחות טוב בתוצאות הממומנות (כן, גם עבור קידום אתרים ממומן יש לגוגל כמה הגדרות של איכות המודעה), או שמי שפונה אליכם דרכה אינו כל כך ממוקד. למה הכוונה ב- “לא ממוקד”? הכוונה היא למשל שרופא שיניים מומחה להשתלות כירורגיות פרסם קמפיין קידום ממומן על “רופא שיניים” כללי. לא רק שההקלקה על כל מודעה עולה לו יותר, אלא שהוא מקבל הרבה פניות לא רלוונטיות מאנשים שמחפשים סתימות וטיפולים אסטטיים לשיניים. דוגמא נוספת: משרד עורכי דין בחיפה פרסם את עצמו במיקום גיאוגרפי שמתאים יותר לבאר שבע, ואילו מועדון לילה בחר שהמודעות שלו יתפרסמו דווקא בשעות הבוקר כשהבליינים ישנים. אכן, בקידום ממומן יש דרכים רבות לגרום לכך שהמודעות יהיו יותר ממוקדות ויותר אפקטיביות, ולשם כך צריך לדאוג להגדרות הבסיסית כמו מילות המפתח, הגדרת קהל היעד, מועדי הפרסום, הכתיבה השיווקית וכדומה, וגם לדאוג שהתוכן שאליו מגיע הגולש יניע אותו לפעולה בצורה אפקטיבית.

עוד נקודה חשובה לגבי קידום ממומן וקידום אורגני, היא שיש הבדל בהתייחסות של הגולשים כלפי התוצאות. מצד אחד, מחקרים מראים שגולשים מעניקים יתר סמכותיות לתוצאות שמופיעות במקומות הראשונים. הם יוצאים מנקודת הנחה, לאו דווקא מוטעית, שאתר שעולה במקומות הראשונים מציע תוכן רלוונטי עבורם ושעומד מאחוריו גורם רציני ומקצועי. אם כן, לכאורה מודעות של קידום ממומן בגוגל שמופיעות במקומות הכי גבוהים יכולות ליהנות מהסמכותיות הכי גדולה. ואולם, הדברים אינם כל כך פשוטים. מדובר במודעות שלידן כתוב “מודעה” והגולשים יודעים כי הכוונה היא לפרסומת, ובימינו קיימת הסתייגות מסוימת מפרסומות. במילים אחרות, הן לא מקבלות את אותו יחס ישיר שבין מיקום ובין כמות ההקלקות כמו בקידום האורגני.

מתי כדאי להשתמש בקידום ממומן ומתי בקידום אורגני?

קודם כל, קידום אורגני הינו בגדר חובה לכל מי שרוצה שהאתר שלו יהיה יותר מאשר כרטיס ביקור. אם מביאים בחשבון את העובדה שרק גולשים מעטים עוברים לעמוד השני של גוגל, אז מי שרוצה תנועה קבועה של גולשים לאתר ושל פניות מהאתר לעסק, חייב את הקידום האורגני. יחד עם זאת, ישנם מצבים רבים שבהם קידום ממומן PPC משחק תפקיד חשוב. ניקח לדוגמא חנות צעצועים שנפתחה זה עתה ברמת גן והקימה אתר אינטרנט חדש. היא החלה לבצע עליו פעולות קידום אורגניות אבל יעברו מספר חודשים לפחות עד שתצליח להתברג במקומות סבירים בתוצאות החיפוש. לכן, כדי לתת בוסט של כניסות לאתר שלה היא מוציאה קמפיין קידום ממומן ששולח לקוחות אל האתר. המטרה היא גם שיכירו את האתר, גם שיכירו את החנות ומוצריה, גם לקדם את הקידום האורגני, וגם שיהיו הזמנות דרך החנות המקוונת. במילים אחרות, מדובר בכלי חשוב ביותר למי שמעוניין לזכות בחשיפה מהירה ונרחבת, ואינו רוצה לחכות זמן רב לטפטוף הדרגתי של גולשים ולקוחות.

עוד דוגמא היא של חנות נעליים בגבעתיים שרוצה לצאת במבצע לרגל חגי תשרי. קידום אתרים ממומן מאפשר לה להודיע על הנחות ומבצעים באופן מהיר ובתפוצה רחבה לקהל היעד הרלוונטי שלה באזור המרכז. כעת, אחד המתחרים של החנות מבחין במבצעים שלה ומחליט לצאת עם קמפיין קידום ממומן משל עצמו, עם הנחות דומות או אחרות. כלומר, יתרון בולט של קידום ממומן הוא האפשרות להגיב באופן מהיר מאוד לצעדים של מתחרים, לשינויים בשוק, להודיע על כניסה של שירותים ומוצרים חדשים, להתייחס לחגים ומועדים, וכל זאת כאמור תוך שליטה הדוקה בתקציב.

מתי עוד להשתמש בקידום ממומן?

מלבד האמור לעיל, קידום ממומן מהווה כלי יעיל מאוד עבור חברות קידום אתרים כמונו. זאת מאחר שהוא מציע שלל כלים המאפשרים לנו לעקוב ולנטר את מידת ההצלחה של הקמפיינים, למשל את ההצלחה של מילת מפתח מסוימת, של כתיבה השיווקית, של ההנעה לפעולה הקיימת בדף מסוים באתר, את חווית המשתמש, את האפקטיביות של דף הנחיתה, וכדומה. לשם כך אין צורך לצאת בקמפיין יקר וגדול, כי בסכום ממש לא משמעותי אנו מקבלים מידע חיוני המאפשר לשפר קמפיינים ממומנים, ולא פחות חשוב – לשפר גם היבטים של הקידום האורגני שלכם בגוגל.

דפי נחיתה לדוגמא

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו