איך מבצעים אופטימיזציה לתמונות לקידום אתר
אנו נעזרים במגוון כלים שהופכים את תכני האתר שלכם לנגישים עבור מנועי החיפוש והמשתמשים. הכלים כוללים בין היתר שימוש נכון בתמונות בתוך האתר, ההופך אותו ליותר אטרקטיבי ומעניין, מושך גולשים ומשאיר אותם לזמן ממושך יותר אצלכם. איך מבצעים אופטימיזציה לתמונות לקידום אתר? על כך תוכלו לקרוא במאמר הבא.
אין ספק ששילוב תמונות רלוונטיות בדפי האתר תורם באופן משמעותי להיותו מעניין ואטרקטיבי. הדבר נכון לכל סוג של אתר בין אם לחברת פרסום, רופא שיניים, ביטוח רכב או שוק ההון וכמובן שתמונות חיוניות עבור אתרי מסחר און ליין או לאתרים המציגים תיק עבודות. בנוסף, ברשתות חברתיות פוסטים עם תמונות זוכים להרבה יותר תגובות. התמונות תומכות בטקסטים ותורמות להבנתם והן מהוות גם כלי עיצובי מהותי המסייע בפרסום מוצרים ושירותים. זהו כלי בסיסי שמושך גולשים, משפר את חוויית המשתמש שלהם, מעלה את משך שהייתם באתר, מסייע בהנעה לפעולה, תכונות אלו תורמות לשיפור דירוגו של האתר בתוצאות מנועי החיפוש.
צפה בסרטון הבא:
קידום האתר באמצעות אופטימיזציה לתמונות
קידום האתר באמצעות אופטימיזציה לתמונות, מלבד היותן אמצעי חיוני להפיכת האתר שלכם ליותר אטרקטיבי, אופטימיזציה נכונה של תמונות גם מסייעת בקידום האתר בתוצאות מנועי החיפוש. שימוש נכון במילות מפתח ישפר את מיקום האתר בתוצאות ואילו תמונות שעברו הליכי אופטימיזציה ישפרו את מיקומן בחיפושים תחת קטגוריית תמונות בגוגל, אשר תשפיע גם על המיקום הכללי של האתר. יחד עם זאת, בכדי שתמונות יתרמו לקידום האתר בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים ויגדילו את מספר הגולשים הנכנסים לאתר, יש חשיבות רבה לאופן הטמעתן תוך כדי התייחסות לנתונים שונים.
בחירה נכונה של תמונות
כמו שחשוב שהתוכן באתר יהיה איכותי, אותנטי ורלוונטי, אותן דרישות נכונות לגבי התמונות הנבחרות. מדובר בתמונות שמתאימות לתכני העמוד ומשלימות אותו ומסייעות בהעברתם של מסרים מבוקשים. כמו כן, עדיף לשלב כמה שיותר תמונות אותנטיות של האתר, למשל צילומים טובים של צוות החברה בדף אודות, או תמונות מקצועיות של מוצרים הנמכרים באתר. חשוב לבחור בתמונות איכותיות שנראות טוב אפילו בהקטנה, אשר ימשכו את תשומת לב הגולשים ויגבירו את התנועה לאתר.
מהירות טעינת העמוד
תמונות אמנם מוסיפות צבע ועניין לעמודי האתר אך הן גם משפיעות על מהירות הטעינה שלו. ככל שהתמונות בדף יותר גדלות, איכותיות וכבדות, כך יורד קצב עלייתו של עמוד האינטרנט. טעינה איטית זו משפיעה לרעה על הדירוג מנועי החיפוש, המתחשבים בקצב טעינתם של אתרים.
הגולשים מצפים לעלייה מהירה של דפי אתר ולכן עמוד הנטען לאט מעלה את הסיכוי לנטישתו בהיותו פוגם בחוויית הגלישה. מנגד, אינכם רוצים שבאתר שלכם יופיעו תמונות באיכות גרועה. לכן יש למצוא את האיזון בין קצב הטענה טוב של דפי האתר לבין תמונות בגודל סביר ובאיכות טובה. לשם כך קיימת אופציה לדחיסת משקלה של התמונה וכיווצה. בדרך כלל משקל מומלץ לתמונה בדף אתר לא יעלה על שמונים K. כמו כן, יש לבחור בתמונות המתאימות לפורמט של האתר כמו GIF או JPEG.
אפשרויות להקטנתן של תמונות
יש מספר אפשרויות להקטנתן של תמונות במטרה לצמצם את נפחן, כאשר הבחירה ביניהן משתנה בהתאם לצרכי האתר וכמות התמונות שלו: אופטימיזציה – הליך המבוצע מראש לפני שמעלים את התמונות לשרת עם שליטה מלאה בגודל התמונות ואיכותן. זו שיטה טובה לאתרים עם תמונות במשקל מאוד גבוה. שרתים – ניתן להקטין תמונות בעזרת שרת האתר עם שליטה מלאה ברמת הרזולוציה וללא תלות בדפדפן המשתמש. דפדפן המציג את התמונות שהוא מעלה מהשרת במימדים מוקטנים, שיטה המתאימה לאתר עם תמונות במשקל יחסית נמוך.
סוגי פורמטים לקבצי תמונות באתר
כאמור, יש מספר סוגים של פורמטים המתאימים לקבצי תמונות באינטרנט. לכל פורמט תכונות משלו המשפיעות גם על הבחירה ביניהן.
פורמט JPEG – המכונה גם JPG, הינו פורמט מוכר ופופולארי עבור תמונות ברשת. הוא מאפשר להציג תמונות ברשת במשקל נמוך ועם איכות די גבוהה. יחד עם זאת, הוא אינו תומך בשקיפות. זהו הפורמט הנפוץ ביותר לשימוש באתרים ולרוב הוא מספק בהחלט.
פורמט PNG – פורמט קבצי תמונות יחסית חדש המספק תמונות באיכות מאוד גבוהה ותומך בשקיפות. כמו כן, קיימים שני סוגים של פורמט זה: PNG8 הנחשב ליותר חסכוני במשקלו ו- PNG24הנחשב ליותר איכותי אך גם יותר כבד. פורמטים אלו יעילים כאשר יש חשיבות לאלמנט של שקיפות.
פורמט GIF – פורמט ותיק התומך בסקלה של מאתיים חמישים ושישה צבעים ולכן נחשב כפחות איכותי. הוא בעיקר טוב עבור צרכי דקורציה ואייקונים שונים. בנוסף, הוא מתאים גם לתמיכה בסרטוני אנימציה, אך לא מתאים לקבצים גדולים עם הרבה מאוד פרטים עקב משקל גבוה שמתקבל בהם.
הוספת תג אלט לתמונה לצרכי אופטימיזציה
חשוב להבין שמנוע החיפוש של גוגל קורא רק טקסטים ומתקשה בזיהוי של תמונות. לכן, חשוב שתמונות באתר ילווו בטקסט מתאים המצורף לתגי Alt שלהן, הממוקם בדרך כלל מתחת לתמונה.
תג זה מיועד למספר מטרות: הוא משמש כלי הנגשה לעיוורים, מהווה כלי טקסטואלי המסייע למנוע חיפוש בזיהוי תמונות ובנושא שלהן וכמו כן התג מאפשר יצירת קישורים חיצוניים מתמונות. הטקסט של תג Alt נדרש להיות תמציתי באורך של מספר מילים בודדות ולתאר באופן ברור את הדימויים שבתמונה ואם אפשר למזג באופן טבעי מילת מפתח רלוונטית. חשוב מאוד ליצור עבור תגיות אלט טקסט איכותי וייחודי. כך למשל, בתמונה של רכב לא להסתפק בכתיבת "מכונית" אלא לרשום מספר מילים עליו כמו "מכונית אדומה בכביש מפותל". יש לציין כי ההגדרה של תגיות אלו מבוצעת בנפרד עבור כל תמונה דרך מערכת ניהול האתר. מעבר לכך, בתמונות רקע ודקורטיביות עדיף שלא לרשום תגיות אלט בכדי שמנוע החיפוש לא יחשוב שמדובר במאמץ מוגזם ליצירת אופטימיזציה.
הוספת תגית טייטל
תגיות Title הינם תיאורי טקסט הנראים בעת שמעבירים את העכבר על גבי תמונות. תגיות אלו באורך של כשורה או שתיים, מהוות עוד כלי לזיהוי תמונות וקידומן על ידי מנועי חיפוש. הן מסייעות למנוע החיפוש ולגולשים לקבל עוד מידע אודות התמונה ומומלץ שתיאור ה-title לא יהיה זהה לזה של תג ה-alt.
טקסט ושם לקובץ
אמצעי אופטימיזציה נוסף עבור מנועי החיפוש הינו יצירת תיאור קצר של התמונה בדף עצמו באורך של כשורה או שתיים. כדאי שיכיל מילות מפתח רלוונטיות לתכני האתר והתמונה. כמו כן, כדאי להעניק שם לקובץ התמונה בשפה האנגלית, שהינו בעל משמעות לדימוי שבתמונה ומהווה עוד אמצעי למנוע החיפוש להבין את משמעותה. בנוסף, שם לתמונה ישפר את מיקומה ויגדיל את הסיכוי למצוא אותה בחיפושי תמונות של גוגל.
שימוש בתמונות ממוזערות
סוג נוסף של תמונות שנעשה בהן שימוש רב, בעיקר באתרי מסחר עבור דפי קטגוריה ובאתרים עם גלריות, הינו תמונות ממוזערות המכונות גם תמונות מקדימות או בלועזית Thumbnails. הגורם המשמעותי ביותר בתמונות אלו הוא הקפדה על משקלן הנמוך על ידי בחירה בתמונות בגודל קטן ככול האפשר. זאת בעוד שאת התמונות הגדולות שומרים לדף המוצר עצמו. כמו כן, בדרך כלל ההשקעה באופטימיזציה הינה בתמונות המוצר הגדולות והאיכותיות ולא בתמונות הממוזערות, שלעיתים אף לא יכילו תגיות אלט. מה שכן חשוב שתמונות אלו יכילו הינן תגיות טייטל, המתארות את המוצרים המתוארים במספר מילים. בנוסף, אם מדובר בעמודים עם הרבה מאוד תמונות ממוזערות, בכדי לקצר זמני טעינה כדאי לטעון את התמונות בעזרת Lazy Load המעלה רק תמונות באזור בדף שבו הגולש נמצא.
הצגת תמונות רספונסיביות
בימינו דפי אתר מוצגים על גבי מסכים בגדלים שונים וחשוב מאוד גם להציג תמונות באופן רספונסיבי המתאים את עצמו לכל גודל של מסך – בין אם מחשב, טאבלט או סמארטפון. יש לציין כי חלק מתוכנות בניית האתרים כמו וורדפרס כוללות בתוכן אופציה להתאמה רספונסיבית של תמונות.
עוד מגוון אמצעים נוספים
יש עוד מגוון שיטות נוספות לביצוע אופטימיזציה לתמונות עבור קידום אתרים ברשת. כך למשל, באתרים עם כמות מאוד גדולה של תמונות כדאי לבנות מפת אתר עבור התמונות. מפה זו המעודכנת באופן שוטף מסייעת למנוע החיפוש לקרוא את נתוני התמונות ולהבין את מיקומן בדפי האתר. דוגמא נוספת לאופטימיזציה של תמונות הינו על ידי קישורן הנכון של תמונות מקוריות ואיכותיות ברשתות חברתיות. בכל מקרה, בכדי לדעת עוד על הנושא ולהבין איך מבצעים אופטימיזציה לתמונות לקידום אתר, מומלץ ליצור קשר עם חברתנו.