איך חווית המשתמש תשפיע על קידום האתר שלך?

חווית משתמש היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בקידום האתר שלך, כי לא משנה כמה התוכן שלך שימושי וייחודי, חווית משתמש גרועה תגרום לאחוזי נטישה גבוהים. גוגל הבינו את זה, ועדכון הליבה הקרוב של מנוע החיפוש הגדול בעולם הוא אירוע שכדאי מאוד להתכונן אליו מראש. יש לך אתר אינטרנט? המאמר הבא הוא בדיוק בשבילך.

בקיצור:
אתרי אינטרנט צריכים לשפר את חווית המשתמש בשלוש קטגוריות מרכזיות:
1.זמן טעינת אזורי הצבע בעמוד (LCP)
2.זמן טעינת פעילות המשתמש (FID)
3.יציבות ויזואלית (VLS)

גוגל הודיעה באופן רשמי, כבר בנובמבר 2020, כי מנוע החיפוש הגדול בעולם עומד לבצע עדכון אלגוריתם משמעותי הנוגע לחווית המשתמש בעמודי האתר. על פי העדכון, ועל פי התוצאות בשטח, נראה כי לא מדובר בניסוי זמני או בעדכון חולף, אלא בתפיסת עולם אותה גוגל מנסה להשריש לבעלי אתרים, תפיסה שאומרת – אנחנו לא מסתפקים בתוכן איכותי, אנחנו רוצים שהמשתמשים שלנו יהנו להיות כאן. אז מה צריך לעשות כדי להכין את האתר שלך לשינוי הגדול, כך שלצד התוכן האיכותי, או המוצרים המעולים שהאתר שלך מציע, חווית המשתמש באתר שלך תביא אותך לתוצאות האורגניות הראשונות בגוגל?

 

גוגל מכוונת לחוויה שימושית ומהנה

זו היא בעצם המטרה המוצהרת של קברניטי מנוע החיפוש העולמי, מטרה שכעת באה לידי ביטוי במדדים בהם דפי אתר האינטרנט שלך צריכים לעמוד, באופן רשמי, כדי לקבל עדיפות, בנוסף למדדים הקודמים שכללו: התאמה מלאה למובייל, גלישה בטוחה, אתר מאובטח והבלטת הנושאים וכתיבת תוכן נגיש וסריק. כעת, למדדים הללו מצטרפים שלושה מדדים נוספים שיקבעו את מיקום האתר שלך בתוצאות החיפוש:

-זמן טעינת אזורי הצבע בעמוד
-זמן טעינת פעולות המשתמש
-יציבות ויזואלית

מקור – Google blog

אז מה כל אחד מהמדדים האלו בעצם אומר, ואיך אפשר לשפר את האתר שלך כדי שיעמוד בהם?

 

1.זמן טעינת אזורי הצבע בעמוד (LCP)

זמני טעינת דפים הם מהמדדים החשובים ביותר לדירוג אתר במנוע החיפוש הגדול בעולם, מהסיבה הפשוטה – שגם אם האתר שלך מכיל את התוכן הייחודי והשימושי ביותר בעולם, אם העמוד לא נטען בזמן, המשתמש עובר לתוצאה הבאה (או שיחפש את התשובה בפייסבוק). כמה מהר המשתמשים עוזבים שאלת? הינה נתונים מבהילים שגוגל פרסמה בשנת – 2018. האתר שלך יכול להיטען תוך פחות מ – 3 שניות, ושיעור הנטישה עולה ב – 32%.

Largest Contentful Paint – LCP: הוא מדד לבדיקת מהירות טעינת דפי אינטרנט. מדובר במדד חשוב, מאחר והוא מסמן את נקודת הטעינה הכבדה ביותר של האתר שלך. LCP מהיר בעצם אומר למשתמש – 'האתר עובד, עכשיו הוא תראה אם יש כאן את מה שאתה צריך'.

 

איך אפשר לדעת שאזורי הצבע נטענים במהירות?

ישנם לא מעט תוספים, תוכנות ואפליקציות שיכולות לסייע לך להבין מה מהירות טעינת האתר שלך, אבל שימוש פשוט בחשבון ה – Google Search Console שלך, יכול לעשות את העבודה. כל מה שצריך לעשות זה להיכנס לאזור הדוחות בחשבון:

לאחר מכן ניתן להתחיל את סריקת האתר בלחיצה על הלינק PageSpeed Insights. לאחר מכן תתבצע בדיקה ותוצאות תוצגנה לפניך:

במצב של זמני טעינה שמסומנים באדום, יש לפנות למתכנת על מנת לבצע את הפעולות הנדרשות לצמצום זמני טעינת האתר. הפעולות הנדרשות יופיעו מתחת לנתונים:

ניתן לעבור מנתוני המחשב השולחני לנתוני המובייל כאן:

חשוב לדעת שבאופן כללי, זמני טעינת האתר בגרסת המובייל יהיו איטיים יותר מזמני טעינת האתר בגרסת המחשב השולחני.

 

2.זמן טעינת פעילות המשתמש (FID)

First Input Delay – FID: מדד מרכזי נוסף אותו גוגל מכניסה כמדד ליבה לדירוג האתר. FID בודק את היענות האתר לעומס מירבי, בכך שהוא מכמת את חווית המשתמש אשר מנסה לבצע אינטראקציה כלשהי עם עמודים שאינם מגיבים. במילים אחרות, FID בודק כמה דפים, אם בכלל, אינם מגיבים לפעולה אותה מבצע המשתמש (כמו לחיצה על לחצן חיוג מהיר שאינו מוביל לשום מקום, למשל). FID נמוך מבטיח שהדף יהיה שמיש עבור הגולש.

מהו ציון FID טוב? כדי לספק חווית משתמש טובה, עליך לשאוף לדחיית קלט ראשון (דיליי מקסימלי) של 100 אלפיות השנייה או פחות. כדי להבטיח שהאתר שלך עומד ביעד הזה עבור מרבית המשתמשים שלך, סף טוב למדוד הוא האחוזון ה -75 של עומסי העמודים, מפולח למכשירים ניידים ושולחניים.

איך בודקים מה מצב ה – FID שלך? כדי לעשות את זה, סריקת האתר על ידי גוגל לא מספיקה, ויש צורך בבדיקת הפעולות אותן מבצעים המשתמשים האמיתיים באתר שלך. כדי לעשות זאת, ניתן להשתמש בכלים כמו:

 

גם כאן, במקרה של זמני טעינה שאינם תקינים מבחינת FID, יש לפנות למתכנת על מנת לתקן את הבעיה.

 

3.יציבות ויזואלית (VLS)

אין אדם אחד בעולם שגלש אי פעם באינטרנט ולא חווה את אחת החוויות המזעזעות שמשתמש יכול לחוות – חוסר יציבות ויזואלית. מה זה חוסר יציבות ויזואלית? יצא לך אי פעם לנסות ללחוץ על כפתור או לקרוא כתבה, ואז פתאום, בלי כל התראה, התוכן זז? קראת כתבה ופתאום, משום מקום, קפץ איזה שהוא באנר והקפיץ לך את כל התוכן למעלה, למטה או הצידה? אני מניח שהתשובה היא 'למי זה לא קרה?'. אז עכשיו יש סיכוי לא רע שזה כבר לא יקרה יותר. גוגל החליטה להעמיד את היציבות הויזואלית במרכז דירוג האתר (בכל הנוגע לחווית משתמש כמובן.. התוכן שלך עדיין צריך להיות ייחודי ושימושי).

אז איך אפשר לבדוק האם יש לך בעיה באתר? נכנסים לחשבון ה – Google Search Console, לוחצים על – סקירה כללית (שזה בעצם העמוד הראשי) וגוללים מטה עד ל – 'שיפורים', או Enhancements. אם גוגל יזהה חוסר יציבות ויזואלית, הוא יודיע לך.

גילית תקלה? חשוב לפנות למתכנת על מנת לתקן אותה ולשמור על יציבות ויזואלית באתר.

מעניין? שמחים לשמוע! רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו