איך כותבים תוכן מתאים לקידום אורגני ב – 2021?

תוכן זה לא רק הבלוג שיש לך באתר, תוכן זה כל מילה כתובה, כל תמונה וכל וידאו שיש באתר שלך. עם זאת, תוכן כתוב היה ונשאר האלמנט החשוב ביותר לקידום האתר. אז איך כותבים תוכן שמתאים לקידום בשנת 2021?

בקיצור:

  • לכתוב תוכן שנותן ערך לקורא
  • לדבר לקורא באופן ישיר
  • להכיר וליישם את חוק ה – 80/20
  • לא לשכוח את הלקוחות הקיימים
  • לשתף תמיד ברשתות החברתיות
  • לא 'להשתגע' עם מילות מפתח
 

1. לכתוב תוכן שנותן ערך לקורא

'אחרי 10 שנים של עשייה, אנחנו רוצים להגיד תודה לכל הצוות המדהים שלנו, בלעדיכם זה לא היה קורה. מאחלים לעצמנו להמשיך לגדול, להמשיך לצמוח להוביל את השוק התחרותי והמאתגר. הצלחה, הצלחה הצלחה!' מעניין אותך להמשיך לקרוא? סביר להניח שלא. הסיבה היא שהאחר (עד כמה שזה יכול להישמע עצוב) לא באמת מעניין אותנו. כדי לעורר עניין, צריך לעורר הזדהות, וכדי להעורר הזדהות, הקורא צריך לראות את עצמו בתוכן שלך. אבל רגע, אז איך אפשר לשווק את עצמך בעזרת תוכן, אם אי אפשר לכתוב על עצמך בתוכן? או, טוב ששאלת!

 

להבין את הצורך של הקורא

לא מעט בעלי אתרים וכותבי תוכן, ניגשים לכתיבת התוכן מבלי לעשות הכנה מוקדמת. הבעיה היא שהדבר הראשון שאנחנו נלך אליו, הוא שיווק המוצר או השירות, ולפעמים גם בצורה אגריסיבית. שיווק אגרסיבי של שירות או של מוצר, עלול לגרום לקורא לנטוש את האתר בשלב מוקדם.  השלב הראשון חייב להיות בשאלה – למה אני כותב את התוכן הזה? כלומר, למי התוכן מיועד, ומה קהל היעד של התוכן שלי רוצה בעצם לקבל? האם זה מידע? האם זה שירות? האם זה מוצר? האם זה מחיר? האם חוות דעת? 

 

כדי להבין מה הצורך של קהל היעד שלך, צריך להבין מה השירות או המוצר שלך יכול לתת לו. זה שהמוצר שלך הוא 'הכי טוב בשוק', או זה שהוא 'מיובא ישירות מגרמניה', זה לא הדבר הראשון שמעניין את הקורא. יכול להיות שהוא לא מכיר את המוצר שלך בכלל, יכול להיות שהוא מכיר את המוצר שלך אבל הוא לא יודע מה הייחודיות שלו לעומת המתחרים שלך, ויכול להיות שהוא מחפש מחיר זול. כך או כך, השירות או המוצר שלך הם אף פעם לא – צורך בפני עצמם. 

 

אם התוכן שלך מדבר על ייעוץ עסקי, למשל, אז הצורך של הקורא שלך הוא לא – 'ייעוץ עסקי', הצורך שלו הוא 'להרים את העסק'. הבנת את הצורך של קהל היעד שלך? אז קדימה, לשלב הבא.

2. לדבר לקורא באופן ישיר

אחד הכלים היעילים ביותר לתפיסת הקורא בשלב מוקדם בטקסט, הוא באמצעות דיבור ישיר. מאמרי התוכן שלך הם לא הרצאות ולא נאומים. הקהל אליו התוכן שלך פונה שלך הוא אדם אחד בכל פעם, כן, אחד, גם כאשר מאות אלפי בני אדם נחשפים אליו. שימוש בגוף שני – יחיד, הופך את התוכן אפילו לאטרקטיבי יותר. שני דברים נוספים שחשוב להקפיד עליהם: כתיבה בלשון יוניסקס, והעדפת לשון 'פעיל' על פני 'סביל'.

 

מצא את ההבדלים:

אופציה ראשונה:

"ייעוץ עסקי לעסקים קטנים הוא השירות הטוב ביותר עבורך, באחריות."

אופציה שנייה:

"רוצה להרים את העסק שלך לגבהים חדשים? ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באחריות."

 

3. להכיר וליישם את חוק ה – 80/20

אז אמרנו כבר שהשירות והמוצר שלך לא מעניינים את הקורא ושכל מה שמעניין אותו זה מה הוא יכול לקבל מהתוכן שלך? אמרנו. מעולה. אז מה עושים עם זה? אחת הטכניקות היעילות ביותר להנגשת תוכן שיווקי לקורא חסר הסבלנות, היא חוק ה – 80/20. מה החוק הזה בעצם אומר? פשוט, שעל – 80% מהתוכן שלך לעסוק בצרכי הקוראים, ועל – 20% מהתוכן (מקסימום) לעסוק בדברים אחרים, כמו החברה, המוצר, השירות וכולי. 

 

טכניקה יעילה יעילה שיכולה לסייע לך לתפוס את הקורא ולכתוב בצורה ישירה ונגישה – היא חוק ה – 80/20. כותבי תוכן וקופירייטרים מקצועיים משתמשים בחוק הזה בכל טקסט שהם כותבים, לא משנה מה המסר השיווקי, המידע המקצועי, או אורך התוכן.

 

על מנת להשתמש בחוק הזה בצורה יעילה, כדאי לחזור לסעיף הראשון ולהבין מה המידע שלך יכול לתת לקוראים, כלומר – על איזה צורך הוא עונה. ברגע שהצורך מובן, מה שנשאר הוא להתאים את המוצר או השירות שלך לאותו צורך.

 

אחרי שהבנת את הצורך (חיסכון בעלויות, ביטחון כלכלי, דאגה לעתיד הילדים, חיפוש אחר מידע מקצועי וכולי), חוק ה – 80/20 הופך לחלק אינטגרלי מהכתיבה. 

 

4. לא לשכוח את הלקוחות הקיימים

שמירה על קשר רציף עם לקוחות קיימים היא אחת המשימות המאתגרות והחשובות ביותר לכל ארגון. ישנם עולמות עסקיים בהם הישיר עם הלקוח מתקיים אחת לשנה או אפילו לכמה שנים, הפצת תוכן ללקוחות קיימים היא דרך מעולה לשמור על קשר ולהראות ללקוח שהוא בחר בחירה מקצועית ונכונה.

 

מעבר למידע מקצועי שיכול לסייע ללקוחות שלך בדרכים פרקטיות, כל עדכון שיכול להראות ללקוחות שלך פעולות והישגים, הרי הוא משובח. למשל: השקת מוצר חדש, הכרזה על הישגים, מעבר לשימוש בטכנולוגיה חדשה, פרסום מכתבי תודה וכדומה.

 

הדרכים להפיץ את התוכן ללקוחות הקיימים הם באמצעות רשימת דיוור (ניוזלטר), ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, טוויטר, וואטסאפ, בהודעות SMS ובקידום האתר בגוגל (עוד בנושא הזה, בסעיף הבא).

 

5. לשתף תמיד ברשתות החברתיות

כתבת תוכן שיווקי שנותן ערך לקורא? איזה כיף! הצעד הבא הוא לחשוף אותו לעולם. הדרך היעילה ביותר לעשות את זה לטווח הרחוק היא באמצעות קידום אורגני בגוגל. חשוב לזכור שמדובר מתהליך שיכול לקחת מספר חודשים עד שהאתר שלך יגיע לעמוד הראשון הגוגל. עד שזה יקרה, הדרך המהירה לחשוף את התוכן שלך לקהלי היעד היא דרך רשתות חברתיות. 

 

כתיבה לרשתות החברתיות חייבת להיות קצרה, ישירה, ואטרקטיבית מאוד, כזו שתתפוס את הקורא ותניע אותו להקלקה. יש לך אתר אינטרנט? פייסבוק הוא כלי מצוין להוביל תנועה לאתר. אם אין לך עדיין אתר אינטרנט, אפשר לכתוב מידע מקצועי ולשתף אותו בקבוצות ייעודיות, לצבור סמכות כמקור מקצועי, ולהוביל תנועה לדף הפייסבוק העסקי שלך.

 

6. האם כמות הפעמים שמילת מפתח מופיעה בתוכן חשובה ל – SEO?

ג'ון מולר, אנליסט בכיר בגוגל, ענה על שאלות בוערות של בעלי אתרים, שביקשו, בין היתר, לדעת איך להשתמש במילות החיפוש בתוכן האתר שלהם. התשובות (כולל הוידאו המלא, תשובה לשאלה בדקה 2:28) לפניך. 

ג'ון מולר טוען שכמות הפעמים בה משתמשים במילת מפתח בתוכן לא חשובה לקידום האתר ב – 2021: "אין בזה הגיון. כשאתה כותב באופן טבעי, בדרך כלל העניין הזה נפתר באופן אוטומטי. לא הייתי שולל לגמרי את השימוש במילות מפתח ספציפיות בתוכן, אבל לא הייתי מציע להתמקד במילות המפתח התוכן. חשוב יותר לכתוב על מה האתר שלך מדבר ובמה הוא עוסק. בוא נקח כתבת חדשות לצורך העניין. אם אתר חדשות לא מבין – SEO, אז הוא יכול ללכת בטעות לכיווני כתיבה שהם יותר 'ספרותיים'. אם הוא יעשה את זה, לא משנה כמה פעמים הוא ישתמש במילת מפתח בטקסט, זה לא יעזור לו לקדם את הנושא בו העמוד הספציפי עוסק."

 

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>> 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו