איך לבחור חברת קידום אתרים

איך בוחרים חברת לקידום אתרים

היי חברים,

לאחר 8 שנים של עבודה וניסיון כנראה שאין סיפור שלא שמענו, חוויה רעה שלא הזדעזענו ממנה, או סתם סיפורים על שרלטנים שלקחו כסף מבעלי עסקים מבלי לתת להם תמורה אמיתית. בכתבה הזו אני אשתדל לסייע לכם לצמצם את הסיכון בבחירת חברה נוספת שלא תצליח לעמוד בציפיות.

בואו נתחיל עם הבעיה… בבחירת חברת קידום אתרים

יכול להיות שכשאתם חושבים על קידום אתרים אתם עדיין רואים מול העיניים תוצאות ברורות: האתר יגיע בתוך כך וכך זמן אל העמוד הראשון בגוגל במקום יפה. על פניו זה נשמע פשוט: רק מוצאים חברה באמת רצינית והיא תביא אתכם בדיוק אל המטרה שדמיינתם.

אבל קידום אתרים אורגני הוא לא מוצר/שירות שניתן להערכה מדויקת מראש. אז רק שתבינו שגם אחרי שנעבור על כל הפרמטרים ותרגישו שמצאתם את החברה המושלמת, הסיכון תמיד קיים. מה שעוד נובע מכך הוא BIG NO NO לגבי חברות קידום שהמילה התחייבות לתוצאות יוצאת להן מהפה, ולמעשה זו סיבה מצוינת לנתק את הטלפון.

אתם מן הסתם יודעים שמי ששולט וקובע את תוצאות הקידום האורגני הוא האלגוריתם של גוגל. אתם בטח גם מבינים שחברת קידום אתרים היא לא גוגל, אין לה הסכמים עם גוגל, לא שיתופי פעולה ולא יחסי גומלין כאלה ואחרים עם גוגל. אז אי אפשר לתת התחייבות מראש ויש בכך לפחות נחמה אחת: אם אמרו לכם משהו כזה מחברת קידום הרי שהצלחתם לבצע סינון ראשוני מוצלח…

אז מה מקבלים בכל זאת?

הרצון שלכם לקבל משהו מדיד ומוחשי בהחלט מוצדק. ברור שזה מעיק לשלם עבור שירות ולהישאר כל הזמן בחוסר וודאות וחוסר אונים, ועוד כשמחתימים אתכם על חוזה ארוך טווח. אז כאן אנחנו מגיעים לנקודה משמעותית נוספת: העובדה שאין התחייבות לתוצאות מדויקות, אין משמעה שלא מביאים תוצאות בכלל ועוד מחזיקים אתכם ברצועה ארוכה של חוזה לשנה.

קודם כל חשוב שתקבלו דוח יומי. יש חברות קידום שמספקות דוחות אונליין למילות מפתח וכך תהיו עם אצבע על הדופק בכל זמן נתון. מעבר לכך, כפי שאסביר בהמשך, החברה צריכה להביא דוחות חודשיים ולהסביר לכם בצורה ברורה ובגובה העיניים מה נעשה ומה הושג, בלי להתחבא מאחורי מונחים טכניים מסובכים.

דבר שני הוא עבודה על בסיס חודשי. לצערי מרבית חברות הקידום עדיין נוטות לחייב לקוחות לחוזים ארוכים וזה כמובן בעייתי. עם זאת, בהחלט יש חברות שמאפשרות לעבוד על בסיס חודשי ולא בשטנץ הקבוע של "מינימום שנה". כבר יש לכם ניסיון בתחום וברור לכם שלא באתם בשביל חודש חודשיים אלא לטווח ארוך מאוד, אך לא תרצו ליפול שוב "בפח".

למעשה עבודה על בסיס חודשי משדרת אמון של החברה ביכולות שלה, והאמון הזה נמצא גם בבסיס של ההתקשרות שלכם מולה, להבדיל מחאפרים שמסתתרים מאחורי חוזה לשנה. מצד שני, זכרו שהדבר אינו פותר אתכם מההתחייבות המנטאלית לתת הזדמנות לתהליך. קידום אורגני הוא לא קסם ולא תהליך של "שגר ושכח", אז אם מצאתם חברה טובה תנו לה הזדמנות ותהיו מעורבים באופן פעיל בתהליך – מה שיסייע מאוד גם להצלחת הפרויקט וגם לביטחון שלכם בטיב השירות.

בכל מקרה, אל תירדמו על האתר שלכם. זהו הסיכוי הטוב ביותר שלכם לפניות איכותיות (95% מהחיפושים החודשיים הם דרך גוגל).

דבר נוסף שאתם צריכים לקבל הוא דוח אופטימיזציה. לא כל כך נעים לקרוא את זה, אבל מטרת העל של חברה גרועה היא פשוט להרדים אתכם. מה יותר טוב מלקוח שממשיך לשלם בזמן שהוא ישן? אז שתו קפה חזק ואל תירדמו בשמירה. דוגמא טובה לכך היא דרישה שלכם לקבל דוח אופטימיזציה שמפרט את הבעיות באתר (סביר שיש) כגון חסרים בתוכן, בעיות בזמני טעינה, חוויית משתמש בסיסית לקויה, אי-התאמה לטלפונים ניידים, פריצות באתר ועוד…

אכן, חברת קידום מקבלת כל מיני "ירושות": לפעמים מדובר בוילה בסביון, ובצער רב לעיתים מדובר במלונה. בכל ממקרה דוח אופטימיזציה מקיף ייתן לכם תמונה כוללת לבעיות ולדרכי פתרון, אז כדאי מאוד שתבקשו דוגמא לדו"ח כזה מחברת הקידום ותוכלו להבין איך היא מתייחסת לפרויקט שלכם.

אז איך יודעים שחברת הקידום באמת טובה?

זו באמת שאלה טוב בשוק בו גיוס הלקוחות ולקיחת הכסף הם העיקר (ולא, חלילה, הלקוח). אז איך בוררים את המוץ מהתבן ומוצאים חברה רצינית ששואפת למצוינות? קודם כל, כבר נתתי לכם למעלה כמה קריטריונים בסיסיים לסינון ראשוני, אבל הם לא תמיד מספיקים בפני עצמם.

הייתי גם יכול להגיד לכם את מה שנראה מובן מאיליו, שפשוט תקבלו המלצות מלקוחות של החברה. אז נכון שהצלחות והמלצות הן מדד טוב, אבל הבעיה היא שאם לחברה היו בעבר ויש היום עשרות או אפילו מאות לקוחות, לא ברור כמה יעזור לכם לדבר עם שלושה או ארבעה אנשים. סביר גם להניח שיפנו אתכם אל בעלי האתרים שאין להם סיבה להתלונן…

לא הייתי מוותר לגמרי על המלצות, כי בהחלט ניתן לדלות מהן כמה פרטים חשובים על טיב השירות, אבל אם אתם רוצים להיות יותר בטוחים תוכלו להשתמש בכלים אמינים וחינמיים למדידת הצלחה. כיום יש כלי מדידה חינמיים ברשת שבהם תוכלו לבחון הצלחה של אתרים, ובהם אף תוכלו לראות את פרק הזמן מתחילת העבודה ואחוז הצמיחה במנוע החיפוש. הנה שתי אופציות טובות שתוכלו להשתמש בהן: SEMRUSH ו- AHREFS.

עכשיו לשאלת המחיר בקידום אתרים…

קידום אורגני לא בא עם מחיר מומלץ לצרכן או בפיקוח ממשלתי, ולכן בטח שמעתם כבר הכל: החל ממחירים מגוחכים של 500 ש"ח ועד למחירים גבוהים בהרבה ממחירי השוק הרגילים.

אז בואו נתחיל מהדברים הפשוטים: חברה שתדרוש מחיר של עד 1000 ש"ח כנראה מעוניינת לגייס אתכם כלקוחות קיימים ולא כלקוחות מרוצים. יש סבירות גבוהה מאוד שיחייבו אתכם לשנה ובכך יבטיחו לעצמם את הכסף (כי תוצאות הם כנראה לא יביאו).

ועכשיו לצד השני של המטבע שהוא קצת יותר טריקי: המחיר תלוי גם ברמת התחרות ובמיוחד באתגרים שחברת הקידום צריכה להתמודד מולם. במילים אחרות, כל קמפיין קידום יכול להיות שונה בהיקף ובמשימות, ולכן כדאי שתבררו מהם הנכסים שאתם מקבלים ומהי אסטרטגיית הפעולה שהחברה מתכוונת לנקוט. עם התשובות שתקבלו כדאי שתתייעצו עם מכרים/קולגות שיסייעו לכם בהחלטה.

אני יכול להעיד שאצלנו תקציב מינימאלי המאפשר עבודה בישראל מתחיל ב-2,300 ₪ וצפונה. ובנוגע לקידום בחו"ל, הדבר מצריך בדיקה פרטנית מפני שלרוב התחרות בחו"ל היא גבוהה יותר, ולכן יש צורך בהשקעת משאבים רבים יותר עבור הקידום. זה אומר תכל'ס שהמחיר המינימאלי לקידום אתר בחו"ל מתחיל ב $1500.

שיהיה בהצלחה

מקווה שעזרתי מעט להקל את מלאכת החיפוש של חברה איכותית, שתצליח לקחת אתכם ליעדים ראויים. לצערי אני שומע הרבה מיואשים שמביעים אי אמון במנוע החיפוש בגלל חוויות רעות שלהם מול חברות קידום, אבל אל תשבו על הגדר בזמן שאחרים מתקדמים! הבעיה היא בטח לא במנוע החיפוש אלא שצריך לבחור נכון!

אם אתם צריכים עזרה נוספת אז תפנו אלינו, נדבר ונראה מה אפשר לעשות, באמת בכיף.

מבטיח שלא נחייב אתכם לשנה…

בהצלחה

 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו