איך לבצע מחקר כמות תוכן לאתר?

אחת הבדיקות החשובות שמבצעים מקדמי אתרים מקצועיים, או מי שמבצע פעולות קידום באופן עצמאי על האתר שלו, היא מחקר כמות תוכן. מדובר בבדיקה פשוטה למדי המסייעת להבין מהו האורך האופטימאלי עבור התכנים בעמודים השונים של האתר שלכם. בשורות הבאות נסביר את חשיבותה ואת דרך ביצועה.

צפה בסרטון: כיצד אני מבצע מחקר כמות תוכן לאתר?

מדוע חשובה כמות התוכן באתר?

ישנם פרמטרים שונים שמשפיעים על דירוג האתרים על ידי האלגוריתם בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, ואחד מהם היא כמות התוכן. לרוב (אך לא תמיד), האלגוריתם מעדיף טקסטים יותר ארוכים מפני שהנחת המוצא היא שמאמר יותר ארוך גם יכול להביא יותר מידע עם ערך מוסף ועניין לגולשים. יתר על כן, עד לפני מספר שנים הייתה מגבלה מסוימת מבחינת יכולתו של האלגוריתם לטפל בטקסטים ארוכים, אך גוגל לא שקטה על השמרים וכיום ישנה יכולת לטפל במאמרים הרבה יותר ארוכים בהבנה טובה יותר של רלוונטיות התוכן ואיכותו. לכן, אם בעבר מאמרים של כשלוש מאות מילים היו ברירת המחדל בקידום אתרים, הרי שכיום יותר ויותר חברות קידום עובדות על מאמרים של חמש מאות, אלף, אלפיים ויותר מילים.

יחד עם זאת, לפני שנסביר כיצד בודקים את כמות התוכן באתר, חשוב להבהיר: הכמות היא לא חזות הכל. לו כך היו פני הדברים, הרי שמי שרוצה להתקדם בדירוג רק צריך לכתוב מאמרים לא מוצלחים במיוחד, לא מעניינים ואפילו לא כל כך קריאים – רק שיהיו ארוכים כאורך הגלות. הנקודה היא שגוגל שמה דגש רב על איכות (למעשה גם כמות היא חלק מה- "איכות" כפי שהסברנו לעיל). המשמעות היא שלא פחות חשובה מאורכו של המאמר היא איכותו, כלומר שיהיה כתוב בצורה רהוטה, ברורה, מעניינת, עם תכנים רלוונטיים שתורמים לגולשים ובשפה המדברת אליהם. כל זאת עוד לפני שדיברנו על מילות וביטויי המפתח, הקישורים, הסמכות הכללית של האתר, הכותרות וכדומה – אבל כאן נעסוק כאמור בנושא של כמות התוכן.

אז איך בודקים את כמות התוכן באתר?

לאור האמור לעיל אתם יכולים להבין שבהחלט ישנה חשיבות לכמות התוכן בדפים השונים באתר שלכם. המחקר שנתאר מייד הוא פשוט מאוד אבל יכול להביא תועלת מרובה, כי התוצאות שלו מאפשרות להבין מה אורכם של המאמרים שתרצו שיהיו אצלכם אם אתם רוצים להתקדם בדירוג.

אם כן, מחקר כמות התוכן באתר הוא פשוט יחסית. כל שצריך לעשות הוא להיכנס לאחת התוכנות החינמיות ברשת כמו Word Counter שנותנות ספירה מהירה של מילים, רק שימו לב שזו באמת תוכנה אמינה. בשלב הבא בחרו את אחת ממילות המפתח הרלוונטיות שעליהן אתם מריצים ורוצים להריץ את העמודים השונים באתר, למשל חוקר פרטי, יועץ עסקי, עורך דין בתל אביב, צעצועים לילדים וכן הלאה. הקלידו את מילת החיפוש הזו בגוגל ובחנו את התוצאות שמתקבלות בעמוד הראשון. שימו לב, מדובר בתוצאות האורגניות ולא הממומנות.

כעת בחרו את התוצאה הראשונה שקיבלתם, היכנסו וסמנו את כל המילים והעתיקו. הדביקו אותן בשטח המיועד לכך בתוכנת ספירת המילים ובחנו את התוצאה. לאחר מכן המשיכו אל התוצאה השנייה והשלישית בדירוג של התוצאות האורגניות ובדקו כמה מילים יש בעמודים אלו. בדרך כלל התוצאות די דומות אך יכולות להיות חריגות, ולכן לעיתים עדיף להמשיך אל התוצאה הרביעית והחמישית בתוצאות החיפוש.

כעת אתם כבר יכולים להסיק את כמות המילים שאתם צריכים לעמוד שלכם: נניח שעבור הביטוי "חוקר פרטי" קיבלתם בתוצאה הראשונה 500 מילים, בשנייה 450 מילים ובשלישית 400 מילים, הרי שאתם צריכים לכל הפחות להשוות אל כמות המילים הגדולה ביותר, ועדיף להוסיף עוד קצת (זאת העדפה אישית שלי). לכן במקרה זה כדאי לכתוב מאמר של כ- 550 – 600 מילים. יש לציין כי הכמות אינה בהכרח יורדת על פי הדירוג כמו בדוגמא הבסיסית שהבאנו אלא יכול להיות גם מצב אחר, למשל של 350 מילים בתוצאה הראשונה, 600 מילים בשנייה ו- 700 בשלישית, וזאת כתלות בפרמטרים שונים כמו לינקים, היותו של העמוד דף הבית או דף פנימי, סמכות האתר בעיניי גוגל ועוד. ואולם, בכל מקרה יש להשוות ולהוסיף עוד קצת על התוצאה הגבוהה ביותר, כלומר במקרה הזה לכתוב מאמר של כ- 750 מילים. ראוי לציין כי בתוצאות הרלוונטיות עבורכם נכלל כל מי שהגיע לשלושת המקומות הראשונים (ולפעמים גם הרביעי והחמישי), כולל למשל ויקיפדיה, עיתונים דיגיטליים בעלי תפוצה רחבה ועוד.

פרמטרים חשובים נוספים שמשפיעים

חשוב בנוסף לציין כי מאמרים בעלי תוכן ארוך, יוצרים עניין גדול יותר בעיניי הקורא ומגדילים את הסיכוי שיהוו בעיניו כסמכות. כתוצאה מכך, הסיכוי שתוכן ארוך יקבל אליו לינקים מאתרים אחרים שימליצו עליו כסמכותי הם גבוהים בהרבה ביחס לאתרים שכתבו תוכן קצר ותמציתי. בדיוק באותה צורה שיצרתי את הקישור הנ"ל שממליץ על האתר searchenginejournal.com כאתר סמכותי שתומך בהנחה. ניתן לשים לב כי הכתבה היא כתבה ארוכה שנראה שהושקע בה זמן, מחשבה ומחקר.

לסיכום

כפי שאמרנו, כמות התוכן היא בוודאי לא הגורם היחיד שמשפיע על קידום אתרים. למעשה ישנם ככל הנראה מאות פרמטרים שונים אשר גוגל שומרת על רובם בסודיות, ולגבי חלקם היא כן יוצאת בהצהרות מעת לעת. בנוסף, לעיתים קרובות מעודכן האלגוריתם שלה ולעיתים יותר רחוקות מבוצעים שינויים משמעותיים. יחד עם זאת, אין בכך לומר שלא ניתן להעריך באופן מושכל ובמידה טובה של הצלחה את הגורמים המשפיעים ביותר על קידום האתר. מכיוון שמאמר זה עוסק בכמות התוכן, ציינתי את המרכזיים שכוללים את מהירות הטעינה של האתר, ההתאמה למובייל, כמות הכניסות הישירות לאתר, משך השהייה, איכות הקישורים, שיעור היציאה מהדף הראשון, התאמת הקוד, ועוד.

 

 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו