איך למדוד הצלחה במנועי החיפוש: 5 סוגי כלים לבדיקת ה – SEO של האתר שלך

ישנם מספר מדדים מרכזיים בהם ניתן להשתמש על מנת לבדוק את מצב הקידום האורגני של האתר שלך ולעקוב אחר הצלחת תהליך קידום. במדריך הבא אני אסביר בקצרה על תהליך קידום אתרים ועל מה נחשב הצלחה, אני אסקור את הכלים המובילים בעולמות ה – SEO למעקב אחר ביצועים ואני אסביר אילו כלים מתאימים ללקוחות פרטיים ואילו כלים מתאימים לחברות גדולות.

בקצרה:

  • כלים מובילים לסריקת אתרים (זחילה)
  • כלים למעקב אחר דירוג האתר
  • כלים לניתוח קישורים נכנסים לאתר
  • כלים לביקורת אתרים
  • כלים לניתוח תוכן

הכלים המובילים לסריקת אתרים

זחילה לאתרים (crawling) היא תהליך של גלישה אוטומטית לדפי אינטרנט של אתר מסוים וניתוח התוכן והמבנה של הדפים. מטרת הזחילה היא לאסוף מידע אודות האתר ודפיו, כגון סוג התוכן באתר, תוכן התמונות, הקישורים הפנימיים באתר, וזיהוי בעיות או הזדמנויות אפשריות לשיפור האתר. 

למה צריך לזחול לאתרים?

כדי לאסוף מידע בנוגע לתקלות באתר שלנו ועל מנת לאסוף מידע מאתרים של מתחרים מובילים. כן, אפשר לזחול לאתרים של מתחרים ולקבל מידע על כמות העמודים שלהם, על סוגי העמודים וגם על  מילות המפתח והמיקום של האתרים שלהם ביחס למילות המפתח הללו. בקיצור, ריגול תעשייתי חוקי.

מה אפשר לעשות עם ממצאי הזחילה?

זחילה היא מרכיב קריטי באופטימיזציה למנועי חיפוש והיא משמשת לזיהוי בעיות טכניות בקידום האתר כמו קישורים שבורים למשל, כמו תוכן חסר או כפול ובעיות במבנה האתר ובהיררכיה שלו. במידע שאנחנו מקבלים לאחר זחילה לתוך אתר אפשר להשתמש לצורך ביצוע שינויים באתר על מנת לשפר את הנראות שלו במנועי החיפוש לשפר את הדירוג שלו בעמודי התוצאות האורגניות.

כלים לסריקת לאתרי אינטרנט: סריקת אתרים מתבצעת בדרך כלל על ידי כלים אוטומטיים כמו screaming frog, ו – Google search console. כלים אלה סורקים אתרים באופן שיטתי ומאפשרים מעקב אחר כל הקישורים באתר וניתוח התוכן של כל עמוד על מנת ליצור מפה מקיפה של מבנה האתר ותוכנו.

screaming frog

Screaming Frog הוא כלי פופולרי אשר נמצא בשימוש נרחב בקהילת קידום אתרים, הוא נוח לשימוש ויש לו יכולות דיווח מקיפות. מדובר בכלי סריקת אתרים המאפשר לך לסרוק את כתובות האתרים ולנתח אלמנטים שונים באתר ומחוץ לאתר, כגון כותרות, תיאורי מטא, תגי כותרת, תמונות וקישורים פנימיים וחיצוניים. ניתן להשתמש במידע זה כדי לזהות ולפתור בעיות קידום אתרים טכניות, כמו קישורים שבורים, תוכן חסר או כפול ובעיות במבנה האתר ובהיררכיה.

Screaming Frog שימושית במיוחד עבור אתרים גדולים יותר עם כמות גדולה של דפים, מכיוון שהיא יכולה לסרוק ולנתח כמות גדולה של נתונים בפרק זמן קצר יחסית. הכלי זמין גם בגרסה חינמית וגם בגרסה בתשלום, כאשר הגרסה בתשלום מציעה תכונות נוספות

Ahrefs

Ahrefs הוא כלי קידום אתרים רב עוצמה ומקיף המשמש מספר רב של אנשי מקצוע בתחום קידום אתרים וסוכנויות שיווק דיגיטלי. הוא מספק מגוון רחב של נתונים ותובנות שיכולים לעזור לך לשפר את אופטימיזציה למנועי החיפוש של האתר שלך ולהוביל תנועה אורגנית יותר לאתר שלך. זהו כלי קידום אתרים שמאפשר מגוון רחב של פעולות, בין היתר גם זחילה לאתרים והוא יכול לספק עבורך מגוון רחב של תכונות לניתוח ושיפור אופטימיזציה למנועי חיפוש באתר, כמו למשל:

ניתוח קישורים נכנסים: Ahrefs מספק מידע מפורט על קישורים נכנסים לאתר, כולל מספר קישורים נכנסים, איכות התחומים המקשרים, טקסט העוגן המשמש בקישורים ועוד.

מחקר מילות מפתח: Ahrefs מספק כלי למחקר מילות מפתח המאפשר לך למצוא מילות מפתח הרלוונטיות לנישה שלך, להעריך את נפח החיפוש ואת הקושי בדירוג עבור מילות מפתח אלה ולראות כיצד האתר שלך מדורג עבור מילות מפתח אלה (עוד על כך בהמשך).

סייר אתרים: סייר האתרים של Ahrefs מספק מידע על ביצועי החיפוש האורגניים של אתר, כולל מספר מילות המפתח האורגניות שהוא מדרג, התנועה האורגנית שהוא מקבל והדפים המובילים באתר.

סייר תוכן: סייר התוכן של Ahrefs מאפשר לך לחפש ולנתח תוכן פופולרי ברחבי האינטרנט, שיכול להיות שימושי למציאת רעיונות לתוכן, מעקב אחר תוכן המתחרים שלך ועוד.

Moz

Moz היא ספקית מובילה של תוכנות ושירותי קידום אתרים. בין המוצרים שלה אפשר למצוא חבילה של כלים קידום אתרים כמו גם מגוון משאבים לימודיים בתחום ה- SEO ותוכן מונחה קהילה, כולל בלוג פופולרי ופורום שאלות ותשובות. משאבים אלה נועדו לסייע לאנשי מקצוע בתחום השיווק הדיגיטלי בכלל ולמקדמי אתרים בפרט להישאר מעודכנים בנוגע למגמות העדכניות ביותר בתעשייה ושיטות העבודה המומלצות.

זוהי פלטפורמה מוערכת בקרב מקדמי אתרים והיא נמצאת בשימוש נרחב בעולמות ה – SEO. היא מציעה מגוון כלים ומשאבים שיעזרו לעסקים לשפר את אופטימיזציה למנועי חיפוש ולהניע יותר תנועה אורגנית לאתר שלהם כמו Moz פרו.

Moz פרו היא פלטפורמת קידום אתרים מקיפה אשר נשענת על היכולת של לזחול לתוך אתרים ולנתח נתונים לכדי תמונת מצב. הטכנולוגיה של Moz כוללת חבילת כלים למחקר מילות מפתח, ניתוח אתרים, בניית קישורים ומעקב אחר דרגות. חלק מהתכונות העיקריות של מוז פרו כוללות:

מחקר מילות מפתח: כלי מחקר מילות המפתח של Moz פרו מאפשר לך לגלות מילות מפתח חדשות ולהעריך הפוטנציאל שלהן לעזור לך לקדם את האתר.

ניתוח אתרים: כלי ניתוח האתרים של Moz פרו מספק תובנות מעמיקות לגבי קידום אתרים באתר שלך בדף ומחוץ לדף, כולל מדדים כמו סמכות דומיין, סמכות דפים ופרופיל קישורים נכנסים.

בניית קישורים: כלי בניית הקישורים של Moz פרו עוזר לך לזהות הזדמנויות פוטנציאליות לבניית קישורים ולעקוב אחר ההתקדמות שלך לאורך זמן.

מעקב אחר דירוג: כלי מעקב הדירוג של Moz פרו מאפשר לך לעקוב אחר דירוג האתר שלך במנועי החיפוש עבור מילות מפתח ספציפיות.

SEMrush 

כלי נהדר נוסף לסריקת אתרים וניתוח אתרים הוא SEMrush. זהו כלי בתשלום המציע מגוון רחב של תכונות לקידום אתרים, פרסום ושיווק תוכן. SEMrush מאפשר לך לעקוב אחר דירוג האתר שלך, לערוך מחקר מילות מפתח, לעקוב אחר הקישורים הנכנסים שלך ולנתח בין היתר את האסטרטגיות של המתחרים שלך. הוא מציע תקופת ניסיון ללא תשלום, אבל אחרי זה צריך להירשם לאחד התוכניות שלהם כדי להמשיך להשתמש בכלי.

SEMrush מציעה חבילה מקיפה של כלים ותכונות לאנשי מקצוע בתחום השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים, והיא כוללת:

מחקר מילות מפתח: SEMrush מספק מסד נתונים של מיליוני מילות מפתח ומאפשר לך לעקוב אחר הדירוג שלך, לגלות הזדמנויות חדשות למילות מפתח ולנתח את אסטרטגיות מילות המפתח של המתחרים שלך.

ביקורת אתר: הכלי מבצע ניתוח טכני של האתר שלך שהמטרה שלו היא לעזור לך לזהות ולתקן בעיות קידום אתרים טכניות, כגון קישורים שבורים, תגי אלט חסרים ותוכן כפול.

ניתוח קישורים נכנסים: SEMrush מאפשר לך לעקוב אחר פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר שלך, לזהות קישורים חדשים ולנתח את אסטרטגיות הקישורים הנכנסים של המתחרים שלך.

ניתוח מתחרים: SEMrush מספק תובנות לגבי האסטרטגיות של המתחרים שלך, כולל דירוג מילות המפתח שלהם, פרופילי קישורים נכנסים וקמפיינים ממומנים.

שיווק תוכן: הכלי הזה יכול לסייע לך למצוא נושאי תוכן פופולריים, ליצור אסטרטגיית תוכן ולעקוב אחר ביצועי התוכן באתר שלך.

ניתוח תנועה בתשלום: SEMrush מסוגל לספק תובנות לגבי אסטרטגיות התנועה בתשלום של המתחרים שלך, כולל דפי נחיתה ומילות מפתח.

קידום אתרים מקומי: SEMrush יכול לעזור לך לייעל את נוכחות באתר שלך בתוצאות חיפוש מקומיות, כולל ניהול רישום העסק שלי בגוגל ומעקב אחר דירוג החיפוש המקומי שלך.

אלה רק כמה מהתכונות הרבות שמציע SEMrush. זהו כאמור כלי מקיף שיכול לעזור לך לשפר את הנראות של האתר שלך בתוצאות החיפוש, למשוך יותר תנועה ולהשיג את יעדי האסטרטגייה השיווקית שלך.

3 כלים נוספים לזחילה אל אתרים בחינם

Scrapy: שירות המאפשר לך לסרוק אתרי אינטרנט עם קוד פתוח ושיתופי. הוא משמש לחילוץ הנתונים מאתרים ושמירתם בפורמט מובנה.

Octoparse: כלי נוסף לסריקה אתרי אינטרנט חינמי וידידותי למשתמש שאינו דורש ידע בקידוד. הכלי הזה מאפשר לך לחלץ נתונים בקלות מאתרים ולשמור אותם בפורמטים שונים כגון DOC, אקסל, או אפילו ישירות למסד נתונים באתר שלך.

Beautiful Soup: כאן אנחנו מדברים על קבוצה של ספריית פייתון המשמשת למטרות זחילה באינטרנט כדי לשלוף את הנתונים מהקבצים. אין אתר אחד שדרכו אפשר לעשות את זה, אבל אפשר להיכנס לדומיין: https://www.crummy.com/software/BeautifulSoup/bs4/doc/ למשל ולבצע את פעולת הזחילה דרכו. האתר הזה מספק מידע מקיף על כיצד להתקין ולהשתמש בתוכנה, כמו גם דוגמאות והדרכות שיעזרו לך להתחיל בעבודה.

כלי Rank tracking

מעקב אחר דירוג אתרים זה בעצם תהליך של ניטור ומעקב אחר שינויים בדירוג מנועי החיפוש של אתר אינטרנט או דפי אינטרנט ספציפיים ביחס למילות מפתח נבחרות. מטרת מעקב אחר דירוג היא להבין איפה נמצא האתר שלך ביחס לתוצאות החיפוש במנוע החיפוש ולזהות גורמים שעשויים להשפיע הדירוג כדי לשפר את האופטימיזציה של האתר.

כלים למעקב אחר דירוג האתר הם כלים אוטומטיים שהמטרה שלהם היא לעזור לך לעקוב אחר מיקום עמודי האתר במנוע החיפוש ביחס למילות המפתח אחריהן נבחר לעקוב. כלים אלה בדרך כלל מספקים לך רשימה או דוח המציג את הדירוג שלך עבור מילות המפתח אותן הגדרנו במעקב, ובנוסף הם מספקים גם מדדים חשובים אחרים כגון נפח חיפוש, תחרות ותנועה משוערת לאתר.

לכלי מעקב אחר דירוג אתרים יש ערך רב עבור אנשי מקצוע בתחום קידום אתרים ולמשווקים דיגיטליים, מכיוון שהם מאפשרים לנו, בדרך מהירה וקלה, לראות כיצד דירוג האתר שלך משתנה ולזהות אזורים הזקוקים לשיפור באתר. על ידי מעקב אחר הדירוג האתר שלך לאורך זמן, אפשר ממש לראות את ההשפעה של תהליך קידום האתר ולקבל החלטות מושכלות יותר לגבי מיקוד המאמצים בתהליך הקידום. 

איך לתקשר עם אלגוריתם

3 כלים Rank Tracking בחינם

SERPWatcher: כלי מעקב דירוג עם גרסה חינמית. הוא מאפשר לך לעקוב אחר דירוג מנועי החיפוש שלך למספר מוגבל של מילות מפתח (אלא אם משדרגים לגרסה בתשלום). הוא גם מספק דוחות ותרשימים מפורטים שיעזרו לך להבין את ביצועי דירוג האתר שלך לאורך זמן.

RankMath: תוסף וורדפרס פופולרי שלא רק עוזר באופטימיזציה בעמוד אלא גם מספק מעקב אחר דירוג בחינם למילות מפתח ללא הגבלה. ניתן לעקוב אחר הדירוג של האתר שלך עבור מילות מפתח היעד ולראות איך הדירוג שלך משתנה לאורך זמן.

AccuRanker: כלי מעקב דירוג מבוסס ענן המספק נתוני דירוג בזמן אמת למספר בלתי מוגבל של מילות מפתח. AccuRanker מציע ניסיון בחינם למשך 14 יום ותוכנית חינמית עם תכונות מוגבלות, כולל מעקב אחר דירוג של עד 100 מילות מפתח.

כלים לניתוח קישורים נכנסים

מה זה קישורים נכנסים?

קישורים נכנסים הם קישורים מאתרים אחרים לאתר שלך, והם ממלאים תפקיד מפתח בקביעת דירוג האתר שלך בדפי תוצאות מנועי החיפוש. ניתוח קישורים נכנסים הוא תהליך הערכת האיכות והכמות של הקישורים שמגיעים מאתרים אחרים ושמצביעים לאתר שלך. המטרה של הכלים הללו היא להבין את פרופיל הקישור ואת ההשפעה שיש לקישורים אלה על נראות מנוע החיפוש.

מה הם כלים לניתוח קישורים נכנסים?

כלים לניתוח קישורים נכנסים הם כלי תוכנה המסייעים לך לנתח את הקישורים הנכנסים המצביעים לאתר שלך, כמו גם את הקישורים הנכנסים של המתחרים שלך. כלים אלה מספקים לך שפע של מידע על פרופיל הקישורים שלך, כולל מספר הקישורים הנכנסים, סוגי האתרים המקשרים אליך, טקסט העוגן המשמש בקישורים והאיכות והרלוונטיות הכוללת של הקישורים.

למה צריך אותם?

לכלים האלה יש ערך רב עבור אנשי מקצוע בתחום קידום אתרים ומשווקים דיגיטליים, מכיוון שהם עוזרים לנו להבין את נקודות החוזק והחולשה של פרופיל הקישורים לאתר שלך ולזהות קישורים שיכולים להשפיע על נראות האתר במנוע החיפוש בצורה שלילית. בעזרת המידע הזה אפשר לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי אסטרטגיית בניית הקישורים הנכנסים לאתר שלך ולנקוט צעדים לשיפור פרופיל הקישורים הנכנסים בזמן.

קישורים נכנסים

3 כלים לניתוח קישורים נכנסים בחינם

Ahrefs Backlink Checker: ענקית ה – SEO מציעה גרסה חינמית לכלי לבדיקת הקישורים הנכנסים לאתר, כלי המאפשר לראות את 100 הקישורים הנכנסים המובילים אשר מצביעים על אתר או דף אינטרנט. אפשר להשתמש בכלי זה כדי לפקח על קישורים נכנסים משלך ולעקוב אחר קישורים חדשים ואבודים. חשוב לציין שהתוכניות משתנות מדי פעם, ואיתן גם היקף האפשרויות שמציעה הגרסה החינמית.

OpenLinkProfiler: זהו כלי לניתוח קישורים נכנסים בחינם המספק מידע מפורט על הקישורים האחוריים המצביעים לאתר, כולל מספר הדומיינים המפנים לאתר שלך, מספר קישורי המעקב וטקסט העוגן שמוביל לאתר.

MozLink Explorer: מוז מציעה גרסה חינמית של כלי סייר הקישורים שלה, המספק תובנות לגבי פרופיל הקישורים הנכנסים של כל אתר. ניתן להשתמש בכלי הזה על מנת לפקח על קישורים נכנסים, כמו גם לחקור את אסטרטגיות הקישורים הנכנסים של המתחרים שלך. עם סייר הקישורים של מוז אפשר לראות את המספר הכולל של קישורים נכנסים, טקסט העוגן ועוד.

כלי ביקורת אתרים Site audit

ביקורת אתר זה בעצם ניתוח מקיף של אתר אינטרנט, הכולל הערכת המבנה, התוכן ורכיבי קידום אתרים טכניים, במטרה לזהות בעיות שעשויות להשפיע על הנראות והביצועים של מנוע החיפוש שלו. ביקורת אתרים בוחנת בדרך כלל גורמים כגון מהירות הדף, התאמה לנייד ורספונסיביות, מבנה כתובת האתר, איכות התוכן והשימוש באלמנטים של אופטימיזציה בעמוד כמו תגי כותרת ותיאורי מטא.

מה הם כלים לביקורת אתרים?

כלי ביקורת אתרים הם כלי תוכנה שמאפשרים לך לבצע את תהליך ביקורת האתר באופן אוטומטי תוך שניות עד דקות בודדות. הכלים הללו מספקים לך דוח מפורט על הממצאים והם יכולים לעזור לך לזהות מגוון רחב של בעיות באתר שלך, החל משגיאות טכניות וקישורים שבורים, וכלה בבעיות הקשורות לתוכן כמו תוכן כפול או תגי כותרת חסרים.

למה צריך את זה?

כלי ביקורת אתרים יכולים להיות בעלי ערך רב עבור אנשי מקצוע בתחום קידום אתרים ועבור משווקים דיגיטליים, מכיוון שהם מספקים דרך מהירה וקלה לזיהוי בעיות באתר שלך, בעיות שעלולות להשפיע על תהליך קידום האתר שלך במנועי החיפוש. תיקון הבעיות האלה יכול לעזור לך לשפר את האופטימיזציה הכוללת של אתר האינטרנט שלך ולהגדיל את הסיכויים שלך לקבל דירוג גבוה יותר בתוצאות מנועי החיפוש.

3 כלים לביקורת אתרים בחינם

Google Search Console: מסוף החיפוש של גוגל הוא כלי חינמי שמספקת גוגל המאפשר לך לעקוב אחר ביצועי האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל. הוא מספק נתונים על תנועת החיפוש באתר שלך, כולל הופעות האתר במנועי החיפוש, כמות קליקים ומיקום ממוצע. הכלי החינמי של גוגל גם מתריע בפניך על בעיות טכניות באתר שלך, כמו שגיאות סריקה ובעיות אבטחה.

Screaming Frog SEO Spider: תוכנה מובילה בעולמות ה – SEO אשר מציעה אפשרות לסריקת אתרים בחינם כולל ממצאים שיכולים לאפשר לך לנתח את תהליך קידום האתרים באתר שלך מבחינה טכנית ולאתר בעיות. הכלי הזה מספק מידע על קישורים שבורים, תמונות חסרות, תוכן כפול ובעיות טכניות אחרות.

W3C Validator: כלי חינמי שעוזר לך לזהות כל שגיאה אשר יכול להשפיע על הנגישות של האתר שלך. הכלי אמנם לא מיועד ספציפית ל – SEO אבל שימושי במיוחד לזיהוי בעיות טכניות שעלולות להשפיע על דירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש.

כלים לניתוח תוכן

שיווק תוכן הוא גישה שיווקית אסטרטגית הכוללת יצירה ושיתוף של תוכן בעל ערך, רלוונטי ועקבי במטרה למשוך ולשמור על קהל יעד מוגדר בבירור, ובסופו של דבר, להניע פעולה רווחית של לקוחות. שיווק בתוכן יכול ללבוש צורות רבות, כולל פוסטים בבלוג, אינפוגרפיקה, סרטונים, ספרים אלקטרוניים, ניירות לבנים ועוד, והוא נועד ליידע, לחנך ולעסוק בקהל היעד שלך, לבנות מודעות למותג ולהניע המרות.

כלים לניתוח תוכן בחינם

ישנם כלים רבים בחינם לשיווק תוכן שיכולים לעזור לך בהיבטים שונים באסטרטגיית שיווק התוכן שלך. להלן כמה כלים פופולריים לשיווק תוכן בחינם:

Yoast SEO: תוסף וורדפרס בחינם שעוזר לך לייעל את התוכן שלך למנועי חיפוש.

גוגל אנליטיקס: שירות ניתוח אתרים בחינם המספק תובנות חשובות לגבי התנועה והביצועים של האתר שלך.

BuzzSumo: כלי חינמי המאפשר לך לחקור תוכן פופולרי בענף שלך ולמצוא שיתופי פעולה פוטנציאליים לשתף איתם את התוכן שלך.

 

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו