איך לקדם אתר וורדפרס בגוגל?

אתרי וורדפרס אתרים שנבנים בקוד פתוח, ויש להם הרבה מאוד יתרונות. אחד היתרונות הבולטים הוא האפשרויות שוורדפרס מציע כדי לקדם את האתר שלך בגוגל. אז איך עושים את זה?

אז יש לך אתר WordPress ומבחינתך, יש לך את כל מה שצריך כדי שהאתר יתקדם אורגנית בגוגל. טוב, אז יש לי חדשות טובות וחדשות קצת פחות טובות בשבילך. 

נתחיל בחדשות הרעות: אתר WordPress, בפני עצמו, לא יעזור לך לקבל יותר תנועה אורגנית לאתר, הוא רק 'כלי'. החדשות הטובות הן: WordPress הוא כלי יעיל, ונכון ל – 2021, היעיל ביותר שיש – לקידום אורגני. וורדפרס מאפשר גם למקדמי SEO מתחילים, או לבעלי אתרים פרטיים, להתחיל לקדם תנועה אורגנית לאתר.

 

בקצרה:

התאמה למובייל

בחירת כתובת URL ראשית

בחירת מבנה קישורים

התקנה ועבודה עם Yoast SEO

ביצוע הפניות 301 עם Redirect

עבודה עם  תוכנות לבנייה אתרים בלי לדעת קוד

יכולת לשפר את מהירות טעינת העמוד

אימות ה – Sitemap של האתר בקלות

הגדרת כותרות פנימיות בלי בעיה

הגדרת alt-tags לקידום תמונות

 

מה זה אתר WordPress?

אז בואו נתחיל בזה שוודרפס היא פשוט פלטפורמה שמאפשרת לך לבנות אתרים. בתחילת הדרך הפלטפורמה הזו לא חשבה SEO, ולא נתנה לבעלי אתרים יותר מדי אפשרויות, אבל עם הזמן היא התפתחה, ונכון להיום היא מאפשרת לכל מי שרוצה (גם בלי ידע טכני), לבנות אתרי חנות, בלוגים, פורומים ובעצם כל סוג אתר אפשרי.

 

מה זה WordPress SEO?

הרבה אנשים מהתחום משתמשים במושג – WordPress SEO, אבל האמת היא שאין באמת דבר כזה. החוקיות בנוגע לקידום אתרי וורדפרס לא שונה מהחוקיות של אתרים מכל פלטפורמה אחרת. מה שכן, כמו שכבר ציינתי, מערכת וורדפרס היא כלי מעולה לקידום אורגני on page (אופטימיזציה לעמודים עצמם), ו – off page (כל מה שקורה מחוץ לאתר).

 

איך משתמשים ב- WordPress לצרכי SEO?

לוורדפרס יש המון תבניות לבחירה. מבחינת UX/UI, השיקול הוא שלך ושל צוות העיצוב הגרפי ושל צוות הפיתוח, במידה ויש לך צוותים כאלה. בגדול, אין סוף לאפשרויות מהם ניתן לבחור את תבנית האתר. עם זאת, יש כמה אלמנטים חשובים לצרכי קידום אורגני, אלמנטים עליהם אסור לך בשום אופן לוותר בשלב בניית האתר:

 

1. התאמה למובייל (Mobile Responsive)

גוגל אפילו לא מנסים להסתיר את העובדה שתוכן מותאם למובייל מקבל עדיפות, מאחר ורוב החיפושים האורגניים נעשים באמצעות המובייל. 

 

2. הטמעת כתובת ראשית במערכת (WWW או לא?)

אם האתר שלך הוא אתר חדש, אז החלק הזה לא באמת משנה. וורדפרס יודע לסנכרן בין הדומיינים השונים באופן אוטומטי. אבל, אם היה לך כבר אתר שהדומיין שלו שבו גם הדומיין www.mywebsite.co.il, וגם הכתובת mywebsite.co.il מובילים לאותו עמוד, זה הרגע לבחור את הדומיין המתאים ביותר עבורך. 

כדי לעשות את זה, אפשר להשתמש בתוכנת ahrefs, ולבדוק איזו כתובת מקבלת יותר תנועה. אם יש לך תוכן קיים באתר, שינוי כתובת ה – URL של הדומיין עלולה ליצור בעיות. בנוסף, הבדיקה היא לא תמיד פשוטה, ולפעמים יש גורמים נוספים שיש להתייחס אליהם מעבר לתנועה האורגנית לכל כתובת, ולכן, לפעמים עדיף לפנות למקדם אתרים מקצועי שיעשה את זה עבורך.

 

3. בחירת מבנה קישורים (Permalinks)

הדבר הבא שנרצה לעשות זה לוודא שמבנה הקישורים מתאים לצרכי ה – SEO של האתר. מבנה הקישורים המתאים ביותר לצרכי SEO, הוא כזה שמאפשר למנועי החיפוש להבין את נושא העמוד כבר מסריקת כתובת ה – url. חשוב להדגיש כי קביעת התצורה הנכונה של מבנה האתר (Permalinks), מושפעת ממספר שיקולים דוגמת: מהו מבנה הקישורים של המתחרים בתחום ו/או קבוצת ביטויים, האם יש כפל מלים בין עמודים שונים שעשוי לבלבל את מנוע החיפוש בבחירת עמוד אחד מתאים לקידום ועוד…

כדי להתאים את מבנה הקישורים הטוב ביותר לצרכי SEO בוורדפרס, נלך ל – הגדרות > מבנה קישורים>

נבחר את האופציה: מזהה פוסט ולחץ על שמור שינויים.

סיבה נוספת לבחירה ב – post-name, היא שהבחירה הזו מבטיחה את שכתובות ה – URL של האתר שלך יהיו קצרות ככל הניתן. על פי מחקר של ahrefs, כתובות URL קצרות מקודמות טוב יותר במנוע החיפוש האורגני של גוגל:

חשוב לדעת! אם יש לך כבר תוכן באתר, שינוי גורף של הגדרת מבנה הקישורים של האתר יכול לגרום להיווצרות עמודי 404, שזה, במילים פשוטות – גרוע מאוד לקידום האתר. פעולת שינוי מבנה קישורים באתר עם תוכן קיים מחייבת ביצוע הפניות 301 (Redirect), וכדאי שזה יתבצע על ידי מקדם אתרים מקצועי, כדי למנוע מצבים של הפנייה גורפת של כל העמודים השבורים באתר לעמוד אחד (דבר שפוגע מאוד בקידום ושקורה, לצערי, לא פעם).

 

4. להתקין Yoast SEO ועכשיו

זה אולי התוסף החשוב ביותר שאתר הוורדפרס יוכל לקבל, מבחינת SEO. התוסף הזה הוא התוסף בו משתמשים הארגונים הגדולים ביותר שמפעילים אתר וורדפרס, והוא תוסף ה – SEO היעיל ביותר עבורך. בעזרת Yoast SEO, אפשר לשלוט בקלות על כתובות ה – URL של כל עמוד, לערוך תגיות META, להגדיר מפת אתר (sitemap), ולבצע פעולות נוספות – עליהן אפשר ללמוד יותר בפוסטים נוספים בבלוג שלנו >>

 

5. לבצע הפניות 301 בקלות עם Redirect

אחד הנזקים הגדולים ביותר שבעלי אתרים (במיוחד בעלי אתרי חנות), עושים באתר שלהם, נובע מתוך מחיקה לא מבוקרת של פריטים באתר. מה זה אומר? נניח שיש לך אתר חנות ושבאתר החנות שלך יש מוצר או קטגוריית מוצרים שכבר לא רלוונטית לעסק. 

בהרבה מקרים, בעלי אתרים יבחרו למחוק את הפריטים האלה ולשכוח מהם. הבעיה היא שגוגל לא שוכח ובמקרה הזה – הוא לא סולח. מחיקת עמודים ללא הפניית כתובת המוצר לכתובת אחרת, קיימת, באתר, תגרום לגוגל לסרוק את כתובת העמוד או קבוצת העמודים כעמודי שגיאה 404 – דבר שמזיק מאוד לדירוג האתר במנוע החיפוש של גוגל. 

כדי למנוע את זה, צריך לזכור את חוק הברזל הבא: אם מוחקים – תמיד מפנים. כדי לבצע את ההפניה מכתובת העמוד המחוק לכתובת של עמוד תקין, אפשר להשתמש בתוסף ההפניות Redirect.

 

6. לעבוד עם תוכנות מובנות לבנייה ולעריכת אתרים

וורדפרס היא מערכת לבניית אתרים בקוד פתוח. מה זה בעצם אומר? שכדי לבנות אתר, באופן תיאורטי, אמורים לדעת לכתוב קוד. במערכות אחרות כמו WIX לצורך העניין, או כל מערכת אחרת בקוד סגור, מנהל האתר יכול לעבוד בצורה של Drag & Drop, בלי לכתוב קוד ובלי להבין שום דבר בתכנות.

WordPress Builders מאפשרים לך ליצור, לערוך ולהתאים אישית את פריסת האתר שלך מבלי לכתוב קוד. מבחינת SEO, עבודה עם בילדרים הופכת את החיים שלך לקלים הרבה יותר. 

כדי להגדיר כותרת ראשית באתר ככותרת H1 ואת תתי הכותרות ככותרות H2, לא צריך להתאמץ יותר מדי. פשוט נכנסים לעריכת העמוד בבילדר שבחרת, לוחצים על הכותרת הרלוונטית, ומגדירים את הכותרת בהגדרת הקוד המתאימה.

Having said that, כדאי לדעת שהדרך הנכונה לעבוד עם בלידרים היא להגדיר תבנית (template) לכל סוג עמוד רלוונטי באתר, ולערוך כל עמוד מחוץ לתוכנה ולא בתוכה, כדי שלא ליצור עומס על ה – Database של האתר.

ששת הבילדרים הנפוצים והטובים ביותר לשנת – 2021 הם:

SeedProd

Beaver Builder

Divi

Elementor

Visual Composer Website Builder

Themify Builder

SeedProd, Beaver Builder ו- Divi הן ללא ספק שלושת האפשרויות המובילות.Visual Composer ו-  Elementor Pro הן חלופות מצוינות, כשאלמנטור הוא תוסף ישראלי (אם חשוב לך לתמוך בתוצרת כחול – לבן).

 

7. שיפור מהירות טעינת העמוד

מהירות טעינת עמודי האתר היא מרכיב מרכזי בשיטת דירוג האתרים של גוגל. כדי לבדוק את מהירות טעינת העמודים באתר, אפשר להיכנס לחשבון ה – Google Search Console שלך, ולבדוק האם מהירות טעינת הדפים באתר תקינה:

אם מהירות טעינת האתר שלך, במובייל או בדסקטופ, נמוכה, יש שלושה תוספי Site Speed Plugin שאפשר להתקין באתר הוורדפרס שלך כדי לשפר את מהירות האתר.

W3 Total Cache

ShortPixel

Speed Booster Pack

התוסף הראשון בעצם מאפשר לך לנקות את הקאש באתר באופן קבוע על ידי לחיצת כפתור, וכך להוריד מהעומס על בסיס הנתונים של האתר. שני התוספים האחרים מאפשרים לך לשלוט במשקל ובטעינת התמונות באתר. 

Speed Booster Pack מאפשר לך לבחור באפשרות שנקראת – Lazy load images to improve speed, מה שאומר שהתמונה תטען רק כשהגולש יגלול את העמוד עד לחלק בו היא נמצאת, ולא רגע אחד קודם לכן. 

 

8. אימות ה – Sitemap של האתר

Yoast SEO מאפשר יצירה של מפת אתר בפורמט XML בלי בעיה. כדי ליצור את מפת האתר עם Yoast לא צריך לעשות יותר מדי. אבל מה זה בכלל Sitemap ולמה האתר שלך צריך את זה?

דוח מפות האתר שלך הוא המקום בו אפשר לעקוב אחר מפות האתר שהאתר שלך שלח ל- Google. כך בעצם אפשר לראות את הנתונים הסטטיסטיים של מפות אתר, כמו למשל – כמה כתובות אתרים ממפת האתר Google אינדקס וכמה לא. 

בנוסף, דוח מפת האתר מציג שגיאות בהן גוגל נתקל בעת ​​עיבוד מפת האתר שלך.

אפשר לשלוח ל- Google מפת אתר של האתר שלך דרך Search Console. לא חייבים לעשות את זה, אבל זה יכול לעזור למנוע החיפוש לסרוק את האתר שלך ולהבין מה הוא בעצם סורק. 

שליחת מפת אתר שימושית במיוחד בכמה נסיבות:

  • אם האתר שלך גדול מאוד: מפת אתר יכולה לסייע לסריקה של גוגל לאתר דפים חדשים אונליין.
  • אם האתר שלך חדש: לדפים שלך לא יהיו הרבה קישורים נכנסים, ומפת אתר יכולה לעזור להפוך את התוכן שלך לגילוי עבור Google.
  • אם בחלק מהדפים שלך אין הרבה קישורים פנימיים, Google רובוט הסריקה של גוגל יתקשה למצוא אותם ללא מפת אתר.

אם עוד לא יצרת ועוד לא אימתת את ה – Sitemap של האתר שלך, יהיה עליך לעשות זאת באמצעות יצירת מפת אתר ב – Yoast SEO והטמעת כתובת מפת האתר באתר שלך. 

כדי ליצור קובץ Sitemap באתר שלך, יש לבצע את השלבים הבאים:

יש להיכנס לתוסף Yoast: SEO> הגדרות> Webmaster Tools

לאחר מכן יש להזין את תג ה- HTML בתיבה קוד האימות של Google כדי לעשות את זה יש להיכנס לחשבון ה – Google Search Console > Sitemap

את כתובת ה – Sitemap שיצרנו בוורדפרס, נזין כאן:

לצורך העניין: 

https://polakotev.co.il/sitemap_index.xml

לאחר שגוגל יסרוק את מפת האתר שלך, ניתן יהיה להכניס את הכתובת הזו (עם הדומיין שלך כמובן) לדפדפן, ולראות אילו דפים גוגל סורק באתר שלך:

 

9. אפשר להגדיר כותרות פנימיות בקלות

כותרת H1 של דף באתר שלך, היא אחד הגורמים החשובים שאומרים לגוגל ולגולשים, בעצם במה הדף שלך עוסק. H1 היא בעצם הגדרת קוד, כך גם H2, H3, H4 וכן הלאה. 

מבחינת הגולש, ככל שהכותרת קטנה יותר או ככל שהיא מודגשת פחות, כך הוא רואה אותה כתת כותרת. הגדרת הקוד מעצם מספרת את אותו סיפור, רק לגוגל.

אם ה- H1 שלך הוא שם הספר, ה- H2 הם פרקים, כאשר H3 וכולי הם בעצם תתי הנושאים של הספר. כותרות דפים הן מקום מצוין לכלול את מילת המפתח של אותו עמוד בצורה טבעית

אחת השאלות שבעלי אתרים רבים שואלים היא האם אפשר 'לתפוס' גם ביטויים אחרים, באותו עמוד. התשובה הפשוטה היא – גוגל רוצה לתת ספציפיות עבור הגולש, זו הייחודיות שלו. ברגע שהוא יפסיק לעשות את זה, גולשים עלולים לחפש תשובות במקומות אחרים.

כותרת H1 היא כותרת חובה, לא פחות מזה, אבל עליך להשתמש גם בכותרות H2 – H6, כדי לשפר את ההיררכיה של התוכן בעמוד שלך ובאתר שלך. הוספת כותרות H2 – H6 לתוכן שלך בוורדפרס היא דבר פשוט מאוד, בטח אם יש לך תוסף לבניית אתרים. 

זה ייראה כך:

 

10. שימוש ב- alt-tags ב- WordPress

נתחיל בזה שמומלץ מאוד לשלב תמונות וסרטוני וידאו בתוכן האתר שלך. התמונות תומכות בטקסטים ותורמות להבנתם והן מהוות גם כלי עיצובי מהותי המסייע בפרסום מוצרים ושירותים. 

אמצעים ויזואליים הם כלים בסיסיים שמושכים גולשים להמשיך ולקרוא את התוכן, הם משפרים את חוויית המשתמש שלהם, מעלים את משך שהייתם באתר, מסייעים בהנעה לפעולה, תכונות אשר תורמות לשיפור דירוג האתר בתוצאות מנועי החיפוש.

תגיות Alt הן כלי בו אנחנו משתמשים על מנת לסייע לגוגל להבין את התוכן הוויזואלי של האתר. הוא משמש כלי הנגשה לעיוורים, מהווה  כלי טקסטואלי המסייע למנוע חיפוש בזיהוי תמונות ובנושא שלהן וכמו כן התג מאפשר יצירת קישורים חיצוניים מתמונות.  

תמונה אחת אולי שווה אלף מילים, אבל כדי שגוגל יוכל להבין מה ניסית להגיד כשהעלת את התמונה לאתר שלך, צריך בכל להוסיף איזה משפט קצר כדי לכוון את מנוע החיפוש אל הכיוון אליו התכוונת.

הגדרת תגית Alt היא בעצם ביצוע אופטימיזציה לתמונות באתר שלך. האם צריך לעשות את זה עבור כל תמונה ותמונה שעולה באתר? כנראה שלא. במקרים בהם התמונה היא 'תמונת אווירה', לא חייבים להגדיר כותרת Alt, מאחר וזה לא יעזור לקידום הביטוי אותו ניסית לקדם בתוכן. אבל במקרה בו התמונה עוסקת בפעולה או בתיאור של תוכן שיכול לתת ערך מוסף לקוראים, חשוב להגדיר תגית Alt.

 איך מבצעים אופטימיזציה לתמונות בקידום אתר

הטקסט של תג Alt נדרש להיות תמציתי באורך של מספר מילים בודדות ולתאר באופן ברור את הדימויים שבתמונה ואם אפשר למזג באופן טבעי מילת מפתח רלוונטית. חשוב מאוד ליצור עבור תגיות אלט טקסט איכותי וייחודי. 

בתמונה של רכב למשל, לא מספיק לכתוב “מכונית”, אלא חשוב לציין במספר מילים כי מדובר ב – “מכונית אדומה בכביש מפותל” (אם זה רלוונטי לקידום הביטוי כמובן). חשוב לדעת כי ההגדרה של תגיות אלו מבוצעת בנפרד עבור כל תמונה דרך מערכת ניהול האתר.

על מנת להגדיר תגית alt במערכת וורדפרס, יש להיכנס לעריכת הפוסט:

לבחור את התמונה שרוצים להעלות:

למלא את תיבת ה – טקסט אלטרנטיבי:

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>> 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו