איך לקדם אתר חנות E Commerce ב – 2021?

מה זה קידום אתר E Commerce? 

קידום אתר חנות (E Commerce), הוא תהליך חשיפת החנות המקוונת שלך לכמה שיותר קונים פוטנציאליים שמחפשים את המוצרים שהאתר שלך מציע להם. ככל שמנועי החיפוש ידרגו את האתר שלך גבוה יותר ביחס למילות החיפוש בהן משתמשים הקונים הפוטנציאליים שלך, כך האתר שלך יוצג בתוצאות הראשונות בגוגל ובמנועי החיפוש האחרים. 

קידום אתרי חנות צריך לכלול אופטימיזציה פנימית וחיצונית של עמודי האתר, כולל התאמת הכותרות (מלל והיררכיה – H1, H2, H3 וכולי), שילוב נכון של תיאורי המוצרים, עריכת תגיות meta והתאמה שלהן למילות חיפוש באופן טבעי, הטמעת קישורים פנימיים לצורך ניווט הגולש חיזוק עמודים נוספים באתר ועוד. 

באופן כללי, המבנה האופטימלי של אתרי חנות הוא כך: כל מוצר באתר שלך זקוק לעמוד ייעודי משלו, כל קבוצת מוצרים זקוקה לקטגוריה, וכל קבוצת קטגוריות זקוקה לקטגוריה ראשית (במידה ויש כמובן). המטרה המרכזית שלך היא לחשוף את הגולש לכמה שיותר מוצרים, וכדי לעשות זאת חשוב ליצור קטגוריות מוצרים שנותנות מענה לחיפוש של הלקוח הפוטנציאלי שלך.

 

האם חשוב לקדם את אתר החנות שלך ב – 2021?

מחקר שנערך על ידי SEMrush בשנת 2017 מצא כי כי 38% מהתנועה לחנויות אינטרנטיות היא תנועה אורגנית. על השנים כמות התנועה שמגיעה מאפיקים אורגניים עלתה, והצפי היא שהמגמה תימשך גם ב – 2021. אז לדעתי ולדעת מומחי – SEO בעולם, קידום אתרים היה ונשאר הכרח קריטי עבור אתרי ecommerce. 

אם עד שנת – 2020, העולם עבר באופן הדרגתי למסחר אלקטרוני, מגיפת ה –  covid-19 האיצה את התהליך, והיום, יותר ויותר חנויות עוברים לפלטפורמה המקוונת, מה שאומר מבחינתך – יותר תחרות. 

קידום אתרים יסייע לך להגדיל את התנועה האורגנית ואת התנועה הכללית לאתר, בטח במציאות החדשה של תחרות שמכפילה ומשלשת את עצמה בזמן קצר. בסופו של דבר, המטרה העיקרית שלך היא להביא את הגולש לאתר, לגרום לו להבין תוך שניות שהוא הגיע למקום הנכון, ולהמשיך לרכישה פשוטה ונוחה.

קידום אורגני

למה לא כדאי להסתמך על קידום ממומן בלבד באתרי ecommerce?

לפני שנדבר על קידום ממומן (PPC), חשוב לי לציין כי קידום אתרים אורגני יכול להביא לך יותר תנועה מאשר לאורך זמן. איך זה יכול להיות? הרי קידום ממומן עובד באופן מיידי, לא? התשובה הפשוטה היא – לא בהכרח. היתרון הבולט של קידום אורגני על פני קידום ממומן, במיוחד בכל הנוגע לאתרי חנות, הוא שדירוג גבוה של האתר שלך בגוגל, ביחס למילות החיפוש הרלוונטיות, יביא לך תנועה שתלך ותגדל עם הזמן.

גם אם לא נתייחס להתמודדות של המודעה הממומנת שלך מול חוסמי הפרסומות ומול עיוורון הפרסומות שגולשים רבים, בעיקר צעירים, כבר הספיקו לפתח, קידום אורגני של אתר החנות שלך עדיין משתלם הרבה יותר. מבחינת עלות מול תועלת, השקעה בקידום אורגני של אתרי חנות, תספק תנועה טבעית של גולשים לאתר, ולאורך זמן, תעלה פחות כסף. 

 

באילו אסטרטגיות מומלץ להשתמש כדי לקדם אתר Ecommerce ב- 2021?

המטרה המרכזית שלך היא למכור מוצרים. המטרה העיקרית שלי, כמקדם אתר החנות שלך, היא להביא את הגולשים אל האתר. אז איך עושים את זה?

חקר מילות מפתח

הכלי המרכזי אתו גוגל עובד על מנת להבין את צרכי הגולשים הוא – מילים. חברת קידום אתרים מקצועית משתמשת בכלי מחקר מילות המפתח של גוגל כדי להבין אילו מילים הן המבוקשות ביותר. המילים והביטויים הללו ישולבו בתכני האתר – בדף הבית, אודות העסק, במאמרי הבלוג וכמובן בקטגוריות המוצר ובמוצרים עצמם. 

אופטימיזציה של עמודי האתר ל – SEO

אופטימיזציה נכונה מורכבת מעריכת כותרות פנימיות (H1, H2, H3), מעריכת תגיות META, מעריכת כתובות URL וביצוע הפניות 301 במידת הצורך ועוד. חשוב לציין שאופטימיזציה למנועי חיפוש היא איננה פעולה חד פעמית. חברת קידום אתרים מקצועית מתעדכנת בשינויים ובעדכונים השוטפים של גוגל ומעדכנת את האופטימיזציה של האתרים אותם היא מקדמת, כל הזמן. למידע נוסף על אופטימיזציית תגיות META באתר >>

התאמה טכנית של האתר לקידום

סריקת אתר מקיפה כוללת בדיקת אלמנטיים תכנותיים שיכולים להשפיע על איכות הקידום, כמו מהירות טעינת האתר במנועי החיפוש, הגדרות מוצרים לא נכונה באופו גורף באתר, מפת אתר לא מעודכנת, היררכיית כתובות URL לא נכונה ועוד. 

בניית אסטרטגיית תוכן לאתר

אחד המרכיבים החשובים ביותר בקידום אתר הוא תוכן האתר. מקדמי אתרים מומחים לתוכן, עוברים על תוכן האתר ובודקים איזה תוכן חסר, איזה עמודי תוכן חדשים יש לפתוח, אילו עמודים צריך לשנות או לערוך ואילו עמודים יש לבטל או לאחד. חברת SEO מקצועית, תעבור על עמודי התוכן ועמודי המוצרים באתר החנות שלך, ותבדוק שהתוכן בהם רלוונטי לקידום. למידע נוסף על כתיבת תוכן נכונה לקידום אתרים >>

אסטרטגיית קישורים חיצוניים לאתר

בניית קישורים חשובה לקידום אתרים בגוגל, וקישורים נכנסים הם בעצם הערות השוליים של עידן האינטרנט. החוכמה בבניית קישורים חיצוניים, היא לייצר אסטרטגיית קישורים מאותו תחום. אין ספק שלקישור חיצוני המופיע בכתבה בעיתון דיגיטלי עם עשרות אלפי קוראים ביום, יש כוח המלצה מעולה. עם זאת, לא פחות חשוב שהכתבה באמת תעסוק בתכנים שמעניינים את הקהל הרלוונטי, אחרת לקישור החיצוני אין הרבה מה להציע לגולש, וגוגל יודעים את זה. מלבד חיזוק הדירוג בגוגל, לקישורים חיצוניים יש פוטנציאל המרה. מרגע שגולש נוחת באתר, הוא מצפה לקבל מידע בעל ערך או הנעה פשוטה לפעולה. למידע נוסף על קישורים חיצוניים >>

אסטרטגיית קישורים פנימיים לאתר

נכון לאוקטובר 2019 – 96% מהתנועה האורגנית באינטרנט מגיעה ממנועי חיפוש, כש – 76% ממשתמשי  desktop, ו- 86% ממשתמשי המובייל עוברים דרך גוגל. דומיננטיות זו נובעת מהרלוונטיות של תוצאות החיפוש, והרלוונטיות, מגיעה לא מעט מהקישורים באתר. לקריאה נוספת על שילוב קישורים פנימיים בקידום האתר >>

 

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי לקידום אורגני של האתר שלך בגוגל, ללא עלות? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>> 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו