איך שגיאות 4xx משפיעות על קידום האתר ואיך לתקן אותן?

שגיאה 4xx היא שגיאה קוד סטטוס, כלומר שגיאה תכנותית, אבל גוגל מתייחס אליה קודם כל כאל תקלה בחווית המשתמש. מה המשמעות שלה, איך אפשר לזהות אותה ואיך לתקן את השגיאה?

עדכון האלגוריתם האחרון והמשמעותי של  – 2021, שם את חווית המשתמש במרכז. אחת הדרישות המרכזיות, נכון לעדכון הנוכחי אבל גם לפניו, הוא שכתובות ה – URL שמנוע החיפוש של גוגל סורק, יובילו ל.. נכון, לעמודים קיימים. אבל רגע, למה שגוגל יסרוק עמודים שלא קיימים באתר שלך, ומה אפשר לעשות כדי שהוא לא יעשה את זה? או! טוב ששאלת!

בקיצור:

  • שגיאה 4xx מעידה על בעיות בסריקת האתר שלך בגוגל.
  • את השגיאה מאתרים ב – Search Console כש – 404 היא השגיאה הנפוצה ביותר.
  • כדי לתקן אותה צריך להגדיר עמודים כ – noindex או לבצע הפניות 301.

 

איך נוצרת שגיאה 4xx?

על מושגים כמו 'שרת' וכמו 'אחסון', סביר להניח שכבר שמעת בעבר, אבל אם עדיין לא עברת הכשרה בתכנות ואם יש לך תחביבים נורמליים או חיי חברה, אז סביר עוד יותר להניח שלא התעמקת במושגים האלו יותר מדי. אפשר להירגע, כדי להבין מה זו שגיאה 4xx, לא צריך לא צריך לעבור קורס מזורז ב – DNS, וזה בטח לא מה שנעשה כאן. 

שגיאה 4xx, במילים פשוטות, מתייחסת למצבים שונים בהם כתובות URL מסוימות באתר שלך, מובילות לעמודים הלא נכונים. הכוונה כאן היא לא לעמודים תקינים אחרים בתוך האתר שלך תחת אותו דומיין (כתובת ראשית), אלא (בין היתר) לעמודים באתרים אחרים, למספר גדול של עמודים, או לעמודים שאינם קיימים. 

(מקור התמונה)

 

איך אפשר לדעת אם באתר שלך נסרקו עמודי שגיאה 4xx?

כדי לזהות את עמודי השגיאה, עליך להיכנס לחשבון ה – Google Search Console שלך. אם אין לך עדיין חשבון פעיל, זה הזמן לפתוח חשבון ולחבר אליו את האתר. למידע נוסף על השימושים שאפשר לעשות בחשבון search console>> 

במידה והחשבון שלך יזהה עמודים שגיאה, הוא יעדכן זאת כאן:

 

שגיאה 404 היא שגיאת ה – 4xx הנפוצה ביותר

כשאנחנו מדברים על שגיאה 4xx, חשוב לדעת שהשגיאה הנפוצה ביותר עליה אנחנו מדברים היא שגיאה – 404. השגיאה הזו מתקבלת במקרים בהם כתובת URL באתר שלך מובילה לעמוד שאינו קיים. אבל רגע, כל כתובת URL שלא קיימת באתר שלך מובילה לעמוד שאינו קיים, לא? 

בדיוק! לכן, הדבר האחרון שהאתר שלך צריך, זה שגוגל יסרוק כתובת URL שמובילה לעמוד כזה – עמוד ללא תוכן, ללא היגיון וללא מטרה. 

 

איך זה קורה?

מחקת עמוד באתר שלך ולא ביצעת שום פעולה המודיעה לגוגל שהעמוד כבר לא קיים? ברכות, יצרת עמוד 404! יש לך אתר ecommerce ומחקת 50 מוצרים שירדו מהמדף? יצרת 50 עמודי שגיאה 404.. שינית כתובת URL של עמוד מסוים בלי לבצע שום פעולה נוספת? 404! 

 

על פי שיטת הדירוג החדשה של גוגל, סביר להניח שדירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש האורגניות יצנח בצורה משמעותית. חשוב לדעת, במידה ויש לך אתר וורדפרס, ורכשת Yoast בגרסת פרימיום, כל שינוי URL שתבצע בעמוד יצור הפניה 301 אוטומטית מהכתובת הישנה לכתובת החדשה ויחסוך לך כאבי ראש מיותרים. זה אולי עולה קצת יותר, אבל אם יש לך אתר חנות או אתר דינמי אחר, כדאי לשקול את זה.

 

איך אפשר לתקן את השגיאה?

כדי לגרום לגוגל להפסיק לסרוק את העמוד 'השבור', כלומר, את העמודים בהם יש שגיאה – 404, אפשר לבצע שתי פעולות: להגיד לגוגל לא לסרוק את הכתובת הזו בכלל, או להפנות את הכתובת אותה גוגל סורק ושמובילה לעמוד שגיאה, לעמוד תוכן תקין באתר שלך.

 

להגיד לגוגל לא לסרוק את כתובת העמוד (noindex)

את הפעולה הזו צריך לעשות דרך מערכת הניהול של האתר שלך. אם יש לך אתר שבנוי במערכת וורדפרס, זה די פשוט. מה שצריך לעשות זה להיכנס ל – Yoast (אם אין אז כדאי להתקין), ולעקוב אחר ההוראות הבאות.

 

לבצע הפניות 301 מכתובות העמודים המחוקים לכתובות תקינות

מחקת עמוד אבל יש לך עמוד רלוונטי אחר באותו נושא? מחקת מוצרים אבל היית רוצה שהגולשים יגיעו למוצרים אחרים, דומים? שינית כתובת URL של עמוד מסוים? במקום לבקש מגוגל שלא לסרוק את כתובת ה – URL השגויה בכלל, אפשר לשלוח אותו מהכתובת הזו לכל כתובת URL אחרת באתר שלך. בדרך הזו האתר שלך לא מוותר על עמודים והכוח האורגני שלו יישמר, או שלפחות לא ייפגע בצורה קשה.

 

אם יש לך אתרים בממשקי וורדפרס או wix, ביצוע הפניות 301 זו פעולה לא מאוד מסובכת. מה שחשוב להבין לפני שעושים אותה, זה את ההגיון שבביצוע ההפניות. חשוב לשמור על היררכיה נכונה של כתובות URL, חשוב לוודא שמזינים את כתובות ה – URL הנכונות וחשוב לשמור על העמודים התקינים ולא לבצע טעויות של הפניה מכתובת תקינה לכתובת תקינה אחרת או חלילה לכתובת שגויה.

 

במידה ויש באתר שלך כמות גדולה של עמודי שגיאה, ובמידה וזו הפעם הראשונה בה עמודי השגיאה 4xx פוגשים אותך, כדאי לשקול לפנות לאנשי SEO מקצועיים שידעו לבצע את הפעולות הללו עבורך או להנחות אותך כיצד לבצע אותן בצורה נכונה שלא תפגע באתר.

 

מעניין? שמחים לשמוע! רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>>

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו