המדריך המקיף לGoogle Analytics – איך עושים את זה נכון?

google analytics

Google Analytics הוא כלי של חברת Google המאפשר למנהלי אתרים לקבל נתונים סטטיסטים על תנועת הגולשים באתר. גוגל אנליטיקס מאפשר מעקב אחרי גולשים ממנועי חיפוש ומרשתות חברתיות וקבלת מידע על אפקטיביות של פרסומות באתר, קידום ממומן (Pay Per Click), מדידה של מספר כניסות הגולשים למסמכים (למשל מסמכי PDF) ועוד. Google Analytics הוא כלי עוצמתי עבור מנהלי אתרים ומקדמי אתרים בפרט. הוא מאפשר קבלת מידע על ביצועי האתר בזמן אמת. הכלי ניתן לשימוש בחינם וישנה אפשרות לשדרג לגרסה מתקדמת בתשלום.

יתרונות השימוש ב- Google Analytics

  • מדובר על מערכת קלה ופשוטה לתפעול, כל אחד יכול לפתוח חשבון ב- Google Analytics ולקבל את הנתונים הסטטיסטים על האתר שלו. קיימים מדריכים רבים ברשת המסבירים כיצד להשתמש בכלי, גם גוגל פרסמה מדריך מקיף באתר שלה.
  • מדובר על כלי חינמי לחלוטין שחוסך לכם זמן וכסף. תוכלו לבצע את הניתוחים הסטטיסטיים בעצמכם, בנוסף גוגל אנליטיקס מאפשר התממשקות לכלים נוספים מבית גוגל כגון Google AdWords, יש לכך יתרון משמעותי בקבלת תמונה מלאה וכוללת על האתר שלכם.
  • ניתן להפיק דוחות המספקים מידע על האתר בזמן אמת, ניתן לייצא את הדוחות למגוון פלטפורמות כגון Excel ו-PDF.
  • תוכלו לקבל נתונים על תנועת הגולשים באתר, הנתונים נמצאים על לוח המחוונים (Dashboard) בו ניתן לקבל מידע על מספר כניסות יומי, מספר הביקורים בכל דף באתר, ממוצע של כמות הדפים הנצפים, זמן שהייה של כל גולש באתר, אחוזי הגולשים שנטשו את האתר והשוואה בין אחוז הגולשים החדשים שביקרו באתר לבין אחוז הגולשים שנטשו את האתר ועוד.

פילוח קהל היעד באמצעות Google Analytics

Google Analytics מאפשרת למשתמשים לבצע ניתוח מקיף של קהל היעד. הכלי מאפשר פילוח לפי גיל, מגדר ותחומי עניין. ניתן לקבל מידע נוסף על הגולשים כמו למשל מיקום גיאוגרפי, שפה, סוג הדפדפן והאם הם גולשים דרך המחשב האישי, טאבלט או סמרטפון. פילוח קהל היעד ב- Google Analytics הוא חוד החנית בקידום האתר שלכם, באמצעותו תוכלו לכוון את מטרות קמפיין השיווק והקידום של האתר. המידע ש- Google Analytics מספק דרך הדוחות, יעזור לכם בהבנת קהל היעד ומה הצרכים שלו. למשל תוכלו לגלות האם הגולשים שלכם מעדיפים לגלוש דרך המחשב האישי או דרך הסמרטפון.

פילוח מתקדם

Google Analytics מאפשר גם פילוח מתקדם יותר, ניתן להכין נוסחאות לקבלת נתונים על הגולשים. מדובר על ניתוח מידע מותאם אישית למנהל האתר. לדוגמא, קבלת מידע על כל המשתמשים מגיל 30 ומעלה שחיים בישראל וביקרו באתר.

מעקב אחר תנועת הגולשים

User – כל גולש באתר נקרא User והוא מקבל מספר, מעין ת.ז (Client ID) שתאפשר למנהל האתר לבצע מעקב פרטני עליו, ניתן יהיה לעקוב אחריו גם בביקורים הבאים שלו באתר על ידי העוגיות (Cookies) המאפשרות את הזיהוי הספציפי של הגולש בדפדפן.

  • Session – כל Session מהווה ביקור אחד באתר. כל ביקור מתחיל מהרגע שבו הגולש נכנס לאתר ועד לחצי שעה שבה לא בוצעו פעולות באתר. צריך לקחת בחשבון שיש מצבים בהם הגולש החליט לסגור את הדפדפן ולהיכנס אליו שוב בשלב מאוחר יותר, במצב כזה ה-Session מתחיל מחדש.
  • Event – כל פעולה שהגולש ביצע באתר נחשבת ל-Event למשל גולש רכש מוצר, צפה בסרטון, הקליק על כפתורים שונים או על קישורים ואפילו גלילה של המסך מעלה או מטה., סך כל הפעולות שבוצעו מוגדרות כ"אירועים" וניתן לעקוב אחריהם כדי להבין לעומק את התנהגות הגולשים.
  • Conversion- המרה היא ביצוע פעולה באתר המוגדרת מראש כפעולה שיכולה לספק הכנסה או פעולה שמנהל האתר מעוניין לעקוב אחריה, לדוגמא, לחיצה על כפתור לרכישת מוצר או יצירת קשר.
  • Conversion Rate Optimization – יחס המרה מתייחס לכמות הגולשים שביצעו בפועל את הפעולה הנדרשת, לעומת גולשים שנחשפו לאותו אזור באתר, אך לא ביצעו בפועל את הפעולה. יחס המרה הוא חשוב במיוחד למקדם אתרים לצורך ביצוע נכון של אופטימיזציה לאתר וכדי להבין אילו שינויים נדרשים ממנהל האתר ברמת התוכן או ברמת ממשק משתמש.

ב-Google Analytics ניתן לעקוב אחר יחסי ההמרה. למשל אם הגולשים לחצו על כפתור פרטי יצירת קשר, או שלחו פנייה לאתר באמצעות טופס. זה מדד חשוב לבעל העסק כדי להבין כמה לידים נכנסו לאתר בתקופה מסוימת. חשוב לדעת שניתן לבצע אינטגרציה עם פלטפורמת Google AdWords כדי לחשב את עלות ההמרה   CPC (Cost Per Conversion).

ניתוח תנועת הגולשים

גוגל אנליטיקס מאפשרת למנהל האתרים לדעת מהיכן הגיעו הגולשים לאתר שלו, האם הם מגיעים דרך גוגל בצורה אורגנית, קידום ממומן (PPC), רשתות חברתיות או דרך לינקים חיצוניים. לא כל הדפים באתר מקבלים את אותה רמת חשיפה, כדי להבין מה מעניין את הגולשים ואיזה תוכן הם צורכים יש צורך במעקב אחרי התנועה שלהם וניתוח התוצאות. בנוסף לכך, יש דפים עם כמות כניסות נמוכה יותר, כדאי לבחון את הדפים השונים כדי לקבל תמונה מלאה.

הצגת נתוני משפך

מומלץ לבצע מעקב עבור תקופה מסוימת כדי לקבל תמונת מצב נכונה על האתר ואיזה שינויים מומלץ לעשות בו. המידע הזה חשוב לצרכי הקמפיין השיווקי של העסק שלכם. כך תוכלו לדעת היכן כדאי לכם להשקיע את הכסף בקידום האתר. גוגל אנליטיקס מאפשר למנהל האתר להשתמש ב"הצגת נתוני משפך" שמספק נתונים על הדף הראשון בו ביקרו הגולשים וכיצד הם מנווטים בתוך האתר. המשפך מראה אינפוגרפיקה של הדפים לפי ניתוח תנועת הגולשים באתר, המדד הזה חשוב להבין אילו דפים נחשבים לאטרקטיביים יותר עבור הגולשים ואילו דפים ננטשו מהר יותר לעומתם.

יצירה וניהול של דוחות ב- Google Analytics

Google Analytics מספק למנהל האתר כמה דוחות חשובים שכוללים מידע על תנועת הגולשים באתר. נכיר חלק מהדוחות החשובים שיכולים לסייע לכם להתאים את האתר עבור הגולשים.

  1. Organic Search- מספק מידע על כניסת הגולשים במנוע החיפוש בצורה אורגנית, מדובר על חיפוש ללא תשלום.
  2. Social- הדוח מספק מידע על כניסת גולשים באמצעות רשתות חברתיות.
  3. Referral- כניסת גולשים מקישורים חיצוניים לאתר או מהפניות של לינקים שנמצאים מחוץ למנוע החיפוש.
  4. Paid Search- גולשים שהגיעו על ידי קידום ממומן (Pay Per Click).
  5. Direct Traffic – כניסה של גולשים שהקלידו את כתובת האתר ישירות לשורת החיפוש.
  6. Mobile Performance Report – הדוח מספק מידע על כניסות הגולשים דרך הסמרטפון, בנוסף ניתן לקבל מידע על מערכת ההפעלה ועל סוג הדפדפן ממנו הגיעו הגולשים לאתר.
  7. Other- מדובר על כניסת גולשים מקישורים שגוגל לא הצליח לזהות במנוע החיפוש.
  8. דוחות Real Time- מידע על ביצועי האתר בזמן אמת.
  9. דוח User Explorer- גוגל שדרגה את מערך הדוחות ושילבה כמה דוחות חדשים המתמקדים בחוויית המשתמש באתר ומסייעים להבנת התנהגות הגולשים.
  10. הדוח User Explorer  מאפשר מעקב על כל גולש באתר, מהרגע שנכנס אליו ועד ליציאתו. ניתן לקבל מידע מהיכן הגיע הגולש, דפים שביקר בהם, פעולות או  רכישות שביצע באתר ועוד. נתונים אלו חשובים מאד לביצוע אופטימיזציה לאתר.
  11. Content drilldown – מספק מידע על היררכיית האתר, על העמודים האטרקטיביים ביותר ומה בעיקר מעניין את הגולשים.

השפעת Google Analytics על קידום האתר

לסיכום, Google Analytics כפי שראיתם הוא כלי בעל השפעה רבה על הבנת התנהגות הגולשים והצרכים שלהם. חשוב לבצע פילוח של קהל היעד כשלב ראשוני ולאחר מכן לבצע ניתוח נתונים ומדדים כדי לקבל תמונת מצב אמיתית ושקופה על האתר שלכם. באמצעות Google Analytics  תוכלו לקבל מידע עדכני ובזמן אמת על האתר ועל הנתונים הנדרשים לצורך אופטימיזציה וקידום אורגני בגוגל.

אולי תתעניין גם ב:

UX-חווית משתמש

מה זה יחס המרה?

חיפוש ממוקד בגוגל: טריקים שכדאי להכיר

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו