יש ירידות ועליות במיקומים בביטויים בגוגל?

יש ירידות ועליות במיקומים בביטויים בגוגל?

מבנה אתר או כמו שחלק מכנים אותו "זרימת האתר" ה"FLOW שלו", הוא דבר שמעט מאוד אנשים שמים אליו לב.

כמובן שאין לי כוונה לשים אצבע מאשימה כלפי בעלי העסקים שלהם לא אמורה להיות המודעות לחשיבות מבנה האתר, אני מכוון יותר את האצבע כלפי החברות שבונות את האתרים עבור הלקוחות וגם כלפי חברות SEO שלא מודעות לנושא – ופותחות דפים ללקוחות או מבצעות אופטימיזציה לאתר מבלי להתחשב במבנה האתר. (לא כולן כמובן)

מה זה URL ?

URL הוא הכתובת שבה נמצא תוכן הדף המבוקש. אפשר להגדיר את זה כתיקייה שבתוכה יושב כל התוכן של דף ספציפי באתר. דבר זה מקל על מנוע החיפוש כאשר הוא ניגש לסרוק את האתר. URL מתחיל בכתובת הדומיין הראשית לדוגמא:  https://www.wesb.org.il
ותקף עבור כל כתובת פנימית של דף / תמונה / תוכן שקיים באתר.

מדוע חשוב לשים דגש על מבנה URL תקין?

התשובה הקצרה היא – בכדי להקל על גוגל להבין את האתר שלך בצורה הקלה ביותר.על-פי מדיניות גוגל , על הכתובת URL להיות ברור ופשוטה ככל האפשר. אסור שיהיו כפילויות או כמעט כפילויות בכתובות ה- URL.

עשה:

  • השתמש במילים הפשוטות ביותר (WORDS) בכדי לתת שם ל-URL.
  • צור תיקיות והיררכיה הגיונית בכדי להגיע לכתובת הרצויה.
    דוגמא: /מוצרים/מוצרי-טיפוח-לגבר/קרם-פנים/
  • יש לבצע שימוש בכתובת אחת ייחודית עבור כל דף.

אל תעשה:

  • אל תבצע שימוש בתווים/אותיות/מספרים לא נחוצים במבנה ה-URL.
  • לא לכנות URL בכינוי כללי לדוגמא: PAGE1.PHP.
  • אין לבצע שימוש כפול באותן מלים – דבר שעשויי לגרום לאופטימיזציית יתר באתר (OVER OPTIMIZATION).  לדוגמא: /חברת-הדברה/חברת-הדברה-בשרון/
  • יצירת מבנה מסובך ולא הגיוני של תיקיות האתר שלא לצורך.
    לדוגמא: …/dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.html
  • שימוש בשמות ב-URL שאינם קשורים לתוכן שנמצא בעמוד.
  • יצירת סאב-דומיין עם אותו תוכן. (יצירת תוכן משוכפל)
    דבר זה נכון גם בנוגע להתנגשות בין גרסאות HTTP:// | HTTP://WWW

לסיכום:

אני יודע שהדבר עשוי להיות מבלבל בטח במידה והקורא את המאמר אינו בעל מקצוע המגיע מתחום הקידום  ובכל זאת, חשוב מאוד לשים דגש וחשיבה רבה בבניית מבנה אתר תקין, כל זאת בכדי למנוע סיבוכים בעתיד, אי-הצלחה של קידום האתר ומניעת האפשרות להיפגע כתוצאה מעדכון אלגוריתם כזה או אחר.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו