כותב תוכן רק כדי שהאתר יתקדם בגוגל? טעות! מה ההבדל בין תוכן קידומי לקופיריטינג

כותבי תוכן ומנהלי אתרי אינטרנט רבים כותבים תוכן לאתר אינטרנט כדי לפרסם את האתר. אם אתה רוצה לפרסם במנועי חיפוש תוכל לעשות זאת בצורה ממומנת, אבל אם אתה רוצה להגיע לגולשים בצורה אורגנית אתה צריך לכתוב תוכן ברמה של קופירייטינג אבל עם מחקר מקצועי ומחשבה מוקדמת בנוגע לקידום. מה ההבדל, כיצד משלבים ביניהם, ואיך עושים את זה נכון? תשובות בפנים.

קופירייטינג היא אומנות השיווק הקלאסית. המטרה שעומדת מאחורי עבודת הקופירייטר היא להעביר מסר שיווקי שמשלב בין מוצר לבין אידאולוגיה, רגש, שאיפה, מחשבה וכל מיני מילים גדולות אחרות שיוצרות דבר שנקרא 'מיתוג'. המטרה הישירה של הקופירייטר היא לגרום לקונה פוטנציאלי לרכוש מוצר או שירות מסוים.

בכתיבת תוכן קידומי לאתרי אינטרנט המטרה היא שונה, או יותר נכון המטרות הן שונות. התוכן אמור לעבוד על שני מישורים: אופטימלי לקידום אורגני במנועי חיפוש, ובעל ערך מוסף לקוראים. המטרה יכולה להיות העברת מידע מקצועי, מידע חינוכי, מידע רפואי וכל סוג מידע אחר שמתכתב עם המטרות והייעדים של מותג מסוים. 

אם אתה מנסה להשתמש בטכניקות מעולם הקופירייטינג לכתיבת תוכן לאתר שלך, אתה לא מדבר באותה שפה בה הגושלים מדברים כשהם נכנסים לקרוא מאמר תוכן, מה גם שמנועי החיפוש יתעלמו מהתוכן שלך לחלוטין. אז איך יוצרים תוכן קידומי ולא נופלים למלכודת שהיא אך ורק הקופירייטינג? תשובות במדריך הבא.

למה צריך לכתוב תוכן לקידום אתרים?

העוגן המרכזי עליו תוכל להישען לצורך קידום העסק שלך באינטרנט ועל מנת לשרוד בעולם קידום האתרים (SEO) הדינאמי, הוא התוכן שאתה מספק לגולשים. 

כתוב לבני אדם וזכור את האלגוריתם – התוכן צריך להיות משכנע ומותאם למנועי החיפוש, ולא פחות חשוב, עליך להכניס תוכן חדש לאתר באופן עקבי ולרענן תוכן ישן כך שיהפוך לרלוונטי. אם ברצונך ליצור תוכן שימושי שידורג במיקום גבוה בגוגל, ובמקביל ימשוך לקוחות להשתמש בשירותים אותם אתה מציע, עליך לקחת בחשבון את מרכיבי אלגוריתם הדירוג של גוגל.

מילות מפתח יפתחו את השער לעמודים הראשונים בגוגל – כתיבת תוכן  שימושי ומשכנע ובעל ערך, עבור קידום אתרים, חייב להתמקד במילות מפתח ספציפיות. מילות המפתח הללו יגרמו כך למשתמשים לקדם את התוכן בפלטפורמות של מדיה חברתית, יגבירו את הסמכות והרלוונטיות של התוכן בגוגל, וכפועל יוצא ישפרו את הדירוג אתר האינטרנט שלך עבור אותן מילות המפתח שנבחרו.

כותבי תוכן משקיעים 5% מזמן הכתיבה בטקסט החשוב ביותר: בכותרת

התוכן שלך עשוי להיות בעל ערך, אך אם הכותרת שכתבת בינונית כמות הכניסות לאתר שלך תהיה נמוכה. מבדיקות רבות שנערכו בקרב בעלי אתרי אינטרנט וכותב תוכן עולה כי כמות הזמן והמחשבה שהם משקיעים בכתיבת התוכן עצמו, לא פרופורציונלית לכמות הזמן והמחשבה שהם משקיעים בניסוח כותרות.

הנתון הזה פשוט לא מסתדר עם העובדה הפשוטה שגולשים בוחרים האם להישאר ולקרוא את התוכן באתר שלך, על פי הכותרת. אז איך תוכל להשתמש בכותרת כדי למשוך את הקוראים להמשיך ולקרוא את התוכן?

שלב מספרים בכותרת – הפסיכולוגיה שמאחורי המספרים גורמת לכולם להבין אותם מהר מאוד, ממקדת את הכותרת ומעבירה מידע מאוד מסוים מיד עם המפגש הראשוני של הקורא עם הטקסט. מעבר לזה, מספרים פשוט בולטים לעין בתוך ים של אותיות. אתרי האינטרנט הגדולים בארץ ובעולם הבינו את הפסיכולוגיה הזו כבר מזמן והם משתמשים בה כל הזמן. ראה לדוגמא את צילום המסך האקראי הבא מאתר וואלה:

שים לב כמה מספרים נמצאים בכותרות הראשיות של עמוד הבית. לא מאמין? כנס לכל אתר אינטרנט גדול בארץ או בעולם, בכל רגע נתון. שתיים מתוך חמש כותרות יהיו כמעט תמיד בשילוב מספרים.

קבל השראה לכותרות מגוגל – אם אתה תקוע ולא יודע על מה לכתוב, אתה יכול לחפש תוכן דומה לפי מילות מפתח בגוגל. רוב תוצאות החיפוש יהיו ידידותיות לקידום אתרים ומכוונות למילת המפתח, אך חלק מהכותרות (במיוחד בתחתית העמוד הראשון ובעמודים הבאים בגוגל) יהיו ארוכות מדי ולא יהיו ידידותיות למשתמש.

מהמחקר הקצר הזה תוכל לקבל השראה לניסוח הכותרת, השראה למבנה הכותרת ובעיקר תוכל ללמוד מה לא לעשות ומאילו טעויות תוכל להימנע מראש.

ניתן להשתמש גם בהשלמה האוטומטית של גוגל (AUTO COMPLETE) לקבלת רעיונות ליצירת כותרות. בדוגמא הבאה ניתן לראות אילו רעיונות נוספים גוגל נתן לי לאחר שכתבתי את המשפט "איך לכתוב כותרת למאמר":

מכאן אוכל להרכיב כותרת כזאת לדוגמא: "איך לכתוב כותרת שיווקית ומושכת שתגדיל לך את התנועה לאתר?"

כך זה נראה בתחתית העמוד של תוצאות החיפוש בגוגל:

 

כתוב תוכן ממוקד מטרה

התוכן עצמו הוא נדבך חיוני בקידום האתר שלך. הסיבה העיקרית לכך שאנשים מבצעים חיפושים בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים היא שהם מחפשים תוכן שימושי. מנועי חיפוש ניזונים מתוכן קידומי טרי, וזו הסיבה שעליך לעדכן באופן עקבי את האתר שלך.

קרא לילד בשמו – אתה לא כותב כתבה (אלא אם כן אתה מנהל בלוג חדשותי כזה או אחר). אתה כותב מאמר תוכן או מדריך, כך שההתייחסות שלך בכתיבה אל הקוראים שלך צריכה להיות בהתאם. 

ברגע שתכוון את עצמך תודעתית לכיוון של כתיבת מדריך ותצא מאזור כתיבת 'ידיעה חדשותית' או 'כתבת צבע', הטרמינולוגיה שלך תשתנה בהתאם והטקסט יהפוך להיות מותאם הרבה יותר לקהל קוראים ספציפי, מה שאמור לגרום לאלגוריתם "הכל יכול" לזהות את זה ולדרג אותך במיקום גבוה בתוצאות החיפוש.

מילות מפתח (לא בכפייה, לא) – אם אתה רוצה לכתוב את התוכן הטוב ביותר שידורג במיקום גבוה בגוגל, עליך לשלב את מילות המפתח בצורה נכונה בגוף הטקסט. נסה לשלב את מילת המפתח כבר בכותרת אך אל תכפה אותה. בנה משפט שבני אדם יכולים להבין ואל תנסה לכתוב עבור אלגוריתם (פשוט זכור שהוא קיים, משגיח מלמעלה..).

אם בעבר הצמצום בכמות התוכן היה מילת המפתח בכתיבת תוכן, היום יש מאמרי תוכן של מאות וגם של אלפי מילים שמדורגים במיקום גבוה בגוגל תחת מילות מפתח. נסה להבין את הקורא שלך לפני שאתה חושב על אלמנטים כמו אורך המאמר או המדריך.

כל פיסת תוכן שאתה כותב באתר שלך זקוקה למבוא משכנע. ההקדמה היא החלק שמגיע מיד אחרי הכותרת הראשית (ותת הכותרת אם קיים בתוכן שלך). המבוא שלך אמור לכלול לפחות אחד מביטויי המפתח הממוקדים שלך. כאן זה בדיוק המקום לנסות ולשלב ביטויי מפתח ארוכים במיוחד, מה שנקרא גם 'זנב ארוך'.

 

מה צריכה להיות תדירות מילות מפתח בתוכן?

משמעות תדירות מילות המפתח פירושה כמה פעמים מילות המפתח שבחרת מופיעות בדף האינטרנט. לדוגמה, אם מילת המפתח שלך היא "המלונות הטובים ביותר באילת", כמה פעמים ביטוי מילות המפתח המדויק הזה יופיע במאמר המילים שלך. לעומת זאת, צפיפות מילות המפתח עוסקת ביחס של "המלונות הטובים ביותר באילת", למילים אחרות באותו עמוד.

תדירות וצפיפות מילות המפתח כבר לא בטוח כיעילות כמו שהיו פעם, לפני שגוגל החלה לפרסם עדכונים תכופים, אך הם עדיין חלקים מקידום האתר במנועי החיפוש. הדרך היחידה לדעת אם החזרה על מילות המפתח שלך היא אפקטיבית או 'ספאמית' היא למדוד את התדירות הזו לאורך כל התוכן. "כלל אצבע" (שלא בטוח שאני מאמת אותו תמיד) הוא, צפיפות מילות מפתח העולה על 5.5% עלולה עלולה לפגוע בדירוג שלך בגוגל במקום לעזור לך.

אז מה עושים במקום תדירות וצפיפות?

חשוב על רלוונטיות התוכן. כיום האלגוריתם של גוגל יודע לזחול לתוך עמוד, לקרוא את התוכן ולהבין כמה הוא רלוונטי עבור נושא מסויים. מצד שני, הוא יודע גם לומר עד כמה התוכן איכותי, כך שבמקרה והתוכן נכתב עבור קידום ונעשתה בכוונה חזרה על מילות מפתח רק כדי שיהיו שם, הדף עלול להיות מדורג כספאמי.

השתמש במלים נרדפות "SYNONYMS" הקשורות באותו נושא. או לחלופין/בנוסף, השיטה האהובה עליי היא פשוט לראות מה גוגל מספר לי שהוא אוהב. 

אם לדוגמא אני אכתוב את הביטוי: "מה החשיבות של כתיבת תוכן איכותי באתר"

אבצע מחקר ל-3 התוצאות הראשונות וכך אוכל לראות כיצד הם כותבים את התוכן לאותו עמוד ולקבל רעיונות וקווים מנחים לכתיבת התוכן שלי באותו נושא.

צור קישורים פנימיים וחיצוניים בעמודי התוכן

קישורים הם אבני היסוד של כל דף אינטרנט. קישורי דפים בעצם אומר ל- Google שאתה מחובר לעולם ושיש לך תוכן שימושי שאנשים יכולים לגשת אליו. קישור לאתרים ודפי סמכות אחרים הוא אינדיקציה לכך שאתה מעריך את מה שאנשים אחרים יוצרים. 

גוגל נוטים לתגמל אתרי אינטרנט שמסתנכרנים עם הייעוד המרכזי שלהם: ארגון המידע בעולם והנגשתו באופן אוניברסלי. 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו