כך תבצע אופטימיזציה נכונה ל – META TITLE + META DESCRIPTION

כדי לכתוב תגיות meta title ותגיות meta description איכותיות שיחזקו את האתר שלך בגוגל, עליך להפוך אותן לייחודיות, לוודא שהן לא קצרות או ארוכות מדי, להתנהל נכון עם מילות מפתח, לכתוב לבני אדם ולא לרובוטים ועוד. רוצה לדעת יותר? המשך לקרוא.

באופן כללי, התוצאה של אופטימיזציה של תגיות התיאור ותגיות הטייטל של עמודי האתר שלך למנועי החיפוש, אמורים בסופו של דבר להגדיל את התנועה אל האתר שלך.

במדריך הבא הזה אסביר מהם תגיות ה – meta title ותגיות meta description, מדוע הן כל כך חשובות עבור אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ואיך אתה יכול לייעל אותן ולהפיק מהן את המירב.

מה זה META TITLE?

כותרת ה- meta title היא שורת טקסט שמוצגת בתוצאות מנועי החיפוש ומקשרת את הגולש אל הדף. תגית הטייטל היא אחד האלמנטים החשובים בקידום האתר, אבל עם זאת לא מדובר בטכנולוגיה מתוחכמת במיוחד. בסופו של דבר זו שורת קוד HTML די פשוטה של קוד שנראה כך:

<title> אני כותרת  </ title>


בגוגל, זה נראה כך:




על ידי אופטימיזציה של כותרות עמודים עבור קידום אתרים, תוכל להגדיל את כמות הלחיצות עליהן, וכתוצאה מכך לקבל תנועה רבה יותר באתר.






מה זה META DESCRIPTION?

תיאורי מטא, תגיות התיאור למנועי החיפוש, הם תיאורים קצרים של עמוד מסוים. ה – META DESCRIPTION מסכם את תוכן הדפים אותם גוגל מציג כתוצאה לחיפוש של ביטוי מסוים.  כמו כותרות המטא, גם תגית התיאור נכתבת באמצעות קוד HTML קצר:


<meta name=”description” content=”This is a meta description of a page”>


כשמופיעים בגוגל, זה נראה כך:




תגית תיאור חסרה, או כזו שאינה כתובה היטב, עלולה לגרום לכך שאנשים לא ישימו לב לדף שלך בתוצאות החיפוש של גוגל.



כיצד גוגל משתמש ב – meta title וב- meta description?

אם אתה רוצה להבין איך גוגל חושב, נסה להבין קודם כל איך המשתמש חושב. גוגל משנה באופן תדיר את האלגוריתם שלו כך שיתאים להתנהגות הגולשים.


השינויים שגוגל מבצע הם חיצוניים, כמו הגדלה והקטנת גופן תוצאות החיפוש, גודל התמונות המוצגות בתוצאות החיפוש, אורך הטקסט המוצג ועוד אלפי שינויים קטנים בעיצוב ובאלגוריתם, שינויים שסביר להניח שלא תשים אליהם לב.


גוגל יכול להציג תוצאות בדרכים שונות. כל ביטוי חיפוש מספק תוצאות שונות בהתאם למה שהאלגוריתם של גוגל "חושב" שהמחפש רוצה לראות. לא תמיד גוגל יציג תוצאות כתובות, ולפעמים הוא יציג גרפי ידע, קרוסלות תמונות, תיבות תשובה ושלל אלמנטים אחרים עבור הגולש. כמו בתי מלון למשל:




כיום, בדפי תוצאות החיפוש של גוגל האלמנטים האלה נכנסים ויותר, מה שבעצם דוחק אתרים אחרים אל מחוץ לעמוד התוצאות הראשון.  גוגל בעצם מנסה לענות ישירות על שאילתת החיפוש המקורית, כך שהגולש יקבל את המידע הדרוש לו במהירות. התוצאה היא עיצוב או עידוד של התנהגות גולש שמחפש את התשובה מבלי שיצטרך להיכנס ללחוץ על קישור.


הבעיה מתחילה בכך שהתוצאה שבמקום הראשון מקבלת מספר מופחת של ביקורים והדפים בתשעת המיקומים האחרים נדחקים לתחתית הדף הראשון של תוצאות החיפוש, מה שמקטין את המספר הכולל של גם גולשים שנכנסים אליהם.


כאן בדיוק נכנסת לתמונה חשיבות התוכן שהאתר שלך מציג לגולש. ביצוע איפטימיזציה של תגית הכותרת ותגית התיאור למנועי החיפוש, היא הדרך שלך להילחם על המקום שלך בעמוד הראשון ולמשוך גולשים ללחוץ על התוצאה שאתה מציג עבור הביטוי אותו חיפשו ולהיכנס לאתר שלך.

כך תבצע אופטימיזציה ל – META TITLE

לפני שאציע לך דרכים לכתיבת תגית תיאור מוצלחת שתשפר את מיקום דפי האתר של הגוגל, אני מציע לך לעבוד עם מסמך טיוטה לפני שאתה מזין את הטייטל ומעדכן אותו בממשק הניהול. ברגע שגוגל סורק את הטייטל שלך (זה יכול לקחת שעות וזה יכול לקחת דקות) שינוי נוסף שתבצע עשוי דווקא לפגוע במיקום הדף.


1. הפוך כל תגית כותרת לייחודית

כל עמוד באתר שלך צריך להיות ייחודי, וכך גם תגית כותרת העמוד שלו. כל כותרת עמוד צריכה להיות מותאמת לכל עמוד כך שיהיה קל להבדיל בין דפים. זוהי משימה קלה כשאתה עובד באתר אינטרנט קטן שיש בו רק 25 עמודים, אך עבור אתרים גדולים יותר כמו חנויות מסחר אלקטרוני או פורטלים גדולים במיוחד עם מאות קטגוריות ואלפי מוצרים או דפי עסק, מדובר בפרויקט לא פשוט בכלל.


המטה טייטל של העמודים שלך צריכים בסופו של דבר להיות סיכומים ייחודיים של הדף, וחשוב מזה, אסור להם להטעות את הגולש. אם הדף שלך לא קשור ל"רואי החשבון הטובים ביותר בראש העין", הטייטל לא אמור להכיל את הביטוי הזה.


מעבר לשילוב מילות מפתח במטה טייטל, אל תשכח לשלב גם ביטויים מקדמי מכירה וביטויים שמניעים לפעולה, כמו בדוגמה שלפניך:


אם האתר שלך מורכב ממאות עמודים, ההמלצה שלי היא ליצור תגיות כותרת (וגם תגית תיאור) רק לדפים החשובים והמשתלמים ביותר שלך, כגון דפי קטגוריות או המוצרים הנמכרים ביותר באתר, ולהשתמש בתגיות דינמיות עבור הדפים האחרים. זהו תהליך מסובך, וההמלצה שלי היא לפנות למפתח אתר האינטרנט שלך לקבלת הנחיות כיצד לעשות זאת.



2. השתמש במילות מפתח יעד ייחודיות

כשאתה מחפש ביטוי בגוגל, אתה מתחיל באופן אוטומטי לסרוק את תגיות הכותרת בחיפוש אחר המילים שהקלדת. כמו שאתה עושה את זה, כל גולש אחר בעולם עושה את זה. לכן, התחל כל מטה טייטל לדף מסוים במילים ההגיוניות ביותר המסכמות את אותו דף. 


אל תשלב את אותם ביטויים בתגיות הכותרת של דפים שונים באתר שלך. אם יש לך שלושה דפים שונים שהמטה טייטל שלהם מורכב מהביטוי "שיעורי כושר", אך הם אינם מציינים כי דף אחד עוסק ביוגה ודף אחר באירובי, איך לקוחות פוטנציאליים ימצאו את הדף שהם מחפשים?


היכן שניתן, התחל עם מילות המפתח שלך כך שהן יהיו קרובות יותר לאזורים שבהם אנשים סורקים תחילה – אך אל תאלץ את זה. אם הדבר לא מסתדר תחבירית או הגיונית, שים את מילות המפתח שלך באמצע הטייטל. נסה עד כמה שאפשר, להימנע מלשים אותם בסוף.


אם תגית כותרת הדף שלך אינה ספציפית או שאיננה ייחודית מספיק, Google עשוי להשתמש בכותרת הפנימית של אותו דף במקום המטה טייטל, דבר שיכול להפחית את שיעור הקליקים שתקבל.



3. אל תכתוב תגיות title קצרות מדי

כתיבת כותרת meta title קצרה מדי, זה בערך כמו שתקנה שטח פרסום של עמוד עיתון ותשתמש רק ברבע או בחצי מהעמוד. יש לך כמות מסוימת של תווים להשתמש בהם כדי להתחרות עם המתחרים שלך ולהגיע לכמה שיותר גולשים – השתמש בהם.



4. אל תכתוב כותרות title ארוכות מדי

נכון לדצמבר 2019, גוגל מציג את 69 התווים הראשונים שנמצאים בתגית הכותרת. טייטלים שחורגים מכמות התווים הזו סביר להניח שגוגל יקצץ אותם ויכניס ויציג שלוש נקודות. שים לב לדוגמא הבאה ולהבדל בין שני המקומות הראשון בתוצאות החיפוש לבין המקומות 3 – 5:





זה חשוב במיוחד כאשר יש לך את מילות המפתח שלך באמצע או בסוף כותרת העמוד. אם הכותרת שלך ארוכה מדי, מילות המפתח שלך לא יהיו גלויות והסיכוי של הדף להקליק עליה פוחת משמעותית. אם שם העסק שלך נמצא בסוף הטייטל, כך בחשבון שהגולשים לא ייחשפו אליו. 


5. זכור שאתה כותב לבני אדם ולא לרובוטים

בוא נניח שדחיסת ביטויים במטה טייטל תדחוף אותך במעלה הדירוג של גוגל ותמקם את האתר שלך במקום הראשון (מה שלא נכון בכלל), נסה לחשוב כמה גולשים באמת יכנסו לדף שהכותרת שלו מורכבת כך:


מילת מפתח | מילת מפתח | מילת מפתח | מילת מפתח


הכותרות שלך צריכות להיות כתובות לקריאה על ידי אדם, מכיוון שהוא זה שהולך ללחוץ על הדף שלך – לא רובוט.


כשאתה כותב את כותרות העמודים שלך, קרא אותם לעצמך (עדיף בקול, אבל לא חייב). כל meta title של עמוד היא פרסומת לעסק שלך והיא צריכה לסכם במדויק את התוכן שבדף, וחשוב שהיא לא תהיה מתעתעת.


נסה לשלב מספרים בטייטל. עשה ניסוי קצר וחפש ביטוי מסוים בגוגל. הסבירות שהתוצאות הראשונות יציגו טייטלים עם שילוב מספרים היא גבוהה מאוד. שוב, גם כאן אין צורך לאלץ את זה, אבל שילוב מספרים בחלט לא יזיק.


6. האם חובה לכתוב את שם העסק בתגית הטייטל?

מתוך ניסיון, אומר שהרבה יותר נכון לכלול את שם המותג או העסק בתהליך הכתיבה של תגית הטייטל של העמוד. כך תבטיח כי הכותרת מציגה את המידע הטוב ביותר האפשרי למשתמש החיפוש.


למרות שלעתים זה יכול להגביל את מספר התווים הזמינים – במיוחד כאשר שם המותג או האתר ארוכים, ההמלצה היא לא לוותר על הכנסת שם העסק שלך לטייטל.


עם זאת, נסה להעריך מה חשוב יותר לעסק שלך. אם השארת המותג שלך מכותרת הדף שלך פירושה שאתה יכול להקדיש שטח תו נוסף לביטוי או למילות המפתח הטובות ביותר שישמשו לכותרת, שקול להשאיר את שם המותג שלך בחוץ. אין שני מקרים זהים, לכן יש לבדוק זאת כל מקרה לגופו.




כך תבצע אופטימיזציה ל – META DESCRIPTION


1. הפוך כל תגית תיאור דף לייחודית

לכל עמוד באתר שלך צריכה להיות תגית תיאור ייחודית המתארת במדויק את תוכן העמוד. כתיבת meta description יכולה להיות משימה שלוקחת זמן רב, כך שכמו בכותרות העמודים, עליך למיין את כל העמודים שלך לפי סדר עדיפות וליצור תגיות תיאור חדשות בהתאם.


זכור שכל כותרת עמוד צריכה להיות סיכום ייחודי של הדף ואסור שהוא יטעה. אל תכניס ביטויים לא קשורים לתיאור הדף רק כי אתה חושב שהרבה אנשים מחפשים את הביטויים האלה. אם אין קשר בין מה שאתה מציע לבין מה שכתוב בתיאור, אנשים יצביעו ברגליים וכך יעשה גם גוגל.


אם תיאור המטא שלך אינו מדויק, Google עשויה לשלוף באקראיות תיאור שכזה מתוך הדף עצמו, מה שעלול להפחית את שיעור הקליקים והכניסות לאתר שלך באופן משמעותי.


גם כשאתה כותב description, בדומה לטייטל שלך, גם כאן אל תשכח לשלב ביטויים מקדמי מכירה וביטויים שמניעים לפעולה.


בדומה לכותרות עמודים, ניתן להכיל תגיות תיאור דינמיות עבור אתרים גדולים יותר, אז אנא דבר עם מפתח האתר שלך על מנת לבצע זאת.




2. השתמש ב – keywords ייעודיות

עליך לכלול מילות מפתח הן במטה טייטל והן במטה דיסקריפשן של דפי האתר שלך. כך בעצם תגדיל את הסיכוי שהדף שלך יוצג ליותר גולשים שמחפשים שאילתה מסוימת בניסוחים שונים.


התחלת כל תגית תיאור עם מילות מפתח נכונות יכולה בהחלט להגדיל את שיעור הקליקים של דף. שלא כמו שינוי תגית הטייטל, את תגית התיאור אין בעיה לשנות כמה פעמים שתרצה, כך שאתה יכול לנסות ניסוחים שונים ולהכניס את מילות המפתח בצורות שונות ולבדוק מה עובד יותר.



3. אל תכתוב description קצר מדי

תגיות תיאור קצרות מדי הן מחזה מוזר ונדיר, ויש לזה סיבה מוצדקת. אם למתחרה שלך יש תיאור ארוך יחסית, שתופס מקום רב, לא רק שהוא יתבלט יותר, אלא שהוא גם יתפוס יותר שטח על המסך וידחף דפים אחרים לתחתית דף תוצאות החיפוש.



4. אל תכתוב description ארוך מדי

בדומה לכותרות עמודים ארוכות, גם תגיות תיאור ארוכות יקטעו באמצע על ידי גוגל. תגית התיאור שלך צריכה לנוע בין 70 – 155 תווים, כשההמלצה שלי היא שהתיאור לא יעלה על 130 תווים (נכון לדצמבר 2019). הסיבה לכך היא שבדסקטופ אמנם גוגל יציג את כל 155 התווים, אבל במובייל הוא יציג רק 130 תווים.




5. כתוב לבני אדם ולא לרובוטים

כתיבת תגית תיאור מספקת מקום רב להעברת המסר שלך, ולכן במקום למלא כמה שיותר ביטויי מילות מפתח, נצל את המקום הזה לכתוב מודעה נהדרת לדף שלך.


תאר כיצד התוכן בדף שלך מציע את התשובה המושלמת לשאילתת המחפש, בין אם זה בצורה של מידע, מוצר או שירות.


כתוב בשפה שלקוח היעד שלך רוצה לראות והימנע מדיבור עסקי. עסקים לא קונים מוצרים ושירותים – אנשים כן, אז כתוב עבורם.


דוגמאות לכתיבת meta description איכותי:





6. עקוב ושפר את הנתונים שלך

כתיבה או אופטימיזציה של תגיות טייטל עמוד או תגיות תיאורי עמודים אינה משימה חד פעמית. לאחר שכתבת והזנת את התוכן המבוקש, תצטרך לבדוק את ההשפעות החיוביות או השליליות של השינויים שביצעת. אם השינויים יובילו לירידה בקליקים לאתר שלך, חזרה לנתונים הישנים תהיה הצעד הראשון שיהיה עליך לנקוט.


מצד שני, אם אתה רואה שיפורים בשיעור הקליקים בדפים עם תגיות title ותגיות description של דפי האתר שלך, שים לב מה היו השינויים ושקול לבצע שיפורים דומים גם בדפים אחרים באתר. לשם כך תוכלו להשתמש במסוף החיפוש החינמי של גוגל.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו