כתיבת תוכן שגויה: 10 דרכים לכתיבת תוכן נכונה בקידום אתר

Blog Writing

לומר שהאינטרנט הוא חלל צפוף זה כמו להגיד שיש הרבה כוכבים בשמיים / חול על החוף, או אטומים בתא. נכון ל – 2019 קיימים למעלה מ- 1.9 מיליארד אתרים, ויותר מ- 3.5 מיליארד חיפושים בגוגל בכל יום וכמות אדירה של תכנים שאי אפשר לתאר. אז איך התוכן שאתה כותב יכול בכלל להגיע למישהו?

 

מחקר של Internet Live Stats מצא כי 55 אחוז מהמבקרים בדפי אינטרנט מבלים 15 שניות או פחות בדף. אחד האמצעים היעילים להילחם בסטטיסטיקה הזו היא על ידי כתיבה טובה של תוכן באתר. 

במאמר הבא אנסה לעשות קצת סדר בכל הנוגע לכתיבת תוכן איכותית. מה מגדיר אותה והאם הדבר יכול לתרום לגידול בלקוחות שמגיעים אליך דרך האתר? הרי סביר להניח שתוכן דומה כבר נכתב – אז איך אתה תוכל להיות ייחודי מבין כולם ואיזה ערך מוסף תוכל לתת למבקר באתר?

 

מי קהל היעד שלך?

כותבים רבים מכל התחומים, בין אם מעולם הפרוזה ובין אם מעולמות השיווק והפרסום, עושים שוב ושוב את אותה טעות ומתחילים לכתוב לפני שהם מבינים מה הם רוצים להגיד ויותר חשוב, למי הם פונים.

כשאתה כותב תוכן לאתר אינטרנט של משרד עורכי דין למשל, קהל היעד העיקרי שלך הוא קהל הלקוחות הפוטנציאלי של אותו משרד עורכי דין. עם זאת, קהל היעד המשני יכול להיות רחב הרבה יותר ולכלול עורכי דין אחרים, כתבים לענייני משפט או כל מי שעשוי להזדקק לשירותי הכתיבה המקצועית שלך בעתיד (במידה ואתה כותב תוכן לפרנסתך) .

נסה לחשוב איזה סוג של שאלות קהלי הלקוחות שלך יכולים לשאול בנושא מסוים, לאיזה סוג מידע הם זקוקים, ומה הדרכים בהן הם מחפשים וצורכים תוכן דומה באינטרנט. 

כשאתה כותב תוכן כדאי שתדע שכל טקסט, אינפורמטיבי ככל שיהיה, אך כזה שאינו מותאם למנועי החיפוש, יגיע למעט מאוד אנשים אם בכלל. חשוב שוב על הקהל שלכם: אילו מונחי חיפוש הם היו מקלידים בגוגל? מה הביטויים המרכזים שמעניינים אותם בתחומם ובנושא הספציפי עליו אתה כותב? מצא את הביטויים הללו ודאג לכלול אותם בכותרת ובכותרות המשנה.

 

15 שניות….. צא!

הקוראים ברשת יחליטו אם לאתר שלך יש את המידע הדרוש להם תוך שניות, 15 לכל היותר. כדי שיהיה לך סיכוי להשאיר את הקוראים במאמר, בנה את התוכן שלך במבנה של פירמידה. אל תשאיר את הסיכום לסוף, זה לא מבחן בגרות בהיסטוריה ואף אחד לא יגיע לשם אם הפתיח לא יהיה מעניין. כתוב את סיכום המאמר בהתחלה, בפסקה עד שתי פסקאות קצרות מתחת לכותרת המשנה ומעל לכותרות הפנימיות.

תפסיק למרוח, כתוב קצר וב-ר-ו-ר

משפטים ארוכים נועדו לצ'רלס דיקנס. טווח הקשב הקצר של קוראים בימינו דורש משפטים של 35 מילים ומטה. מבדיקה שביצע אתר webpagefx.com, עולה כי המבוגר האמריקני הממוצע קורא ברמה כיתה ז'-ט '. קח את הנתון הזה בחשבון שאתה כותב את מאמר התוכן הבא שלך ונסה להפוך את תוכן האתר לנגיש וקל יותר לקריאה, כך שהוא יגיע לקהל רחב יותר.

התמקד בשימוש בשמות עצם ופעלים ואל תשתמש במילים כמו "שוויון נפש" או "ערפול" כשאתה בעצם רוצה להגיד "רגוע" או "בלבול". כתוב פשוט רוגע ובלבול.

 

עבור מסביל לפעיל

השתמש בלשון פעיל ולא בלשון סביל, וציין את נושא המשפט. לדוגמה, במקום לכתוב "הוזמן קפה", כתוב "האיש הזמין קפה." במקום לומר "ניתן להזמין מוצרים באתר האינטרנט שלנו", אמור "אתה יכול להזמין מוצרים באתר שלנו."

שימוש בלשון פעיל מסייע ביצירת משפטים תמציתיים וידידותיים לקוראים. מעבר לזה, כשאתה מדבר ישירות עם הקהל וכותב משפט כמו "אתה יכול לעשות את זה", זה מעניין הרבה יותר מלכתוב "אפשר לעשות את זה."

 

Show don't tell

נסה לא לדבר בהכללות ובהצהרות גבוהות. דוגמאות ספציפיות מהעולם האמיתי עוזרות לקוראים להבין טוב יותר את המסר שלך ולהמחיש אותו בצורה ברורה. 

במקום לכתוב משפט כמו: "זה צעצוע הכלבים הטוב ביותר שתוכל לקנות", כתוב: "יצרנו צעצוע גומי מעוצב לכלבים, עשוי 100 אחוז גומי קשיח ועמיד בפני קרעים ובלאי ומתאים לכל סוגי הכלבים."  

תיאורי מוצר ספציפיים מסייעים לקידום אתר האינטרנט שלך ומעניקים ללקוחות את המידע הדרוש להם לצורך ביצוע רכישה.

כתוב בשפה נגישה

האינטרנט מיועד לכולם – לא רק למומחים טכניים. וודא שהמידע שאתה מעביר בטקסט ניתן להבנה עבור קוראים שאינם מומחים בתחום. פרש ראשי תיבות והימנע מכתיבה בשפה פנימית בלבד. הסבר מונחים מורכב וספק היפר-קישורים למאמרים אחרים שבהם הקוראים יכולים לקבל מידע רקע בנושא מסוים.

זכור תמיד שאתה צריך לכתוב לקהל היעד שלך ולא לקולגות שלך. שימוש בשפה נגישה יציג אותך ככותב נגיש עם ראש פתוח, בדיוק מה שאתה רוצה להעביר ללקוחות עתידיים.

 

הרחב את בחירת המילים שלך

מילים הן כמו חטיפים – לכולנו יש המועדפים שלנו. אך כשאתה רוצה לעניין את הקוראים, הגיוון הוא המפתח. נסה שלא להיצמד לצירופי מילים קבועים וחפש תמיד צורות ניסוח חדשות למה שאתה רוצה להעביר לקורא. היום אתה כבר לא צריך לשבור את הראש כשאתה פשוט לא מוצא מילה נרדפת. 

תוכל להיעזר בכלי למציאת מילים נרדפות ולחסוך זמן יקר. אם אתה כותב באנגלית ישנם כלים רבים בהם תוכל להשתמש כדי למצוא מונחים מקבילים כמו כאן למשל

 

כתוב טקסט קל לרפרוף

רוב קוראי האינטרנט יסרקו את הדף כדי למצוא את המידע הספציפי שהם מחפשים – אם הם לא ימצאו אותו בקלות, הם ימשיכו הלאה. בפעם הבאה שתפתח דף אינטרנט שלא ראית קודם, נסה לשים לב לדרך בה אתה קורא אותו בעצמך. האם אתה קורא כל מילה או שהעין שלך קופצת ומחפשת את המידע שאתה רוצה?

במקום פסקאות כבדות-טקסט השתמש ברשימות עם תבליטים או מספרים. במקום עמוד טקסט ארוך אחד, ארגן תוכן לתתי הכותרות שבתוכו (בדומה לדרך שבה אני כותב את המאמר הזה). בנוסף, כלול תמיד 'שטח לבן', אותו מרחב ריק המקיף הפסקאות, את התמונות ואת האלמנטים האחרים בדף האינטרנט שלך. למרות שזה יכול להיראות כאילו מדובר בשטח מבוזבז, זה למעשה החבר הכי טוב של מעצבי אתרים. כמויות נוחות של שטח לבן סביב טקסט הופכות אותו לקריא יותר ומהנה לקריאה.

אל תוותר על כותרות משנה בתוך הטקסט. לא רק שהן עוזרות לקוראים לנווט בדף, הן יסייעו למנועי חיפוש למצוא את התוכן שלך. השתמש תמיד בכותרת אחת גדולה (H1) בראש כל עמוד, בכותרות משנה בינוניות (H2) כדי להפריד בין נושאי התוכן העיקריים שלך, ובכותרות קטנות (H3) לכל תת-כותרת בתוך כותרות המשנה.

 

תמונה אחת שווה אלף מלים

לפעמים תמונה, אינפוגרפית או סרטון שווים יותר מאלף מילים. מחקרים מראים כי 90 אחוז מהמידע המועבר למוח האנושי הוא חזותי, ואנשים מעבדים מידע חזותי פי 60,000 יותר מאשר טקסט. תרשים או גרף קל לקריאה יכולים לעשות עבודה טובה יותר בניסיון להסביר נושא מורכב, מאשר טקסט בלבד. 

אתה לא חייב להיות מעצב גרפי כדי להשתמש באלמנטים חזותיים בטקסט. תמונה אחת או שתיים במאמר אותו אתה כותב יעשו את העבודה, יקלו על הקוראים ויסייעו לך להעביר את המסר.

 

משוך את הקוראים לתכנים נוספים

בניית קישורים פנימיים בטקסט יסייעו לקדם את האתר במנועי החיפוש. נסה להפנות את הקוראים שלך למקורות תוכן נוספים על ידי הטמעת קישורים ומילות מפתח. 

מעבר לעובדה שלינקים פנימיים יעזרו לך קידום האתר, מדובר בכלי נהדר להשארת הקוראים בתחומי האתר אליו אתה כותב ולמצב אותו בתודעה של הגולשים כסמכות בתחומו.

קח בחשבון שבניית קישורים אמנם מסייעת לקידום האתר, אך הקישורים חייבים להיות רלוונטיים, והטקסט לא יכול עמוס בהם. גוגל ממליצה לשמור את כמות ההיפר-קישורים בדף ל – "מספר סביר." 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו