איך לינקים חיצוניים מקדמים את תוכן האתר שלך ב- 2020?

מה זה בעצם בניית קישורים?

בניית קישורים היא טכניקה המשמשת כאבן יסוד באופטימיזציה של אתרים למנועי חיפוש (SEO). באופן עקרוני, השיטה עובדת כך שדף מסוים באתר אינטרנט אחד מטמיע קישור לדף מסוים באתר אינטרנט אחר. מעבר לעובדה שהפעולה הזו יוצרת תנועה של גולשים לאתר, היא גם עוזרת לאותו אתר שקישור שלו הוטמע באתר אחר, לטפס במעלה הדירוג של מנועי החיפוש.

מדוע קישורים חיצוניים חשובים לקידום האתר שלך?

בניית קישורים חשובה לקידום אתרים בגוגל, שכן גוגל רואה את עצמה כמקור הידע הגדול בעולם, וקישורים נכנסים הם בעצם הערות השוליים של עידן האינטרנט. אם אתה מנהל אתר אינטרנט גדול וסמכותי, אתה יכול להיות בטוח שאתרים בתחום יקשרו לינקים אל האתר שלך באופן טבעי.

במידה ואתה מנהל בלוג חדשות מקומי צנוע למשל, ולא את אתר ה – CNN, אתה צריך לבנות לעצמך אסטרטגיית בניית קישורים שתסייע לך לשפר את אמינות האתר שלך ותעזור לגולשים להגיע לאתר שלך דרך אתרים אחרים ודרך העלאת הדירוג של האתר בגוגל.

מדובר בפעולה שאולי נשמעת על פניה לא כל כך טבעית, מאחר ואסטרטגיית בניית קישורים איכותית מאלצת אותך לפנות לאתרים רלוונטיים בנישה שלך, ולעיתים גם למתחרים. למרות הקושי, במידה ובניית קישורים חיצוניים נעשית באופן נכון ומקצועי, אתה תצליח לבסס את האתר שלך כמקור סמכות תוך זמן קצר – מה שיעזור לאתר האינטרנט שלך להתאנדקס ולהתקדם בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל.

כיצד ליצור אסטרטגיית בניית קישורים יעילה?

המפתח ליצירת אסטרטגיית בניית קישורים טמון בהטמעת קישורים איכותיים, אבל איך תוכל להגיע לאתרים שנחשבים למקור סמכות מרכזי בתחום מסוים בעיני גוגל?

פנה ישירות לאתרים בעלי סמכות

הדרך הטבעית של פניה ישירה לאתרי אינטרנט בעלי סמכות בתחום מסוים, היא נקודת פתיחה טובה לקידום האתר שלך במנועי החיפוש. אבל איך עושים את זה?

פרסם פוסט אורח באתרים סמכותיים

 פרסום פוסט אורח באתרי אינטרנט גדולים הוא אחת הדרכים הטובות ביותר לקבלת קישור חוזר איכותי מהאתר בעל הסמכות אל האתר שלך. מעבר לעובדה ששימוש בטכניקה הזו תסייע לך לקבל לינקים איכותיים שמובילים אל האתר שלך, אתה תוכל לשלוט בכמות הלינקים הנכנסים ולא פחות חשוב, לטפח קשרים עם מנהלי אתרים ובלוגרים נוספים שחולקים אתך את אותו קהל יעד.

מצאת אתר שאתה מעוניין לפרסם אצלו פוסט אורח? מעולה. פנה אליו באמצעות האימייל או על ידי מילוי טופס ייעודי, פרט את הצעתך, כלול דוגמאות לפוסטים קודמים שכתבת ופרט מדוע אתה בדיוק המומחה שאתר האינטרנט שלהם חיפש לכתיבת פוסט בתחום התמחות מסוים.

השתמש בעריכת מסמכים של google docs 

שימוש בתוכנות עריכת המסמכים של google יכולה לסייע לך להשיג דירוג גבוהה יותר בתוצאות החיפוש. מה ההיגיון אתה שואל? שימוש בשירותים שגוגל מציעה כמו Google Docs ו- Google Sheets מאפשרים לך ליצור מסמכים שיימצאו במנועי חיפוש. 

google search

על ידי יצירת מסמך כזה והגדרתו כ – Public, תוכל להטמיע בו קישורים למאמר או למוצרים שלך. חשוב שהמסמכים הללו יהיו איכותיים מבחינת תוכן ורלוונטיים לתעשייה או לנישה שלך. לאחר שיצרת וערכת מסמך כזה, תוכל להטמיע בו קישורים לאתר שלך, ומהאתר שלך אליו.

אחד היתרונות של שימוש במסמכי גוגל ציבוריים הוא צמצום הזמן אותו אתה מתקדיש למציאת אתרים שיסכימו להטמיע קישורים לאתר שלך. כך תוכל לפרסם את המסמכים בזמן המתאים לך ולשלוט באופן מוחלט באיכות הקישורים. עם זאת, לא ניתן לדעת מתי גוגל תחליט שלא לאפשר יותר שימוש בשיטה הזו, ואולי אף להעניש את מי שעושה בה שימוש.

השתמש בטכניקת החלפות קישורים

טכניקת החלפות הקישורים הייתה פופולארית מאוד מעבר. כשהכמות עמדה במרכז ולא האיכות, מספר האתרים שהיו מקשרים לינקים לאתר שלך היה משפיע על הדירוג (בלי קשר לסמכות האתר ולנישה שלו). התפיסה הזו עברה מהעולם, ואת מקומה תפס מלך חדש – איכות.

Not all links are created equal, סמכות היא גורם מרכזי בדירוג הקישור, ולכן, במדיה ואתה בוחר לבצע החלפת קישורים עם אתר אחרים בתחום (להוציא לינקים מהאתר שלך אליהם ולקבל לינקים מהם לאתר שלך), בחר בקפידה עם אילו אתרים אתה יוצא לריקוד הזה. החלפת קישורים יכולה להרים את האתר שלך למעלה, אבל יכולה גם לפגוע בדירוג שלו – אם עושים את זה לא נכון.

השתמש במדיה החברתית

אחת הדרכים היעילות לקבלת קישורים חיצוניים איכותיים לאתר שלך, היא הטמעת הקישורים הללו בפרופילים שונים ברשתות החברתיות. כדי לעשות זאת, צור פרופילים מלאים ועקביים בכל רשתות המדיה החברתית הגדולות, כולל Yelp, LinkedIn, Facebook, Twitter וכמו – TripAdvisor (אם רלוונטי לנישה של העסק שלך).

צור תוכן איכותי ובנה כלים שימושיים באתר שלך

אם בימים הראשונים של עידן קידום האתרים הכמות הייתה המרכיב החשוב ביותר, היום הכיוון אליו הולכים מנועי החיפוש הוא האיכות. תוכן איכותי ובעיקר מקצועי, מעלה את דירוג האתר במנועי החיפוש, מביא יותר גולשים לאתר, מה שבאופן טבעי גורם לאתרים אחרים ולבלוגרים לקשר לינקים אל האתר שלך. 

אם את מעבירה קורסי הכנה ללידה למשל, אחד הכלים המבוקשים ביותר בקרב קהל היעד שלך הוא מחשבון הריון. אז נכון, פיתוח מחשבון כזה דורש עבודה עם מתכנת ומעצב גרפי, אבל שילוב בין כמות חיפושים גבוהה לכלי שימושי שנותן מענה לצורך ממשי, יכול להעלות את דירוג האתר שלך ולגרום לאתרים אחרים לקשר אליו לינקים.

איכות האתרים המקשרים חשובה מכמות הקישורים לאתר שלך

המגמה הברורה של מעבר מכמות לאיכות נכונה לא רק לתוכן האתר שלך, אלא גם  לאיכות האתרים שמקשרים לינקים מהאתר שלהם לאתר שלך. עד כמה זה חשוב? זה חשוב מספיק שגוגל יגידו את זה באופן ברור: "באופן כללי, מנהלי אתרים יכולים לשפר את דרגת האתרים שלהם על ידי הגדלת מספר האתרים האיכותיים המקשרים לדפים שלהם."

לאיכות העמודים ששולחים קישורים לאתר שלך יש תפקיד מכריע בדירוג האתר במנועי החיפוש. ככל שאיכות האתרים תהיה גבוהה יותר, כך גוגל תראה בהם יותר סמכות. לא תמיד תוכל למצוא אתרים בעלי סמכות שיסכימו לקשר את לינקים לאתר שלך, ובמקרים רבים תצטרך לעשות זאת בעזרת מומחי SEO מקצועיים.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו