לפנות ולעבוד עם מומחה קידום אתרים

seo expert

לאורך השנים פנו אלינו לקוחות רבים שחיפשו מומחה לקידום אתרים, אבל לא בדיוק הבינו מה הם מחפשים. ניתן להבין את הבלבול: בתחום הזה עובדים חברות ועצמאיים רבים המציעים סל שונה של שירותים ועלויות שונות, ונבדלים זה מזה במידת המקצועיות והניסיון, בהצלחות המוכחות, בטיב השירות ובהיבטים רבים נוספים. אם גם אתם מחפשים מומחה SEO תוכלו לקרוא בשורות הבאות על הפרמטרים שהופכים חברה או אדם למומחים בתחום, וגם על מה שחשוב להיזהר ממנו ולבדוק מראש, ולבסוף גם השירותים המוצעים לכם.

איך יודעים שמדובר במומחה לקידום אתרים?

חשוב להבין כי קידום אתרים באינטרנט אינו תחום המעוגן בתקנות, באיגודים מסוימים, או נתון לפיקוח של רשויות ממשלתיות. על כן, כל אחד יכול להצהיר על עצמו בתור מומחה קידום אתרים, ללא קשר להכשרות או לקורסים שעבר, למידת הניסיון שלו, להצלחות שהשיג עבור הלקוחות וכיוצא בזאת. אז איך יודעים שזהו מומחה קידום אתרים ולא חברה או אדם המתהדרים בנוצות לא להם?

ראשית, בדקו את הניסיון והוותק של המומחה, מה שלא אמור להיות קשה מדי. שאלו אותו כמה זמן הוא כבר עובד בתחום, איזה סל של שירותים הוא מעניק, עם אילו אתרים עבד בעבר מבחינת היקף האתר, תחומי הקידום וכיוצא בזאת. אם אתם מקבלים תשובות מגומגמות ומתחמקות, סימן שיש לחברה מה להסתיר מפני שאין לה הרבה ניסיון או הצלחות משמעותיות. כמו כן, גם אם אומרים לכם שיש הרבה ותק וניסיון מומלץ שלא להסתפק במילה אלא לקבל הוכחות. גם זה לא צריך להיות קשה מדי: אם החברה שירתה בעבר לקוחות רבים והביאה להם הצלחות מבחינת הדירוג האורגני של גוגל, הקידום הממומן בגוגל ופייסבוק, או ניהול המוניטין ברשת, היא תוכל להראות אותן שחור על גבי לבן. בזכות כלי הניתוח והסטטיסטיקה אפשר לראות בבירור את התקדמות התוצאות כפי שהחברה מעבירה ללקוחותיה בדוחות השוטפים. זוהי גם הזדמנות לבקש את מספרי הטלפון של כמה לקוחות מהעבר, או לקוחות קיימים בהווה, ולשאול אותם על שביעות רצונם.

ובאשר להמלצות, כמו בתחומים מקצועיים אחרים, גם המלצות על מומחה SEO יכולות להעלות אתכם על הכיוון הנכון. פנו אל מכרים, בני משפחה או קולגות שנעזרים כיום או נעזרו בעבר בשירותי חברת קידום, ונסו לברר האם הם ממליצים עליה. חשוב לשאול אותם גם מדוע הם ממליצים על החברה, למשל בגלל העלויות הנוחות, בגלל התוצאות שהושגו, בגלל השירות האישי, המקצוענות הגבוהה וכן הלאה.

ואם כבר נגענו נושא העלויות, חשוב להבין שגם בתחום קידום האתרים הזול ביותר הוא לא בהכרח הבחירה המתבקשת. זכרו: המטרה של מומחה קידום אתרים היא להביא לכמה שיותר פניות המגיעות מהאתר, מדף הפייסבוק או מנכסים אחרים שלכם ברשת – שמתורגמות לרווחים בסופו של דבר. מאחר שתהליך קידום אתרים עשוי להיות ממושך, ובכל מקרה כרוך בהשקעה כספית מצידכם, חשוב שלא לבזבז זמן יקר וכסף על מי שהמחיר שלו בא על חשבון התוצאות. אין אנו אומרים שלא כדאי לבצע סקר שוק – אבל בחרו בהצעה הכי משתלמת מתוך אלו שברור לכם שהם מומחים אמיתיים בתחום.

שקיפות בעבודה של מומחה לקידום אתרים

שקיפות היא נושא חשוב במיוחד בתחום קידום האתרים. יש להבין כי מומחה קידום אתרים בגוגל עובד בתוך מסגרת שלא כל המרכיבים שלה ידועים. הוא מבצע פעולות רבות אשר ההכשרה, ההבנה והניסיון שלו מלמדים שיתרמו לקידום האתר שלכם, אבל ישנם גם היבטים בלתי ידועים הנשמרים במכוון בסוד על ידי גוגל – ענקית החיפוש באינטרנט. ואם המומחה לא תמיד יודע הכל, על אחת כמה וכמה לא יודע הלקוח שאינו מתמצה בתחום ואינו מבין את מינוחים הטכניים שבהם משתמש המקדם (לפעמים כדי לחפות על חוסר ההצלחה). כפועל יוצא מכך, נוצר לעיתים מצב בו אחרי תהליך של כמה חודשים עדיין לא רואים תוצאות, או תוצאות מספקות, ואומרים לכם שהכל בסדר ורק צריך סבלנות בלי להסביר ת'כלס מה קורה. לכן, כאשר אתם בוחרים מומחה לקידום אתרים שימו דגש על מי שעובד בשקיפות מלאה, ולא רק מבטיח שקיפות אלא גם מקיים. כלומר, מומחה שמתחייב בפניכם שתקבלו באופן שוטף דוחות ברורים, מובנים, ניתנים לקריאה ומלווים בהסברים בגובה העיניים, כך שתדעו בדיוק מה קורה עם מיקום האתר שלכם בגוגל או עם הקמפיין הממומן, ושיש הצדקה לכסף שאתם משקיעים.

מה אתם מקבלים?

עוד מעט נפרט חלק מהשירותים שמספק לכם מומחה SEO, אבל לפני כן נאמר שכל השירותים צריכים להופיע במדויק בחוזה. זו כמובן סוגיה של שקיפות, אבל לא רק. למשל, כל מומחה לקידום אתרים יאמר לכם שהוא יקדם עבורכם את האתר במילות וביטויי חיפוש מסוימים, ברשימה די קצרה בדרך כלל, וזה מה שנכלל בחוזה ומה שמגיע לכם. לעומת זאת, החברה שלנו היא היחידה בארץ שבכלל לא מגבילה אתכם מבחינת מספר המילים והביטויים, ואתם לא משלמים כל תשלום נוסף עבור ההרחבה הזאת של השירות. זהו נושא בעל משמעות גדולה, לא רק כי אתם מקבלים יותר מבחינת השירות, אלא כי לשימוש לא מוגבל במילות וביטויי מפתח יכולה להיות השפעה משמעותית על כמות הלקוחות הנכנסים, גולשים ומבצעים פעולות באתר.

נקודה נוספת שיש לשים לב אליה מבחינת מה שאתם מקבלים, היא הבטחות להצלחה. נכון שמומחה SEO בעל ניסיון יכול להציג לכם הצלחות משמעותיות מהעבר, ובאמת הדבר מעיד על יכולות והבנה מקצועית. מצד שני, אם נתקלתם במומחה שמבטיח שתוך כך וכך זמן תגיעו למקום הראשון, השני או כל מקום אחר בדף הראשון של גוגל, כדאי שתידלק אצלכם נורת אזהרה. אמנם מדובר במשימה אפשרית ואנו בהחלט משיגים אותה עבור לקוחותינו, אבל אין בכך לומר שנזרוק הבטחות סתמיות באוויר. מומחה קידום אתרים בגוגל יודע שמדובר בתהליך ממושך עם הרבה משתנים, שיקולים וגורמים, כמו גם מתחרים שמבצעים צעדים משלהם. במצב עניינים זה, אף אחד לא יכול להבטיח תוצאה מדויקת בזמן מדויק, וגם לקיים. אז אם נתקלתם במומחה שמתעקש ש – "תוך שנה תהיו במקום הראשון בגוגל" כדאי להיות זהירים איתו.

ועוד נקודה אחרונה בהקשר זה, של מה שאתם מקבלים. לצד השירותים שאליהם מתחייב מומחה לקידום אתרים יש גם את ההתחייבויות שלכם, וכל זאת כרוך בזמן התקשרות מסוים. מכיוון שמדובר בתהליך ממושך רוב החברות (למעשה כולן) נוטות לכבול את הלקוחות בהסכמים ארוכי טווח של שנה ואפילו יותר מכך. מה לעשות? הן רוצות להבטיח את ההכנסה. הבעיה היא שאם אחרי כמה חודשים אין התקדמות משביעת רצון, אתם מוצאים את עצמכם כבולים להסכם שלא ניתן לצאת ממנו. זאת בניגוד להיגיון שאומר שאם אתם מרוצים מהתוצאות, מהשירות ומהמקצועיות – אתם נשארים, ואם לא – אתם יוצאים. אצלנו ההיגיון הזה עובד: אנחנו לא כובלים אתכם להסכם ארוך טווח ואתם יכולים להחליט על הישארות או עזיבה בכל עת, בלי אותיות קטנות, בלי קנסות או הפתעות מיותרות.

ומה עושה בשבילכם מומחה לקידום אתרים?

באופן כללי ניתן לחלק את השירותים של מומחה SEO לשלושה: השניים המרכזיים הם קידום אורגני בגוגל וקידום ממומן בגוגל ופייסבוק, ואילו השלישי שנדרש לעיתים הוא ניהול מוניטין ברשת. כפי שאמרנו המטרה היא להגדיל את כמות הכניסות לאתר, את שביעות הרצון של הגולשים, את הדירוג בגוגל ובסופו של דבר את כמות הפניות שמגיעות אל העסק מהאתר. כל אחד משלושת התחומים שתיארנו לעיל מהווה עולם בפני עצמו ואם תעיינו באתר שלנו תוכלו לקרוא פירוט מלא אודותיו. יחד עם זאת, כאן ניתן סקירה מהירה וברורה של שלושת התחומים בהם עוסק מומחה קידום אתרים:

  • קידום אורגני בגוגל – זהו למעשה העיסוק המרכזי של מומחה קידום אתרים והמטרה שלו ברורה: להביא את האתר שלכם כמה שיותר גבוה בתוצאות של מנוע החיפוש של גוגל. מדובר במשימה חשובה ביותר שכן הרוב העצום של הגולשים מסתפקים בתוצאות המופיעות בעמוד הראשון של גוגל, ואתר שנכנס לעמוד השני, השלישי ובוודאי רחוק יותר – מסתפק בשאריות הולכות וקטנות. על מנת להעלות את האתר שלכם בדירוג נעשות פעולות רבות כגון מחקר מילות מפתח, בנייה של מערך קישורים איכותי, שיפור חוויית המשתמש, אופטימיזציה לתוכן, הנגשת האתר, התאמה למכשירים ניידים, אופטימיזציה לאתר עצמו, ועוד. הפעולות האלו מכוונות אל מה שכתוב באלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל, שמבצע סריקה מהירה של התכנים ברשת לפי מילות החיפוש שהוקלדו, ומתעדף אותם. התעדוף לוקח בחשבון שני דברים: עד כמה התוכן רלוונטי לחיפוש של הגולש ועד כמה הוא איכותי. מומחה SEO מבצע פעולות הגורמות לאלגוריתם החיפוש להבין שהאתר של הלקוח שלו הוא הכתובת המתאימה והאיכותית ביותר, בהתאם לפרמטרים שיושבים בתוך האלגוריתם. זהו תהליך ממושך יחסית שכן אתרים לא "קופצים" לרוב מהיום למחר באופן מטאורי בדירוג. מדובר בהתקדמות הדרגתית התלויה בין השאר במיקומו ומצבו של האתר לפני תחילת עבודות הקידום, וכן בתחרות שיש בתחום ועל מילות וביטויי המפתח הקשורים לאתר.
  • קידום ממומן – שירות חשוב נוסף שמציע מומחה לקידום אתרים הוא קמפיין קידום ממומן בגוגל, בפייסבוק ולעיתים בפלטפורמות נוספות ברשת. קידום ממומן משמעו שאתם משלמים עבור מודעות (מעין פרסומות) שמופיעות בראשית התוצאות של מנוע החיפוש של גוגל. למעשה, זהו "קיצור דרך" לעומת תהליך הקידום האורגני שמביא אתכם מייד למקום של חשיפה רחבה, אותה ניתן למקד מבחינת קהלי היעד הרלוונטיים. עבור המודעות האלו משלמים בשיטת PPC, כלומר תשלום עבור כל הקלקה על המודעה שלכם שמביאה את הגולש אל דף נחיתה, טופס השארת פרטים, דף מוצר באתר וכיוצא בזאת. קמפיין קידום ממומן בהחלט יכול לסייע עבור מטרות ספציפיות, כמו הגדלה מהירה של חשיפה לאתר, תגובה בזמן אמת לצעדים של מתחרים, הודעה על מבצעים או על מוצרים חדשים, וכדומה. הוא גם יכול לתרום לא מעט לקידום האורגני של האתר, אבל לא יכול להחליף אותו עקב העלויות הכרוכות בעניין ובגלל חולשות מסוימות של קידום ממומן לעומת האורגני.
  • ניהול מוניטין ברשת – שירות זה אינו נחוץ לכולם. מדובר בעיקר באנשים או בעסקים שסובלים ממוניטין גרוע ברשת, למשל כי נכתבו עליהם ביקורות שליליות שזכו לתהודה נרחבת, או שפורסמה תביעה כנגדם שהגיעה לעמוד הראשון בגוגל. מטרתו של מומחה קידום אתרים במקרה הזה, היא להביא להסרה של הפרסומים השליליים (מה שלא תמיד אפשרי), ולדחיקה שלהם אל מקומות שוליים בתוצאות החיפוש של גוגל. זאת לעומת הרחבה משמעותית של הפרסומים החיוביים שמופיעים ראשונים לעיני הגולשים ברשת.
גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו