מה זה קידום אתרים מקומי -LOCAL MAPS ?

LOCAL SEO או בשמו העברי קידום אתרים מקומי מסייע לשני הצדדים, הן לעסק והן לגולש. הוא עובד טוב יותר במקומות כמו ארצות הברית, אך גם במדינות קטנות כמו שלנו. עסקים יכולים לשפר את הנראות שלהם ברשת  ואת כמות הלקוחות שמגיעה אליהם עם קידום מקומי.

קידום מקומי מתייחס לעסקים פיזיים, עסקים שמספקים את השירותים או המוצרים שלהם במקום מסוים והם חוסכים לגולש חשיפה אל עסקים רבים שאינם רלוונטיים עבורו. כך לדוגמא אם אנו גרים באילת ומחפשים אינסטלטור, תוצאות חיפוש שמתייחסות לאינסטלטורים בתל אביב לא יהיו רלוונטיות עבורנו. קידום אתרים מקומי גם מסייע לגוגל אם כן לספק את התוצאות הנכונות ביותר בשאילתת החיפוש.

עידן הסמארטפונים

בעידן הסמארטפונים כולנו מחפשים עסקים מסוימים בעזרתו ורוצים במקרים רבים לקבל את התוצאות הכי רלוונטיות לחיפוש שלנו ולמיקום שלנו. מחקר שביצעה גוגל בסוף שנת 2014 מגלה שמעל ל-70% מהגולשים שמחפשים עסק מקומי דרך הסמארטפון שלהם, יגיעו בסופו של דבר לאותו עסק מקומי אותו הם חיפשו דרך גוגל. זה אומר שבעלי עסקים מקומיים חייבים לתת על כך את הדעת ולפעול בהתאם ומי שמתעלם מהעובדות הללו לא רק לא זוכה לביקור פיזי של אותם גולשים אלא גם שולח אותם ישירות למתחרים שלו.

תנאים בסיסיים שחייבים להיות באתר לשם קידום מקומי

לפני שנדבר על קידום מקומי הכולל רישום לגוגל עסקים ולגוגל מפות, יש שני דברים בסיסיים שחייבים להיות בכל אתר אינטרנט שמייצג עסק מקומי.

  • ייצוג העסק ופרטיו בדפי האתר – כל אתר אינטרנט של עסק מקומי חייב לכלול בכל דפיו את שם העסק, כתובתו ומספר פרטים עליו. כך הוא יוכל להופיע בשאילתת החיפוש לפי שם או מיקום.

  • רספונסיביות – אתר אינטרנט של עסק מקומי חייב להיות רספונסיבי. רספונסיביות היא תגובתיות ובמילים פשוטות התאמה של רזולוציית האתר למסכים השונים. חיפוש מקומי מתבצע ברובו ממכשירים ניידים כמו טאבלטים, אייפדים ובעיקר סמארטפונים ואי תאימות של האתר למכשירים הללו יגרום לו לצנוח בתוצאות החיפוש וכמובן לא יספק לגולש שכבר נכנס אליו חוויית גלישה מיטבית, מה שיקטין את הסיכוי שהוא ימשיך לגלוש ובסופו של דבר גם יבקר בבית העסק.

לאילו אתרים מתאים קידום מקומי?

קידום מקומי מתאים לעסקים שרוצים להתקדם בתוצאות החיפוש על פי אזור ותחום מסוים. לדוגמא, אם יש לכם מסעדה טבעונית בתל אביב תרצו קודם כל שהביטוי: "מסעדה טבעונית בתל אביב" יוביל אליכם, ולאחר מכן גם הביטוי: "מסעדה בתל אביב" יהיה מקודם עבורכם.

רישום לגוגל עסקים וגוגל מפות

ראשית יש לפתוח דף עסקי בגוגל עסקים ולעבוד בהתאם להוראות. גוגל כמובן רוצה לאמת כל עסק שנרשם בכדי לתת תוצאות אמת לגולשים ולכן היא דורשת אימות בגוגל מפות לפני תום הרישום אליו. בעבר היה ניתן לאמת באמצעות מספר טלפון או הודעת SMS עם קוד שהיה צריך להקליד, אך לאחר שנתגלו לא מעט הונאות הוחלט לעבור לשיטה הפיזית והיא שליחת גלויה על ידי גוגל בהתאם לכתובת העסק מיד לאחר הזנת הפרטים.

הגלויה מכילה קוד אותו צריך להקליד במערכת הניהול והיא לרוב מגיעה עד כשבועיים מרגע מילוי הפרטים. לאחר שהוזן הקוד יחל האתר להופיע בהתאם להקלדת שם העסק בשאילתא ובהתאם לביטויי מפתח הנוגעים לתחום העיסוק.

מה משפיע על עסקים מקומיים בגוגל?

כמו בחינה של כל אתר אחר גם באתרים של עסקים מקומיים גוגל עושה הכול על מנת להצליב מידע ולוודא את אותנטיות המידע. לכן, בשביל להגביר את אמינות קיום העסק והפעילות שלו כל העלאת מידע רלוונטי יכולה לסייע, מה שאומר תמונות של משרדים או חדרי העסק, צילומי וידאו מהפעילות עצמה, צילום הלוגו של העסק הממוקם בעסק עצמו וכל מידע אחר. בנוסף, דף גוגל פלוס לעסק גם הוא מגביר את האמינות (דף עסקי) ומספר רישיון העסק או תעודה המעידה על חברות באיגוד מקצועי כלשהוא.

גוגל גם מצליבה בין ביקורות שונות ברשת לבין ביקורות בגוגל לוקאל ומוודאת שהמידע שקיים ברשת על אותו עסק הינו עקבי ואותנטי. (זאת לאחר אין ספור זיופי ביקורות שהתגלו)

רישום האתר באתרי Reviews

אתרי Reviews  אלו אתרי ביקורות גולשים וחלק חשוב בקידום מקומי הוא רישום לאתרים הללו בשביל שהעסק יוכל להשתתף באופן אקטיבי בביקורות. גוגל שואב מאותם אתרים מידע וביקורות על העסק ומצליב אותו עם מקורות אחרים, כמובן שזה מסייע לקידום המקומי אך מעבר לכך זה מסייע לשיווק העסק, כך שגולשים שנחשפים לביקורות הללו בוחרים בעסק המקודם על פני עסקים אחרים.

איך גוגל מזהה את מיקום הגולש?

מנוע החיפוש של גוגל השתפר מאוד ביכולות שלו בכל הקשור לזיהוי מקום הגולש והתאמת התוצאה הטובה ביותר עבורו. כשמדובר בסמארטפונים במידה וזיהוי המיקום מופעל במכשיר (GPS) המכשיר ישלח באופן אוטומטי את מיקום הגולש והתוצאה תהיה מדוייקת יותר. במידה וזיהוי המיקום כבוי במכשיר, גוגל יזהה את רשת ה-WIFI וכך יספק את התוצאות הרלוונטיות. כשמדובר על מחשבים שולחניים הזיהוי מורכב יותר עבור מנוע החיפוש ולכן הוא עושה שימוש בכמה פרמטרים.

  • היסטוריית המיקומים של הגולש – מכיוון שהמידע בגוגל מסונכרן בהתאם לחשבון במכשירים ניידים או נייחים, גוגל מנסה לשער באיזה מהמיקומים האחרונים נמצא הגולש.

  • זיהוי כתובת ה-IP של המחשב – ניתוח של כתובת זו מה שמספק בדרך כלל אזור מסוים

  • ניתוח חיפושים קודמים על פי מיקומים – לדוגמא: אם בעבר חיפש הגולש מסעדה באילת, חנות תכשיטים באילת ועורך דין באילת, סביר להניח שהאינסטלטור שמחפש עכשיו הגולש גם הוא אמור להימצא באילת. (במידה ולא הוקלדה המילה "אילת" לאחר המילה אינסטלטור.

  • חיפוש על פי מיקום מדויק שמקליד הגולש במחשב.

גוגל נותנת מקום גם לעסקים הקטנים

אם בעבר עסקים גדולים ורשתות מוכרות היו אלו שהיו בעלות שליטה בלעדית בעולם הפרסום, הקידום המקומי טורף להם את כל הקלפים. היום גם מסעדה קטנה יכולה להתחרות במסעדות ורשתות מוכרות וגם חנות בגדים אנונימית יכולה להראות את עצמה בפני הלקוחות הפוטנציאליים שלה על פי מיקום העסק.

לסיכום

קידום מקומי חשוב לכל עסק פיזי היום יותר מתמיד. בעידן בו הסמארטפונים מנהלים את חיינו ומסייעים לנו להיחשף לכל המידע אותו אנו צריכים, אם אנו בעלי עסק מקומי, לא נוכל להרשות לעצמנו להיות מחוץ למשחק. קידום מקומי צריך להתבצע במקצועיות כמו קידום אורגני שאינו מקומי ומצריך עבודה שלא נגמרת בשביל להתקדם עוד ועוד ובעיקר לשמור על המיקום בתוצאות החיפוש, אם הגענו לכזה שאנו מרוצים ממנו.

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו