קידום אתרים ורשתות חברתיות: 7 דרכים לשיווק הראוי

דף פייסבוק

מה עדיף? קידום אתרים או שיווק ברשתות חברתיות? התשובה שלי היא גם וגם! שילוב בין אסטרטגיית קידום אתרים ושיווק במדיה חברתית יכולה לעזור לעסק שלך להגיע לקהל היעד שלך, להניע תנועה לאתר ולהגדיל את מספר ההמרות. איך עושים את זה?

בקצרה

  1. סקירה כללית של קידום אתרים לעומת שיווק ברשתות חברתיות
  2. היתרונות של קידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות
  3. איך קידום אתרים ושיווק ברשת חברתית שונים
  4. מתי כדאי להשתמש בקידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות?
  5. מדידת ההשפעה של קידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות
  6. גורמי מפתח להצלחה בקידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות
  7. אסטרטגיות לשילוב קידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות

סקירה כללית: קידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות

קידום אתרים

קידום אתרים, או אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) זה בעצם מגוון הפעולות שאנחנו עושים בתוך אתר אינטרנט ומחוצה לו על מנת להעלות אותו דירוג דפי תוצאות מנועי החיפוש. מטרת קידום אתרים היא לשפר את הנראות והדירוג של אתר במנועי חיפוש כמו גוגל, על מנת למשוך יותר תנועה אורגנית ולקוחות פוטנציאליים. קידום אתרים נעשה באמצעות מגוון טכניקות כגון מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה on page ובניית קישורים.

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיו כשמו כן הוא, שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית לקידום מוצר או שירות. זה יכול לכלול יצירה ושיתוף של תוכן, הפעלת קמפיינים פרסומיים בתשלום, ניהול עוקבים ועוד. מטרת השיווק ברשתות החברתיות היא לבנות מודעות למותג, להעביר תנועה לאתר ובסופו של דבר להפוך את העוקבים ללקוחות.

היתרונות של קידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות

יתרונות של קידום אתרים

מי שמצפה לראות תוצאות מיידיות כשהוא מתקשר עם חברת SEO מקצועית, עדיף לו שיפנה לקידום ממומן. קידום אתרים אורגני לוקח זמן, מאחר וגוגל בנתה את פלטפורמת הידע הגדולה בעולם ולא את לוח המודעות הגדול בתבל. Google כמובן מאפשרים ומעודדים פרסום בתשלום, ואף מציגים את התוצאות הממומנות מעל לתוצאות החיפוש האורגניות, אבל הרלוונטיות של גוגל והעוצמה של מנוע החיפוש החזק המהפכני עבור הגולש, הם לא בטיוב פרסומות, אלא ברלוונטיות המידע שהגולש מקבל. 

91% מכלל התכנים שנמצאים באינטרנט אינם מקבלים תנועה מגוגל. 95% מהגולשים בכלל לא עוברים לעמוד השני של תוצאות החיפוש בגוגל. אם לא די בזה, 55 אחוז מהמבקרים בדפי אינטרנט מבלים 15 שניות או פחות בדף. 

  • שיפור הנראות והדירוג של מנועי החיפוש.
  • הגדלת התנועה האורגנית של ולקוחות פוטנציאליים לעסק שלך.
  • בניית סמכות ואמינות.
  • תוצאות לטווח ארוך.
  • דירוגים גבוהים במנועי החיפוש יכולים למשוך תנועה לאורך זמן.

קידום אתרים הוא כלי אסטרטגי לטווח ארוך. להיות בעמוד הראשון בגוגל זה קודם כל להיות עם סמכות גבוהה. מי שמופיע בעמוד הראשון זוכה לחשיפה גדולה, לתנועה גדולה ועקבית לאתר שלו.  

מי שמצפה לראות תוצאות מיידיות כשהוא מתקשר עם חברת קידום אתרים מקצועית מוטב שיפנה לאפיקים אחרים, כמו קידום ממומן. קידום אתרים אורגני זה תהליך שדורש סבלנות, כשהמטרה שלנו היא לייצר נכס סמכותי שיענה על הצרכים של הגולשים ויעמוד בתנאי הסף של גוגל. 

היתרונות של שיווק ברשתות חברתיות

  • הגברת המודעות למותג.
  • מעורבות לקוחות משופרת ונאמנות.
  • היכולת למקד לקהלים ספציפיים באמצעות קמפיינים פרסומיים בתשלום.
  • ניהול אינטראקציה ישירה עם עוקבים.

 

מכיוון שלפלטפורמות הרשתות החברתיות יש בסיס משתמשים גדול, המדיה החברתית מאפשרת אינטראקציה עם הגולשים ועם לא מעט נתונים אודותם. הרשתות החברתיות מספקות לך אפשרות לנהל תהליך שיווק ממוקד מאוד מבחינת קהל יעד (targeting ), כשלינקדאין לקחו את מה שהפך בעברית למושג 'טירגוט' לרמת דיוק גבוהה. 

עם לינקדאין אפשר להגיע למשתמשים לא רק לפי שמות או תחומי עניין, אלא לפי התפקיד שלהם והארגונים בהם הם מועסקים ושאותם הם מנהלים. שאי אפשר להגיע לרמת דיוק כזאת בחינם, ואי אפשר לבנות על המשתמשים ברשתות החברתיות שיעשו פעולה שתוביל אותם לנכס דיגיטלי של העסק שלך. 

ההבדל המהותי בין השימוש ברשתות החברתיות למנועי החיפוש

אופי השימוש בכל פלטפורמה

מה שחשוב לדעת מבחינת צורך השימוש ברשתות החברתיות לעומת צורת השימוש במנועי הזאת זה שהמשתמשים ברשתות החברתיות הם משתמשים פאסיביים יחסית למשתמשים במנועי החיפוש, ולכן נקודת המוצא של המשווק ברשתות חברתיות היא נמוכה יחסית למשווק בגוגל. קידום אתרים מכוון למשתמשים המחפשים באופן פעיל מוצר או שירות ספציפי, בעוד שיווק ברשתות חברתיות מכוון למשתמשים שכבר עוקבים אחר מותג או מעוניינים במוצרים או שירותים דומים.

מיקוד אסטרטגיית השיווק

ישנם מספר הבדלים עיקריים בין קידום אתרים ושיווק ברשת חברתית. ההבדל העיקרי הוא המוקד של כל גישה. קידום אתרים מתמקד בשיפור דירוג האתר במנועי החיפוש, בעוד שיווק ברשתות חברתיות מתמקד בבניית נוכחות המותג ומעורבותו בפלטפורמות המדיה החברתית.

טקטיקות שונות

הטקטיקות המשמשות בכל גישה שונות. קידום אתרים כולל אופטימיזציות טכניות ובניית קישורים, בעוד שיווק ברשתות חברתיות כולל יצירה ושיתוף של תוכן, הפעלת קמפיינים פרסומיים בתשלום ועיסוק מתמיד בעוקבים.

מתי כדאי להשתמש בקידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות?

גם קידום אתרים וגם שיווק ברשתות חברתיות יכולים להיות כלים חשובים לעסקים בכל הגדלים ובכל תחום. חשוב לקחת בחשבון את המטרות וקהל היעד של קמפיין שיווקי כאשר מחליטים באיזו גישה להשתמש.

מטרות השיווק בקידום אתרים (SEO)

קידום אתרים חייב להיות חלק מרכזי בכל אסטרטגיה שיווקית מקוונת, מאחר שיש לו את הפוטנציאל לעזור לאתר למשוך אליו יותר תנועה אורגנית בעזרת הגעה לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש. 

מטרות השיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות יכול להוות תוספת חשובה לאסטרטגיה שיווקית מרכזית של קידום אתרים, במיוחד עבור עסקים שמוכרים מוצרים או שירותים ורוצים לבנות מודעות ומעורבות למותג.

מדידת ההשפעה של קידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות

ישנן מספר דרכים למדוד את ההשפעה של קידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות. כמה מדדים שיש לקחת בחשבון כשאנחנו מדברים על קידום אתרים ועל שיווק ברשתות חברתיות:

מדדי יעילות בתהליך קידום אתרים

  • תנועה אורגנית: מספר המשתמשים המבקרים באתר ממנועי חיפוש.
  • דירוג: המיקום של אתר אינטרנט בדפי תוצאות מנוע החיפוש.
  • שיעור המרות: אחוז המבקרים באתר שמבצעים פעולה רצויה, כגון ביצוע רכישה או מילוי טופס.

מדדי יעילות בשיווק ברשתות חברתיות

  • עוקבים: מספר המשתמשים שעוקבים אחר מותג ברשתות החברתיות.
  • מעורבות: מספר הלייקים, התגובות והשיתופים בפוסטים ברשתות החברתיות.
  • שיעור המרות: אחוז העוקבים ברשתות החברתיות שעושים פעולה רצויה, כגון ביקור באתר או ביצוע רכישה.

המפתח להצלחה בקידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות

ישנם מספר גורמים מרכזיים שיכולים לתרום להצלחת אסטרטגיות שיווק דיגיטלי, בין אם אנחנו מדברים על קידום אתרים ובין אם אנחנו מדברים על שיווק ברשתות חברתיות.

תוכן רלוונטי ואיכותי

גם קידום אתרים וגם שיווק במדיה חברתית מסתמכים על יצירה ושיתוף של תוכן איכותי ורלוונטי. זה עוזר למשוך משתמשים, כמו גם לשפר את דירוג מנועי החיפוש ואת מעורבות המדיה החברתית.

מחקר מילות מפתח ממוקד

לקידום אתרים, מיקוד למילות מפתח ספציפיות בתוכן האתר ובתגיות מטא יכול לעזור לשפר את הדירוג ולהניע תנועה רלוונטית לאתר. עבור שיווק במדיה חברתית, שימוש בהאשטאגים רלוונטיים יכול לעזור להגדיל את הנראות ואת טווח ההגעה.

אופטימיזציה לנייד

עם המספר ההולך וגדל של משתמשים הניגשים לאינטרנט במכשירים ניידים, חשוב לוודא שאתרים ופרופילי מדיה חברתית מותאמים לנייד.

חווית משתמש

גם קידום אתרים וגם שיווק במדיה חברתית מסתמכים על חווית משתמש חיובית. המדדים הם  אתרים שנטענים במהירות, קלים לניווט ובעלי עיצוב נקי ומקצועי. ברשתות החברתיות זה כולל מענה לתגובות והודעות בזמן ותוכן בעל ערך.

אסטרטגיות לשילוב בין קידום אתרים לשיווק ברשתות חברתיות

ישנן מספר אסטרטגיות לשילוב קידום אתרים ושיווק במדיה חברתית, אסטרטגיות שיעזרו לך למקסם את היתרונות של שתי הגישות:

שיתוף תוכן אתרים ברשתות החברתיות

שיתוף תוכן האתר שלך בפלטפורמות מדיה חברתית יכול לעזור להחזיר את התנועה לאתר ולשפר את דירוג מנועי החיפוש.

שימוש במדיה חברתית לבניית קישורים

פרופילים ופוסטים של מדיה חברתית יכולים להוות מקור לקישורים נכנסים לאתר, מה שיכול לעזור בשיפור הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.

אופטימיזציה של פרופילי מדיה חברתית לקידום אתרים

פרופילי המדיה החברתית שלמים ומלאים, עם מילות מפתח רלוונטיות, יכולים להופיע כתוצאה בפני עצמה בתוצאות החיפוש של גוגל.

שילוב כפתורי מדיה חברתית באתר

הוספת כפתורי מדיה חברתית באתר  שלך יכולה להקל על המשתמשים לשתף תוכן ויכולה לעזור להניע תנועה לפרופילי מדיה חברתית.

רוצה לקבל ייעוץ מקצועי, ללא עלות, לקידום העסק שלך בגוגל? השאר פרטים ואחד ממומחה ה- SEO של WEBS יחזור אליך בהקדם>> 

גלעד קמר - מנכ"ל וובס
גלעד קמר

גלעד קמר, מנכ”ל ומייסד וובס – חברה לקידום אתרים באינטרנט.


אני מביא איתי ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום הקידום האורגני והמון יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

phone icon
שלחו לנו הודעת וואטסאפ התקשרו אלינו